Testissä Nokian vaikuttava kosketusnäytöllinen 5800 XpressMusic
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 23 marraskuuta, 2008
5800 XpressMusicia voidaan pitää Nokian ensimmäisenä mallina kosketusnäyttömarkkinoilla. Nokialla on ollut aiemminkin kosketusnäyttöpuhelimia (6708, 7700, 7710), mutta ne eivät olleet massamarkkinoille tarkoitettuja tuotteita. 5800 XpressMusic on myös ensimmäinen S60-alustan kosketusnäyttöpuhelin. Nokian aiemmista kosketusnäyttöpuhelimista 6708 perustui UIQ-alustalle ja 7700 sekä 7710 Series ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Jussi
Anonyymi käyttäjä
|
29. joulukuuta 2008 @ 03:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Puppek: Ei näy jos on oikein koodattu matsku. (tai ainakaan omissa videoissani ei ylimääräisiä palkkeja näkynyt)
PekkaP: Lähes kaikissa muissakin videoissani sitä näkyi kohdissa joissa oli nopeaa liikettä, veikkaisin softabugia 5800:ssa.
|
Poro
Anonyymi käyttäjä
|
30. joulukuuta 2008 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo toimistosoftatkin taitaa nykyaan loytya tuolta Download!-applikaation kautta ilmaiseksi.
|
5800
Anonyymi käyttäjä
|
31. joulukuuta 2008 @ 11:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä on tää ja voin sanoo että hyvä on vaikka vähän enemmän viiveellä kaikki tuleekin jos vertaa normaali puhelimeen, mutta ei se mua ainakaa haittaa yhtään
|
dallaspulla
Anonyymi käyttäjä
|
2. tammikuuta 2009 @ 21:31 |
Linkki tähän viestiin
|
radiomies: FM radiota voi kuunnella millä tahansa kuulokkeilla, riippumatta kenen valmistamat ne ovat tai minkä hintaisia ne ovat. Tarvitaan vain 3.5 mm kuulokeliitin. Itseasiassa radioa voi kuunnella vaikkapa kuparilanganpätkällä, jos se vain on kolvattu kiinni kuulokeplugiin. Kuulokkeiden piuha toimii siis FM antennina.
|
LameX
Anonyymi käyttäjä
|
3. tammikuuta 2009 @ 23:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Aivan yleisen kiusan vuoksi pitää sanoa Radiomiehelle, että ota se pääs sun anuksestas poies, jotta hiffaat homman.
Ja...
iPhone vs. Tube
Itsellä iPhone, mutta odotan innolla, kunnes Nokia rökittää Applen, jotta pääsen takaisin Noksun tiimiin. :)
|
turok!!
Anonyymi käyttäjä
|
9. tammikuuta 2009 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Briteissä Nokia 5800 mallia myydään hintaan 249 puntaa veroineen ilman kytkykauppaa eli 285,50 Euroa. Eli aika tappohinta... !!
Tähän hintaan tuskin kukaan valmistaja pääsee noilla spekseillä ...
Myy varmasti kuin häkä!!.. pitää varmaan tilata sieltä...
|
hyväh
Anonyymi käyttäjä
|
10. tammikuuta 2009 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
oikein kattava arvostelu ja myöhemmin tänään painelen kauppaan ja ostan tämän kun veikon koneestakin sen saa tarjouksessa 320?.
Kiitos arvostelusta!
|
kiinnostunut
Anonyymi käyttäjä
|
22. tammikuuta 2009 @ 20:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen kiinnostunut kyseisestä puhelimesta, mutta se kulkisi farkkujen taskussa. Onko liian riski vai kestääkö? Edelliset puhelimet siällä kulkeneet ilman ongelmia.
|
kiinnostunut
Anonyymi käyttäjä
|
22. tammikuuta 2009 @ 20:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja löytyykö puhelimesta 3,5 mm mini-jack -stereoliitintä
|
Väritys on ongelma
Anonyymi käyttäjä
|
26. tammikuuta 2009 @ 14:34 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole löytänyt mistään täällä mainittua mustaa versiota. Kaikkialla myynnissä joko punainen tai sininen. Onko tietoa mistä tuon mustan voisi bongata?
|
ViltsU
Anonyymi käyttäjä
|
26. tammikuuta 2009 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo tää tuntuu ihan mun puhelimelta... mulla on nyt tää 5700 Music Express sammuu vähän väliä eli ihan p*****
|
Tero K.Laitinen
Anonyymi käyttäjä
|
28. tammikuuta 2009 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu - itse kävin livenä katsomassa ko puhelinta. Oli kyllä aika kuraa! Käsittämättömän lelumaisen/muovimaisen tuntuinen ja niin ruma, etten edes jaksanut perehtyä sen 'hienoihin' ominaisuuksiin. Miksi känny pitää pilata kiinalaisella natisevalla fiiliksellä.
Olen todella pettynyt! Olisi muuten tuon voinut ostaa.
|
Kekkone
Anonyymi käyttäjä
|
30. tammikuuta 2009 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos tässä olisi 5 megan kamera niin voisin edes harkita. Tosin ulkonäkö on niin karmea, että kaupan hyllyyn saa jäädä. On se kyllä ihme ettei Nokia saa aikaan näyttävän näköistä kapulaa aikaiseksi sitten millään. Ja kosketusnäytöllä tietenkin.
Itsellä nyt oli vaakakupissa Lg Renoir ja Samsung Omnia, muuten ok vehkeet mutta minkä ihmeen takia näissäkään ei ole 3.5mm kuulokeliitäntää, muuten ois kaikki kohdallaan.
Päädyinkin sitten HTC Touch HD, aivan tajuton peli. Mutta ois kiva kiva jos WinMo tukis vähän enemmän värejä. No ehkä sitten WinMo 7.
|
Suvi Reijonen
Anonyymi käyttäjä
|
1. helmikuuta 2009 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
No moi! mulle EI oikeen selkiinny, et onks toi suomeks?! Jos ei nii unohan koko nokian kosketusnäyttö unelman... Olis se kyl aika oleellista että suomalaisen liikkeen puhelimessa on suomeksi kaikki valikot yms.!
|
Marsupilami
Anonyymi käyttäjä
|
2. helmikuuta 2009 @ 08:29 |
Linkki tähän viestiin
|
On suomalaiset valikot jne, juuri niinkuin muissakin nokioissa..
|
jani
Anonyymi käyttäjä
|
9. helmikuuta 2009 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Pate
Anonyymi käyttäjä
|
13. helmikuuta 2009 @ 08:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni kuukauden vanha 5800 puhelin josta se on ollut tehtaalla takuu korjauksessa 2 viikkoo. Eivät saa korjattua "näppäinlukon" liukukytkintä. Jää jatkuvasti jumiin!! Vaihdettu uusi puhelimenrunko ja liukukytkin mutta kun ei tule kuntoon niin ei tule.. Onneksi voin vaihtaa puhelimeni uuteen minulle puhelimen myyvästä liikkeestä. En siis ota enään 5800 Nokialaista. Muuten puhelin on kyllä toiminut "suht" moitteetta mutta kun maku menee niin se menee...
|
zigilii
Anonyymi käyttäjä
|
27. helmikuuta 2009 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
vastaaja
Anonyymi käyttäjä
|
22. maaliskuuta 2009 @ 21:31 |
Linkki tähän viestiin
|
zigilii @: Mitäs luulet tyyppien sanovan jos kysyt täältä, tai sitte jostain muualta?? Täällä ne sanoo että tottakai! Muualla ehkä jotain muuta. Mutta sanoisin että tiedän todellakin riittävästi puhelimista sun muista ja voin suositella tätä sinulle lämminmielisesti :D .
|
Tarkkahein
Anonyymi käyttäjä
|
25. maaliskuuta 2009 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun mielest toi oli säälittävä natiseva muovilelu mis ei kyl ollu käytettävyydestä tietookaan. En kyl taida ikinä enää siirtyy nokian käyttäjäks jos ainavaan tollast kuraa tulee markkinoille. Ps. Kirjoitettu iPhonella.
|
kuukausi takana
Anonyymi käyttäjä
|
22. huhtikuuta 2009 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kosketusnäytöstä voi vain tykätä tai olla tykkäämättä. Toki osa toiminnoita on hitaampia saada esille (pikavalintoja näytöllä voisi kyllä olla enemmän). Ei sinällään mikään yllätys.
+ Varustetaso
+ Pääsääntöisesti kiva vehje hyväresoluutioisella ja isolla näytöllä - enkä ole kyllä mitään teemoja ollut ostamassakaan.
+ Tähän hintaan en kyllä tiedä kilpailijaa vastaavilla ominaisuuksilla. Näyttökin ~3x parempi kuin E71! Näyttö, jos mikä on tervetullut www-selailuun ja sähköpostien lukuun - kartatkin näkyy selvästi paremmin!
+ Nokian päivityksiä tullut jo 3 kuukauden aikana. Hyvä merkki.
- Mukana tulleet nappikuulokkeet aivan surkeat, ei sovi korvaan ja äänenlaatu onneton. Edullisilla Sonyn kuulokkeilla ääni parani valovuoden.
- Puhelinumeroa ei saa lähetettyä tekstiviestinä muuten kuin kopioimalla numero ja liittämällä se tekstiviestiin! En ainakaan ole onnistunut löytämään mistään. Multimediaviesti ei ole mikään korvike tähän.
- Miksi hf-näppiksen play-näppäin ei kaiva edellista musiikkisoittimen/radion kohtaa esille takaisin, jos soittimen/radion on sulkenut. Näin se toimi 5310 puhelimessakin. Nyt saa taas kaivaa kuvetta ja käynnistää soitin/radio uudelleen.
- Hälyytykseen ei pysty laittamaan radiota soittoääneksi ei edes profiiliin vaikka muut kuulokkeet profiilissa kyllä radio kuuluu ihan normaalisti. Tämäkin onnistui 5310 puhelimessa. On kivempi herätä radioon kuin jatkuvasti samaan soittoääneen.
|
osku
Anonyymi käyttäjä
|
26. huhtikuuta 2009 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
"- Puhelinumeroa ei saa lähetettyä tekstiviestinä muuten kuin kopioimalla numero ja liittämällä se tekstiviestiin! En ainakaan ole onnistunut löytämään mistään. Multimediaviesti ei ole mikään korvike tähän."
Pystyy kyllä lähettämään käyntikortin kuten nokian puhelimissa on pystynyt jo iäisyyden. Menet luetteloon ja valitsen nimen ja valinnoista löytyy lähetä käyntikortti. Mikäli tarkoitit ettei saa liitettyä numeroa helposti tekstiviestiin, niin se on kyllä totta. Mutta toisaalta eipä tuo kopioi/liitä kovin vaikeata ole.
|
Gina1
Anonyymi käyttäjä
|
25. toukokuuta 2009 @ 23:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Kävin tossa kolme päivää sitten ostamassa kyseisen Nokian 5800 kännykän käteisellä 216e, ja ei todellakaan mikään paha hinta tosta kännykästä. Aikaisemmin olin kattonu vähän tavanomaisempia nokian malleja, mutta kun näin mainoksen hesarissa, niin alkoi todenteolla kiinnostamaan.
Tästä artikkelista oli todella paljon hyötyä, eli isot kiitokset tässä ensin.
Kuitenkin muutaman asian lisään, mitä en huomannut tässä sanottavan...
eli laturina toimii se ihan perus pienipäinen nokian laturi. Takuuta tulee 2v. Selvennyksenä että, radiota ei voi kuunnella ilman kuulokkeiden liittämistä, sillä ne toimivat antennina, mutta biisejä ym voi kuunnella kännykän kaiuttimista ilman kuulokkeiden liittämistä.
Olen pitänyt kovasti tästä kännykästä. Ei mitenkään liian hidas mielestäni, vaikka onhan se vähän erilaista käyttää kun melkein kaikki toiminnot tapahtuu kosketusnäytöllä eikä erillisillä näppäimillä.
Ehkä yksi miinus on jo tässä ehtinyt tulemaan vastaan, eli kelloa ei näy näytöllä vaan pitää avata näppäinlukko katsoakseen kelloa. Seuraava hanke onkin itselleni rannekellon ostaminen.
Muuta pahaa sanottavaa ei nyt tuosta kännykästä olen, mä pidän siitä enkä ole vielä hetkeäkään katunut sen ostamista. Ja varsinkin kun ottaa huomioon tuon hinnan minkä maksoin, aivan naurettava.
Eniten ihastusta tuottaa juuri tuo, että voi käyttää wlan-verkkoa ja käydä netissä maksutta, ettei tarvitse olla mitään maksullisia yhteyksiä liittymässä. Paljon törmännyt avoimiin wlan-verkkoihin ympäri Helsinkiä, ja uudeksi bongailuksi onkin tullut se, miten ihmiset nimeävät näitä verkkojansa. :)
Suosittelen tätä kännykkää jos haluaa jotain vähän ylellisempää ja Suomalaista!
|
sepe
Anonyymi käyttäjä
|
14. kesäkuuta 2009 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ooon saamassa parin pvn päästä ton kännykän ja oon tosi vakuuttunu tost arvostelusta :D en malttais millää oottaa
|
Mainos
|
|
|
kuikka
Anonyymi käyttäjä
|
16. kesäkuuta 2009 @ 20:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Saako valikkoa suomen kieliseksi kun kaikki kuvat mitä olen nähnyt on ollut englanniksi sillä se oli hyvä asia mutta ei se nyt kauhean paha asia ole jos siinä ei saa
|