Minulla on Baanan langaton laajakaista (Wimax) ja nopeutena 2M/512kbit/s. Ongelmana on se, että BitComet ja uTorrent lataa kunnollisella nopeudella, nopeus liikkuu välillä 0-70kt/s (sama latauksella ja lähetyksellä)... yleensä se on kuitenskin tuossa 20Kt/s paikkeilla. Miten saisin nopeudet kulkemaan siellä 100-300kt/s? Porttien kanssa siis ongelmat. Bitcometissa pitäisi olla portit kunnossa, koska se sentään lataa jotain, mutta uTorru ei tahdo ollenkaan ladata. Alapalkissa oleva kuva on aina keltainen kolmio jossa on huutomerkki, eli se viittaisi verkko-ongelmiin.
Modeemina on Alvarionin laitteet ja reititin olisi sellainen kuin Edimax 10/100Mbps. Koneessa WinXP SP2 ja F-Secure Internet Security 2007. Molemmat torrent-ohjelmat ovat sallittuina F-Securessa.
Normaalisti tällaisella netillä luulisi sellaisen 170MB tiedoston tulevan tunnissa/puolessa, mutta minulla menee sellaisessa päivä tai pari... hyvänä päivänä saattaa tulla puolessa päivässä. Missä siis olisi vika?
Olen jo käynyt tuolla sivulla, mutta siitä ei ollut mitään apua. Tuossa kuva niistä laitteista http://img58.imageshack.us/my.php?image=im000479ec6.jpg. Katolla on sitten tuon valkoisen "mötykän" antenni. Mustan reitittimen takana lukee vain tiedot, että mitä laitteen pitää täyttää toimiakseen ja sarjanumero, mutta ei muuta. Siksi tuosta sivusta ei oikein ollut apua.