Apple tuotti pettymyksen iPhone 4S:llä
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 5 lokakuuta, 2011
Applen eilen esittelemä iPhone 4S tuotti monelle suuren pettymyksen, sillä huhut olivat luoneet niin korkeat odotukset uutta puhelinta kohtaan, ettei Applen uusin julkistus pystynyt niitä täyttämään. Applen ja sen taiwanilaisten toimittajien osakekurssit ovat pudonneet esittelyn jälkeen.
Yksi suuri pettymyksen aiheuttaja oli puhelimen design, joka on ollut käytännössä sama jo iPhone 3G:stä ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
|
24. lokakuuta 2011 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
On niin huvittavaa vääntöä noista hintaeroista että pitääpä heittää tähän puolueettoman tahon kommentti, kun itse en omista iphonea enkä myöskään samsung galagy s2:sta...
Eli muistin hinnasta, esim uuden samsung galagy tab 32gigan versio maksaa 100 euroa enemmän kuin 16gigan malli, eli 16 gigaa muistia maksaa tämän mukaan samsungin hinnoittelemana 100 euroa, ok...
sitten kuitenkin täällä vaahdotaan ylihinnasta kun iphonen 32 gigaa lisätallennustilaa nostaa hintaa 200 euroa... missä logiikka jos molemmilla valmistajilla 16 gigaa maksaa 100 euroa?
Muistikorttipaikoista... onko uudessa samsung google nexus s luurissa muistikorttipaikka?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2011 @ 12:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisiko Jonahan tai Mmikkis valaista minulle niitä iPhonen hyviä ominaisuuksia jotka erottavat sen paljon muista?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. lokakuuta 2011 @ 12:26
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2011 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Myönnät siis itsekkin etteivät iPhone paperilla eroa muista puhelimista. Näinhän se on. Käyttöjärjestelmä on taas sitten milipideasia. Joku pitää Androidista joku taas iOS:sta. Kuten jo sanoin, että se on siis mielipideasia mikä on parempi ja riippuu myöskin tarpeista. Joo ja tämä on kyllä sama jättää tähän. Ei mielipideasiasta kiistelemällä pääse mihinkään tulokseen.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2011 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt nyt rauhotas vähän... Jatkuvistaa tuplapostauksista sietäisi laittaa jäähylle, eikä kukaan enää ota sinua vakavasti :)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2011 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
@107
Kiinnitä huomiota sanaan MIELIPIDE:
Onko mitään todisteita näistä hajonneista näytöistä sinulla? Esim tapahtuneesta. Laittamassani videossa oli kuitenkin kuvattu putoamiset ja niiden seuraukset. Eihän paria pudotusta voi yleistää niin että Galaxy S 2 kestäää ja iPhone ei mutta selväksi ainakin tulee että iPhone hajoaa suuremmalla todennäköisyydellä ainakin pahemmin (Myös aiemmista uutisista voi päätellä). (Oma mielipide)
Kuten jo olen sanonut monta kertaa (mutta et vaikuta ymmärtävän) että ihmiset arvostavat puhelimissa eri ominaisuuksia ja määärittävät sen avulla itse laitteen "paremmuuden" ja "huonouden". Paremmuus ja huonous ovat mielipideasioita eikä niistä voi siis kiistellä. On myös ihan sama millä lailla joku määrittää paremmuuden tai huonouden. Voin vaikka sanoa että iPhone on huono sen vuoksi että sen kuulokkeitten reikä on väärällä laidalla puhelinta. Se voi riittää. Kaikkien mielipide ei ole sama kuin sinun. Saa olla eri mieltä, ei se katsos maailmaa kaada jos joku on eri mieltä. :-)
Et ole vielä vastannut kysymykseeni kunnolla että mikä iPhonessa tekee siitä muka jotenkin paremman kuin muut. Siihen on hyvä syy. Kuten itsekkin mainitsit että paperilla iPhone on samantasoinen muiden kanssa. Sekin toisaalta on mielipideasia. Jonkun mielestä tehokas prosessori ei ole hyvä ominaisuus. Pohjimmiltaan kaikki kuitenkin on kiinni mielipiteestä ja tarpeista.
Lainaus: Eli juuri tällaiset turhat kommentit mitä repino heitti, että muilta saa paljon parempaa ja paljon halvemmalla.
Se on MIELIPIDEASIA. Repino tarkoittaa että hän saa muilta parempia laitteita (ja hyötyjä) muilta valmistajilta ja halvemmalla. Sinä taas saat iPhonesta kaiken tarvitsemasi ja se on sinulle hyvä, mutta se EI tarkoita sitä että se sopii kaikille muille. Se on SINUN mielipiteesi ja harvinaisen selvä, kiitos.
Lainaus: Kuten olen sanonut monet kerrat: markkinoilla on vain yksi iOS puhelin, se on ihan sama mitä luurit näyttäisi paperilla jos vain yhteen luuriin saa iOS käyttöjärjestelmän ja haluaa sen.
Väärin. On ainakin 2 iOS luuria markkinoilla (4, 4S). Jos haluaa iOS:n ei ole paljoa valinnanvaraa eikä myöskään tarvetta vertailla speksejä. Se on Applen etu mutta myöskin haitta tuo valinnanvaran niukkuus. Jos jokainen yritys toimisi Applen tapaan ei kaikkien tarpeita voitaisi täyttää.
Miten tekisit jos haluat kovaa käyttöä kestävän laitteen ja iOS:n. Et voi tehdä mitään. Täytyy valita jompi kumpi.
Jos Andoid kelpaa saa kestäviä, kalliita, halpoja, monipuolisia, erilaisia... laitteita. Mitä järkeä esim minun olisi ollut ostaa iPhone kun en noita ohjelmia sen kummemmin lataile ja asentele mutta pitkästi tulee kirjoiteltua jonka vuoksi ostin Desire Z:n.
Tuo ekosysteemijuttu on aivan täyttä saissea. Jos haluaisit tosiaan fyysisen QWERTY:n puhelimeesi (integroituna) voin olla varma että et omistaisi iPhonea juuri nyt. Ja siinähän ei "ekosysteemi" määrää. Tuo käyttöjärjestelmä on vain yksi asia muiden joukossa jolle eri henkilöt antaa eri painoarvon.
Ja jos tuota ekosysteemi käsitettä käyttää niin se ei edes toimi iOS:n kohdalla. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekosysteemi Yksin ei voi luoda ekosysteemiä joten iOS on aika kaukana ekosysteemistä.
Sitäpaitsi kuule on hyvä että iPhonellekkin on kilpailijoita. Se pistää Applenkin kehittämään tuotteitaan. Apple kun ei ole hyväntekeväisyysjärjestö vaan yritys.
Tätä väittelyä voidaan jatkaa maailman hamaan loppuun asti. Muista kuitenkin ennen kuin kirjoitat tänne seuraavan viestin: Mielipideasioista ei voi kiistellä. Mutta voin kyllä sanoa että on harvinaisen kumma että sinä Mmikkis takerrut vain koko ajan mielipideasioihin jonkin vertailukelpoisen sijaan. Toivonkin siis että seuraavassa viestissäsi et tukeudu mielipiteestä riippuvaan asiaan.
Itsekkin olen ehkä siinä kestävyysjutussa tukeutunut mielipiteeseeni. Minun mielipiteeni nimittäin on se että mitä kestävämpi laite, sen parempi. Jos sinun mielestäsi on niin, että mitä helpommin särkyvä laite, sen parempi, olen hieman kummastunut.
Käyppäs katsomassa keskustelualueiden puolella millä perusteilla puhelinta suositellaan ja kysytään. Joskus on mainittu haluttu käyttöjärjestelmä mutta useimmiten käyttötarpeet, rajat spekseissä ja hintaraja. Eli omiin tarpeisiin sopivaa puhelinta siellä haetaan.
Muista kuitenkin että sen mitä iPhonesta olen sanonut on vain oma mielipiteeni. Saat olla eri mieltä, ja arvostan mielipidettäsi. On hyvä että on eri mielipiteitä. Mutta oma mielipiteeni iPhonesta ei muutu (En pidä hyvänä sillä se ei täytä tarpeitani). Sinä taas pidät iPhonea hyvänä ja se täyttää tarpeesi. Se ei haittaa minua.
On kuitenkin ehkä oikesti parempi lopettaa tähän sillä mielipiteestä kiistelemällä (kuten aiemmin sanoin) ei päästä mihinkään. Tämä väittely jatkuu hamaan maailman loppuun tällä menolla.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2011 @ 17:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Keskustelu on muuttunut melko villiksi. Ei siinä sinänsä mitään, nyt kun se käydään (näiden email-linkkienkin mukaan) täällä foorumin puolella. Itse kyllä seuraan tietynlaisella mielenkiinnolla tätä keskustelua.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2011 @ 20:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin kannatas kai jo rauhoittua.. "Toinen tykkää tyttärestä toinen tyttären äidistä."
|
Senior Member
|
25. lokakuuta 2011 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
@109
> Eihän paria pudotusta voi yleistää niin että Galaxy S 2 kestäää ja iPhone ei mutta selväksi ainakin tulee[...]
Selkeästi ymmärrät että yhtä videota ei voi yleistää, sitten on kuitenkin pakko väittää että voi kuitenkin vähäsen. Yrittäisit nyt olla johdonmukainen edes yhden virkkeen ajan.
> Repino tarkoittaa että hän saa muilta parempia laitteita (ja hyötyjä) muilta valmistajilta ja halvemmalla
Repinon kommentit ovat olleet varsin epäselviä. Jos hän tarkoittaa tuota, olisi toivottavaa, että hän kirjoittaisi niin. Tähän mennessä hän on enemmän tai vähemmän kirjoittanut: "Muilta saa samanlaisen puhelimen halvemmalla". Se on yksinkertaisesti virheellinen väite, koska esimerkiksi käyttöjärjestelmä ja ainakin toistaiseksi näytön tarkkuus. Muitakin esimerkkejä on, mutta niitä ei tähän hätään tarvita.
> Jos jokainen yritys toimisi Applen tapaan ei kaikkien tarpeita voitaisi täyttää.
"Jos kaikki tekisivät näin" ei ole yleisyydestään huolimatta, pitävä looginen peruste yhtään millekään. Onneksi on muitakin puhelinvalmistajia.
> Miten tekisit jos haluat kovaa käyttöä kestävän laitteen ja iOS:n. Et voi tehdä mitään. Täytyy valita jompi kumpi
Totta, elämä on valintoja, kaikkea ei voi saada. Ei voi myöskään saada Androidpuhelinta joka toimisi AppleTV:n, ipodtelakoiden ja monien muiden lisälaitteiden kanssa, eikä Windowspuhelimia joissa toimii Flash.
> Yksin ei voi luoda ekosysteemiä joten iOS on aika kaukana ekosysteemistä
Ei ehkä kannata linkata biologisen ekosysteemin määritelmään kun puhutaan jostain ihan muusta. Vaikka kaikki tulisi Applelta voisi sitä kutsua ekosysteemiksi. Näin ei kuitenkaan ole, olen havainnut aika monta muutakin toimijaa tuottamassa esim. softaa, lisälaitteita ja muuta tauhkaa iOS-ekosysteemiin.
Myös Android olisi edelleen ekosysteemi ihan samalla tavalla kuin tänäänkin, vaikkei laitteita parin vuoden päästä valmistaisi kuin Motorola (Google).
> Sitäpaitsi kuule on hyvä että iPhonellekkin on kilpailijoita. Se pistää Applenkin kehittämään tuotteitaan. Apple kun ei ole hyväntekeväisyysjärjestö vaan yritys
Noista asioista tuskin kukaan on ollut eri mieltä.
> Mielipideasioista ei voi kiistellä
Tuo on ehkä yksi typerimmistä suomalaisista sananlaskuista. Ei pidä paikkaansa. *Faktoista* ei voi kiistellä. Mielipiteet eivät ole faktoja. Myöskin Amerikkalainen ylikorrekti "kaikki mielipiteet ovat saman arvoisia" tai "kaikki pitää vesittää vastakkaisella mielipiteellä, oli se mitä tahansa" (esim. amerikkalainen uskonto tai evoluutiokeskustelu) on idiottimaista.
Ja vielä loppuun: Käytettävyys, käyttöliittymät, ohjelmatarjonnan laatu tai ekosysteemin laajuus eivät ole puhtaita mielipideasioita, mutta ei niitä oikein saa siihen haluamaasi ominaisuusmatriisiinkaan. Läheskään kaikkia tärkeitä ominaisuuksia ei voi kuvata rastilla tai luvulla, kuten esimerkiksi Nokia huomasi.
|
Senior Member
|
25. lokakuuta 2011 @ 14:21 |
Linkki tähän viestiin
|
@99
> Olkaa onnellisia että teillä on vapahtaja Steve Jobs joka säästää teidät tuolta vaikealta toimenpiteeltä,
HALLELUJA!
> Syy on vain siinä että jos 16GB iPhonessa olisi muistikorttipaikka niin kukaan ei ostaisi niitä isommalla tallennustilalla varustettuja laitteita.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista. Jos iPhonessa olisi muistipaikka oltaisiin aika pian tilanteessa, jossa asiakkaat itkisivät miksi videotallennus tökkii "aina joskus" ja muuta mukavaa, ja tietenkin päästäisiin filemanageroinnin ihanaan maailmaan.
Ei Applelle olisi ongelma lisätä laitteeseen yhtä liitintä ja tehdä tai kopioida jostain vähän heikkolaatuista softaa tiedostokäsittelyyn. Se ei kuulu iOS:iin, eikö ole hyvä että on nyt niitä vaihtoehtoja eikä jokainen järjestelmä toimi samalla tavalla?
> On siinäkin helvetin kaunis visio. Ja entä jos en omista muita iLaitteita?
Kyllä se visio "datat pilvessä, automaattisynkkaus laitteille" on erittäin hyvä, toiminnasta käytännössä en mene vielä sanomaan mitään. Tuossa esimerkkitapauksessa Windows PC tai Mac riittävät myös, ja mahdollisesti on webbikäyttöliittymäkin, en ole ihan varma.
> Voi sitten jokainen ihan rauhassa miettiä että keksikö tämä pihi visiönääriksi tituulerattu steve jobs tämän hienon ekosysteemin siksi että teidän elämä olisi helppoa vai siksi että hän tienasi sillä ihan vitusti rahaa
Esittämäsi asiat eivät ole toisiaan poissulkevia. En näe mitään vikaa siinä, että kun ihmisille tehdään hyviä tuotteita ja palveluita saa siitä pyytää rahaa. Kuluttaja antaa Applelle rahaa, Apple tekee kuluttajalle niin hyvän tuotteen kuin pystyy. Jos hinta ja hyöty eivät kohtaa menee kuluttaja muualle.
Se on mielestäni paljon selkeämpi malli kuin Googlen tai Facebookin malli, jossa kaikki on "ilmaista", mutta käyttäjien tietoja myydään mainostajille. Applen mallissa asiakas on kuluttaja, Googlen mallissa asiakas on mainostaja.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
25. lokakuuta 2011 @ 20:12 |
Linkki tähän viestiin
|
@112
Mitä. Kyllä itse olen repinon kommenteista aina selvän saanut. Et taida vain itse ymmärtää.
Ja tuosta mielipideasiasta. Okei, mielipiteistä voi kiistellä mutta niistä ei kannata. Se ei johda mihinkään.
Ja kyllä nuo ominaisuuksien paremmuus voi olla myös mielipideasia. Esim jokin käyttöjärjestelmä voi jonkun mielestä olla hyvä juuri sen vuoksi että se tökkii ja on muutenkin askeettinen. Toinen taas on sitä mieltä että sulava ja moderni käyttöjärjestelmä on hyvä. Yritä ajatella abstraktimmin. Sinun mielestäsi aivan surkea asia voi olla toisen aarre. Vähän sitä ajattelua kiitos. Ihmiset arvostavat eri asioita.
|
Senior Member
|
25. lokakuuta 2011 @ 22:37 |
Linkki tähän viestiin
|
> Kyllä itse olen repinon kommenteista aina selvän saanut. Et taida vain itse ymmärtää.
En kieltämättä ole ymmärtänyt. Pakko kuitenkin todeta, että suomenkielen ymmärtämisen tai kirjoittamisen kanssa on aiemmin ollut hyvin vähän ongelmia. Mutta kun kehaisit niin oleppa hyvä ja käännä seuraava pätkä yleiskielelle ja jotakuinkin koherentiksi kokonaisuudeksi:
(repino)
"Mulla 32 GB:n muistikortti käy puhelimeen. Onkohan kukaan katellut missä tahdissa niiden hinnat laskee.. useamman teratavun levyjäkin saa tietsikoihin jo aika edullisesti, eli mitä 64 versio omenalla, muuta kuin syö pajon enemmän virtaa. Kun kyseessä on mobiililaite, ei sitä sähköä suraan männynkuoresta tule"
Ymmärrän kyllä kaikki sanat, ja lauseetkin, mutta tuossa järjestyksessä, ja tuolla punktuaatiolla, niistä ei tunnu muodostuvan järkevää kokonaisuutta. Muitakin esimerkkejä oli.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
26. lokakuuta 2011 @ 00:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Kenties käytin, ja anteeksi väärää sanajärjestystä. Lupaan parantaa tapani. Kenties kirjoittassani nopeasti tulee virheitä.
Arvostelen vaan tuotteita ja niiden käyttöominaisuuksia, tulee usein ns. kusetus bisnesmiehiltä mieleen.
Toistan vielä "Ei se hölmö ole joka pyytää, vaan se joka maksaa" Olipa kyseessä mistä tahansa.
|
Mainos
|
  |
|