Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)
|
|
June74
Member
|
22. tammikuuta 2007 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
kauanko normaalisti menee jos eu maksuna maksaa verkkopankista ?
itse olen tilannut/maksanut 17.1 aamulla klo 7 ja vielä tänäänkin 22.1 näkyy nierlellä että tilaus on käsittelyssä (2 vihreätä pallukkaa)
edit: katsoin verkkopankista ja sampo on tukkinut seuraavaa viestikenttään:
REF: OUTWRDO01638373
SAAJAN PANKKI:GENODED1WUR
TILI:DE43391629800170170172
NIERLE MEDIA GMBH CO. KG
1234567 (tilausnumero muutettu)
PALV.MAKSUT: EUR 0,00
haittaakohan kun on tosiaan viesti kenttään tukittu noin paljon tekstiä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. tammikuuta 2007 @ 10:09
|
msmiett
Junior Member
1 tuotearvio
|
22. tammikuuta 2007 @ 10:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ovat lykänneet 6,1% veron tuotteille
Missä siitä verosta kerrotaan?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. tammikuuta 2007 @ 10:41
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
22. tammikuuta 2007 @ 10:40 |
Linkki tähän viestiin
|
June74: Nierlestä noin 2 viikkoa on keskimääräinen aika. Toiset saa nopeammin ja toiset hitaammin. On tässä ketjussa eräälläkin mennyt kuukausi ja toisessa paikkaa joku on saanut viikossa.
|
June74
Member
|
22. tammikuuta 2007 @ 10:54 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitoksia tiedosta olenkin lueskellut tätä ketjua, lähinnä nyt mieltä arvelutti että kauanko menee yleensä ennen kuin rahat näkyy nierlellä ja pääsevät toimittamaan (kaksi vihreätä pallukkaa on tällä hetkellä)
ja haittaako tilausta koska sampo pankki on tukkinut tuohon viestikenttään hirveästi tekstiä?
EDIT: ja minulle on myös lisätty hintaan 6.1% tax tarkistin laskemalla
Edit2: nyt on nierlellä tullut 3-vihreätä palloa ja teksti "tämän tilaukset tuotteet ovat jo lähetetty" eli ei tainnut hirveästi haitata se että oli viesti kentässä tekstiä yhtä paljon kuin kalle päätalon ii-joki sarjassa ;) toivottavasti toimitus olisi Perjantai tai maanantai , olisin varmuudella kotona silloin (postiin pitkä matka)
tehdäänpä lista tähän , miten etenee.
17.1.07 noin klo 7 tilaus + maksu eu-maksuna
22.1.07 noin klo 14 3-vihreätä palloa , tilaus lähetetty?
25.1.07 klo 18:17 sähköposti nierleltä jossa viesti että tilaus on lähetetty. (näköjään automaattisesti tulee sähköpostissa myös lähetys tunnus ) löytyisiköhän saksan postin sivuilta lähetys-seurantaa
25.01.2007, klo 16:17 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
26.01.2007, klo 05:17 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
29.01.2007, klo 16:02 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
29.01.2007, klo 16:09 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
30.01.2007, klo 11:04 Luovutusta yritetty, ilmoitus lähetyksestä jätetty *****
yllätys oli suuri kun menin sitten illalla hakemaan pakettia postista , nimittäin paketti on hukassa , eikä vielä 31.1 mennessä ole löytynyt mistään pakettia , turha reissu postiin -26°C pakkasessa 3KM
ja 4.2 edelleen paketti hukassa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. helmikuuta 2007 @ 19:43
|
MarcosG
Junior Member
|
23. tammikuuta 2007 @ 04:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu siitä verosta ei oikeestaan kerrottu missään ennenkuin viimeistelit tilausta (aika katalaa), joskin kaikilla muilla on ollut vero jo jonkin aikaa.... ja nierlestä tilatessani keskimääräinen aika maksusta kotiovelle on ollut 2 viikkoa.
|
June74
Member
|
13. helmikuuta 2007 @ 13:30 |
Linkki tähän viestiin
|
mihin sähköpostiosoitteeseen kannattaa laittaa nierlelle kyselyä . Posti hukkasi pakettini , ja tuli päätös korvauksesta (Hylätty) postin mukaan vain lähettäjällä on tuossa tapauksessa oikeus hakea korvausta ja kehotettiin ottamaan yhteyttä lähettäjään.
mitä sinne kannattaisi laittaa liitteeksi ja selvitykseksi , aikaisemmin laitoin support at nierle.de ja nr at nierle.de osoitteeseen kyselyä , mutta ei ole vastattu.
onko erikseen osoitetta , mihin voisi laittaa suomen kielisen sähköpostin , kun en ole varma että osaanko kertoa englanniksi oikein asian , niin että se ymmärretään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. helmikuuta 2007 @ 13:32
|
Senior Member
|
13. helmikuuta 2007 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
June74, siis ymmärränkö oikein:
Olet tilannut tavaraa ulkomailta, maksanut sen ostaessa.
Paketti on lähetetty, toimitettu suomeen, ja selkeästi ollut postin hallussa, koska yritetty tuoda, et ole ollut kotona.
Ja nyt, sinulla ei ole oikeutta vaatia siitä korvausta vaikka tavara on sinun, vaan lähettävän firman pitäisi korvausta, ja he saisivat korvauksen hukatusta paketista?
Ja ehkä joskus jopa tulisi sinulle nierleltä joko rahat, tai uusi paketti.
Hieno homma suomen posti, näin se toimii!
|
June74
Member
|
13. helmikuuta 2007 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
juuri näin . ymmärsit oikein. ja edelleenkään se paketti ei ole kirjautunut mihinkään sen jälkeen kun sitä on kotia yritetty toimittaa ja postissa sitä ei ole. ja posti on etsinyt sitä Toimipaikasta , Jakelusta ja kuljetusyksiköstä ja ei löydy mistään.
kysyin sieltä missä se on viimeksi nähty että eikö ole tallentunut valvontakameroiden nauhalle mitään ,niin ei kuulemma muka ole kameroita siellä ?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. helmikuuta 2007 @ 17:37
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 10:27 |
Linkki tähän viestiin
|
June74, kyllä autetaan sitten kääntämisessä enkuksi jos saat tekstin valmiiksi suomena. Toivoisin, että he vaan sitten Nierle tekisi valituksen postille, ei sitä tiedä riittääkö heillä aika ja he ovat jo rahansa saaneet. Ihmettelen sitä, että sinähän ole paketin maksanut, Luulisi että sinulla olisi oikeus oman omaisuutesi korvauspyyntöön, et voi oikein pakettiakaan palauttaa kun ikinä sitä saanut..
Liitteenä olisi hyvä saada vaikka se postin päätös, jos skannin saisi, tai heiltä ihan pyytmässä lausunto sitten että miten on käynyt, sinulel kohtuutonta haittaa kääntää tekstejä tässä tapauksessa, eiköhän luulisi postin edes sen tekevän.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
14. helmikuuta 2007 @ 10:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: Hieno homma suomen posti, näin se toimii!
Postin logiikka on ihan ymmärrettävää. Kuka tahansa voisi sanoa, että sejase lähetti minulle mersun, korvatkaa se, kun ei saapunut perille.
Samaten postin työ lisääntyisi, kun sattuu näitä, ettei pakettia ole oikeasti lähetetty, vaikka niin on sovittu. "Se lähetti mulle näytön viime maanantaina ja ei ole saapunut". Sitten tutkimuksissa käy ilmi, että se on unohdettu edes postittaa, nyt kun lähettäjä joutuu tekee tutkintapyynnön, niin häviää kaikki tutkimukset unohdetuista lähetyksistä. jne. Samalla lähettäjä vakuuttaa, että sellainen lähetys on tehty. Vastaanottajahan ei koskaan voi sitä tehdä.
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 13:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Squirrel2, jos katot tota tarkemmin niin huomaat että eipä pakettia ole unohdettu lähettää. Vai yrittettiinkö toimittaa ilmaa jo kenties, ja ilmaa lajiteltiin postissa yms? Ja ei nyt mistään mersusta puhuta.
Mutta, totta että tälläinen käytäntö vähentää väärinkäytöksiä. Eri asia, miten kohtuuton haitta siitä on kuluttajalle että posti selvästi munaa hommansa.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
14. helmikuuta 2007 @ 13:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: Squirrel2, jos katot tota tarkemmin niin huomaat että eipä pakettia ole unohdettu lähettää. Vai yrittettiinkö toimittaa ilmaa jo kenties, ja ilmaa lajiteltiin postissa yms? Ja ei nyt mistään mersusta puhuta.
Mutta, totta että tälläinen käytäntö vähentää väärinkäytöksiä. Eri asia, miten kohtuuton haitta siitä on kuluttajalle että posti selvästi munaa hommansa.
Posti ei voi tietää, onko paketti lähetetty, jos se on hävinnyt; varsinkin kun se on lähetetty ulkomailta.
Ja veikkaanpa, että paketin on hävittänyt jonkun muun maan posti, Suomen posti harvemmin hävittää paketteja, vaikka niitäkin tapahtuu.
Paketin lähettämisen unohdus oli vain yhtenä syynä sille, miksi tämä käytäntö on voimassa, en tarkoit tätä tapaust sillä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 13:12
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 13:34 |
Linkki tähän viestiin
|
29.01.2007, klo 16:02 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
29.01.2007, klo 16:09 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
30.01.2007, klo 11:04 Luovutusta yritetty, ilmoitus lähetyksestä jätetty *****
Squirrel2 kuten aikaisemmin sanoin, onko posti käsitellyt ilmaa, onko posti koittanut toimittaa ilmaa yms? Eiköhän postilta nuo tiedot löydy, vai yrittävätkö huvikseen vaan ihmistä vituttaa että pakettis oli meillä hetki sitten, mut ei oo enää?
Itselle kävi samanlainen homma suomalaisen firman kanssa, menin pakettiani hakemaan kun tuli saapumis-ilmoitus postista. Eipä ollut pakettia, ei löytynyt, ekaksi tyrkkäsivät väärän käteen kokonaan, aivan eri numerot oli paketissa. Postiennakkopaketti, minkä olin jo maksanut ennekuin väärin iskivät käteen, sopi minulel kun pyysivät että voinko odottaa päivän pari että selvittävät. Sopi minulle, ja lopulta paketin löysivät. Tästäkin "harvasta" tapauksesta on kuukausi. Tämän vuoden puolella jo useammalle kaverilleni käynyt,eri paikkakunnilla. lopulta sitten paketti on jostain postin uumenista löytynytonneksi, toivoisin että june74 olisi yhtä onnekas ja tulisi kohta postista ilmoitus että paketti löytynyt.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
14. helmikuuta 2007 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gerbiili: 29.01.2007, klo 16:02 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
29.01.2007, klo 16:09 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
30.01.2007, klo 11:04 Luovutusta yritetty, ilmoitus lähetyksestä jätetty *****
Squirrel2 kuten aikaisemmin sanoin, onko posti käsitellyt ilmaa, onko posti koittanut toimittaa ilmaa yms? Eiköhän postilta nuo tiedot löydy, vai yrittävätkö huvikseen vaan ihmistä vituttaa että pakettis oli meillä hetki sitten, mut ei oo enää?
Itselle kävi samanlainen homma suomalaisen firman kanssa, menin pakettiani hakemaan kun tuli saapumis-ilmoitus postista. Eipä ollut pakettia, ei löytynyt, ekaksi tyrkkäsivät väärän käteen kokonaan, aivan eri numerot oli paketissa. Postiennakkopaketti, minkä olin jo maksanut ennekuin väärin iskivät käteen, sopi minulel kun pyysivät että voinko odottaa päivän pari että selvittävät. Sopi minulle, ja lopulta paketin löysivät. Tästäkin "harvasta" tapauksesta on kuukausi. Tämän vuoden puolella jo useammalle kaverilleni käynyt,eri paikkakunnilla. lopulta sitten paketti on jostain postin uumenista löytynytonneksi, toivoisin että june74 olisi yhtä onnekas ja tulisi kohta postista ilmoitus että paketti löytynyt.
Enpä huomannut, että june oli laittanut nuo seurantakoodit, mutt ei se muuta asiaa mitään, ilmeisesti vika siinäkin tapauksessa on jakelupisteen, ei itse postin koska pakettia on jo yriteetty tuoda.
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Enpä huomannut, että june oli laittanut nuo seurantakoodit, mutt ei se muuta asiaa mitään, ilmeisesti vika siinäkin tapauksessa on jakelupisteen, ei itse postin koska pakettia on jo yriteetty tuoda.
Juh, ja perun itsekin puheita hieman, postin osalta. Elih, eihän se jakelupiste tosiaan ole KOKO posti, helposti sen vaan niin mieltää. Eli syyhän on nyt postin jakelupisteen, ei koko postin. Mutta tosiaan, näitä sattuu usein, ja tälläisessäkin tapauksessa siitä on kovasti vaivaa.
Mutta edelleen, jos June74 tuntuu että apua tarvit kääntämisessä, etköhän sitä saa. KAnnattaisi saada tosiaan jonkinasteinen skanni siitä postin päätöksestä, tai jos he ite kirjoittaisivat siitä jotain muotoon mitä saksassa ymmärrettäisiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 14:45
|
June74
Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
itse asiassa olen skannannut vahinkoilmoituksen , vahingonkorvaus hakemuksen ja päätöksen (hylätty) tänään soitin postille korvauskäsittelijälle , ja hän sanoi että EPG paketeissa korvausoikeus on vain lähettäjällä (jospa se olisi totuus) 2.2.2007 lähetin ensimmäiset sähköpostit nierleen nr@nierle.de ja support@nierle.de osoitteisiin , ja niihin ei ole vastattu , eilen 13.2 lähetin sähköpostia osoitteisiin info@nierle.de ja support@nierle.de (liittenä meni pdf jossa on ne hakemukset+päätös) ja ei vastausta , no tänään lähetin saman postin osoitteeseen order@nierle.de , jospa ne joskus viitsisi vastata.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 15:25
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
June,
Kysymys:
Are the packages insured?
Vastaus:
Yes.
If goods get lost while being delivered we strive towards a quick replacement of the goods or a full refund for the parcel. We ask for your understanding that this may take some time.
Eli paketit on vakuutettuja, jos häviävät matkalla korvataan. Ja pyydetään ymmärtämään, jos tämä kestää...
Editti:Sitä että mihin tuo vakuutus pätee, en tiedä kyllä. Toivottavasti tuo pätee sit kanssa siihen miten postin toimipiste nyt on asiat möhlännyt.. Mutta, luulisin että iso firma niin edes yksi asiakaspalvelussa oleva kerkeäisi sen verran tehä että laittaa tiedot paketista suomen postille, korvausta varten.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2007 @ 16:05
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
14. helmikuuta 2007 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa kokeilla livetukea, jos on aikaa. Tuntuu nykyään olevan "tyhjää täynnä" koko livetuki, mutta jos ylimääräistä aikaa on, niin yleensä henkilön kiinni saadessaan hommat on hoitunut.
|
chatboy
Member
6 tuotearviota
|
15. helmikuuta 2007 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekin sain nierleltä vahvistus kirjeen paketin lähettämisestä mutta en näe missään lähetyksen seurantkoodia. Pitääkö se erikseen pyytää?
|
June74
Member
|
15. helmikuuta 2007 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
minulla se seurantakoodi oli lähetysviestin otsikossa 5 alkava numerosarja .
Mitä kieltä osaavat siellä livetuessa , sillä ei ole sähköposteihin vastattu , kohta lähetän suomenkielisen sähköpostin ;)
ja kielenkäyttö voi olla siinä vaiheessa K18
no ei varmaan ole ykkösprioriteetilla asiakas jolta on rahat jo saatu.
lähetin nyt livesupportin kautta , katsotaan vastaavatko siihen
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 17:01
|
JaspaJami
Senior Member
|
16. helmikuuta 2007 @ 03:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika kauan saat tukea odottaa jos suomenkielellä lähettelen. Eli Englanniksi tai Saksaksi niin saat varmaan vastauksenkin joskus.
Ja Live support on nimenomaan siis sellainen chatti (jos siellä vaan on joku paikalla) että keskustelette asian siinä samantien selväksi. Jos siellä ei ole ketään online niin sitten taitaa tulla joku palautelomake.
|
June74
Member
|
20. helmikuuta 2007 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Päin vastoin ;) englannin kielisiin ei ole vastattu , mutta kun pistin suomeksi , niin vastattiin nopeasti (tosin vastaus oli suomennettuna että voisitteko kertoa englanniksi? ) :D
laitoin vielä sähköpostia postin customerserviceen , ja sieltä vastattiin että voivat vastata pakettien tiedusteluihin vain lähettäjälle , mutta mainitsi että tätä lähetystä on lähettäjä tiedustellut, joten ilmeisesti nierle on ottanut asian hoitaakseen , vaikka eivät ole vastanneet mitään (huono tapa)
|
Ibotenic
Junior Member
|
24. helmikuuta 2007 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Piti vielä tulla kommentoimaan edellistä viestiäni, jossa puhuin Nierlen myymistä viallisista levyistä. Lähetin levyt takaisin, postimaksu 25 euroa, mutta Nierlen raukat eivät korvanneetkaan hintaa, vaikka lupasivat! Turhat pankkikulut mukaanlukien hävisin siis jotain 40 euroa tässä kaupanteossa. Olipa hupijuttu.. Nierle menee kyllä nyt boikottiin.
|
MarcosG
Junior Member
|
25. helmikuuta 2007 @ 20:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt periaatteessa kannattaa jättää nierle väliin jos ostoskärry ei ole valikoimaltaan kauhean kirjava. Eli jos riittää laatulevyt pelkästään niin suosittelen verkkokaupan tallinnan tilausosastoa :
http://www.verkkokauppa.com/main.php?pat...cat2=DVD+mediat
esimerkkiteksti verbatimin levyistä :
Verbatim DVD-R 16X media 4.7GB, 100 kpl paketti spindle-muovikotelossa + ilmainen kuljetus Tallinnan varastosta! 34,90?
Osalla levyistä on todellakin ilmanen kuljetus ( mutta 3? postikulut tulee) ja noihin ei tule ikävää veroa mikä nykyään mätkästään nierlessä päälle 6,1%
|
Mainos
|
|
|
June74
Member
|
5. maaliskuuta 2007 @ 10:54 |
Linkki tähän viestiin
|
ja edelleenkään ei ole pakettia löytynyt mistään , ilmeisesti nierle on kyllä kysellyt postilta tämmöinen on viimeisin sähköposti nierleltä , nimet yms. poistettu "Hello, We are still waiting for Information from DHL, but as soon as we have any news we will contact you !" lähetin tuossa viikko sitten sähköpostilla kyselyt että onko mitään uutta kuulunut , niin taaskaan ei vastata posteihin. 17.1 tilattu ja 25.1 lähetetty ja edelleenkin olen ilman tavaroita.
onneksi sain digikuvat dvd levyille , oli vielä aikaisempia levyjä jäljellä , nytkin olisi paljon mitä pitäisi kovolta varmuuskopioida levyille ,mutta huono se on ilman levyjä...
ja tällä viikolla tulee uusi emolevy ja taas tarvitsisi tyhjiä levyjä ,että saa Ghostin backupit talteen sitämukaan kun asennan , jos joku menee pieleen yms..
Mutta missään nimessä tästä ei voi nierleä syyttää , vaan kyllä sormi kohdistuu suomen postiin...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2007 @ 11:13
|