User Käyttäjä Salasana  

lauantai 5.7.2025 / 23:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps3 > ps3 vs. xbox360 [risut ja ruusut]
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
PS3 Vs. XBOX360 [Risut ja Ruusut]
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. tammikuuta 2007 @ 09:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun aloitin lukemaan ketjua ajattelin että kyseessä haettaisiin konsoleiden plussia ja miinuksia että mahdolliset tulevat ostajat osaisivat arvioida kumpi pelikoneista on heille sopivampi.

Mutta yllätys yllätys, tappeluksihan meni taas että kumpi on parempi. Tarvitseeko kummankaan olla parempi? Itse epäilen että kumpikin tulee menestymään konsoli markkinoilla hyvin koska kannattajakunnat ovat näinkin aktiivisia. Ja se on vain hyvä asia että molemmat menestyy niin pysyy kilpailu yllä ja tuotteet kehittyvät.

Itse en omista tällä hetkellä kuin PS2 (5 version tai jonkun vastaavan) ja en uusiin slimmeihin ole tutustunut mutta tuo vanhus ainakin porskuttaa hyvin tuolla tv:n alla. Xboxia olen kaverilla pelannut ja tykännyt siitäkin kovasti. Ei se sen huonompi ole kuin PS2:kaan. Molemmille on tehty aivan paskoja pelejä mutta molemmilla on myös helmiä. 360 en ole vielä päässyt pelaamaan mutta toivottavasti pikapuoliin.

Koneiden ohjaimet ovat vain opettelu kysymyksiä. itsellä Pleikan ohjain sopii käteen kuin nakutettu, tottai kai kun sillä vuosia hakannut. Mutta ei se Boksin ohjain ole yhtään parempi tai huominpi. kun muutaman tunnin pelailee niin alkaa kummasti sopia kämmeneen sekin.

Pointittoman postauksen pointti on se että itse odottelen rauhassa ja lihavoitan kukkaroa, ennen kuin ostan mitään konsolia. PS2 tulee vielä pelejä tarpeisiini, ainut että hyvää rallipeliä ei ole tullut moneen vuoteen. Joten ei kiirettä, kyllä niitä koneita piisaa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. tammikuuta 2007 @ 09:47

Senior Member

4 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2007 @ 09:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No siitä nyt syttyy yleensä välittömästi sota, kun joku tulee tulee heittämään PS3:lle plussan kuten "PS3 on paaaaljon tehokkaampi kuin xbox", sitten joku tulee kertomaan totuuden ehkä vähän liioitellenkin ja sitten joku fanboy tulee heittää lisää flamee ja sitä rataa :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. tammikuuta 2007 @ 09:54

Member

4 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2007 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Konsolikeskustelua eri konsoleiden omistajien välillä voi varmaan vertailla siihen kun kaksi penkkiurheilijaa alkaa kinastelemaan, että kumman joukkoe on parempi.
Mitmokki
Junior Member
_
8. tammikuuta 2007 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
PS3 on paaaaljon tehokkaampi kuin xbox

Onko tosta loppujen lopuksi ees mitää hyötyä ku oon ymmärtäny et molempien pelit tehdään ihan samanlaisiks. Korjatkaa jos oon vääräs.

EDIT: Nii jos pelit tehää samanlaisiks en nää kyllä tos mitää plussaa :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. tammikuuta 2007 @ 10:30

JPie
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. tammikuuta 2007 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pesmerga:
Pleikkarin ohjain on kyllä paljon helpompi käyttää ja omaksua. Itselläni on vieläkin vaikeuksia oman boxini ohjaimen kanssa :P

No itse olen todennut ja noin viiden tutun kertomisista päätellyt, että pitkän linjan pc playerille xboxin ohjain on parempi.
Member

4 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2007 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kyllä ihan ymmärrä tuota, koska pc-pelaamisella ei ole mitään tekemistä padien kanssa ja huomaa kyllä, että edellisen ohjaimen jälkeen mikkisofta on kyllä harpannut kohti tuota pleikkarin ohjainta ainakin nappien sijoittelun suhteen.

On tuon 360:n ohjain kyllä huomattavasti parempi kuin vanhemman boxin. Siinä ne napit eivät olleet jotenkin loogisesti sijoiteltuja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. tammikuuta 2007 @ 11:46

Senior Member

4 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2007 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Onko tosta loppujen lopuksi ees mitää hyötyä ku oon ymmärtäny et molempien pelit tehdään ihan samanlaisiks. Korjatkaa jos oon vääräs.

EDIT: Nii jos pelit tehää samanlaisiks en nää kyllä tos mitää plussaa :D

Niin siis ps3 EI ole tehokkaampi kuin xbox360, sehän se pointti olikin :P Eikä niitä pelejä aina samanlaisiksi tehdä. Ja onhan PC:nkin pelit aina sama peli, mutta jos toisessa koneessa on tehokkaampi näyttis kuin toisessa niin kyllä se paremmalta näyttää. (btw, xbox360:ssa on tehokkaampi näyttis :P)
JPie
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. tammikuuta 2007 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pesmerga:
pc-pelaamisella ei ole mitään tekemistä padien kanssa

Juuri tuota hain takaa. ensikosketus padien ihmeelliseen maailmaan tapahtui tuolla XO360 konsolilla ja opin tuon XO360 ohjaimen käytön lähes heti. ps2 olen pelannut tuttujen tykönä, mutta silloin on kieretty jokaisen seinän kautta.
Senior Member

4 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2007 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuskin kapulan muoto vaikuttaa kenenkään ostopäätökseen tippaakaan :D
(Paitsi ehkä Wiin kohdalla ^^)
Se nyt onihan sama millanen mötikkä se on - ainakin mulle. PS1:n kapula oli mahtava kun sitä ennen oli käyttänyt vain NESin kapulaa. Xbox360 kapula on ihan mainio. Yleensä kun pelaan niin se kapula lojuu käsissä miten sattuu, joskus jaloissakin ^^
Saukke
Junior Member
_
14. tammikuuta 2007 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen täs odottanut ps3:n julkaisua mut nyt rupee tuntumaan siltä että toi xbox 360 olis kans sellanen vaihtoehto jota pitäs miettiä. Mites on ton GTA-sarjan kanssa, tuleeko Xboxille vai pitääkö sen takia odottaa ps3:a?
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. tammikuuta 2007 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2007 @ 15:56

Saukke
Junior Member
_
14. tammikuuta 2007 @ 16:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Erittäin hieno juttu. Nyt ei oo enää mitään kynnystä ton Xboxin ostamiselle. Paitsi se että kun ps3 tulee myyntiin niin xboxin hinta tippuu todennäkösesti sadalla eurolla. Tai noh,niin yleensä käy mut saa nyt sit nähdä jos ps3 maksaa lähtökohtasesti yli 500? niin ei xboxin hinta ehkä laskekkaan kun se on jo nyt halvempi.
Saukke
Junior Member
_
14. tammikuuta 2007 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sekin tässä vähän mietityttää että kun toi Xbox360 on ollut markkinoilla jo varmaan vuoden (en niin aktiivisesti seuraa tätä alaa et en tiä kuin kauan mut siltä tuntuu) ja ps3 on vasta tulossa, niin luulis nyt että pleikkarissa on uudempaa tekniikkaa? Vai onko pleikkarin sisuskalut päätetty jo vuosia sitten ja tuotannossa vaan ongelmia.
Pelithän sen tietysti ratkaisee eikä tekniikka, ja siinä suhteessa Microsoftilla on pitkä etumatka.
Tarvii varmaan mennä vielä paikalliseen Citymarkettiin räpläämään sitä Xboxia ja siitä kassalle. Ehkä.
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
14. tammikuuta 2007 @ 16:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, se on myöskin yksi fakta, että pleikkarin sisuskalut lyötiin lukkoon samoihin aikoihin kuin xboxin, mutta julkaisu "vähän" veny.
Tosin paperillahan pleikkari olisi tehokkamapi, mutta käytännössä aika tasoissa ollaan.

Saukke
Junior Member
_
14. tammikuuta 2007 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kai tässä nyt sit pitää odottaa pari kuukautta sitä ps3:n lanseerausta suomeen. Oikeastaan se on mulle melkein sama mikä konsoli sitä peliä pyörittää kunhan siinä ruudulla on GTA tai NFS. Mikä noita sit parhaiten pyörittää ja millä aikataululla ne tulee noille koneille.
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. tammikuuta 2007 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Saukke:
Oikeastaan se on mulle melkein sama mikä konsoli sitä peliä pyörittää kunhan siinä ruudulla on GTA tai NFS.

No tuossa tapauksessa en keksi yhtäkään järkevää syytä ostaa pleikkaria, jollet sitten ole liian rikas ja halua heitellä rahaa kaivoon :P
Saukke
Junior Member
_
14. tammikuuta 2007 @ 17:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos tiedosta, eli Xbox360 heti vai?
En mä nyt sitä rahaa viitti kaivoihin heitellä mut jos noi pelit saa siihen uuteen konsoliin niin niillä pärjään jo aika pitkälle.
PS2:lla mulla oli parikymmentä peliä mutta ei semmosia jaksa pelata mihin näppäimistön joka nappulasta se ukko tekee jotain. Ei vaan työssäkäyvän ukkomiehen aika riitä.
Ei riitä aika koko näppäimistön uudelleenopetteluun.
Undercova
Senior Member
_
14. tammikuuta 2007 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Josset sillä muuta kuin noita kahta aio pelata, niin ei kai sillä pahemmin väliä ole. Mutta jos jotkut yksinoikeuspelit kiinnostaa, niin sitten kannattaa harkita pidempään.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Saukke
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 04:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No noi nyt on sellasia pelejä mitkä voi heti ostaa kaupasta ja tietää ettei rahat mene hukkaan. Muitten uutuuspelien kans se onkin sitten vähän arpapeliä että mihin sen 60? laittaa.
Undercova
Senior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 06:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saat tosin aika monta kuukautta tuota NFS:ää pelailla ennen kuin uuden GTA:n voit ostaa, tulee kai vasta loppuvuodesta/jouluna.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Member

7 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova:
Saat tosin aika monta kuukautta tuota NFS:ää pelailla ennen kuin uuden GTA:n voit ostaa, tulee kai vasta loppuvuodesta/jouluna.

Lokakuun puolivälillehän tuota on lupailtu.
exlex
Member

9 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JuKi5:

Playstation 3

- Playstation
- Hinta
- Ohjain
+ ?????
XBOX 360
+ Ohjain
+ Lisätarvikkeet
+ Ulkonäkö
+ Hinta/Laatu
Heh heh. Hyvä heitto JuKi5 Toi -Playstation. Hauska juttu.

Mutta asiaan. Tottahan se on että nämä jutut on ihan makuasioita, mutta toistaiseksin on X-box on järkevämpi hankinta pelitarjonnan vuoksi. Mutta aika näyttää miten tulee tapahtumaan.
Kilpailu tulee muuttumaan muutenkin ensi syksyllä julkaistavan päivitetyn X-boxin myötä. Uusi prosessori = Hiljaisempi ja vähemmän lämpöä, hinta laskee tietääkseni, HDTV korkeampi tarkkuus mahdollinen, HDMI-liitäntä ja kuka ties vaikka toi HD-DVD asemakin integoitaisiin.

Itse olen hommaamassa vakavasti ensi syksynä uutta X-boxia. Tietenkin jos Sonyyn rupeaa tulemaan paljon hyviä pelejä niin saatan harkita sitä, mutta toi hinta on kyllä aivan hirveä. Rupeaa tosissaan jo miettiin pitäisikö päivittää PC:tä ja ostaa X-boxi playkkarin rahalla. : )
exlex
Member

9 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin. Joo tosiaan unohdin kirjoittaa tuohon siitä uutisesta että Nuo X-boxin uudistukset olisi huijausta.

Itse epäilen rankasti että oli muka huijauksesta kyse. Uskon että päivitys on oikeasti tulossa syksyllä, koska asiasta Microsoft on itse puhunut jo siitä saakka kun 360 julkaistiin. Mutta tottakai se peruu puheensa nyt koska muuten se näkyisi ostubuumin laskemisena.

Niin tää on kaikki mun omaa mielipidettä sitten. ; ) Mutta katsotaan mitä aika näyttää.
Undercova
Senior Member
_
16. tammikuuta 2007 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En nyt tiedä, jos MS itse ilmoitti sen olevan pelkkä prototyyppi jota ei olla tuomassa kauppoihin, niin kyllä minä sen uskon.

Mainos
_
__

_
JJH90
Junior Member
_
17. tammikuuta 2007 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Playstation 3

- Playstation
- Hinta
- Ohjain
+ ?????
XBOX 360
+ Ohjain
+ Lisätarvikkeet
+ Ulkonäkö
+ Hinta/Laatu

Tosiaan, hyvä vitsi. Etenkin kun XBOX360:n hajoamisprosentti on noin 35.
Suomessakin on joku, jolla on jo viides konsoli menossa, takuuseen kaikki

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps3 > ps3 vs. xbox360 [risut ja ruusut]

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy