User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 8.7.2024 / 00:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > kaon kcf-n620 twin tuner dvb-c + 160g hdd
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
BatGuano
Junior Member
_
17. helmikuuta 2009 @ 16:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ofkh:
Yritin tallentaa elokuvaa Teemalta, mutta toistettaessa näkyi koko elokuvan kestoajan vain Teeman oma still-kuva! Tämä on tapahtunut ainakin kaksi kertaa! Laite on KTF-N620 ja viimeisin versio. Pitäiskös nyt tämä siirtää keväällä mökkikäyttöön ja yrittää hankkia toimiva, vai onko täältä saatavissa neuvoja. Takuu ei enää voimassa!

Kysy neuvoa maahantuojalta, takuu tai ei. Sähköpostitse, kohteliaasti ja yksityiskohtaisin oirein. Se on varmin tapa saada asiallinen vastaus.

"Every silver lining has a cloud"
undo
Junior Member
_
17. helmikuuta 2009 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps, mulla Kaon tekee myös välillä ton still-kuva -jutun. Onneks' ei kovin usein. Ottaahan se kupoliin, jos joku tärkeä juttu menee ohi tän tähden.
Täytyis joku kerta formatoida kovo jos se auttais...
Ofkh
Suspended due to non-functional email address
_
17. helmikuuta 2009 @ 22:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista. Jos formatoin, katoaako tallennukset?
turonen
Member
_
17. helmikuuta 2009 @ 22:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ofkh:
Kiitos neuvoista. Jos formatoin, katoaako tallennukset?

Katoaa, eli siirrä ne ensin esim koneelle.
Senior Member

13 tuotearviota
_
23. helmikuuta 2009 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko joku saanut kuulumaan tällä boksilla maksukanavien tilaääni kotiteatterillaan, kuten dvd-elokuvissa?

Kotiteatterina JVC TH-P7.
pideveikk
Newbie
_
25. helmikuuta 2009 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro kaikille, ostin tän Kaonin KCF-N620H2CO kaapelidigiboxin, ensimmäinen mikä ihmetyttää että jos mulla on tallennus päällä joltain kanavalta niin sitä ohjelmaa ei pysty alkaa katsomaan alusta kun tallennus on päällä, sitten vasta kun tallennus on loppunut niin toisto lähtee päälle. Onko tää nii surkee boxi ettei moiseen pysty?
Newbie

1 tuotearvio
_
25. helmikuuta 2009 @ 21:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pideveikk:
Moro kaikille, ostin tän Kaonin KCF-N620H2CO kaapelidigiboxin, ensimmäinen mikä ihmetyttää että jos mulla on tallennus päällä joltain kanavalta niin sitä ohjelmaa ei pysty alkaa katsomaan alusta kun tallennus on päällä, sitten vasta kun tallennus on loppunut niin toisto lähtee päälle. Onko tää nii surkee boxi ettei moiseen pysty?
ON!
Muutenkin aivan käsittämättömiä ratkaisuja. Yritäppäs saada kanavat haluamaasi järjestykseen. Joku todella käytännöstä vieraantunut nörtti on suunnitelut softan.
Uusi kauko-ohjain jonkin verran paransi toimintaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. helmikuuta 2009 @ 21:44

BatGuano
Junior Member
_
25. helmikuuta 2009 @ 22:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pideveikk:
Moro kaikille, ostin tän Kaonin KCF-N620H2CO kaapelidigiboxin, ensimmäinen mikä ihmetyttää että jos mulla on tallennus päällä joltain kanavalta niin sitä ohjelmaa ei pysty alkaa katsomaan alusta kun tallennus on päällä, sitten vasta kun tallennus on loppunut niin toisto lähtee päälle. Onko tää nii surkee boxi ettei moiseen pysty?

Entä jos tällää ajansiirto-ominaisuuden päälle?

"Every silver lining has a cloud"
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. helmikuuta 2009 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BatGuano:
Entä jos tällää ajansiirto-ominaisuuden päälle?
Se toimii kuin junan vessa. Itte käytän sitä tapaa. Vika ei ole boksissa, vaan sen softassa joka tehdään ulkomailla.

^Selvä pyy, sanoi varis harakalle.^
ballantin
Member
_
25. helmikuuta 2009 @ 23:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVDPlazan forumilla joku mainitsi tällaisen: (muita mainintoja tuosta ei ollut siellä eikä täälläkään, joten onko asia tosiaan noin):

"Kuvasuhdetta ei saa normaalin digiboksin tapaan lähettämään laajakuvabittiä scartin lävitse, eli ohjelman vaihtuessa 4:3een boksi ei osaa käskeä telkkaria 4:3 tilaan eikä myöskään 16:9 ohjelman tullessa 16:9 tilaan. Ainoa vaihtoehto on joko katsella venytettyä kuvaa tai antaa boksin itse pillarboksata kuva, itse kuvan ollessa yhä 16:9. Tämäkin menettelee mutta syöttäisin mieluummin "natiivia" kuvaa telsulle enkä jonkin boksin skaalaamaa. Valikoissa on kyllä "Scart kuvasuhde" mutta tekeeköhän se mitään."

Onko siis tämä tosiaan noin, ettei boksi osaa ohjata tv:tä oikeaan kuvasuhdetilaan lähetyksen vaihtuessa 4:3:sta 16:9 ja päinvastoin, vaan tv on aina laajakuvatilassa, jolloin 4:3-lähetyksekin näkyvät joko venytettyinä tai boksin pillarboxaamana? Haluaisin myös katsoa 4:3-lähetykset oikeana 4:3:na tv:n 4:3-tilassa enkä laajakuvatilassa venytettyinä enkä boksin skaalaamana (sivuttaissuunnassa litistämänä). Saako tuolla "Scart-kuvasuhde" -asetuksella tämän toimimaan oikein? Viitsisikö joku tarkistaa asian?
hannun1
Newbie
_
26. helmikuuta 2009 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ballantin:
DVDPlazan forumilla joku mainitsi tällaisen: (muita mainintoja tuosta ei ollut siellä eikä täälläkään, joten onko asia tosiaan noin):

"Kuvasuhdetta ei saa normaalin digiboksin tapaan lähettämään laajakuvabittiä scartin lävitse, eli ohjelman vaihtuessa 4:3een boksi ei osaa käskeä telkkaria 4:3 tilaan eikä myöskään 16:9 ohjelman tullessa 16:9 tilaan. Ainoa vaihtoehto on joko katsella venytettyä kuvaa tai antaa boksin itse pillarboksata kuva, itse kuvan ollessa yhä 16:9. Tämäkin menettelee mutta syöttäisin mieluummin "natiivia" kuvaa telsulle enkä jonkin boksin skaalaamaa. Valikoissa on kyllä "Scart kuvasuhde" mutta tekeeköhän se mitään."





Onko siis tämä tosiaan noin, ettei boksi osaa ohjata tv:tä oikeaan kuvasuhdetilaan lähetyksen vaihtuessa 4:3:sta 16:9 ja päinvastoin, vaan tv on aina laajakuvatilassa, jolloin 4:3-lähetyksekin näkyvät joko venytettyinä tai boksin pillarboxaamana? Haluaisin myös katsoa 4:3-lähetykset oikeana 4:3:na tv:n 4:3-tilassa enkä laajakuvatilassa venytettyinä enkä boksin skaalaamana (sivuttaissuunnassa litistämänä). Saako tuolla "Scart-kuvasuhde" -asetuksella tämän toimimaan oikein? Viitsisikö joku tarkistaa asian?

Itse en ole vielä sellaista boxia löytänyt, jolla homma toimisi täydellisesti. Oma asetukseni on boxilla 4:3 letterbox ja vexlaan sitten telkkarista (panasonic) kuvasuhteen joko 4:3 tai zoom 1 -tilaan. tällöin kuva on aina oikean kokoinen eikä sitä venytetä mitenkään. Ainoat ongelmat tuon vexlaamisen lisäksi ovat boxin kanavavalikon ja ylen laajakuvalähetysten tekstien jääminen osittain piiloon zoom -asetuksella. Ylen tekstit muistaakseni näkyvät sitten 14:9 -asetuksella kokonaan.

Tuossa kaonissa on muistaakseni noita kuvasuhdeasetuksia enemmän, kuin aiemmissa omistamissani boxeissa, mutta eipä niillä silti sen autuaammaksi tullut. Itsekin kaipaisin sellaista vehjettä, joka osaisi näyttää kuvan venyttämättä ja laajakuvan ilman mustia alapalkkeja.

Muutenkin tämä kuvasuhdehomma on ihan ***seestä, kun välillä lähetetään laajakuvalähetystä siten, että tekstit on laitettu sinne mustalle osalle.
ballantin
Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 12:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hannun1:
Itse en ole vielä sellaista boxia löytänyt, jolla homma toimisi täydellisesti.
Oma asetukseni on boxilla 4:3 letterbox ja vexlaan sitten telkkarista (panasonic) kuvasuhteen joko 4:3 tai zoom 1 -tilaan. tällöin kuva on aina oikean kokoinen eikä sitä venytetä mitenkään. Ainoat ongelmat tuon vexlaamisen lisäksi ovat boxin kanavavalikon ja ylen laajakuvalähetysten tekstien jääminen osittain piiloon zoom -asetuksella. Ylen tekstit muistaakseni näkyvät sitten 14:9 -asetuksella kokonaan.

Tuossa kaonissa on muistaakseni noita kuvasuhdeasetuksia enemmän, kuin aiemmissa omistamissani boxeissa, mutta eipä niillä silti sen autuaammaksi tullut. Itsekin kaipaisin sellaista vehjettä, joka osaisi näyttää kuvan venyttämättä ja laajakuvan ilman mustia alapalkkeja.

Muutenkin tämä kuvasuhdehomma on ihan ***seestä, kun välillä lähetetään laajakuvalähetystä siten, että tekstit on laitettu sinne mustalle osalle.
Tottakai ne menee mustalle alueelle jos ohjelma on 4:3-letterbox eikä oikeaa laajakuvaa, johon 4:3-letterboxia ei pidä sekoittaa, mutta siitä nyt ei ollut tässä kyse. Ja silloinkin menee Ylen kanavilla tekstit mustalle kun sinulla on boksista 4:3-letterbox päällä, niin boksi letterboxaa aidon laajakuvan ja tekstit laitetaan siihen päälle. Oikea asetus on laittaa boksista tv:n malliksi 16:9 ja boksi kertoo WSS-bitin perusteella tv:lle milloin tulee laajakuvaa ja käskee tv:tä menemään laajakuva-muotoon, ja kun WSS-bitin lähetys loppuu, tv saa tiedon, että nyt pitää mennä takaisin 4:3-tilaan. Noin sen siis pitäisi toimia ja esim. Medionin MDC-4400 boksilla ja Freeway-halpisboksilla toimiikin. Sen sijaan Kaon KCF-100 ja Salora S-200 ei tuota osaa.

Nyt haluankin siis tietää osaako tämä Kaon KCF-N620 tämän, joltain sellaiselta ihmiseltä joka ymmärtää anamorfisen ja letterbox-laajakuvan eron ja on kokeillut tällä boksilla kaikkia noita kuvasuhteeseen liittyviä asetuksia, kuten Scart-kuvasuhde asetusta, mitä se tekee. Homman pitää toimia vekslaamatta sen jälkeen kun asetukset on ensin veksalattu kohdilleen.
Jenzu
Newbie
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä en oo koskaan huomannu mitään ongelmia kuvasuhteen kanssa. Tekstit näkyy, eikä oo kertaakaan ollu venytetty kuva. En oo boksin kuva-asetuksiin muistaakseni ees koskenut ja telkkukin osaa ne itse säätää. Ainoastaan silloin on täytynyt säätää telkusta, kun oon kattonu ostettuja dvd-elokuvia, mutta sehän nyt ei liity tähän mitenkään. Eli en osaa vastata kysymykseen, mutta ihmettelen vaan, miten sen kuvasuhteen edes saa pieleen... (niin ja telkkarina on itselläni tällainen Sony Bravia KDL-32D3000, mikäli se nyt asiaan vaikuttaa)
thl
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
Mä en oo koskaan huomannu mitään ongelmia kuvasuhteen kanssa. Tekstit näkyy, eikä oo kertaakaan ollu venytetty kuva. En oo boksin kuva-asetuksiin muistaakseni ees koskenut ja telkkukin osaa ne itse säätää. Ainoastaan silloin on täytynyt säätää telkusta, kun oon kattonu ostettuja dvd-elokuvia, mutta sehän nyt ei liity tähän mitenkään. Eli en osaa vastata kysymykseen, mutta ihmettelen vaan, miten sen kuvasuhteen edes saa pieleen... (niin ja telkkarina on itselläni tällainen Sony Bravia KDL-32D3000, mikäli se nyt asiaan vaikuttaa)
Mulla sama. Yhdistelmänä Samsung 40" R74, ikinä ei ole tarvinnut kuvasuhteeseen koskea esiasetusten jälkeen. Aina täysi kuva ja tekstit näkyy, ei mustia palkkeja. DVD-katselussa tilanne eri, kuten mainitsitkin. Mitähän me tehdään väärin?
ballantin
Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
Mä en oo koskaan huomannu mitään ongelmia kuvasuhteen kanssa. Tekstit näkyy, eikä oo kertaakaan ollu venytetty kuva. En oo boksin kuva-asetuksiin muistaakseni ees koskenut ja telkkukin osaa ne itse säätää. Ainoastaan silloin on täytynyt säätää telkusta, kun oon kattonu ostettuja dvd-elokuvia, mutta sehän nyt ei liity tähän mitenkään. Eli en osaa vastata kysymykseen, mutta ihmettelen vaan, miten sen kuvasuhteen edes saa pieleen... (niin ja telkkarina on itselläni tällainen Sony Bravia KDL-32D3000, mikäli se nyt asiaan vaikuttaa)
Mulla sama. Yhdistelmänä Samsung 40" R74, ikinä ei ole tarvinnut kuvasuhteeseen koskea esiasetusten jälkeen. Aina täysi kuva ja tekstit näkyy, ei mustia palkkeja. DVD-katselussa tilanne eri, kuten mainitsitkin. Mitähän me tehdään väärin?
Teillä ei siis näy koskaan 4:3-kuva venytettynä eikä boksin pillarboxaamana eikä koko ruudulle zoomattuna niin että ylä- ja alareunat jäävät pois näkyvistä? Eli onko tv:nne aina Laajakuva-tilassa, vai vaihtuuko tila automaattisesti sen mukaan kun lähetys vaihtuu laajakuvasta 4:3:ksi tai päinvastoin, tai kun kanavaa vaihtaa laajakuvaa lähettävältä kanavalta 4:3-kuvaa lähettävälle kanavalle ja päinvastoin?

Jos toisilla toimii ja toisilla ei, niin onkohan ohjelmistoversiolla vaikutusta tähän? (Paitsi että "hannun1":llä tuo ei toimi oikein ainakaan sen takia, että asetus TV on 4:3 vaikka käytössä on 16:9-tv). Silloin boksi letterboxaa aina laajakuvan ja tv:stä joutuu käsin näpyttelemään zoom-tiloja ja tekstit menevät mustalle alueelle yms.)

Mitkä asetukset teillä joilla tämä toimii, on boksissa asetusten kohdissa:
TV (4:3 vai 16:9)
Näytön tyyppi (Full, Pillar Box vai Cinema)
Scart-kuvasuhde (4:3 vai 16:9)?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 13:34

hannun1
Newbie
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ballantin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
Mä en oo koskaan huomannu mitään ongelmia kuvasuhteen kanssa. Tekstit näkyy, eikä oo kertaakaan ollu venytetty kuva. En oo boksin kuva-asetuksiin muistaakseni ees koskenut ja telkkukin osaa ne itse säätää. Ainoastaan silloin on täytynyt säätää telkusta, kun oon kattonu ostettuja dvd-elokuvia, mutta sehän nyt ei liity tähän mitenkään. Eli en osaa vastata kysymykseen, mutta ihmettelen vaan, miten sen kuvasuhteen edes saa pieleen... (niin ja telkkarina on itselläni tällainen Sony Bravia KDL-32D3000, mikäli se nyt asiaan vaikuttaa)
Mulla sama. Yhdistelmänä Samsung 40" R74, ikinä ei ole tarvinnut kuvasuhteeseen koskea esiasetusten jälkeen. Aina täysi kuva ja tekstit näkyy, ei mustia palkkeja. DVD-katselussa tilanne eri, kuten mainitsitkin. Mitähän me tehdään väärin?
Teillä ei siis näy koskaan 4:3-kuva venytettynä eikä boksin pillarboxaamana eikä koko ruudulle zoomattuna niin että ylä- ja alareunat jäävät pois näkyvistä? Eli onko tv:nne aina Laajakuva-tilassa, vai vaihtuuko tila automaattisesti sen mukaan kun lähetys vaihtuu laajakuvasta 4:3:ksi tai päinvastoin, tai kun kanavaa vaihtaa laajakuvaa lähettävältä kanavalta 4:3-kuvaa lähettävälle kanavalle ja päinvastoin?

Jos toisilla toimii ja toisilla ei, niin onkohan ohjelmistoversiolla vaikutusta tähän? (Paitsi että "hannun1":llä tuo ei toimi oikein ainakaan sen takia, että asetus TV on 4:3 vaikka käytössä on 16:9-tv). Silloin boksi letterboxaa aina laajakuvan ja tv:stä joutuu käsin näpyttelemään zoom-tiloja ja tekstit menevät mustalle alueelle yms.)

Mitkä asetukset teillä joilla tämä toimii, on boksissa asetusten kohdissa:
TV (4:3 vai 16:9)
Näytön tyyppi (Full, Pillar Box vai Cinema)
Scart-kuvasuhde (4:3 vai 16:9)?

Kyllähän sen kuvan saa pysymään täysikokoisena, kun laittaa sen asetuksen sinne 16:9 malliin, mutta mielestäni silloin nuo 4:3 -lähetykset näkyvät venytettyinä. Pitänee vielä testata illalla vaikka kauniiden ja rohkeiden tai salkkareiden aikaan.
thl
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hannun1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ballantin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
Mä en oo koskaan huomannu mitään ongelmia kuvasuhteen kanssa. Tekstit näkyy, eikä oo kertaakaan ollu venytetty kuva. En oo boksin kuva-asetuksiin muistaakseni ees koskenut ja telkkukin osaa ne itse säätää. Ainoastaan silloin on täytynyt säätää telkusta, kun oon kattonu ostettuja dvd-elokuvia, mutta sehän nyt ei liity tähän mitenkään. Eli en osaa vastata kysymykseen, mutta ihmettelen vaan, miten sen kuvasuhteen edes saa pieleen... (niin ja telkkarina on itselläni tällainen Sony Bravia KDL-32D3000, mikäli se nyt asiaan vaikuttaa)
Mulla sama. Yhdistelmänä Samsung 40" R74, ikinä ei ole tarvinnut kuvasuhteeseen koskea esiasetusten jälkeen. Aina täysi kuva ja tekstit näkyy, ei mustia palkkeja. DVD-katselussa tilanne eri, kuten mainitsitkin. Mitähän me tehdään väärin?
Teillä ei siis näy koskaan 4:3-kuva venytettynä eikä boksin pillarboxaamana eikä koko ruudulle zoomattuna niin että ylä- ja alareunat jäävät pois näkyvistä? Eli onko tv:nne aina Laajakuva-tilassa, vai vaihtuuko tila automaattisesti sen mukaan kun lähetys vaihtuu laajakuvasta 4:3:ksi tai päinvastoin, tai kun kanavaa vaihtaa laajakuvaa lähettävältä kanavalta 4:3-kuvaa lähettävälle kanavalle ja päinvastoin?

Jos toisilla toimii ja toisilla ei, niin onkohan ohjelmistoversiolla vaikutusta tähän? (Paitsi että "hannun1":llä tuo ei toimi oikein ainakaan sen takia, että asetus TV on 4:3 vaikka käytössä on 16:9-tv). Silloin boksi letterboxaa aina laajakuvan ja tv:stä joutuu käsin näpyttelemään zoom-tiloja ja tekstit menevät mustalle alueelle yms.)

Mitkä asetukset teillä joilla tämä toimii, on boksissa asetusten kohdissa:
TV (4:3 vai 16:9)
Näytön tyyppi (Full, Pillar Box vai Cinema)
Scart-kuvasuhde (4:3 vai 16:9)?

Kyllähän sen kuvan saa pysymään täysikokoisena, kun laittaa sen asetuksen sinne 16:9 malliin, mutta mielestäni silloin nuo 4:3 -lähetykset näkyvät venytettyinä. Pitänee vielä testata illalla vaikka kauniiden ja rohkeiden tai salkkareiden aikaan.
Mulla on ollut kaikissa ohjelmistoversioissa sama tilanne .24:sta lähtien. Asetukset ovat olleet aina samat: TV 16:9, näyttö Full, Scart-kuvasuhde 16:9. Kuva ei ole ollut vääristynyt saatikka mustia palkkeja millään laidalla, koskaan. Tai sitten en vaan tajua sitä.

Yhtäkaikki, esiasetusten ollessa noin, minun tarvitsee vain valita kanava ja toljottaa sitä.
Jenzu
Newbie
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on näin
TV 16:9
Näytön tyyppi Täysi
Scart-kuvasuhde 16:9

Ei telkusta taida hirveästi nykyisin tulla 4:3 ohjelmia, mutta joitain kuitenkin. Nyt kun kokeilin, niin parhaillaan esitettävää mustavalkoista suomifilmiä boxi tai tv ei kumpikaan osannut näyttää venyttämättä, mutta taas LIV-kanavan 4:3 kuvassa näkyivät reunoilla palkit, eli kuva oli oikeissa mittasuhteissa, kun katsoin telkusta. Yritin katsoa samaa kanavaa boksilta, mutta eihän siellä ollut kyseistä kanavaa, joten laitoin kanavahaun pyörimään. Lisään tähän myöhemmin, miten kuva näkyi boksin kautta.

Eli yhteenvetona, 4:3 kuvaa boksi saattaa venyttää, mutta joko en katso 4:3 ohjelmia juurikaan, tai sitten venytys ei ole itseäni häirinnyt. Luulisi kyllä että venytetyn kuvan huomaisi. Tietääkö joku, tehdäänkö nykypäivänä vielä paljon sarjoja 4:3 kuvalla?

//Myös boksin kautta osasi tuon LIV-kanavan ohjelman näyttää oikein. En sitten tiedä miksi tuo vanha elokuva näkyi venytettynä, ellei telkusta laittanut 4:3 tilaa päälle. (Normaalisti itselläni on aina telkussa "Laaja")

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 14:09

Jenzu
Newbie
_
26. helmikuuta 2009 @ 14:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:

Kuva ei ole ollut vääristynyt saatikka mustia palkkeja millään laidalla, koskaan. Tai sitten en vaan tajua sitä.

No sehän nyt ei ole mahdollista, etteikö olisi mustia palkkeja tai vääristynyt kuva, kun 4:3 kuvaa katsoo laajakuvatelkusta tai toisinpäin. Eli jompi kumpi on näissä tapauksissa valittava, mustat reunat tai vääristynyt kuva.
thl
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:

Kuva ei ole ollut vääristynyt saatikka mustia palkkeja millään laidalla, koskaan. Tai sitten en vaan tajua sitä.

No sehän nyt ei ole mahdollista, etteikö olisi mustia palkkeja tai vääristynyt kuva, kun 4:3 kuvaa katsoo laajakuvatelkusta tai toisinpäin. Eli jompi kumpi on näissä tapauksissa valittava, mustat reunat tai vääristynyt kuva.
No, eipä tietenkään ole mahdollista. Mutta joko ei ole tullut katsottua 4:3 natiivisuhteella olevia ohjelmia, tai sitten en vain ole tajunnut sitä. Mutta sehän ei muuta lopputulosta, eli käyttökokemusta.
ballantin
Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
Tietääkö joku, tehdäänkö nykypäivänä vielä paljon sarjoja 4:3 kuvalla?
Mainoksia ainakin on 4:3-kuvasuhteella, ja boksin pitäisi kesken mainoskatkokin WSS-bitin perusteella vaihtaa tv:n kuvasuhdetta sen mukaan minkälainen mainos on kyseessä. Ei sillä että mainokset olisivat niin tärkeitä nähdä oikealla kuvasuhteella, mutta näin sen siis pitäisi toimia, ja mm. Medion MDC-4400 näin toimii. On myös kanavia joilta ei tule aitoa laajakuvaa ollenkaan, mm. MTV ja joitain muita ulkomaisia kanavia, ja tällaiselle kanavalle vaihdettaessa pitäisi boksilta tulla tv:lle käsky vaihtua 4:3-tilaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 15:01

ballantin
Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:
//Myös boksin kautta osasi tuon LIV-kanavan ohjelman näyttää oikein. En sitten tiedä miksi tuo vanha elokuva näkyi venytettynä, ellei telkusta laittanut 4:3 tilaa päälle. (Normaalisti itselläni on aina telkussa "Laaja")
LIV:in jotkut ohjelmat on jo lähetyspäässä pillarboxattu, eli litistetty sivuttaissuunnassa, jolloin kuvaa näkyy oikean muotoisena ja sivuilla olevien mustien palkkien kanssa Laajakuva-tilassa.

Ilmeisesti tämä boksi ei siis hanskaa tuota mitä ajan takaa, eli käskeä tv:tä vaihtamaan kuvasuhdetta WSS-bitin mukaan, kun täällä kerran porukka katselee venytettyä kuvaa, pillarboxia tai jopa letterboxia laajakuvatelkuillaan eivätkä edes huomaa mitään erikoista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 17:48

hannun1
Newbie
_
26. helmikuuta 2009 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hannun1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ballantin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu:


Kyllähän sen kuvan saa pysymään täysikokoisena, kun laittaa sen asetuksen sinne 16:9 malliin, mutta mielestäni silloin nuo 4:3 -lähetykset näkyvät venytettyinä. Pitänee vielä testata illalla vaikka kauniiden ja rohkeiden tai salkkareiden aikaan.
Mulla on ollut kaikissa ohjelmistoversioissa sama tilanne .24:sta lähtien. Asetukset ovat olleet aina samat: TV 16:9, näyttö Full, Scart-kuvasuhde 16:9. Kuva ei ole ollut vääristynyt saatikka mustia palkkeja millään laidalla, koskaan. Tai sitten en vaan tajua sitä.

Yhtäkaikki, esiasetusten ollessa noin, minun tarvitsee vain valita kanava ja toljottaa sitä.

No tulipahan testattua. Tuolla ylläolevalla asetuksella näytti Johanna Raunio aika tukevalle tädille :)

No sainpahan kuitenkin siinä samalla suuren ahaa elämyksen ja laitoin asetukseksi TV 16:9 näyttö Pilar box ja scart-kuvasuhde 16:9. Nyt näyttäisi, että ohjelmat näkyvät kokoruudun korkuisina ja vääristymättöminä ilman telkkarin säätelyä.
ballantin
Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 22:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hannun1:
No tulipahan testattua. Tuolla ylläolevalla asetuksella näytti Johanna Raunio aika tukevalle tädille :)

No sainpahan kuitenkin siinä samalla suuren ahaa elämyksen ja laitoin asetukseksi TV 16:9 näyttö Pilar box ja scart-kuvasuhde 16:9. Nyt näyttäisi, että ohjelmat näkyvät kokoruudun korkuisina ja vääristymättöminä ilman telkkarin säätelyä.
Noinhan ne tietysti näkyy aina oikean muotoisina, mutta 4:3-kuva on silloin boksin skaalaama (pillarboxaama) ja tv aina Laajakuva-tilassa. Haluasin kuitenkin siis että boksi ei pillarboxaisi 4:3-kuvaa, vaan 4:3-kuva näytettäisiin automaattisesti "natiivina" tv:n 4:3-tilassa ja anamorfinen 16:9-kuva automaattisesti tv:n Laajakuva-tilassa. Kaikesta päätellen ei taida tällä boksilla onnistua. Ne joilla tämä mukamas "toimii", eivät ilmeisesti vain tajua katselevansa venytettyä tai pillarboxattua kuvaa 4:3-kuvaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 22:13

Mainos
_
__
 
_
zpp
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. helmikuuta 2009 @ 22:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ballantin:
Ne joilla tämä mukamas "toimii", eivät ilmeisesti vain tajua katselevansa venytettyä tai pillarboxattua kuvaa 4:3-kuvaa.

No ellei sitä tajua, mitään järkyttävää eroakaan ei ole. Pienempien erojen vertailu onnistuu kunnolla vain laittamalla kaksi samaa telkkaria vierekkäin. Useimmillehan sillä ei ole merkitystä kumpi prosessoinnin tekee ja kunnolla tehtyjen toteutuksien eroja on vaikea nähdä. Tämä on vähän samanlainen makuasia kuin se, antaako DVD-soittimen vai vahvistimen tehdä DA-muunnoksen. Ymmärrän kyllä, että asia vaivaa - tuommoinen voisi vaivata minuakin ;)
 
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > kaon kcf-n620 twin tuner dvb-c + 160g hdd
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy