User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.10.2025 / 03:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pojalle uutta konetta ostamassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pojalle uutta konetta ostamassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123
Senior Member
_
12. lokakuuta 2006 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heheeh mä oon kyllä jo vähän väsy tähän aikaan... mut kai tää viestiketju on ihan huumoria oikeesti...?

Itselläni on olohuoneessa 30" lcd, ja se kyllä tuntuu ihan riittävältä elokuvan katsomiseen, joskus jossain pienessä (normaalikokoisessa) olohuoneessa katsoin jotain noin 40" töllöä hetken aikaa noin 3 metrin päästä ja täytyy sanoa että jos mä siitä kokopitkän elokuvan katsoisin niin takuulla olis pään ja silmien kääntelystä niskat kipeenä ja pää pyörryksissä... :-D

Eikös näytön koon valintaan vaikuta oleellisesti katseluetäisyys, ja katsojan näkökyky?

AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. lokakuuta 2006 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo ja sitte voi mennä elokuvateatteriin katsomaan 174m2=suomen suurinta valkokangasta, joka on muuten turussa ja kattoa himassa 32" töllöstä jos haluaa. :) Toisaalta kyllähän nykyää alta 2000e saa hyviä tykkejä ja itse kun maalaa mdf-levyn ja heittää seinälle, niin saa jo loistavaa kuvanlaatua ja kokoa. Ohjeet löytyy mm. mikrobitin sivuilta.

a mon avis
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. lokakuuta 2006 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on 10 vuotta vanha 15" kuvaputkinäyttö ja sillä katselen leffoja ja sarjoja, eikä kuvan pienuus haittaa ellen joudu katsomaan hieman kauempaa.
kuvanlaatu ei parane vaikka näyttöön tulisi lisää tuumia eli jos menee katselemaan sinne kauppaan niitä 50" näyttöjä niin ei se kuva tietenkään voi näyttää kovin hyvältä kun kuitenkin tuijotat sitä noin 1m päästä ja lähdemateriaali on huono.
1m päästä 50" näyttöä tarkoittaisi sitä, että katselet 17" näyttö joku 10cm päästä.

Ja miksi ei edes satelliitin kautta kuva näytä hyvältä? ainakaan minun tietojeni mukaan laatu ei parane vaikka kuva kierrätettäisiinkin avaruuden kautta vaikka avaruus onkin melko jännä paikka.

Näytön koko pitäisi valita sen mukaan kuinka kaukaa sitä aikoo katsoo.laatuun koko ei oikeastaan vaikuta. Kysymys on myös siitä mihin on tottunut eli jos on tottunut 37" näyttöön niin siirtyminen 20" näyttöön tuntuu varmasti huonolta.Suuresta resoluutiosta ei ole yhtään mitään hyötyä ellei lähdemateriaali ole myös suuri resoluutioinen.

edit: typoja löytyy varmasti, mutta olen liian väsynyt olemaan niistä kiinnostunut, enkä siis jaksa niitä etsiä tai korjata.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2006 @ 19:22

PeteTK
AfterDawn Addict
_
12. lokakuuta 2006 @ 19:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Heheeh mä oon kyllä jo vähän väsy tähän aikaan... mut kai tää viestiketju on ihan huumoria oikeesti...?

Itselläni on olohuoneessa 30" lcd, ja se kyllä tuntuu ihan riittävältä elokuvan katsomiseen, joskus jossain pienessä (normaalikokoisessa) olohuoneessa katsoin jotain noin 40" töllöä hetken aikaa noin 3 metrin päästä ja täytyy sanoa että jos mä siitä kokopitkän elokuvan katsoisin niin takuulla olis pään ja silmien kääntelystä niskat kipeenä ja pää pyörryksissä... :-D

Eikös näytön koon valintaan vaikuta oleellisesti katseluetäisyys, ja katsojan näkökyky?

3½m päästä ~2m leveä kuva (94") ja ei ole yhtään liian iso, eikä päätä joudu kääntelemään ollenkaan.
Hieman pitää silmiä liikuttaa.
Elokuvateattereiden Thx speksin mukaan jos menisi niin pitäisi mennä katsomaan vielä lähemmäs.
Kuvan leveys x 1.5-2 on sopiva.

Lainaus:
Suuresta resoluutiosta ei ole yhtään mitään hyötyä ellei lähdemateriaali ole myös suuri resoluutioinen.

Kuva voidaan skaalata vaikkapa dvd:n 720x576--> 1280x720 ja samalla poistaa kohinaa yms. virheitä kuvasta.
Myös pikseliverkko näkyy vähemmän.
Ensi vuonna Blu-Ray ja Hd-Dvd:n hinta on varmasti kohtuullinen ja sitten on korkearesoluutioista materiaalia käytettävissä.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2006 @ 19:58

Member

1 tuotearvio
_
13. lokakuuta 2006 @ 06:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy sanoa, että kyllä nämä viestiketjut etenevät omituisesti. Kaveri aloitti ketjun kysymällä hyvää konepakettia pojalle, ja sitten puolenvälin jälkeen ketju onkin jotain hifistelijöiden taistelua. Katsokoon jokainen sellaisesta lähteestä leffansa, kuin haluaa ja hyvälle tuntuu. Itselleni riittää telkku, koska olen liian laiska säätämään tai asentelemaan mitään tykkejä tai kankaita seinille / kattoon. Isompi telkkari pitäisi kyllä saada, kun entinen on perinteinen 28" philipsin rohjo. 32"-37":n LCD olisi ihan varteenotettava vaihtoehto meidänkin olohuoneeseen, joka on suht reilun kokoinen. Olisiko kenelläkään hyviä ehdotuksia. Hinta saisi olla maksimissaan 1500?. Ja en ole mikään hifistelijä, joten kuvan ei tarvitse olla ns. eliittitasoa, kunhan on HD-ready töllö, jotta X360 toimii sen kanssa.

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
kirjaamo
Junior Member

2 tuotearviota
_
13. lokakuuta 2006 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, nyt mä oisin päätynyt seuraavanlaiseen kokoonpanoon.

http://www.verkkokauppa.com/index.php?pa...=1&fill_empty=1

Tosin alkoi mietityttää että onkohan järkevää ostaa E6700?, hintaeroa e6600 kuitenkin on n.200 egee ja ei varmaan oikeastaan huomattavaa eroa ole?.

Mites sitten ilmanvaihdonlaita?, minkälaista jäähyä kannattais tuohon iskeä?.

Kommentteja kiitos..
AfterDawn Addict
_
13. lokakuuta 2006 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No prossua jos viitsit kellottaa, niin ei ole mitään järkeä ostaa tuota 6700:sta. Tuon 6600 saa helposti kellotettua ton 6700 tasolle, ja reilusti ylikin. Perus jäähy riittää tuohon kuitenkin jos et kuitenkaan rupea maksimi kellotaajuuksia etsimään prossusta.

Mutta yksi kehuttu jäähy on ainakin synthe ninja
http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/t...ryhma=507&pid=3

Itse olen hyvin tyytyväinen omaan
Arctic Cooling Freezer 7 Pro:hon.
http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/t...ryhma=507&pid=3

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Member

1 tuotearvio
_
13. lokakuuta 2006 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen kans e6600 valintaa ja pientä kellottamista.
Nopsaan kokeilin niin emolevyn mukana tulleella ohjelmalla kellottu 3.1GHz. Lämmöt pysy ihan hyvin kurissa ja hianosti toimi.
Scythe ninja voitti ainakin mikrobitin testin joku aika sitten. Nykyään ninjaa kai vähemmän kaupataan ja tilalle on tullu dual core prossuille tarkotettu Scythe Infinity. Ite oon ainakin siihen ollu oikeen tyytyväinen. 12cm tuulettimen ansiosta on tehokas ja todella hiljainen.

e6600, e4400, aspire one, QNAP TS-419P, TW510v3
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
13. lokakuuta 2006 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ja kone tulee pelailuun, leffojen katseluun, koulutöihin jne..
Tohon käyttöön riittää E6400 ihan hyvin.

Tässä vähän järkevämmän hintanen kone. Verrattuna tohon verkkokauppakoneseen niin teho ero on todella pieni esim peleissä.
Kun taas hinta ero on huomattava.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...1,49579,27413x2
Vielä 500-700€ näyttö

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"

Sivu:<123
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pojalle uutta konetta ostamassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy