8800 GTS: 320 vs. 640mb
|
|
apilas
Suspended permanently
|
13. elokuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Anandtechin linkistä käy myös selkeästi ilmi että ultra asetuksen pakkaamattomat tekstuurit ovat aivan liikaa kortille jossa on muistia 320Mb...
Jaa, no mites 256mb:n muistin omaava X1900XT voi olla edellä 8800GTS 320mb:sta? Etkö yhtään osaa kyseenalaistaa linkittämiäsi testejä?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: On kumma jos tämän jälkeen et pysty myöntämään sitä että olet väärässä.
Siis jos vertailemme eri tahojen tekemiä testejä niin minä olen väärässä ja sinä oikeassa? Eli siis tulosten tarkastelijat ovat oikeassa tai väärässä? No mites on niiden testien suorittajien laita?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Aiemmin kyllä väitit että 320Mb ja 640Mb versioiden välillä ei ole minkäänlaista nopeuseroa. Mitä niille väitteille on tapahtunut?
Joo niin väitin, ja ne väitteet perustin mm. noissa edellisessä vastauksessa oleviin testeihin (joihin et ole edelleenkään perehtynyt) ja niissä eroa oli vain ja ainoastaan 1-4 FPS:ää, joten minun käsitykseni mukaan tuolla 1-4 FPS:llä ei ole käytännössä merkitystä. Eli eroa ei todellakaan noilla kahdella näyttiksellä ole.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Kuten huomaat niin tuo testi on tehty ultra asetuksilla kun sinun linkissä testi on tehty VAIN high quality asetuksilla.
Vaikka et olekaan minulle tilivelvollinen niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan mielipiteesi tästä Tompan tekemästä testistä:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=707&chart=288
Eli tuossa jos missä testi on tehty Ultra qualityllä ja kappas vain ero on 320mb:sen hyväksi :P
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 11:53
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 12:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Vaikka et olekaan minulle tilivelvollinen niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan mielipiteesi tästä Tompan tekemästä testistä:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=707&chart=288
Eli tuossa jos missä testi on tehty Ultra qualityllä ja kappas vain ero on 320mb:sen hyväksi :P
Peli ei ole quake 4 ja noin pieni ero tulee lähinnä mittausvirheestä.
Lainaus: Siis jos vertailemme eri tahojen tekemiä testejä niin minä olen väärässä ja sinä oikeassa? Eli siis tulosten tarkastelijat ovat oikeassa tai väärässä? No mites on niiden testien suorittajien laita?
Minä voin myöntää jos olen väittänyt perättömiä tällä foorumilla.
Sinä olet väittänyt että edelleenkään 640Mb muistista ei ole mitään hyötyä.
Eli nyt kun olen todistanut päinvastaista niin kerro yhtään kiertelemättä oletko väitteessäsi oikeassa vai väärässä.
Osa anandtechin testistä voi mennä ajurien piikkiin mutta ero on niin suuri että sitä ei koskaan saada kiinni millään ajuriviilailuilla.
Tuossa vielä lainaus toiseen kertaan.
Lainaus: Using uncompressed data eats up memory very quickly, and this causes problems for the memory limited card.
|
apilas
Suspended permanently
|
13. elokuuta 2007 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: noin pieni ero tulee lähinnä mittausvirheestä.
Jos katselet noita Tompan tekemiä testejä niin yhdessä sun toisessa testissä 320mb ja 640mb saavat lähes saman FPS luvun. Ja sinä selität, että jokaisessa testissä on tapahtunut mittausvirhe? HAHAHAAAAAA
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Tuossa vielä lainaus toiseen kertaan: Using uncompressed data eats up memory very quickly, and this causes problems for the memory limited card.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Anandtechin linkistä käy myös selkeästi ilmi että ultra asetuksen pakkaamattomat tekstuurit ovat aivan liikaa kortille jossa on muistia 320Mb...
Jaa, no mites 256mb:n muistin omaava X1900XT voi olla edellä 8800GTS 320mb:sta? Etkö yhtään osaa kyseenalaistaa linkittämiäsi testejä?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 14:00
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
13. elokuuta 2007 @ 17:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Apilas, miksi edes kiistelet enää asiasta, kun väitteesi on todistettu vääräksi.
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 17:17 |
Linkki tähän viestiin
|
No ei kasvanut miestä apilaksesta tässä väittelyssäkään vaan vaikka todisteet on isketty pöytään niin vieläkään ei myönnä olevansa väärässä.
Jos tosielämässä olet samanlainen niin elämäsi ei tule olemaan helpoimmasta päästä....
|
apilas
Suspended permanently
|
13. elokuuta 2007 @ 17:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92: Apilas, miksi edes kiistelet enää asiasta, kun väitteesi on todistettu vääräksi.
Jaetaas tämä keskustelu osiin. Nyt tässä aluksi käsitellään kaksi seuraavaa seikkaa:
Ensimmäinen:
eli minun antamani linkit ovat vääriäkö? Noh otetaas aluksi vaikka vain nuo Tom´s hardwaren käppyrät eli mikäs niissä on väärää? Eli onko Tomppa siis väärässä? Sitäkö jartar, braide, sebu12v ja muut selittävät suu vaahdossa täällä, että Tomppa on täysin väärässä ja pihalla noiden näytönohjainten testiensä kanssa? Niinkö? Täytyy sanoa, että on aika kova väite :D
Toinen:
Jartar on nyt vaahdottut tappiin asti tuosta Quake4:sta ja antanut vain ja ainoastaan yhden linkin, missä tuosta Quoke4:ssa saadaan eroa 320mb vs 640mb välille! Ja kaikki perustui, että kun laitetaan ultra asetukset päälle niin pieni muistiset näyttikset hyytyvät? Noh kysyn nyt muilta, koska jartarilla meni taas kerran jauhot suuhun, että miksi tuo X1900XT 256mb on paljon tehokkaampi tuon testin mukaan kuin 8800GTS 320mb? Siinä on meinaan jo sellainen lapsus käynyt tuolle testaajalle, että minä kyseenalaistan koko testin!
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2926&p=8
Ja huom! Itse annoin silloin vastaavasti heti perään testin, missä 8800GTS 320mb/640mb kortteja oli testattu mm. Quake4:ssa ja vielä oikein 2048x1536 resoluutiolla ja eroa ei ollut nimeksikään:
1600*1200
320mb fps = 104,5
640mb fps = 105,2
2048x1536
320mb fps = 71,6
640mb fps = 72,7
Molemmissa tapauksissa AA=4x ja AF=16x
Tuolta voi lukea sen testin:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37626
HUOM! Kiinnittäkää huomiota sivun OTSIKKOON: Little difference between Gainward's Geforce 8800GTS 640MB,320MB cards!!
Eli jos minä olen väärässä niin sitten on aika moni muukin esim. tuon kyseisen testin tekijä, tomppa, jne. Eli väärässä on hiukan asiantuntevampaa porukkaa kuin jotain kuorossa laulavia wannabe-tietäjiä niin kuin täällä valitettavan moni tuntuu olevan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 18:09
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 18:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki on jo apilas sulle selitetty moneen kertaan mutta kun et tajua niin minkäs teet. Asia on jo loppuunkäsitelty, 640Mb muistista on joissakin tapauksissa hyötyä.
Se että sinä et sitä myönnä ei muuta asiaa miksikään...
Kaikki tätä ketjua lukevat sen kuitenkin ymmärtää :)
|
apilas
Suspended permanently
|
13. elokuuta 2007 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 18:27
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
14. elokuuta 2007 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ja jartar se vain luulee tietävänsä asiat paremmin. Onhan hän afterdawn addict HAHAHAAAA
Ja mitäköhän tuo pään aukominen hyödyttää. Linkkejä on lauottu ja päätä on auottu, mutta tappelu sen kuin jatkuu. Ja tuosta titlestäkin on ehditty käydä selventävä keskustelu.
Itse en viitsi tuohon muuten enää osallistua muuten, kuin että tuosta suuremmasta muistimäärästä tulee varmasti olemaan suurtakin hyötyä lähitulevaisuudessa ja suurilla resoluutioilla.
LISÄYS: Ja jos joku hyöty halutaan ainakin sanoa tuosta suuremmasta muistimäärästä, niin Ghost recon advanced warfighter ei muistaakseni toimi parhailla asetuksilla alle 512mb muisteilla. :) Okei, tämä nyt menee jo "viilaamisen" puolelle.
Asus P5Q-Pro | Intel Q9550 @3.65ghz | 4GT -800 | EVGA GTX295 | Corsair HX650 | Antec p182b
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2007 @ 11:16
|
Mainos
|
  |
|
pkaksp
Moderator
|
14. elokuuta 2007 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun ei tämä keskustelu näytä rauhoittuvan, niin laitetaan piste sille. Jos joku haluaa vielä jatkaa keskustelua ilman tuota lapsellista kinastelua, niin voi lähettää mulle yksityisviestin, niin ehkä avaan ketjun uudelleen.
|