Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)
|
|
DNR
Junior Member
|
14. maaliskuuta 2007 @ 10:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Apuja tarvittaisiin!
Eli käykö nämä DVD:t aseman kanssa yhteen joka on LG GSA-4160B?
Verbatim DVD+R 16X media 4.7GB, 25 kpl spindle-paketti + ilmainen kuljetus Tallinnan varastosta!
Verbatim Compatibility Guide
Ainakin semmoisen kuvan sain, että pitäisi käydä... (?)
Jos ei käy niin voisiko joku olla ystävällinen ja katsoa (Verkkokaupasta) jotain Verbatimin hyvitysmaksuttomia levyjä jotka olisi yhteensopivia tuon aseman kanssa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2007 @ 10:13
|
June74
Member
|
14. maaliskuuta 2007 @ 12:40 |
Linkki tähän viestiin
|
aika harvoin on kyllä verbatimin levyjen kanssa yhteensopivuus ongelmia.
uskoisin että käyvät (tosin itse en ole yli 4X kirjoitusnopeutta käyttänyt vaikkaa levyissä luvattaisiin mitä)
|
joouni
Suspended due to non-functional email address
|
14. maaliskuuta 2007 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
^4X alkaa olla jo turhan hidas monille 16X levyille...joille yleensä paras laatu tulee poltettaessa 12 tai 8X nopeuksilla. Aseman Firmware tosin kannattaa päivittää, niin silloin ei ainakaan pitäisi ilmetä noiden verbatim levyjen kanssa ongelmia.
Ainakin menneellä LG 4163 yleensä poltin 8X -R levyt 4X nopeudella ja +R 8X levyt yleensä 8X, mutta 16X levyille 8-12X on osoittautunut parhaaksi nopeudeksi kaikilla minulla olleilla polttavilla (BenQ 1640, LG 4163b, 4167 ja H22N, LiteOn 1693S ja 165P6S)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2007 @ 13:28
|
Fidelaar
Senior Member
|
14. maaliskuuta 2007 @ 14:57 |
Linkki tähän viestiin
|
"4X alkaa olla jo turhan hidas monille 16X levyille...joille yleensä paras laatu tulee poltettaessa 12 tai 8X nopeuksilla. "
Oliskos pitkäl tähtäimel noin??? Ite en oo dvd-levyjä 4x nopeemmalla poltellu koskaan ja kaikki toimii edelleen, jopa dvd-toistimissa.
Ehkä levymerkistäkin kiinni, mutta kaveri polttelee 8x ja susia tulee.
Ja tuo turhan hidas... hmmm... kiire ei oo kovin hyvä kumppani, sillä ihmisel ei mitää nii paljoo ookkaa ku aikaa... kunnes leffa loppuu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2007 @ 14:57
|
June74
Member
|
14. maaliskuuta 2007 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
itse olen huomannut että mitä isompaa nopeutta käyttää , sen enemmän puskurit heittelee , ja aina juomalasin alustan riski kasvaa mitä suurempaa nopeutta käyttää . cd-r levyjäkin teen vain 8X nopeudella ,silloin levyt ovat todella hyvin luettavissa , ja pystyy asemat lukemaan niitä suurella nopeudella.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2007 @ 15:15
|
Squirrel2
|
14. maaliskuuta 2007 @ 15:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse taas olen kuullut, että DVD-levyt on parhaimillaan maksiminopeudella poltettuina.
|
joouni
|
14. maaliskuuta 2007 @ 19:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fidelaar: Oliskos pitkäl tähtäimel noin??? Ite en oo dvd-levyjä 4x nopeemmalla poltellu koskaan ja kaikki toimii edelleen, jopa dvd-toistimissa.
Ehkä levymerkistäkin kiinni, mutta kaveri polttelee 8x ja susia tulee.
Ja tuo turhan hidas... hmmm... kiire ei oo kovin hyvä kumppani, sillä ihmisel ei mitää nii paljoo ookkaa ku aikaa... kunnes leffa loppuu.
Siis kyllä 16X levyt on kyllä optimoitu nopeammille poltto nopeuksille kuin 1-4X, yleensä olen huomannut että se 8-12X tuottaa parhaita tuloksia...tuota tarkoitin sillä hitaudella, voin vkl laittaa pari esim jos on tarpeen. Toki tuokin riippuu mm. polttavasta asemasta, mutta tuohon päätelmään olen itse päätynyt. 16X poltot sitten yleensä tuottaa enemmän virheitä polton loppu osassa ja jitter arvot nousevat...toki tietyillä polttavilla, tietylle levyille 18-20X DVD poltotkin onnistuu ihan hyvin.
On levy merkeistä, levyjen valmistajista ja mediakoodeista riippuvainen, kuin myös polttavasta asemasta ja sen firmwaresta...joten noilla tiedoilla on paha sanoa yhtään mitään kaverisi ongelmasta.
June74...Ei niiden puskureiden pitäisi niin erityisemmin heitellä, kunhan vain DMA asetukset ja ide piuhat ovat kunnossa. 8X cd:lle (1200KB/s) on alle 1X DVD:lle (1385 KB/s) ja ilman kummempaa puskureiden heilumista kyllä onnistuu hyvin 16X dvd (22160KB/s) poltotkin.
EDIT 18X poltto Verbatimin 16X +R (MCC004) levylle LG H22N asemalla, 1.01 firmware...Ei paljoa puskuri heilu ja polttolaatukin on erittäin hyvää/loistavaa (jitter vain hieman korkealla), siirtonopeus testissäkään ei mitään pudotuksia näkynyt. 4X polttoon ei nyt ole aikaa, aamulla on aikainen herätys.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2007 @ 20:17
|
Riksa
Junior Member
|
21. maaliskuuta 2007 @ 11:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko nierlen paketille pakettiseurantaa? Eli paketin lähetyksen vahvistusmailissahan tulee otsikossa paketin numero.
Tätä on varmaan kysytty jo mutta 10min etsiskely saa riittää...
Jos joku on käyttänyt paketin seurantaa nii voisi ystävällisti laittaa suoran linkin hakuun.
Eikä sitte mitään vittuilu viestejä tähän... en kestä niitä!
|
June74
Member
|
21. maaliskuuta 2007 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
suomen postin lähetys seuranta tästä
ja jos tuo tökkii niin itellan puoleta
tästä toinen
|
Riksa
Junior Member
|
21. maaliskuuta 2007 @ 12:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Eihän se posti tota hoida vasta ku suomessa jos sielläkään. Eiks toi oo UPS:n tai DHL:n tai muun toimijan juttuja?!
|
June74
Member
|
21. maaliskuuta 2007 @ 13:47 |
Linkki tähän viestiin
|
itse yritin etsiä silloin saksan postin sivuilta , mutta en löytänyt vaikka käytin babelfish käännöstä englantiin.
|
Riksa
Junior Member
|
21. maaliskuuta 2007 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei taida Nierle ilmottaa nettisivuillansakaan kuljetusfirmaa, ainakaan en löytänyt ja sitten ne kummiinkin lätkäsevät lähetys numeron ihmisten kiusaksi kylkeen.
Joku saksalainen kidutuskeino varmaan?!
Ei ymmärrä! Kein verstehen Sie!
|
rdmhero
Newbie
1 tuotearvio
|
26. huhtikuuta 2007 @ 04:52 |
Linkki tähän viestiin
|
June74.. Saksan postin sivut saa vaihdettua englannin kieliseksi sieltä sivulta kielen vaihtamalla (oikeassa laidassa on valinta "Language:GER ENG"). Sieltä yläreunasta sit kun ottaa online services -> shipment tracking ja oikeasta reunasta DHL:n track & trace ja sieltä track & trace standard niin mulla ainakin löytyi sieltä oma Nierlen paketti sen niiden lähettämän numeron perusteella.
Linkki
Siellä ilmottaa tällasta:
Addressee: Shipment to Finland
Status: Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin
Status from: 24.04.07 04:55
Onko tuosta tiedosta sit mitään iloa.. en tiedä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. huhtikuuta 2007 @ 05:00
|
JaspaJami
Senior Member
|
27. huhtikuuta 2007 @ 05:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja suomessa ainakin niitä on aina liikutellut posti, joten siinä vaiheessa kun se suomeen ilmaantuu niin postin lähetyksen seurannasta pitäisi sillä numerolla se löytyä.
|
June74
Member
|
22. toukokuuta 2007 @ 03:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Eilen 21.5.07 sain nierleltä uuden paketin joka tuli 17.1.07 tilattujen tilalle jonka posti onnistui hukkaamaan , nyt oli onneksi äiti käymässä joka kuittasi paketin . Ei löytynyt paketista edes pulloa ;)
paketti oli todella hyvin pakattu , kauhen iso laatikko jossa oli sisällä pari pienempää laatikkoa johon oli tavarat pakattu ja puolikuutiota pehmusteita laatikossa. eli isossa laatikossa oli varmaan 1/4 tavaraa ja 3/4 pehmusteita.
kerkesin tuossa välillä tilaamaan verkkokaupalta paketin dvd levyjä , ne tulivat todella nopeasti tallinnasta , keskiviikkona tilasin ja maksoin ja perjantaina oli jo paketti postissa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. toukokuuta 2007 @ 03:53
|
BigBubble
|
25. toukokuuta 2007 @ 10:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
BigBubble
|
25. toukokuuta 2007 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kalou90
Member
|
25. toukokuuta 2007 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
noist levyist en tiiä et millasii on mut noi 8x, 16x tarkottaa levynkirjotus nopeutta eli kuinka nopeest sen pystyy polttaa. riippuu tietyst omast asemastakii et kuinka nopeest pystyy.
|
Newbie
1 tuotearvio
|
26. toukokuuta 2007 @ 04:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BigBubble: Onko kukaan tilannut nierleltä tälläisiä levyjä:
http://www.nierle3.com/s01.php?sid=PG003...&pp=aa&bnr=4783
http://www.nierle3.com/s01.php?sid=PG003...&pp=aa&bnr=2873
Onko ollu ongelmia? :)
Tämän oppaan mukaan http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
CMC:n valmistamat ovat levyjen surkeinta kuraa. Johan toi hintakin sanoo sen että eivät ole luotettavimmista päästä.Itse en todellakaan tilaisi noita.
Mielestäni ei muutenkaan kannata ostaa ihan halvimpia levyjä, koska postikuluista joutuu nierlestä maksamaan 12,95?. Hyviä levyjä saa jo maksamalla n. 15?/50kpl.
Viimeksi tilatessani nierlestä hyväksi havaittuja levyjä, niin olivat ryökäleet vaihtaneet levyjen valmistajaa. Entisten hyvien levyjen tilalle tuli CMC kuraa... levyt eivät toimi kunnolla DVD soittimessani. Suurin ongelma noissa halvimmissa on suuret laatuerot. Joku levy voi olla OK, mutta suurin osa ihan sutta ja sekundaa.
|
msmiett
Junior Member
1 tuotearvio
|
26. toukokuuta 2007 @ 04:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Mielestäni ei muutenkaan kannata ostaa ihan halvimpia levyjä, koska postikuluista joutuu nierlestä maksamaan 12,95?.
Miten niin joutuu maksamaan 12,95?? Tähän asti olen maksanut 9,95? ja sen se maksaa nytkin.
Joo tiedetään, eihän tuo säästö ole paskaakaan. :)
|
Newbie
1 tuotearvio
|
26. toukokuuta 2007 @ 04:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Miten niin joutuu maksamaan 12,95?? Tähän asti olen maksanut 9,95? ja sen se maksaa nytkin.
Joo tiedetään, eihän tuo säästö ole paskaakaan. :)
"Lähetys kulut seuraaviin maihin:
Suomi
United Kingdom
Espanja
Tanska
Ranska
Luxemburg
Italia
Sveitsi
Portugali
Ireland
Ruotsi
Poland
Greece
Slowaki republic
Czech republic
Hungary
12.95 ? jokaista yhtä 30 kg:aan asti olevaa pakettia kohden. Tilisiirrolla maksettaville tilauksille myönnetään 3 ? alennus lähetyskuluihin."
Ok, Olet vissiin maksanu tilisiirrolla. Itse olen maksanut aina luottokortilla. En edes tiennyt että tuosta saa alennuksen. No nyt tietää senkin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 04:50
|
kalou90
Member
|
26. toukokuuta 2007 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 18:03
|
June74
Member
|
26. toukokuuta 2007 @ 18:33 |
Linkki tähän viestiin
|
tai sitten on kyseisen tehtaan huonot levyt myyty halvalla tuommoiselle valmistajalle (eivät ole olleet tarpeeksi hyviä esim verbatimille ) ;)
heh tai ovat käyneet keräämässä nuo tehtaan roskiksesta ;)
no mene ja tiedä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 18:33
|
joouni
|
26. toukokuuta 2007 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BigBubble: Onko kukaan tilannut nierleltä tälläisiä levyjä:
http://www.nierle3.com/s01.php?sid=PG003...&pp=aa&bnr=4783
http://www.nierle3.com/s01.php?sid=PG003...&pp=aa&bnr=2873
Onko ollu ongelmia? :)
Tämän oppaan mukaan http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
CMC:n valmistamat ovat levyjen surkeinta kuraa. Johan toi hintakin sanoo sen että eivät ole luotettavimmista päästä.Itse en todellakaan tilaisi noita.
Mielestäni ei muutenkaan kannata ostaa ihan halvimpia levyjä, koska postikuluista joutuu nierlestä maksamaan 12,95?. Hyviä levyjä saa jo maksamalla n. 15?/50kpl.
Viimeksi tilatessani nierlestä hyväksi havaittuja levyjä, niin olivat ryökäleet vaihtaneet levyjen valmistajaa. Entisten hyvien levyjen tilalle tuli CMC kuraa... levyt eivät toimi kunnolla DVD soittimessani. Suurin ongelma noissa halvimmissa on suuret laatuerot. Joku levy voi olla OK, mutta suurin osa ihan sutta ja sekundaa.
Ei nyt kaikki CMC:n levyt ole täysin kuraa, itselläni reilut 3 vuotta vanhat TDK:n CMC MAG.E01 levyt pelaa vieläkin ongelmitta...senkin jälkeen on tullut muutama noita E01 mediakoodin omaavia levyjä poltettua. Ihan hyviä levyjä, jos aseman firmware tukee niitä hyvin...ikävä kyllä monet asemat eivät tue ja huono maine on enimmäkseen seurausta siitä. Itse ainakin valitsisin CMC levyt joka kerta mielummin kuin esimerkiksi Ritekin. Valmistaahan CMC nykyisin myös verbatimin levyjä, mediakoodi niillä kuiten on yhä se sama MCC.
Ja suosittelisin BigBubblelle suoraan Verbatimia (turvallisin vaihtoehto), jos ei noista levyistä sen enempää tiedä. Ja polttonopeudeksi 8X tai 12X, ne useimmilla asemilla toimii huomattavasti varmemmin kuin 16X nopeudella. http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG003...&pp=aa&bnr=2993
Tai nämä ovat myös erittäin hyvä vaihtoehto: http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG003...&pp=aa&bnr=4561
Jos ostaa halvimpia mahdollisia levyjä, niin laatukin on myös sen mukaista ja yleensä tulevat loputa kalliimmiksi kuin jos olisi heti sijoittanut laatuun.
kalou90 Tilaa tuollainen MediaRangen pakkaus ja laita sitten laatutesti tänne...Ikävä kyllä aidot MCC mediakoodin 8X levyt ovat suurimmilta osin kadonneet myynnistä jo noin 2 vuotta sitten.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2007 @ 20:22
|
Mainos
|
|
|
kalou90
Member
|
26. toukokuuta 2007 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
täl hetkel on datawriten mach 4 yhtinä levyinä ja niitten mediakoodi on mcc 02RG20 ja oli noi oli just jotaa halpis levyi :D et eiköhän noi MediaRanget oo saman tapasii. tosin noi datawritet on toimin oikee hyvin et ei sen puolee valittamist! vois kyl tilaa jossaa vaihees "muutaman" levyn ja ottaa erimerkkisii ja testailla niit. jos vaikka parin viikon pääst laittas tilauksee.
|