User Käyttäjä Salasana  

maanantai 15.12.2025 / 16:43
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > - grand theft auto iv -
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
- Grand Theft Auto IV -
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sanappa82
Newbie
_
12. tammikuuta 2009 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AMD Phenom(tm) 8550 Triple-Core Processor 2,20 GHz
Muistia: 4,00Gt
ATI Radeon HD 3450
Näytönohjaimen muisti MB 256
32-bittinen käyttöjärjestelmä
Windows Vista Home Premium (juuri päivitetty)
Service pack 1

Tällanen on kone.
Peli "toimii" kyllä,
mutta ei todellakaan voi sanoa että sulavasti.
Kuva tökkii todella pahasti vaikka pistäisin grafiikat pienimmälle.
Ei sitä voi edes pelata noin.

Eli onko mulla vain liian huono näytönohjain.
Pitäisikö pelin toimia minimi grafiikoilla sulavasti tuolla kokoonpanolla. Mielestäni pitäisi.
Mielessäni kyllä kävi myöskin että onko tuo mun peli-versio joku kakka. Mutta olisi kiva tietää että jos se johtuukin näytönohjaimesta niin en säädä enempää.
Newbie
_
12. tammikuuta 2009 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mul ois sellanen ongelma et miks näyttö rupee vispaamaan niin pirusti välillä ja sit kaikissa autoissa jää kaasu pohjaan?
iivokki87
Member
_
12. tammikuuta 2009 @ 19:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
moroo.onko kenelläkää hajuu et toimisko gta iv näillä osilla:

amd 6000+ x2
nvidia 9800 gtx+ 512
ddrII 4 gt
marax22
Suspended due to non-functional email address
_
12. tammikuuta 2009 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla taas sellanen että peli toimiim jonkin aikaa ihan ok ja sitten rupee tökkii silleen että painaa suosiolla alt+f4. että onko tullut kellään vastaavaa? en ole vielä löytänyt ratkaisuja tähän ongelmaan.

]KONE ON: AMD Athlon dual core proceccor 4850e 2,50GHZ
JÄRJESTELMÄ: Microsoft Windows Home-edition service pack 3
NÄYTÖNOHJAIN: Nvidia Geforce 8800 GT 512mb PNY
KESKUSMUISTI: 2gb RAM
GTAIVFAN
Member
_
12. tammikuuta 2009 @ 21:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mara, mulla on juuri sama ongelma, suunnillee samoil specseil. Vika on luultavasti siinä, että liian vähän muistia ja prossu kusee.
blindpeer
Member

2 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2009 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GTAIVFAN:
Mara, mulla on juuri sama ongelma, suunnillee samoil specseil. Vika on luultavasti siinä, että liian vähän muistia ja prossu kusee.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti blindpeer:
Hyvin pyörii medium-asetuksilla tällä veljen koneella, piirto- ja detailjietäisyys 10:ssä, varjot 3:ssa.

Speksit:
AMD Athlon64 X2 4200+ (S939), Club3D HD4850 512MB, 1,5Gt RAM (DDR 400Mhz), MSI K8N Neo4 Platinum, WinXP Pro (SP3) 32bit
Veljen prossua on kyllä jonkin verran kellotettu ja näytönohjain on parempi, mutta muistia taas vähempi. Pientä kellotusta prossuun ja/tai näytönohjaimeen niin luulis pyörivän.

blind_peer
iivokki87
Member
_
12. tammikuuta 2009 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voisko hjoku vastata et onnistuuko pelaa kyseistä pelii mun vehkeil?
Newbie
_
12. tammikuuta 2009 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyl mä ainakin luulen et pystyy jotenkin pelaamaan.
J3pp3
_
12. tammikuuta 2009 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jossikka:
Mul ois sellanen ongelma et miks näyttö rupee vispaamaan niin pirusti välillä ja sit kaikissa autoissa jää kaasu pohjaan?
vähän niiku tässä? http://www.youtube.com/watch?v=N-_pJBlnvXg

Sit sul on Waretettu peli ja täält ei saa apuu.

Ati Radeon 4870 512mb|E8500 @ 3.8GHz|Noctua U9B cooleri|Asus P5Q Pro|
4GB 800MHz DDR 2|1 TiB kiintolevy|Polttava DVD-asema|Coolermaster CM690
Näppis: G11. Hiiri: MX518. Näyttö: 22" WIDE TFT
vlimaa82
Newbie
_
13. tammikuuta 2009 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Grand theft auto Iv Pätkii aivan hemmetisti. Gta iv lataa start (Social club) kohtaan normaalisti. Mutta sitten kun henkilöt tulevat
näkyville niin latausaika menee jonnekin 5min hujakoille... Joka
on aivan tajuttoman ärsyttävää... Peli on aivan mahdottoman hidas
ja tausta välkkyy koko ajan... Olen kokeillut kaiken mahdollisen mitä voi vain kokeilla. Olen kokeillut minimi grafiikka asetuksilla(Käyttänyt näytön taajuus asetuksia),poistanut windowsista taustapalvelut pois, näyttis on asetettu peli moodiin, Olen asentanut asus smartdoctorin/ati catatlyst control centerin
ja sieltä asetukset mielestäni täysille... Eli se smartdoctor
kellottaa näyttiksen tilapäisesti pelille ihanteelliseksi.
Kaikki ajurit on uusittu. Olen tehnyt kaiken suunnilleen mitä netistä on ohjeita löytynyt... Myös superfetch kikan,nomem jutskat kohde- kohtaan, no clip recording jne.
Alankin epäilemään että koneessa on joku laitteisto ristiriita (vaikkei mikään mitään valita) tai voiko näytössä olla vika että
se ei näytä kuvaa oikein (2ms vaste)... Sille muissa peleissä tapahtuu myös samaa grafiikka välähtelyä ja lagaamista... Tehoissa pitäisi kyllä riittää. Onko kellään tietoa että onko kukaan kasannut
kaikkia kikkoja yhtään viestiin. 9h selannu eri kikkoja
ja ei skulaa vieläkään. HERMOTHAN tässä menee.

Järjestelmä:

Windows Vista Home premium 64-bit
Amd Phenom 9500 Quad Core 2,2 Ghz
Emo M3A
4 Gb Corsair DDr2
Asus EAH3870 Top (Ati) 512Mb
Power 650 Wat

Kokeillut kikat:
Näyttis ajurit päivitys + Ati CCC
Patch 1.0.1.0 Gta Iv (tai joku tollanen)
Superfetch pois käytöstä
Clip Capture pois päältä
-nomemrestrict -norestrictions
Smart doctorista 3d ylikellotus peleille
Crack 1.0 Razor1991 no cd
Net framework 3.5
Adobe flash player päivitys
Windows Media Encoder 9 Series x64
Windows vista home premium x64 Service pack 1

meriblääh
Senior Member

20 tuotearviota
_
13. tammikuuta 2009 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysyisin, että miten tuon Auto-aimin saa päälle? Meleellä tuo toimii, mutta aseilla se ei tähtää automaattisesti. Ainakin PS3 auto-aim toimii myös konekiväärillä ja -pistoolilla. Options Auto aim on onnilla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. tammikuuta 2009 @ 16:51

Senior Member

20 tuotearviota
_
13. tammikuuta 2009 @ 17:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vlimaa82, et sitten ole uudelleenasennusta kokeillut?
vlimaa82
Newbie
_
13. tammikuuta 2009 @ 20:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Temetee: Just asensin uudelleen. Razor1911 crack sisään ja kokeilemaan (+ tekstit kohde riville). Sama ongelma vaan jatkuu. Kopioin vielä Paul.dll:kin että ei mikään aktivointi hässäkkä vaikeuta hommia. Alkaa epätoivo iskemään. Ei pysty ymmärtämään miten amd dual corella ja 2Gb muistil kaverikin pelaa medium/high asetuksil ilman pykimistä... Pakko alkaa vissiin
harkitsemaan näyttiksen kellotusta. Ei meinaan löydy enään mitään muita kikkoja netistä. Vai tuleeko kellään mitään mieleen. Omal koneel pyörii ja medium asetuksil hyvin... Ja siin konees on sentää specsit:

Amd dual core X2 64 5600+
2 Gb ddr2 (?666Mhz?)Tms
Geforce 8600gts

Ps: 3dMark06 anto 10128 3dmark pointsii... ETTÄ ETTÄ... Hmm

meriblääh
Senior Member
_
14. tammikuuta 2009 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jossikka:
Sulla on väärä crack ;)

E7200 @ 3.8GHz med Xigmatek HDT-S1283| Abit ip35-e | Gainward 4850 GS | Kingston HyperX 2gb 1066mhz | Antec Three Hundred & Anten Neo HE 430w |320+200gb+1,5TB | LG dvdrw 20x Black | BenQ G2200w | Logitech x-230 |Win xp pro sp3/Windows 7
Senior Member

20 tuotearviota
_
14. tammikuuta 2009 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vlimaa82:

Amd dual core X2 64 5600+
2 Gb ddr2 (?666Mhz?)Tms
Geforce 8600gts

Ps: 3dMark06 anto 10128 3dmark pointsii... ETTÄ ETTÄ... Hmm
Ihan oikeat pointsit on tolle kokoonpanolle. Taitaa olla kyllä hiukka liian isot mutta enpä tiiä.
Member

7 tuotearviota
_
14. tammikuuta 2009 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse pelaan näillä asetuksilla: 1280x768, medium, 20/20/50
Koneeni: c2d 2.66ghz, 2gb ram, 8800gt 512mb
Average fps 28, Frapsilla tein 24 minuutin pituisen benchmarkin.

Eli jos jollain on parempi kone, mut pyörii huonommin niin joku ei sitten oo ihan kohdallaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2009 @ 16:52

masag
Junior Member
_
15. tammikuuta 2009 @ 10:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
onkos tässä pelissä mitenkään mahdollista pelata esim. keskivälin juonitehtäviä uudestaan kun on pelannut läpi?
vlimaa82
Newbie
_
15. tammikuuta 2009 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Temetee & Flashed6:

Juu sori... Siis noi 3dmark06 bojot oli tälle koneelle:

Windows vista home premium x64
Amd Phenom x4 9500+ (2.2Ghz)
4 Gb ddr2 888Mhz (tai jotaan tota luokkaa...)
650 wat power
Emo M3A
Asus Eah3870 Top 512Mb

Oon kokeillu lähes kaikilla crackeillä mitä on ja tehot vaan edelleen uupuu pelistä, vaikka koneen tehoissa riittäis.

Oon meinaan itse asentan windows vistan tälle koneelle. Mielestäni oikein, mutta en sit vissii jos 3dmark antaa tollaset bojot ja gta iv esim pykii ihan tosissaan. Pitää alkaa ettii vissiin palstoilta windows vistan asennus ohjeita (1.Emon ajurit 2.Näyttiksen ajurit 3.Päivitykset jne). Ei keksi enää muuta. Kokeilin Gta iv:tä toisen veljen koneella ja sil pyörii ihan nortsist ja eroa on vaa triple core prossu... Ei kai toi .NET framework 1.1 + siihen hotfix voi tehdä tota eroa tai Microsoft visual c++ 2008 x64 Redistributable? Noi on meinaan suunnilleen ainoat erot koneiden välillä.

meriblääh
Kove
_
15. tammikuuta 2009 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro

Itselläni on kyseinen ongelma GTA IV:n kanssa. Pelaaminen sujuu mainiosti noin minuutin ajan kunnes alkaa tajuton vatkaaminen ja vispaaminen. Kuva siis poukkoilee tolkuttomalla tavalla, aivan kuin olisi keinuvassa laivassa. Mistähän moinen johtuu?
Member

7 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2009 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vlimaa82

Jos et oo tehnyt kiintolevyn eheytystä (defragia) pitkään aikaan, niin se kannattaa todellakin tehdä. Auttoi mulla aika paljon. Turhan isot fps tippumiset katosi lähes kokonaan, ja peli lataa nopeammin. Average fps tuskin nousee ollenkaan, mut peli toimii paremmin.

Suosittelen tätä ohjelmaa siihen:
http://www.softpedia.com/get/System/Hard...ragmenter.shtml
http://www.softpedia.com/get/System/File-Management/Contig.shtml

Lataa noi molemmat ja pistä tiedostot samaan kansioon, käytä sitten PowerDefragissa TriplePass asetusta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2009 @ 16:44

Senior Member

12 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2009 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jahas, tuli sitten tämä teos pelattua lopputeksteihin. Jos jollekulle peliaika, ja Addiction Level tarkoittaa spoilausta, niin älä lue!

Itselläni meni kuusi päivää ja 36h34min ja Addiction Leveliksi Tweaking hard. Pisin sessio tuli tuossa viimoisessa rykäyksessä, kestoltaan 4h58min30s. Vielähän on toki kaikennäköistä pientä näperrettävää ympäri maailmaa. Onneksi.

Olis ihan mielenkiintoista kuulla muidenkin tilastoja.

E: Ja mitä tulee laitevaatimuksiin, niin sigussa näkyvällä kokoonpanolla pelasin, ja ihan minimiasetuksilla pyöri pelattavasti.

Intel Pentium D915 2.8GHz @ 3.5GHz (Noctua NH-C12P) | ASUS P5LD2-VM DH| 3 Gt PQI DDR2 800Mhz (3 x 1 Gt)| Nvidia GeForce 7950GT 512Mb | LG DVD-RW | Maxtor 320Gt SATA | Mode Com 500W | Antec Sonata II (modifioitu) Revoltec 120mm LED + Antec TriCool 120mm | Logitech LS21 2.1 | Logitech Cordless Desktop EX100 | LG Flatron W2242T & Philips 42PFL4506H/12 | Windows 7 Ultimate
Nintendo Wii & iPhone 4s

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2009 @ 17:47

Senior Member

8 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2009 @ 21:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vedin tokalla kerralla juonen läpi 14h mutta nyt kun oon tehnyt kaikkea muuta että olen saanut 90% niin aikaa mennyt 30h =)
jasi78
Junior Member
_
15. tammikuuta 2009 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä tarvis päivittää koneeseen jos haluis pelata GTA IV peliä?

nykyinen paketti:
eli koneen tiedot:
Fujitsu Siemensin:
Intel(R) Celeron(R) CPU 2.93Ghz (2931Mhz)
Muistia 128Mt
GeForce 6600GT
PCI Express x8

eli tollaiset, tiedän että muistia sais olla paljon enemmän ja näytönohjain uusiksi, tarvisko muuta laittaa?

Ja ehdotuksia mitä laittaa!
Member

7 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2009 @ 22:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valitettavasti kannattaa koko kone uusia. Toivottavasti on ees kotelo jonkin verran hyvä, niin ei sitäki tarvii vaihtaa? Suositus on quad core prossu. Kyllä dualillakin toimii hyvin kunhan ei oo joku surkea, toi ei oo ees dual. PCI-E x8, siis uus emo! Jne. jne.. :D
Mainos
_
__

_
jasi78
Junior Member
_
15. tammikuuta 2009 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
OK :(

jätetään tämä sitten lapsille pelikoneeksi ja ostetaan itse uus..

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > - grand theft auto iv -

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy