|
Järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä
|
|
Junior Member
|
16. joulukuuta 2008 @ 16:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä kuukauden ajan on kone sammuilut itekseen, jonka jälkeen työpöydälle ilmestyy ''Järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä'' (Kuva alla)

Olinpa tekemässä mitä tahansa koneella niin se yhtäkkiä vain sammuu ja käynnistää itse itsensä jonka jälkeen ponnahtaa ylhäällä oleva kuva ruutuun. Oisko mitää apuja miten tämän ongelman saisi korjattua?
|
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
16. joulukuuta 2008 @ 21:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Oletkos lähettänyt tuota vikaraporttia Microsoftille? Eikö sieltä tullut mitään ehdotusta vian korjaamiseksi? Yleensä sieltä tulee automaattisesti ratkaisu-ehdotus, jos on ennestään tuttu ongelma.
|
|
Kuhaz
Junior Member
|
18. joulukuuta 2008 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Junior Member
|
18. joulukuuta 2008 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En ole lähettänyt virheraporttia, mutta tuon jälkeen kun postitin ton niin ei ole kone kaatuillut itsekseen eikä käynnistymisen yhteydessä ole tullut ko. virheilmoitusta. Sitten kun seuraavan kerran tulee niin lähetän virheraportin ja katsotaan sit.
|
Junior Member
|
19. joulukuuta 2008 @ 16:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt tämä sammui taas ja lähetin sen virheraportin. Tuli tälläne:

Mitäs tämä meinaa ?
|
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
19. joulukuuta 2008 @ 23:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Vaikuttaisi siltä, että vikaraportti ohjasi Microsoftin järjestelmän etsimään ratkaisua kohteesta, jota ei löytynyt kyseiseltä palvelimelta. Ilmeisesti ratkaisuosoitteen ohjauksessa tapahtui joku virhe. Normaalisti, jos ratkaisua ongelmaan ei löydy, siitä kerrottaisiin selkeästi eikä tuollaisella litanialla.
Kannattaa siis lähettää uusi raportti, jos ongelma vielä esiintyy, mikä valitettavasti näyttää todennäköiseltä.
|
Junior Member
|
26. joulukuuta 2008 @ 12:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kone kaatunu muutaman kerran ja vikaraporttiaki olen lähettänyt. Tässä tulos:
Blue screen error caused by a device or driver
You received this message because a hardware device, its driver, or related software has caused a blue screen error. This type of error means the computer has shut down abruptly to protect itself from potential data corruption or loss. In this case, we were unable to detect the specific device or driver that caused the problem.
--------------
Problem caused by your audio software
Although the specific cause of this problem is not known, it appears to be related to your audio software.
Mitäs nyt ?
|
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
26. joulukuuta 2008 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
"Ongelman aiheutti äänilaiteohjelmistosi. Vaikka ongelman nimenomaista syytä ei tiedetä, se näyttää liittyvän äänilaiteohjelmistoosi."
Laitehallinnassa ei näkyne vikailmoituksia, koska ongelmaa ei pystytty paremmin paikallistamaan, mutta tarkista nyt kumminkin. Toimivankin ääniajurin päivitystä voisi harkita, koska vika näyttää viittaavan pikemminkin ohjelmistoon kuin itse laitteseen.
|
Junior Member
|
26. joulukuuta 2008 @ 21:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitenkäs tämä päivitys tapahtuu ? Kiitoksia muuten pertti sinulle vastauksistasi :)
|
|
1pertti
AfterDawn Addict
|
28. joulukuuta 2008 @ 23:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkempia ohjeita voi kysellä Ajuri- ja softaongelmat -keskustelussa. Aluksi pitää selvittää äänikortin tarkka tyyppi ja käytössä olevan ajurin versio. Jos uudempi versio on saatavilla, se ladataan ja, jos kyseessä on zip-tiedosto, puretaan johonkin kansioon. Sen jälkeen vanha ajuri voidaan poistaa ja asentaa uusi em. kansiosta. Asennus tapahtuu joko suoraan tuosta kansiosta, tai laitehallinnan kautta, jolloin selaa-toiminnolla etsitään polku kyseiseen kansioon. Esimerkiksi tästä voi lukea asennusohjeita soveltuvin osin.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/405275
Ennen kuin poistat mitään, kannattaa luoda järjestelmän palautuspiste siltä varalta, että jotakin menee pieleen ja tilanne tulee entistä pahemmaksi.
|
|
Kuhaz
Junior Member
|
18. helmikuuta 2009 @ 15:06 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En ole päässyt omista samankaltaisista ongelmistani vieläkään eroon.
Mitenkäs sinulla, joko ongelmat ratkaistu? Ja jos on, niin mitä teit?
|
Junior Member
|
18. helmikuuta 2009 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En ole en. Ongelmat ovat edelleenkin samat :)
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
18. helmikuuta 2009 @ 17:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Njada: Nyt tämä sammui taas ja lähetin sen virheraportin. Tuli tälläne:

Mitäs tämä meinaa ?
Päivitysten mukana ei päivity muuttuneet nettisivu osoitteet.
Nettisivun siirtyessä muualle ei M$ osaa laittaa niihin uudelleen ohjausta. ('Page has moved. You'll be redirecting in X seconds. If not you can press this link.')
Vastaava 'osoitetta ei löydy' on joskus mulla tullut winukan ohjeenkin kautta.
Ne kerrat kun olen vaivautunut lähettämään ton virheraportin, niin se on ollut siinä. Mitään vastausta mihinkään en ole saannut. Kuten jotkut sanovat sen lähettämisen ongelman ratkaisemiseen olevan.
Mä olen pitänyt tota 'Kiitos että toimit meidän tuotetestaajana, maksaen siitä rahaa meille tuotteen oston yhteydessä'.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. helmikuuta 2009 @ 17:29
|
Junior Member
|
18. helmikuuta 2009 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Sama juttu mulla. :s
|
|
Kuhaz
Junior Member
|
19. helmikuuta 2009 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Yrititkö tehdä ääniajuripäivityksiä?
Entä ei sinulla sattumoisin ole käytössä F-Securen ohjelmistoa?
|
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
19. helmikuuta 2009 @ 16:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Yritin, mutta eipä näyttänyt auttavan. :) Ei ole F-Securea enää, vaihdettiin se reilu puol vuotta sitten Nortoniin.
|