Sigmatek DVB-110
|
|
crope
Junior Member
|
26. joulukuuta 2006 @ 15:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0zzee: Kun löysin tämmöisen sivun:
http://linuxtv.org/hg/~mkrufky/megasky?c...49;style=gitweb
tuosta linux ajurista, niin mitenköhän saisin sen nyt asennettua?
tässäpä mummo-ohjeet :)
crope@riitta-desktop:~$ mkdir v4l-dvb
crope@riitta-desktop:~$ cd v4l-dvb/
crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ hg clone http://linuxtv.org/hg/~mkrufky/megasky
crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ wget http://www.linuxtv.org/pipermail/linux-d...module-0001.bin
crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ patch -p1 -d megasky/ < qt1010-tuner-module-0001.bin
crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb$ cd megasky/v4l/
crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb/megasky/v4l$ make
crope@riitta-desktop:~/v4l-dvb/megasky/v4l$ sudo make install
Tarvitset mercurial (hg) ohjelman koneelle, kernelin kehityskirjastot (kernel-devel tjsp.)ja käännöstyökalut (gcc jne).
Lähetä testiraportti v4l-dvb-maililistalle, seuraavan keskustelun jatkeeksi: [linux-dvb] [PATCH] Quantek QT1010 tuner module http://linuxtv.org/pipermail/linux-dvb/2006-December/014891.html niin saadaan ajurit ehkäpä joskus aikanaan kerneliinkin.
Tarvitsisin ULi:n m9206 piirillä olevan MSI Megasky 580 USB-tikun linux-ajureiden kehitystä varten. Jos jollakin olisi mahdollisuus antaa/lainata/myydä kyseinen tikku, niin viestiä minulle. Tikun tunnistaa linuxissa lsusb komennolla, laitteen ID pitäisi olla eri kuin 5581, käsittääkseni se on 5580 ("Bus 002 Device 002: ID 0db0:5581 Micro Star International"). En tiedä miten tuon Windowsissa näkee, varmaan siihenkin on joku konsti.
Voinpa myös ottaa vastaan muunkin merkkisiä ja mallisia tikkuja joihin ei ole linux-ajureita. Parhaani mukaan voin yrittää koodata niille sitten ajureita.
/antti
|
tosviol
Newbie
|
27. joulukuuta 2006 @ 00:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei, hienoa että ajurit hoitui ;-)
En kuitenkaan saanut ihan noilla ohjeilla toimimaan... tosin olen todella mummo linuxin suhteen... hälpppp?
Lainaus: lol@apua:~/Desktop/v4l-dvb/megasky/v4l$ make
scripts/make_makefile.pl
No version yet.
Updating/Creating .config
File not found: /lib/modules/2.6.15-23-server/build/.config at ./scripts/make_kconfig.pl line 30.
Updating/Creating .config
File not found: /lib/modules/2.6.15-23-server/build/.config at ./scripts/make_kconfig.pl line 30.
make: *** No rule to make target `.myconfig', needed by `config-compat.h'. Stop.
lol@apua:~/Desktop/v4l-dvb/megasky/v4l$ sudo make install
Password:
Stripping debug info from files:
Usage: strip <option(s)> in-file(s)
(... optiot listattuna)
strip: supported targets: elf32-i386 a.out-i386-linux efi-app-ia32 elf32-little elf32-big elf64-x86-64 elf64-little elf64-big srec symbolsrec tekhex binary ihex trad-core
make: *** [media-install] Error 1
Mitä hittoa tuo tarkoittaa, asennus ei tainnut onnistua? Distrona Ubuntu dapper. Mitä ohjelmaa suosittelisitte katselemiseen (jos ja kun ajurit saa pelaamaan)? VLC, vai onko olemassa joku parempi (tai helpompi)?
|
crope
Junior Member
|
27. joulukuuta 2006 @ 05:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Kääntäminen näköjään epäonnistuu. Puuttunee kernelin headerit. Ubuntussa ne löytyvät paketista linux-headers ja Fedora Coressa kernel-devel paketista. Muissa jakeluissa kannattaa etsiskellä kernel-devel, kernel-headers, linux-headers, linux-devel jne. paketteja.
Lisäksi ubuntussa ei näköjään käänny ajurit jos ei poista ääniajureita käytöstä. Kirjoita "make config" ja nakuttele enteriä niin kauan että tulee seuraavia kysymyksiä (ihan lopussa) ja vastaa kaikkiin "n".
DABUSB driver (USB_DABUSB) [M/n/?] n
*
* Audio devices for multimedia
*
*
* ALSA sound
*
Bt87x Audio Capture (SND_BT87X) [N/m/?] n
*
* OSS sound
*
BT878 audio dma (SOUND_BT878) [N/m/?] n
ACI mixer (miroSOUND PCM1-pro/PCM12/PCM20) (SOUND_ACI_MIXER) [N/m/?] n
TV card (bt848) mixer support (SOUND_TVMIXER) [N/m/?] n
Lainaus:
Mitä hittoa tuo tarkoittaa, asennus ei tainnut onnistua? Distrona Ubuntu dapper. Mitä ohjelmaa suosittelisitte katselemiseen (jos ja kun ajurit saa pelaamaan)? VLC, vai onko olemassa joku parempi (tai helpompi)?
Kaffeine on KDE:ssä hyvä, xineä olen Gnomen kanssa käytellyt. Myös mplayerillä voi katsella mutta se ei oikein hyvin siihen sovellu koska kanavat pitää aina vaihtaa käsin komentoriviltä erillisellä ohjelmalla...
|
0zzee
Newbie
|
27. joulukuuta 2006 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Noilla ohjeilla sain tikun toimimaan. En ole vielä nauhoittanut, mutta kai sekin toimii kun katselu sujuu mutkitta.
Kiitos paljon :)
:)
|
tosviol
Newbie
|
27. joulukuuta 2006 @ 16:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei kiitos, näillä sain toimimaan ja vieläpä hyvin ;-)
Jostain syystä en tosin löydä Kaffeinella kanavanippu A:ta (yle), mutta muistaakseni mulla oli tuon kanssa ongelmia myös PC:llä... kumma juttu.
|
kezzzu
Newbie
|
9. tammikuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
tuota noin pitäisikö ko tikkuun syttyä valo jo silloin kun sen tökkää usbii vaikka ei olisikaan antenni piuhaa kiinni??
ja toinen juttu mulla asentu ajurit yms mut hakee kanavia mutta ei löydä mitään 2 antennilla koittanu? neuvoja? jos jollain uudemmat ajurit lätyllä mukana niin vois pmmää mulle ;D kiitos
|
crope
Junior Member
|
9. tammikuuta 2007 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kezzzu: tuota noin pitäisikö ko tikkuun syttyä valo jo silloin kun sen tökkää usbii vaikka ei olisikaan antenni piuhaa kiinni??
Ei pitäisi, se valo syttyy silloin kun vekotin on löytänyt kelvollisen signaalin ja lukittunut taajuudelle. Tällöin vastaanotto on periaatteessa mahdollista, kuva kylläkin voi olla pahasti palikoitunut jos signaali on silti siinä huonon rajoilla.
[/quote]
|
kezzzu
Newbie
|
10. tammikuuta 2007 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitos tiedosta, tosin annoin eilen illalla kaverille testii ton palikan kun se asuu eripuolella kaupunkia kuin minä , hän sai toimimaan sen sisä antennilla (+25db vahvistuksella)
kuulemma erinomainen vekotin kuhan saa signaalin.
|
kvarnstj
Suspended due to non-functional email address
|
12. tammikuuta 2007 @ 11:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko joku kokeillut jotain Media Center ohjelmaa Windows XP:lle jossa tämä tikku toimisi hyvin? Itse olen kokeillut muutamia mutta moni ei tue kyseistä tikkua. Sesam TV toimi kohtuullisen hyvin mutta EGP:tä en saanut toimimaan.
|
pyhsa
|
20. helmikuuta 2007 @ 18:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelma nro. 2 Olen asentanut my theatre 3.33.8 koneelleni, mutta ongelmia tuli.
Miten tämänlaisella ihmesoftalla saa skannattua kanavia, kun siellä asetuksissa on pelkkiä satelliitteja?
|
Member
4 tuotearviota
|
28. helmikuuta 2007 @ 09:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ei lähde hakemaan kanavia, miten se kollit tapahtuu, onkohan jokin ruksi väärässä paikassa, mulla on Sigmatek DVB-110.
|
Stobe76
Newbie
|
1. maaliskuuta 2007 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä tullu kauheen hyvät arvostelut. Tikku lopettaa joka kerran toiminnan kun saan asennettua ajurit... :D Jotenkin koomisia nää halpatikut...
|
kimplek
Newbie
|
14. maaliskuuta 2007 @ 14:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä tarkoittaa kun käynnistän tuon dtv playerin niin tulee
Fatal error: installation corrupted- please reinstall Nero? ja jumittaa siihen
|
Jzu1
Junior Member
|
21. maaliskuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin tuossa kyseisen digiboxin tietokoneeseen ja mukana tuli sellainen pieni ajuri-cd.. Kannettavani cd-asemassa eivät toimi kyseiset "pikku-cd:t". Jonka takia en saa asennettua sitä.
Mistä voisi saada nuo ajurit?? Voisiko joku esim lähettää niitä minulle?
|
pyhsa
|
21. maaliskuuta 2007 @ 16:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jzu1
Junior Member
|
22. maaliskuuta 2007 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Noilta sivuilta ei kyllä löydy yhtään mitään... Onneksi eräs ystävällinen henkilö lähetti tuon minulle jo..
|
strathos
Newbie
|
2. huhtikuuta 2007 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
crope
Junior Member
|
2. huhtikuuta 2007 @ 19:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti strathos: Mitenköhän asennus linuxiin (Ubuntu) nykyään tapahtuu, kun http://linuxtv.org/hg/~mkrufky/megasky ei enää ole olemassa?
ajurit taidettiin liittää tossa kuukausi pari sitten päähaaraan (v4l-dvb, ja meneekö lie 2.6.22 kerneliinkin). Kehitys tapahtuu kai tällähetkellä http://linuxtv.org/hg/~mkrufky/m920x haarassa, joten siellä on lie uusimmat pätsit, joita en ole kyllä vähään aikaan tehnyt...
/antti
|
Fronx
Newbie
1 tuotearvio
|
7. huhtikuuta 2007 @ 10:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko joku kokeillut mikä on minimikokoonpano millä tikku toimii?
Esim. Artec T14 toimii hyvin 750Mhz Duronilla USB1.1 portissa Ubuntussa.
Miten tämä? Pitäisi korvata hajonnut artecin tikku jollain, ja "digiboxini" on tuo 750Mhz duroni...
|
crope
Junior Member
|
7. huhtikuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fronx: Onko joku kokeillut mikä on minimikokoonpano millä tikku toimii?
Esim. Artec T14 toimii hyvin 750Mhz Duronilla USB1.1 portissa Ubuntussa.
Miten tämä? Pitäisi korvata hajonnut artecin tikku jollain, ja "digiboxini" on tuo 750Mhz duroni...
No ei se ainakaan USB1.1 portissa toimi koska ajurissa ei ole PID-filter tukea ja ei ole tietoa / speksejä että miten se pitäisi toteuttaa. Rauta kyllä tukee PID-filteriä... Tämän vuoksi koko mpeg2 transport streami tungetaan koneelle käsittelyyn ja softalla sieltä poimitaan haluttu kanava ja se vaatinee koneelta enemmän potkua kuin USB1.1 & PID-filter.
/antti
|
markusk1
Newbie
|
8. huhtikuuta 2007 @ 08:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain myös tällaisen tikun itselleni. Olen Ubuntu 6.10 käyttäjä. Luin läpi tämän threadin mielenkiinnolla ja kokeilin kääntää tuota ajuria lähdekoodista Ozzeen ja Riittamummon ;D ohjeilla. Sain hg:n asennettua ja muutkin vaiheet meni hyvin aina makeen asti. siitä saan seuraavat errorit:
markus@a190-147:~/v4l-dvb/m920x/v4l$ sudo make
Password:
creating symbolic links...
make -C /lib/modules/2.6.17-11-386/build SUBDIRS=/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.17-11-386'
CC [M] /home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.o
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:165: error: redefinition of 'au6610_qt1010_config'
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:142: error: previous definition of 'au6610_qt1010_config' was here
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:170: error: redefinition of 'au6610_qt1010_tuner_attach'
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:147: error: previous definition of 'au6610_qt1010_tuner_attach' was here
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:188: error: redefinition of 'au6610_qt1010_config'
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:165: error: previous definition of 'au6610_qt1010_config' was here
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:193: error: redefinition of 'au6610_qt1010_tuner_attach'
/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.c:170: error: previous definition of 'au6610_qt1010_tuner_attach' was here
make[2]: *** [/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l/au6610.o] Error 1
make[1]: *** [_module_/home/markus/v4l-dvb/m920x/v4l] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.17-11-386'
make: *** [default] Virhe 2
Sitten kun yritän make installia niin saan täsmälleen saman virheilmoituksen kuin Ozzee sai aiemmin eli kääntäminen ilmeisesti epäonnistuu. Kernelinä mulla 2.6.17-11-386 ja olen asentanut kaikki mahdolliset linux-headerit (jopa vahnoihin kerneleihin) Poistin myös make configilla ääniajurit käytöstä ohjeen mukaan, ja tulos on tämä:
markus@a190-147:~/v4l-dvb/m920x/v4l$ make install
Stripping debug info from files:
Usage: strip <option(s)> in-file(s)
Removes symbols and sections from files
The options are:
"lista optioista"
Place stripped output into <file>
strip: supported targets: elf32-i386 a.out-i386-linux efi-app-ia32 elf32-little elf32-big elf64-x86-64 elf64-little elf64-big srec symbolsrec tekhex binary ihex trad-core
make: *** [media-install] Virhe 1
Kaffeine on jo asennettu mutta kun koitan käynnistää niin DVB Client herjaa että "cant bind info socket!!"
Olen kiitollinen jos joku auttaa tässä.
|
Papil
Account closed as per user's own request
|
11. huhtikuuta 2007 @ 17:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Alä välitä tuosta "Can't bind..." herjasta, jollei tarkoituksesi ole käyttää kaffeinea dvb ohjelmien välitinpalvelimena muille koneille omassa lähiverkossasi (meniköhän noi termit nyt ihan oikein...) Joka tapauksessa siis voit kokonaan poistaa DVB-clientin käytön asetuksista, se ei vaikuta mitenkään digi-tv:n katseluun kaffeinella. Kun olet saanut ajurit toimimaan ilmestyy kaffeinen valikkoon uusi "Digital TV" (tai jotain sinnepäin, itselläni on osittain suomennettu versio jossa on "Digitaalinen tv"). Minullakin hävisi ajurit uuden kernelin myötä, mutta onneksi sain ne toimimaan ylläolevilla ohjeilla (muutaman errorin jälkeenkin). Eli samat virheet tuli make vaiheessa, mutta make install meni läpi kun painelin y kun asennus ilmoitti olemassa olevista tiedostoista jotka piti ylikirjoittaa. Sitten vaan boottasin koneen ja voila! Toimii. Eipä taida tästä kovin paljon apua olla, mutta sen verran varmaan että innostaa yrittämään.
Nimimerkki: Vielä on pahasti peukalo keskellä kämmentä linuxin kanssa ;-)
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Apuuvaa.. toi mukana tuleva ohjelma on aikasen surkea,
Mitkä muut ohjelmat toimivat tuon tikun kanssa ylipäätään?
Lähettäkää ohjelman nimi, ja kotisivu ja jos jaksatte niin
myös vähän perustietoja.
|
Papil
Account closed as per user's own request
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainos
|
|
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Öhöm...
Saatko muka Sigmatek DVB-110 toimimaan,
sehän on antenniverkkoon, tai ainakin minulla!!!
"With a DVB-S SATELLITE card"
Huom. Satellite.
Vai onko itselläsi joku eri versio tuosta tikusta?
|