User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 00:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > messenger
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
messenger
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:123>
barza
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverin messenger lähettää koko ajan tällaista viestiä;

http://www.chatamis.net/photos-webcam2007.zip

Mikäköhän se on ja miten sen saa pois? Easycleaner ja adaware ei onnistunut kuulemma...

Kiitos etukäteen!

Olen pelkkä maan matonen ennenkuin olen ihminen,
minun pitää oppia ryömimään ennekuin opin kävelemään...
Spardy
Junior Member
_
29. heinäkuuta 2007 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse jäin tuon uhriksi, kun juttelin erään ulkomaalaisen kaverin kanssa ja siltä tuli yhtäkkiä tuollaista linkkiä ja nakkasi kaveriksi joitain "lomakuva-albummeja" zip-tiedostoina sanoen, että selais läpi. En siinä vaiheessa osannut sitä odottaa. Asiasta ajattelinkin tänne tulla ilmineeraamaan.

Mutta niih. Tämän sain ainakin itse poistettua pyöräyttämällä pariin otteeseen Avastin ja Ad-Aware SE Personalin. Kannattaa kokeilla.
Spardy
Junior Member
_
29. heinäkuuta 2007 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai sitten ei... Jos joku tietää tehokasta pöpön poisto-ohjelmia, niin ehdotuksia otetaan vastaan. Sillä välin koetan skannata koneen F-Securen sivujen kautta.
Duked
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaas jos keino löytyy. Mielellään jokin ilmaisohjelma. Sama ongelma riivannu pitkin iltaa :/.
nalle_
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sama täällä, apuja kaivataa :C

Walde
Member

3 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Serkulla kone ihan pimeenä tämän jutun takia.... Apuja vaa :D

Intel i7 950 / Coolink Corator DS / Asus Sabertooth X58 / 6GB 1600MHz DDR3 / AMD Radeon 6970 Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus / Seagate 320GB+ lacie 250GB / Windows 7 / Eizo Foris 23" / Antec P180 with many Noctua NF-S12-1200 / Akasa Fan Control Pro / Super Flower Golden King Platinum 550W / Logitech g15, g5

_DoN_
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täälä kans samoja ongelmia...=(
Auttaiskohan mesen uudelleen asennus?
Duked
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei auttanut. Ad-awarekaan ei mokomaa onnistunut poistamaan. Kaveri poisti tiedoston jossa se tuli ja käynnisti koneen uudelleen niin se lakkasi. Minkä nimisiä tiedostoja siinä tuli?
MiQe
Junior Member
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jostain sivulta löysin tällaista (Suomensin)

Jos C:/Windows kansiosta löytyy joku seuraavista:

images0XX.zip
photos0XX.zip
albumXX.zip
photoXX.zip
pictures0XX.zip
pictureXX.zip
(XX sattumavaraisia numeroita, kuten album39.zip, images091.zip.)

Eli koita poistaa noita. Itselläni ei ole tuota virusta ollut joten en osaa enempää sanoa.
trpasauna
Junior Member
_
29. heinäkuuta 2007 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse vastaanotin tiedoston photos2007_97.zip joka sisältää .scr-tiedoston. En avannut koska epäilytti kun kaksi kaveriani lähetti moisen yhtäaikaa.

EDIT: Tämmöstä ircistä: http://mouhez.net/paska/hienovirus.png

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2007 @ 19:12

_DoN_
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Duked:
Ei auttanut. Ad-awarekaan ei mokomaa onnistunut poistamaan. Kaveri poisti tiedoston jossa se tuli ja käynnisti koneen uudelleen niin se lakkasi. Minkä nimisiä tiedostoja siinä tuli?
Mulle oli tullu ainakin images75 nimellä ja niitä löyty tuolta windowssin kansiosta kans...et saa ny nähä jos vaikka toimis.
Duked
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei oo ainakaan kumpikaan noista nimistä eikä Windows - kansiossa ole mitään tuollaista.
MiQe
Junior Member
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos ei sillä tavoin lähde niin sitten en kyllä osaa sanoa....Itse löysin tietoja tuosta viruksesta tästä osoitteesta:

http://www.liewcf.com/blog/archives/2007...ummer-pictures/
_DoN_
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä perkule toimi vaikka kaikki tollaset poistellu koneelta...koko ajan vaan lähettelee eteenpäin=(
niikep
Newbie

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
auttoiko?
Member

3 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
How to remove this worm:
Step 1.
"Start"->"Run", type "REGEDIT", open the reistry editor.
Step 2.
Go to
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad

delete "printers"="{CLSID}" in right panel
( please copy the {CLSID} before deleting it )
Step 3.
Go to
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID

delete the {CLSID} in Step 2.
Step 4.
Restart your computer
Step 5.
Delete the following files:
%System%\notiffy.dll
%System%\printers.exe
%userprofile%\new.txt
%Windows%\{string1}{random number}.zip (file size:119KB)

{string1} is one of the following:
images0
photos0
album
photo
pictures0
picture

For example:
images047.zip (images047.scr)
photo92.zip (photo92.scr)

Intel i7 950 / Coolink Corator DS / Asus Sabertooth X58 / 6GB 1600MHz DDR3 / AMD Radeon 6970 Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus / Seagate 320GB+ lacie 250GB / Windows 7 / Eizo Foris 23" / Antec P180 with many Noctua NF-S12-1200 / Akasa Fan Control Pro / Super Flower Golden King Platinum 550W / Logitech g15, g5

_DoN_
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulle toi ei kyllä sano yhtään mitään...voisko joku vähä suomentaa noita tai jotain?
En oikein ymmärrä näistä jutuista mitään =)
niikep
Newbie

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulle ei tuu enää kun poistin kaikki images ja photos ja tällästä windowsista
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse sain poistettua scannaamalla Ad-Awarella. Btw ilmainen ohjelma.
nalle_
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti niikep:
mulle ei tuu enää kun poistin kaikki images ja photos ja tällästä windowsista
Kahtoppa vähänajan päästä uudestaa sinne kansioo nii ne on tullu takas. Ainaki itellä :c

Walde
niikep
Newbie

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu :S
Member

3 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei mul ainakaa tuu takas.

Junior Member
_
29. heinäkuuta 2007 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulle tuli ja mä ihan V**TUN tyhmänä viel latasin sen ja sen paketin sisällä oli joku näytön säästäjä juttu ja ajoin viel senki ja sit homma kusi käsiin :D mese alko lähettää sitä kaikille ketkä oli onlinessa ja kone jumitti sillon aina.. mutta toi escan tais auttaa, ajoin kans AVGn ja Registry mexhanicin ja CCleanerin ja jossei niillä lähe kandee varmaa koittaa viel tota SmitFraudFixii ni pitäs kakat lähtee. Ja sit voi viel koittaa järjestelmän palautusta, sekin voi auttaa.

--->HUOH<----

EN SUOSITTELE KENENKÄÄ LATAAVAN/AJAVAN LADATTUA JUTTU KOSKA SIT HOMMA KUSEE KÄSIIN JA PAHASTI!!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2007 @ 19:59

_DoN_
Newbie
_
29. heinäkuuta 2007 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla löysi toi easy-cleaner ainakin noita tuolta rekisteristä...poistin kaikki missä oli jotain images.zip tai vastaavaa...jos se nyt ois jo pois=)
E:Turha toivo...huoh hermot menee

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2007 @ 20:40

Mainos
_
__

_
niikep
Newbie

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2007 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lynkkenin juttu neuvoi. se kannattaa tehä!

Sivu:123>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > messenger

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy