Sigmatek DVB-110
|
|
markusk1
Newbie
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:41 |
Linkki tähän viestiin
|
En saa vieläkään toimimaan. Herjaa jo tuossa patch vaiheessa jotain "1 of 2 Hunks failed", sitten make vaiheessa väittää että mulla on liian vanha kerneli. Mulla 2.6.17. Mikä sulla on?
|
Papil
Account closed as per user's own request
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:46 |
Linkki tähän viestiin
|
AltDVB toimii myös "terrestrial" asetuksin, kunhan on ffdshow codecit asennettu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. huhtikuuta 2007 @ 18:47
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:51 |
Linkki tähän viestiin
|
mitä kaikkii kodekkeja ffdshowssa on? vai onko se
ihan kokonaan oma kodekki???
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2007 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja kaiken lisäksi kun ohjelman käynnistää (no siis en ole nyt asentanut sitä ffdshowta), niin ei se löydä sitä korttia!)
|
strathos
Newbie
|
11. huhtikuuta 2007 @ 19:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jupste: Öhöm...
Saatko muka Sigmatek DVB-110 toimimaan,
sehän on antenniverkkoon, tai ainakin minulla!!!
"With a DVB-S SATELLITE card"
Huom. Satellite.
Vai onko itselläsi joku eri versio tuosta tikusta?
http://forum.dvbmagic.de/showtopic.php?threadid=8017
Interfaces:
* New: BDA Driver
Ja sitten kun herjaa filttereistä niin Filters\#Register_Filters.bat
Toinen toimiva ohjelma on itselle ollut ProgDVB, joka on varsin mukava käyttää.
Kolmas, hieman säätöä vaativa on GB-PVR, jossa on kuitenkin ehdottomasti mieluisin nauhoitus, eli täysin taustalla, ilman samalla pyörivää kuvaa (ja ääntä). Nauhoitukset voi myös asettaa etänä, tyyliin Linuxin VDR. Vaadittava puukotus, jotta ohjelman saa toimimaan on C:\Program Files\devnz\gbpvr alta löytyvään bda.ini -tiedostoon lisättävä rivit:
[Generic BDA DVB Capture]
TUNING_TYPE=DVB-T
FILTER_TUNER=Generic BDA Tuner Filter
FILTER_CAPTURE=Generic BDA Capture Filter
PIN_TUNER_IN=Input0
PIN_TUNER_OUT=MPEG2 Transport
PIN_CAPTURE_IN=MPEG2 Transport
PIN_CAPTURE_OUT=MPEG2 Transport
Tuon kun tekee, niin alkaa signaalia tulemaan ohjelmalle.
|
Papil
|
11. huhtikuuta 2007 @ 19:04 |
Linkki tähän viestiin
|
-> markusk1
Ubuntu, kernel 2.6.17-11-generic
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. huhtikuuta 2007 @ 19:07
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2007 @ 19:41 |
Linkki tähän viestiin
|
ALT-DVB On tosi kiva, mut valittaa ku alkaa kattoo kanavaa,
niin ei nöy kuvaa ja lukee: AVO: Graph Error [5001]
No graph file (GRF/XGR/GRS)
Please configure DirectShow
ja yritin laittaa direktshow asetuksia sielt kuntoon
mut ei suostunu tallentamaan niitä.
Mitä teen?
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
12. huhtikuuta 2007 @ 04:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja tolle GB-PVR:lle ei siltikään tuu signaalia.
|
Papil
|
12. huhtikuuta 2007 @ 07:00 |
Linkki tähän viestiin
|
-> jupste
Mä muistan ettei se toiminut suoraan ja herjas jotain tollasta mullakin ensin. Täytyy katella ja muistella miten sen sai korjattua. Mä käytän nykyään enemmän tota kubuntua kuin WinXP:tä, joten täytyy taas vaan bootata XP ja muistella.
|
Bentso
Junior Member
|
12. huhtikuuta 2007 @ 08:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelen lämpimästi ostamaan DVBViewerin. Toimii kun junanvessa tämän tikun kanssa. Tosin Sigmatek ei ole kovin herkkä viritin että tarvitsee hyvän antennisignaalin. 15e on pieni hinta DVBVieweristä
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
25. huhtikuuta 2007 @ 12:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jupste: ALT-DVB On tosi kiva, mut valittaa ku alkaa kattoo kanavaa,
niin ei nöy kuvaa ja lukee: AVO: Graph Error [5001]
No graph file (GRF/XGR/GRS)
Please configure DirectShow
ja yritin laittaa direktshow asetuksia sielt kuntoon
mut ei suostunu tallentamaan niitä.
Mitä teen?
No tuo ongelma on jo fiksattu, ja toimii kuin unelma tuo ohjelma.
MUTTA miten pystyy nauhottaan ohjelmaa, mihin ne nauhotukset menee JA MITEN NIITÄ PYSTYY KATSOMAAN?
|
kluoma
Newbie
|
26. huhtikuuta 2007 @ 06:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Miten korjasit ongelman?
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
26. huhtikuuta 2007 @ 12:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kluoma: Miten korjasit ongelman?
No etsin Windowsin etsintätoiminnolla .GRF tiedostoja,
ja sitten tuli kansiossa C:/ sijaitseva dvb.GRF ja dvb4.grf
tiedosto, ja siirsin sen tiedoston ALT-DVB:n Graph kansioon
(se piti luoda itse, ainakaan minulla sitä ei löytynyt valmiiksi)
ja menin directshown asetuksiin ja kirjoitin siihen Graph
file kohtaan dvb.GRF, ja johan alkoi toimimaan. Skannaaminenkin oli
aluksi ongelma, mutta sitten älysin miten se tehdään. En nyt ole
aivan varma että teinkö sen juuri tuollain, mutta muistaakseni
näin tein.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. huhtikuuta 2007 @ 17:53
|
jupste
Junior Member
6 tuotearviota
|
28. huhtikuuta 2007 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, MITEN NIITÄ NAUHOTUKSIA PYSTYY KATSOMAAN?
|
justmeee
Newbie
|
29. huhtikuuta 2007 @ 10:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Onkos kukaan saanut tätä kyseistä vehjettä toimimaan Vista kanssa? Ei näytä mitään Vistan ajureita tälle löytyvän eikä itse käyttiskään laitetta tunnistanut. Ideoita?
|
Bentso
Junior Member
|
10. toukokuuta 2007 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Tälle Sigmatekille ei taida löytyä uudempia ajureita/softaa mistään netistä?
Ainakaan en ole googlailemalla löytänyt oikeen mitään koko palikasta.
Eipä silti ihan ok tuo toimiii bda-ajurilla ja dvbviewerillä.
|
Bomb
Newbie
|
21. toukokuuta 2007 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti justmeee: Onkos kukaan saanut tätä kyseistä vehjettä toimimaan Vista kanssa? Ei näytä mitään Vistan ajureita tälle löytyvän eikä itse käyttiskään laitetta tunnistanut. Ideoita?
Ne asentuu ainakin 32 bittiseen, kun asetat sille drvinstall.exelle (tai mikä olikaan, en ole kotona just nyt), että se ajetaan XP compatibility modessa. Pistää varmuudeksi sille setup.exelle tms myös. Sitten käynnistät setupin "Run as administrator"illa. Itsellä ainakin asentui tuolla tavalla.
|
Papil
|
30. toukokuuta 2007 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin vähän päivittää asennusohjeita Ubuntuun, kun tikku ei taas toimi kun kernel päivittyi Feistyssä ja linuxtv:n kehityshaaran osoite on taas muuttunut.
Sigmatek DVB-110 asennus Ubuntuun
Näillä konsteilla sain tikun toimimaan.
1. Asenna ensin linux-headers synapticista
2. Asenna mercurial:
sudo apt-get install mercurial
3. Asenna v4l ajurit
mkdir v4l-dvb
cd v4l-dvb
hg clone http://linuxtv.org/hg/~aapot/m920x/
cd m920x
sudo make
sudo make install
Käynnistä järjestelmä uudelleen, jonka jälkeen ainakin kaffeine tunnisti minun korttini (tosin Zarlink korttina) ja pystyin skannaamaan kaikki saatavilla olevat kanavat ja kaikki toimi.
Ja mikä minulle oli yllätys, että voi nauhoittaa kahdelta kanavalta samaan aikaan, kunhan vaan kanavat ovat samasta kanavanipusta esim. TV1, TV2, FST5 ja TEEMA.
Kommentoikaa jos on jotain korjattavaa. Aloittelijahan minä vasta tämän Linuxin/Ubuntun kanssa olen.
|
tietoon
Suspended due to non-functional email address
|
22. elokuuta 2007 @ 07:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain kaverilta kyseisen tikun levyn ja muiden kanssa. Käyttiksenä on vista32 ja asennettaessa asennusohjelma valittaa, että ohjelman ja ajurit voi asentaa vain win2000 uudempaan järjestelmään. Ei kenelläkään sattuisi olemaan vista ajureita tuohon tikkuun?
|
owl70
Newbie
|
22. elokuuta 2007 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tietoon: Käyttiksenä on vista32 ja asennettaessa asennusohjelma valittaa, että ohjelman ja ajurit voi asentaa vain win2000 uudempaan järjestelmään. Ei kenelläkään sattuisi olemaan vista ajureita tuohon tikkuun?
Sama ongelma. Hommasin uuden Vista koneen. Käyttämällä WinXP-yhteensopivuustilaa saa softan asennettua, ja ajuritkin tuntuivat menevän, mutta ohjelma ei oikein löydä tikkua eikä kanavia. Koitin myös ProgDVB:tä, joka toimi XP:ssä... ei toiminut.
|
0zzee
Newbie
|
2. syyskuuta 2007 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Papil:
Kommentoikaa jos on jotain korjattavaa. Aloittelijahan minä vasta tämän Linuxin/Ubuntun kanssa olen.
Tuo "sudo" on ymmärtääkseni turha ennen "make" komentoa, tulee vain ongelmia kun käyttäjä ei pysty poistamaan tiedostoja ilman root oikeuksia.
:)
|
Papil
|
2. syyskuuta 2007 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Totta :-)
Huomasin itsekin, mutta ei vaan tullut muutetuksi ohjetta.
|
crope
Junior Member
|
2. syyskuuta 2007 @ 19:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0zzee: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Papil:
Tuo "sudo" on ymmärtääkseni turha ennen "make" komentoa, tulee vain ongelmia kun käyttäjä ei pysty poistamaan tiedostoja ilman root oikeuksia.
Eikä sinä enää edes tarvitse kääntää jos ja kun on Linux-jakelun viimeisin versio käytössä. Esim. Ubuntu 7 tai Fedora 7, kummassakin tuo on kernelin matkassa. Komentamalla modinfo dvb_usb_au6610 tilanteen näkee.
/antti
|
Peltsi87
Newbie
|
4. syyskuuta 2007 @ 19:39 |
Linkki tähän viestiin
|
mul meinaa jo mennä kärsivällisyys tohon !!""#""!# -tikkuun!! pitkän taistelun jälkeen sain sen asennettua niin että pystyn hakemaan kanavia sillä STV ohjelmalla, kiitos tämän keskustelun. mut nyt on tullut uusi ongelma vaikka mulla on Maa / alue valittuna finland silti tulee vain ja ainoastaan ruotsin kieliset kanavat!?!? ja sit ku ne kanavat on etsitty pistän ok nappulaa ja sit pitäis tallentaa joku .tbl tiedosto Table?? varmaan se kanava lista tallentaa? noh, ku nteen tallennusta hups keikkaa ohjelma kaatuu koko ¤#"¤#!¤&&!!!!!! DTV OHJELMA KAATUU ja tulee vakio TÄMÄ OHJELMA EI VASTAA. TEKIS MIELI HEITTÄÄ KOKO ROSKA IKKUNAST PIHALLE
|
Mainos
|
|
|
sigmatek
Newbie
|
19. syyskuuta 2007 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
-poistettu
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2009 @ 10:57
|