Uusi tuuletin ATI Radeon 9800 265MB Pro:hon vai kokonaan uusi näyttis
|
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2006 @ 07:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin elikkä mulla on ruvennu toi tuuletin pitämään aina välillä ärsyttävää kilinää ja välillä se ei taho lähteä käynnistyksessä pyörimään ja sen seurauksesta se ylikuumenee ja kone tilttaa. Aina välillä kyllä huomaan sen ettei se käynnisty kunnolla ja avitan sitä vähän että se rupee pyörimään. Niin tarkotuksena ois ostaa uusi tuuletin siihen tai sitten kokonaan uusi näyttis. Mistäs sais tohon mun näyttikseen uuden tuulettimen vai onko niitä ollenkaan valmistettu? Jos niitä ei mistään saa, tai saa mutta ei kohtuu hintaan niin mikä uus näyttis kannattais ostaa? Ja sitten kannattaako ostaa suomen nettikaupoista vai saako saksan nettikaupoista paljon halvemmalla? Kertokaa sitte nettikaupoissa sellasia luotettaviks todettuja kauppoja. Niin ja sen sitte pitäs olla AGP-yhteensopiva. Hinnasta en tiedä mut ehkäpä 300? lähettyvillä. Tällä hetkellä mun koneen speksit on:
Amd Athlon 3000+ XP
1Gb RAM
160gb kovalevytilaa kahella kovalevyllä
ATI Radeon 9800Pro 256MB
Mutta mistäs mä näkisin mun powerin tehon, ku en haluu laittaa sellasta näytönohjainta et mulla ei riitä enään powerissa teho.
Sitte vielä että kannattaako ton 1gb RAM:in vaihtaa johonki nopeempaan 1gb DDR:ään? Paljonkohan sellane maksais? Auttaakohan se paljoa edes?
Varmaan toi 7800GS AGP vois olla iha jees näyttis ettei tarttis prossuja ja muita päivittämään, mutta niitä malleja on nykyään niin sairaasti ja en oikee pysy perässä.
Kiitos avusta jo etukäteen!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2006 @ 07:53
|
-WK-
Senior Member
|
18. kesäkuuta 2006 @ 08:48 |
Linkki tähän viestiin
|
ATi Silencer 1 rev.2 esimerkiksi käy tuohon, tuolla liikkeessä se näyttää olevan loppu mutta tuo siis sopisi:
http://www.coolputer.fi/non-ses/tiedot.asp?T=885&lang=fin
Powerin tehot näet sen kyljestä, siinä pitäisi lueka mallinumero ja linja tiedot, esim. +12V 18A. Laita nuo tiedot tänne niin tietää sitten miten paljon powerista lähtee. Tuo Radeon 9800 Pro 256mb kelpaa kyllä vielä moniin peleihin vaikkei ole sitä uusinta uutta.
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2006 @ 10:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo totanoin mun koneen takana (Fujitsu siemensin valmispaketti) lukee 200-240V ~50Hz 4,0A ja sitten sen Powerin yhessä kohtaa lukee 230V, mut missään powerin kyljessä ei lue mitään ampeerimääriä tai wattimääriä. Eikös oo olemassa joku ohjelma joka tietäis? Oon koittanu AIDA32-ohjelmasta ja DirectX Diagnosis toolsista kattoa mutten löytäny.
Toi näyttää aika pätevältä toi sun näyttämä tuuletin eikä ees oo kallis, mut oon ennenki koittanu saada tota vanhaa tuuletinta irti mutten oo saanu ku ne ruuvit on niin pirun kireellä ja mulla ei oo oikeen kokosta ruuvaria siihe :D
Tää menee nyt vähän offtopikiks mut:
Mulla näyttää tää AIDA32-ohjelma että mun muisti on DDR SDRAM ja muistin nopeus PC2700 (166MHz)niin eikös mun muistin nopeus oo sitte 333MHz, koska se kerrotaan kahella jos se on DDR:ää?
Sitte toi AIDA32 väittää mun emon lämmöiks 43C ja suorittimen 65C ja laitoin koneen sisälle lämpömittarin ja näyttää et on 47C lämmintä, niin onko noi korkeet arvot? Mun huone on yläkerrassa ja kaikki lämpö tulee tänne ja täälä on nyt 26C lämmintä. Vai onko tohon AIDA32 ohjelmaan luottaminen? Tiiättekö muita ohjelmia jotka kertoo PC:n kaikki speksit?
Sitte mun emolevy on Asus A7V600, niin mistä tiiän mikä soketti se on? Epäilen et se olis Socket-A mut mitä mieltä te ootte? Ja onko se hyvä? :D
Kannattaako tota mun konetta päivitellä muutaku uus tuuletin näyttikseen? Mulla pyörii ihan ok:sti HL2 ja CSS ja en enää pelaa paljoa. Varmaan ei kantsi eli säästän sitte uuteen koneeseen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2006 @ 13:13
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2006 @ 13:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo nyt löyty mun Powerin speksit:
ATX-300 GTF 300W
AC Input: 230 V~, 4A, 50Hz. Max. Output Power: 300 W. DC Output: +3,3V / 20.0A (ORG); +5V / 30A (RED); +12V / 13A (YEL); +5Vsb / 2,0 A (PURP); -5V / 0,3A (WHITE); -12V / 0,8A (BLUE); P.G. SIGNAL (GRAY); GROUND (BLACK)
Niin riittääkö powerin teho GF7800GS:ään? Entä pysyykö prossu mukana?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2006 @ 13:37
|
-WK-
Senior Member
|
18. kesäkuuta 2006 @ 14:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Prossun pitäs kyllä riittää ihan OK, mutta tuon powerin +12V-linja on aikas heikko eli voi tulla powerin vaihto eteen jos 7800GS:n hankit, voit toki ostaa tuon näyttiksen ja testata mitä poweri sanoo, mutta aika vahvasti epäilen että koneestasi tulee epävakaa ilman tehokkaampaa poweria.
EDIT: Esimerkkinä mulla oli vanhassa 250watin powerissa 14A +12V ja tässä uudessa 22A.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2006 @ 14:19
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2006 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2006 @ 16:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Kumpis noista on parempi? Toi Zalman vai Arctic Cooler? Zalman on ainaski vähä kalliimpi ja cruzbrokersilta saisin kätsysti ton arcticin. Vanhan tuulettimen kannen sain ruuvarilla helposti auki, mutta se itse tuuletin on sellasella nupilla kiinni siinä virtapiirissä niin miten sen saa irti? Jollain pihdeillä vaan vetämällä? Tosiaan voisin kyl pyytää cruzbrokeria asentamaan sen koska näyttiskin on sieltä ostettu.
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2006 @ 06:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Tossa jotain arvostelua.
http://plaza.fi/harrastukset/muropaketti/artikkelit/jaahdytys/nay... Tossa vähän kuvaa, jos samanlainen. Puristat pihdeillä tuota päätä läjään ja työnnät sen läpi. Varovasti mutta varmasti.
http://tinyurl.com/relgj
Ton zalmanin saat myös tuolta cruzbrokerilta, jos ei ole hyllyssä voi tilata Beesting.in kautta tonne crb.ille ilman kuluja.
Jotain 28? risat.
Eidit: Kannatta tinkasta vähän. Beesting/Poron.Pekka/Cruzbroker, samaa yhtiö rypästä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. kesäkuuta 2006 @ 06:36
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2006 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kumpis noista on parempi? Toi Zalman vai Arctic Cooler? Zalman on ainaski vähä kalliimpi ja cruzbrokersilta saisin kätsysti ton arcticin.
Osta halvempi. Noiden erot ovat täysin merkityksettömiä tuolla kortilla.
Quote: mutta se itse tuuletin on sellasella nupilla kiinni siinä virtapiirissä niin miten sen saa irti?
No mulla oli nuo "nupit" muovia ja se siili+tuuletin lähti tosi helposti irti kun lämmitti niitä nuppeja ensin hiustenkuivaajalla.
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
19. kesäkuuta 2006 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo no mä puristin ne "nupit" pihdeillä pienemmiks ja lähti iha nätisti. Ostin nyt sen kalliimman Zalmanin, koska se oli makeemman näköne :D ja hitusen parempi. Mut yllätys yllätys, tuli pieni ongelma, jouduin ottamaan toiselta CD asemalta sen poweriliittimen( http://www.guru3d.com/tech/casemod/4pin_connector3.jpg ) veke et saan sen tuulettimen toimimaan. Niin eikös tollaseen löydy sellane jakaja joka jakaa yhden kahteen tollaseen liittimeen? Jos löytyy niin eikös se sitte myös puolita tehot siitä? Mulla on yks tälläne vapaana
http://www.allelectronics.com/images/gold/full/CON-244.jpg niin saakohan tosta myös 12V liittämällä sen jollain adapterilla näyttiksen tuulettimeen?
Ja sitte aattelin kellottaa ton sen muropaketin testin innoittamana. Niin ati tool on hyvä, mut mikä versio niistä kannattais ottaa? Ja paljonko kellotan? En haluu sillee kokeilemalla et millo kaatuu koska se on niin hidasta ja luulis netissä olevan joku taulukko et paljon tota voi kellottaa.
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2006 @ 18:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Noissa malli kohtaista kellotettavuus, josain törmäsin listaan katos tuonne netti avaruuteen.
Tuolla jotain juttua....
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/259734 Laita googleen esim. club-3d radeon 9800 pro overclock, elikkä valmistajan mukaan jotain löytyneeen.
Eiköhän tuo virta hommakin onnistu joku tietävämpi vastatkoon siihen.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2006 @ 14:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Niin eikös tollaseen löydy sellane jakaja joka jakaa yhden kahteen tollaseen liittimeen? Jos löytyy niin eikös se sitte myös puolita tehot siitä? Mulla on yks tälläne vapaana
Ainakin tuota jakajaa voi käyttää. Ei puolita tehoja.
Se antaa periaatteessa yhdestä liittimestä ihan yhtä paljon tehoa ulos kuin kaikista yhteensä. Mikäli löytyisi laite joka siihe pystyisi.
Tuohon toiseen liittimeen en ota kantaa kun en tiedä.
Quote: Ja sitte aattelin kellottaa ton sen muropaketin testin innoittamana. Niin ati tool on hyvä, mut mikä versio niistä kannattais ottaa? Ja paljonko kellotan? En haluu sillee kokeilemalla et millo kaatuu koska se on niin hidasta ja luulis netissä olevan joku taulukko et paljon tota voi kellottaa.
Atitool on iahn hyvä siihen. Ota vaan se uusin versio.
Siinä on automaatti asetukset jotka osaavat hyvin lähelle hakea ne maksimi kellot.
Mutta se on sitten ihan eriasia miten hyödyt tuosta kellotuksesta.
Nykypeleillä ei omalla kortilla huomaa eroa onko vakiona vai maksimi kelloilla. On kehitys ajanut niin rankasti kortin ohitse että kellotuksen hyöty on nykymittapuulla häviävän pieni.
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
20. kesäkuuta 2006 @ 16:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo tein CSS:N video stress testin vakiokelloilla 5kertaa ja sen jälkee kellotettuna ja kaikki tulokset oli huonompia ku vakiokelloilla paitsi yks. ELi siitä ei taija olla mitää hyötyy. Mut pitääpä tollane liitin hankkia jos joskus tarttis toistaki CD asemaa.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2006 @ 17:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Joo tein CSS:N video stress testin vakiokelloilla 5kertaa ja sen jälkee kellotettuna ja kaikki tulokset oli huonompia ku vakiokelloilla paitsi yks. ELi siitä ei taija olla mitää hyötyy.
En tiedä mikä tuo ohjelma on mutta kyllähän se näyttistesti ohjelmista pätevin on 3dmark.
Tuossa tekemässäsi testissä on saattanut pisteet tippua koska jos kellot ovat liian korkealla niin tulee artifakteja jotka huonontavat kuvanlaatua.
|
-WK-
Senior Member
|
20. kesäkuuta 2006 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämä oma näyttis laskee kelloja ali vakioiden (ja virtaa?) ilmoittamatta jos jokin osa kuumenee liikaa ja peli jatkaa pyörimistään niin ettei mitään välttämättä edes huomaa (teki noin vaikka se "ilmoita kun lämpö nousee yli rajan" tms. oli valittuna), nykyään ei enää ole tuota ongelmaa, mutta tuo Radeon saattaa tehdä samoin kun ei kestäkään kellotuksia.
|
EsaMa
Member
|
21. kesäkuuta 2006 @ 07:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ittelläni on tuo Zalman kiinni 9800 prossa ja lämmöt on rasituksessa n. 40 astetta (puhallin minimikierroksilla!!!), eli tehot ainakin riittää. Kellotus ei ainakaan jää kiinni jäähdytystehosta.
Tässä linkki juttuum, jonka kirjoitin koneen hiljennyksestä ja samassa on zalmanin kiinnityksestä näyttikseen http://www.et4fun-taistelukoulu.org/modules.php?op=modload&name=N...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. kesäkuuta 2006 @ 07:48
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
21. kesäkuuta 2006 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistäs muuten näkee näyttiksen lämmöt ja prossun ja emon lämmöt?
Ja toi CSS video stress test on Counter Strike sourcen testi joka mittaa vaa keskimääräsen FPS:än sellasessa hienossa HL2 videossa.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
21. kesäkuuta 2006 @ 09:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
21. kesäkuuta 2006 @ 10:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. kesäkuuta 2006 @ 10:30
|
EsaMa
Member
|
21. kesäkuuta 2006 @ 10:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei oo mullakaan lämpötila-anturia kortissa, mutta fan controllerissa, joka mulla on on 4 asennettavaa lämpöanturia ja niistä on yksi asennettu näyttikseen.
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
21. kesäkuuta 2006 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo katoin just et mul ei oo sitä lämpöanturia, noh ei voi mitää. Mutta tosiaan toi mun kortti on Club3D. Ainoo pettymys on se, että netissä ja kuitissa luki että "Zalman VF700-Cu +LED VGA" eikä tullu ledia mukaan ;( :D
Ja mitäs luulette jos ostan ton 7800GS:n niin onkohan mun prossu, emo tai DDR muistit pullonkaulana tolle näyttikselle? Ja mitä mieltä ootte mun emosta(ASUS A7V600, A Socket)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. kesäkuuta 2006 @ 17:22
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
21. kesäkuuta 2006 @ 18:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Clubin 9800Prolla 3DMarkit läpi 460/390 ArticCooling tuuletin ja muisteilla järeät siilet.
Tollainen löytyi....
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
22. kesäkuuta 2006 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Imutin ton Everest Homen ja sehän on ihan selvä kopio AIDA32:sesta! Mutta aida32:sta ei enään updeitata, tietääkseni. Mun prossun lämpö on 64C, emon 42C ja kovalevyjen 56C. Onko korkeitaki lämpöjä tietokoneelle?
Intel Core 2 Duo E6600, Tuniq Tower
2bg Corsair 800Mhz
7900GX2
Seagate Barracuda 7200.10
NZXT Lexa
|
-WK-
Senior Member
|
22. kesäkuuta 2006 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla näyttäs olevan Emolevy 38C Suoritin 49C ja kovalevy 39C
EDIT: En usko että koneessasi olisi pullonkauloja vaikka 7800GS:n siihen laittaisit, ei ainakaan että se hullu ostos tuohon olisi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. kesäkuuta 2006 @ 16:09
|
Mainos
|
|
|
LassE001
Member
1 tuotearvio
|
22. kesäkuuta 2006 @ 16:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Haha aikamoinen saunakiuas tää mun kone sitte. Noh ei se haittaa, ku tää pelittää iha ok.
Ja yks juttu vielä. Miks mulle tulee aina sähköpostiin maili "Uusi viesti ketjuun 'Uusi tuuletin ATI Radeon 9800 265MB Pro:...' vaikka pistän että älä lähetä sähköpostiin mitään ilmotusta ja pistän myös sen että en seuraa aihetta.
Intel Core 2 Duo E6600, Tuniq Tower
2bg Corsair 800Mhz
7900GX2
Seagate Barracuda 7200.10
NZXT Lexa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. kesäkuuta 2006 @ 16:10
|