User Käyttäjä Salasana  

torstai 31.7.2025 / 13:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > pikatestissä pienikokoinen belle-puhelin: nokia 700
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pikatestissä pienikokoinen Belle-puhelin: Nokia 700
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Pikatestissä pienikokoinen Belle-puhelin: Nokia 700

uutinen julkaistu: 10 heinäkuuta, 2012

Nokian edullisimman luokan Symbian-älypuhelimet eivät ole varsinaisesti olleet tapetilla. Yhtiöltä on odotettu kovia panostuksia nimenomaan älypuhelinten kuningasluokkaan. Taustalla on kuitenkin tehty töitä myös edullisempien älypuhelinten sekä Asha-malliston peruspuhelinten kanssa. Teemme katsauksen mainituista ensimmäiseen tapaukseen. Testipenkkiin saapunut Nokia 700 on julkistettu ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12345
delic
Senior Member
_
13. heinäkuuta 2012 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Ja huomasitko nyt kuinka väärässä olit, kun väitit noiden ruutukaappauksiesi pelien olevan ainoita mitä siellä on?"

Mitä ihmettä :D kuinka lyhyitä lauseita sulle pitää kirjoittaa, että ymmärrät ne?

"Ainoita mitä siellä on", ei hyvänen aika.

Minä kerroin jo moneen kertaan miksi mainitsin nuo pelit, ne on uusia suosittuja pelejä ja todistin vaan pointtini, että symbianille ei tule enää samalla tavalla niitä pelejä mistä tuli edelliset versiot, mutta ei enää uusinta.

Minä olen tässä viimeisten viestin muodossa mielestäni tuonut erittäin hyvin esiin sen, että varsinkin isojen pelikehittäjien into on lakannut symbiania kohtaan eikä tuoreita versioita ole enää tuotu, tai jos on ne on olleet täysin erilaisia ku muille alustoille. Toin mielestäni erittäin vakuuttavaa dataa tukeakseni väitettä, sinä olet niistä ohittanut jokaisen yllättäen, etkä edelleenkään ole tuonut mitään mikä todistaisi kommenttini vääräksi, odotan niitä kyllä edelleen.

Odotan edelleen niitä pelejä, listaa nyt vaikka 6, tänä vuonna julkaistuja graafisesti hienoja pelejä symbianille.
delic
Senior Member
_
13. heinäkuuta 2012 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Mä aion tehdä ihan samoin sun ja Jonahanin kohdalla, itseasiassa olin sen jo päättänyt eilen. Muistutan myös, että minä en ole pelkästää Symbian-käyttäjä, vaan myös sovellukehittäjä. Katson jatkossa teidän koettavan tahallaan vahingoittaa markkinoita. "

Haukut tässä nyt ihan väärää puuta, nokia se on joka on jo muutaman vuoden vahingoittanut markkinoitaan. Syytä niitä nykytilanteesta, äläkä pura sitä ulkopuolisiin.

Mun mielestä nokian nykytilanne todistaa hyvin sen, että olen yleisesti ottaen ollut asian ytimessä siitä asti kun tämä vääntö muutama vuosi sitten alkoi. Sille en voi mitään että osasin näköjään haistaa nokian tilanteen aika hyvin ja sen että missä mättää.

Ja toisaalta taas kertoo, että sinä olet ollut väärässä niissä asioissa.

Ps: mitä merkitystä sillä on mihinkään vaikka oletkin sovelluskehittäjä :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. heinäkuuta 2012 @ 18:55

Senior Member
_
13. heinäkuuta 2012 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
> Muistutan myös, että minä en ole pelkästää Symbian-käyttäjä, vaan myös sovellukehittäjä. Katson jatkossa teidän koettavan tahallaan vahingoittaa markkinoita.

Nimenomaan! :)

> Ja tarvittaessa tulen vaatimaan teidön kahden käyttäjätunnuksen sulkemista, tai AfterDawn joutuu vastuuseen teidän vääristelevistä puheistanne.

Onnea yritykseen.

Tämä viimeinen käänne vetää kyllä kokeneemmankin aika hiljaiseksi :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. heinäkuuta 2012 @ 19:01

Senior Member
_
13. heinäkuuta 2012 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@107
> Symbianissa on tietääkseni todellinen unixeistakin tuttu pre-emptiivinen moniajo, Windowsiin se tuli Windows95:n myötä ja Macintosheihin vasta macosX:n myötä. Käsittääkseni Iphonessa ei tällaista ole, eikä nykyisessä Windowsphonessa.

iOS:ssa on teknisesti täsmälleen samanlainen pre-emptiivinen, eli keskeyttävä, moniajo, kuin OSX:ssakin. Säiettä ajetaan hetki, kunnes se keskeytetään kernelin toimesta, siirretään odottamaan ja seuraava säie otetaan ajoon. Tätä sitten toistetaan kaikille säikeille niin monella corella kuin prosessorista löytyy.

Erona on se, kolmansien osapuolten sovelluksia ajetaan rajoitetummin. Niiden mennessä taustalle, ne jäävät muistiin, mutta pysäytetään lähes välittömästi. Jos sovellukseen palataan, sen ajoa jatketaan. Käyttöjärjestelmällä on oikeus poistaa pysäytetty sovellus muistista milloin tahansa, kertomatta siitä kyseiselle sovelluksille millään lailla. Kun palataan sovellukseen joka oli poistettu muistista edellisen käyttökerran jälkeen, se käynnistetään uudestaan ja jatkuu missä oltiinkin menossa. Toki käynnistymiseen menee hieman enemmän aikaa ja vaatii kehittäjän työtä.

Edellä kuvattuun peruskaavaan on olemassa tiettyjä poikkeuksia, lisäksi puhelimen mukana tulevat sovellukset voivat toimia eri tavoin.

Käyttäjän näkökulmasta sovelluksia ei koskaan suljeta, niiden välillä vain siirrytään. Sovelluksissa ei siis ole mitään quit-vaihtoehtoa. Käyttöjärjestelmä poistaa sovelluksia tarpeen mukaan muistista, täysin näkymättömästi. Käyttäjä ei edes voi tietää onko sovellus johon hän on siirtymässä muistissa vai ei.

Käsittääkseni täsmälleen sama pätee Windows Phone 7:aan. Pienenä kuriositeettina: samanlaisia juttuja on tullut ja tulossa myös OSX:aan. Prosesseja voidaan tappaa muistipaineessa taustalta ja niihin palatessa se käynnistetään uudestaan ja käyttöliittymän tila palautetaan. Sitä ei tietenkään tehdä kaikille, ainoastaan sovelluksille jotka ovat tietoisia tästä ja ovat valinneet osallistuvansa siihen.
Mainos
_
__

_

Sivu:<12345
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > pikatestissä pienikokoinen belle-puhelin: nokia 700

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy