Äänikortin ajuri ei vaan toimi/löydy/ole (?)
|
|
ummu
Junior Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 15:12 |
Linkki tähän viestiin
|
ÄH!
No kun.. Laitoin Windowsin uusiks ku se temppuili ja nyt se ei löydä äänikortin ajureita - ei mistään hinnasta eikä mistään kolosta. Mulla luultavasti siis on Intelin systeemit ja integroitu äänikortti. Intelin sivuilta latasin kyllä tarvittavat systeemit, joku Chipset joka on just mun koneelle - ja ihan latasin ensin semmosen ohjelman millä se tunnistaa mikä on oikea pakkaus. Intel Chipset Indentification Utility. Sen perusteella latasin Intel Extreme Graphicsin ja Application Acceleratorin.
Mulla on myös Everest-ohjelma, joka antoi tämmöset tiedot mun koneesta:
Suoritintyyppi - Intell Celeron, 2200 MHz (22x100)
Emolevy - Intell Rexburg 2 D845GERG2 (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video)
Äänikortti - Intel 82801DB 1CH4 AC97 Audio Controller
Ääni ei silti pelitä, ei löydy add hardwarella mitään eikä sound & audio controllsin mukaan mitään laitetta löydy. No on se pirulainen kuitenkin siellä, ei ole kukaan kiivennyt yöllä ikkunasta ja ruuvannut äänikorttia irti. Voi juma..
Auttakkee nyt tyhmää saamaan äänikortille ajuri!
|
Member
1 tuotearvio
|
28. joulukuuta 2007 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Onks sul sähköposti-osoitetta, kun löysin sen ajurin mutta sinne sivulle täytyy kirjautua että sen saa. Mulla on siellä sivulla tunnus, joten jos mä lataan sen ja lähetän liite-tiedostona sulle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 16:24
|
ummu
Junior Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Jees - kivaa! Mä kokeilen sitä heti! Pist osotteeseen *edit by Jannejt | lue säännöt, ei mailiosoitteita foorumille*
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. tammikuuta 2008 @ 16:02
|
Member
1 tuotearvio
|
28. joulukuuta 2007 @ 16:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja oletko koittanut etsiä koneen merkillä. Minä kun laitoin tähän uuteen HP koneeseen Windowsin uusiks, niin menin HP:n sivuille ja sain sieltä ajurin joka ikiseen puuttuvaan juttuun. Eli näytönohjain, äänikortti, piirisarja. Netti toimi silloin mutta HP:n sivuilla oli sillekki päivitys, joten latasin senkin.
EDIT: Uusi ja uusi, tämähän on ainoa kun vanha kone meni mäsäksi!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 16:47
|
ummu
Junior Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 17:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiqu tää on semmossia ite väsättyi koneita, kaikki vimpulat vähän eri mestoista, ei ei löydy tietyn valmistajan sivuilta mtn :) Mutta mä kokeilen tota sun ajuria ihan justiinsa (huomasin et tuli nyt) ja ilmottelen josko rupeis pelittään.
|
Member
1 tuotearvio
|
28. joulukuuta 2007 @ 17:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika pitkä viive noissa hotmailin jutuissa, kun lähetin sen jotai pari tuntii sitten. No hyvä kummiskii että meni perille :)
|
ummu
Junior Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikummää olin duunaamas jtn kakkavaippoi tos välillä ni en ehtiny koneelle, lol.
Mut joo, nyt se peijooni alko pelittää - suuuuuuuuurkiitokset!!!! *heittää puskallisella ruusuja* Ja mä kun googlasin ja etin, mut en löytänny. Tänx :)
|
Member
1 tuotearvio
|
28. joulukuuta 2007 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mitään, oon aika expertti näis tietsikois vaik oon vasta 13 vuotta :)
EDIT: DriverGuidesta se löyty.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 20:40
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2007 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|