User Käyttäjä Salasana  

maanantai 17.11.2025 / 07:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > iso ongelma windows xp:n kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Iso ongelma windows xp:n kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Vateee
Member

1 tuotearvio
_
24. elokuuta 2008 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi.

Asensin xp home edition nyt kuukausi sitten. Asennuksen yhteydessä tuli semmonen ongelma, että en löytänyt sitä product keytä. Sitä tarraa ei ollut kiinni koneessa, siinä pussissa missä tuli se levy ja ohjekirja, ei siinä ohjevihossa eikä levyssä kiinni. No, käytin vanhassa koneessa olevan xp:n product keytä ja kappas, sen se hyväksy. No sitten kun olin kaiken asennellu koitin aktivoida xp:n sillä product keyllä, millä sain asennuksen etenemään.Ei toiminut. En löytänyt sitä product keytä mistään, jonka olis pitänyt tulla xp:n mukanana. No, olihan siinä 30pv aikaa rekisteröidä, joten jätin asian vähän syrjään ja aina välillä koitin jotakin mutta ei toiminut. Eilen, kun oli viiminen päivä ennen kun kone lukkiutuu, niin kaverin kans koitettiin jotain ohjelmaa, jotain laitonta, jonka pitäisi poistaa kokonaan toi aktivointijuttu. No, se poistikin sen hetkeks, mut vähämpääst ilmesty taas se ilmoitus tonne alas, että "windows on aktivoitava 1 päivän kuluessa".

No nyt sekin aika on umpeutunut ja aamulla kun käynnistin koneen uudelleen ja koitin kirjautua sisään, niin se valitti että windows xp on aktivoitava ennen kun konetta voi käyttää. Valitsin, että haluan aktivoida sen nyt, mut sitten kun siihen aukes se aktivointi-ikkuna, niin siihe tuli jotai et "generating new install ID..." ja sitten se itselläs vei sen aktivoinnin loppuun, ilman että mul olis ollu mitään mahiksia koittaa jotain product keytä siihen. Tämä siis sen mun ohjelman takia, mil koitin poistaa ton aktivoinnin. Eli jos en olis asentanu sitä ohjelmaa, niin todennäkäköisesti voisin nyt koittaa syöttää siihen jotain product keytä...

Vikasietotilassa pääsen kyl säätämään konetta, ilman et se valittaa aktivoinnista. koitin poistaa sen ohjelman mutta ei auttanut. Mikä avuks vai täytyykö formatoida?

EDIT. Olen ollut kyllä sähköpostiyhteydes liikkeeseen, josta ton xp:n tilasin, mut sieltä vastattiin, et se product key on mun vastuulla ja jos mä oon sen hukannut niin voi voi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. elokuuta 2008 @ 09:37

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
24. elokuuta 2008 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Myöhästä rypistellä kun löysät on jo pöksyssä.
Kyllähän cd:t useamman Keyn hyväksyvät, aktivointi sitten toiseen koneeseen on eri juttu.

Ennenkuin asensit xp:n uusiksi vanhalla Key:llä olis kannattanut Product Key Finder tyyppisellä ohjelmalla kaivaa se Key sieltä kovosta. Jolloin se olis ollut sen koneen mukainen.

Formatoi ja asenna uusiksi xp sillä väärällä Key:llä. Pääset eroon alittomista paskoista. Sitten valitset sen puhelinaktivoinnin. Se on fiftysixty antaako se sulle aktivointi koodin vanhan Keyn perusteella.
Jos ei anna niin soita siihen numeroon ja valitse ihminen langan päähän ja selvitä tilanne.
Muuta en keksi.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > iso ongelma windows xp:n kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy