User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 29.6.2024 / 08:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > satelliittivirittimen hankinta
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Satelliittivirittimen hankinta
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Hazako
Junior Member
_
7. maaliskuuta 2004 @ 18:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs olen hankkimassa digit. satelliittiviritinsettiä johon ois tarkotuksena lyödä season interface kiinni. Ilmeisesti kannattaa hommata viritin missä on itsessään conax purku (sillonha ei vissii tarvii conax cammii jos oon oikein ymmärtäny? korjatkaa jos en ole...)? Elikkäs kertokaa mulle mikä viritin mun kannattas ostaa...mieluummin mahd. halpa. Ei kuitenkaa tarvii olla mikää karvalakkimalli :)
Jarpo
Suspended due to non-functional email address
_
8. maaliskuuta 2004 @ 05:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

En ota kantaa noihin muihin kysymiisi asioihin (season yms). Mutta muuten voin yrittää auttaa.

a) Osta sellainen jossa on conax ja CI-slot.

b) Vaihtoehtoisesti vastaanotin jossa on pari CI-slottia ja niistä toiseen Matrix Reloaded tai Dragon cam.
Hazako
Junior Member
_
8. maaliskuuta 2004 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä noi Matrix Reloaded ja Dragon cam on ja mitä hyötyy?
make25
Member
_
8. maaliskuuta 2004 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannataa hommata dreambox 7000s
ei tarvi seasonin kanssa värkätä
Hazako
Junior Member
_
8. maaliskuuta 2004 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites tos dreamboxis sitte noi maksullisten kanavien ilmaiskatselmus toimii? Kait siihen jonku kortin tarvii...vai?
jonesik
Newbie
_
8. maaliskuuta 2004 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
onko toi dreambox tarkoitettu vain sateliitti digilähetysten vastaanottoon?ei siis voi käytää maanpäällisten digilähetysten kanssa esim. anal digital joka aloitti nyt maanpäällisessä verkossa.mikä olisi paras ratkaisi jotta saisi avattua kanavia maanpäällisessä verkossa?titaium card ja ohjelmointilaite vai?
Jarpo
Suspended due to non-functional email address
_
8. maaliskuuta 2004 @ 15:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Sopivalla imagella siihen sopivat Canal Digitalin ja Totolinen käyttämät kortit. Ja ainahan voi laittaa Conax 4.00e moduulin jos joku uusi kortti ei toimi.

Canalin Kiosk-kanavien ja Viasatin tilaaminen ei ymmärtääkseni onnistu.

Pelkästään satelliittikäyttöönhän tuo.

Mitä tarkoitat titaium ja ohjelmointilaitteilla? Boksin firmwarehan on Linux. Se käännetään kuten muutkin Linuxit.
Hazako
Junior Member
_
9. maaliskuuta 2004 @ 18:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oiskos tollane kovaa kamaa (hinta /laatu):
http://www.satshop24.de/pd-629864236.htm?categoryId=1

- 1m lautanen
- DiSEqC-Moottori
- Golden Interstar taajuusmuunnin 0,3 dB
- Topfield TF 3000 CI pro -viritin
*mm. 2 CI paikkaa

Setin hinta 119 ?

Tohon sitte ostas vaikka conax cammin ja seasonin.

Eli pärjäiskö moisella setillä. Hinta ei mun mielest päätähuimaava...kommenttia.

Jarpo mihin vastasit tolla ja mitä toi image tarkottaa: Sopivalla imagella siihen sopivat Canal Digitalin ja Totolinen käyttämät kortit. :)

Myönnän, olen palikka...
msalmi1
Junior Member
_
10. maaliskuuta 2004 @ 09:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oisko tossa 119e pelkkä lautanen+moottori+mikropää?
Jos viritin kuuluu mukaan, niin kiljuen ostamaan.

Mielestäni yleensä ei kannata ostaa laitetta jossa ei ole viaccess ja conax sisäänrakennettuna, koska purkumoduuli erikseen ostettuna maksaa noin 100e.

Dreamboxi kannattaa ostaa jos osaa värkätä tietokoneiden kanssa, se taitaa olla melko vaikea laite jos ei ymmäärä tekniikasta. Samsungit lienevät hyviä bokseja, niissä saa toimimaan viraapelisysteemit.
Hazako
Junior Member
_
10. maaliskuuta 2004 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo oon ton "unilaatikon" jättäny pois laskuist iha senki takii etten kovin paljo oo näihi virittimii perehtyny

Aattelin sellasta Samsung 9500 AY settiä...

Setti = lautanen, moottori, piuhat, mikropää. Eikai siihe muuta tarvii..? Valaiskaa...

Telineen nyt kyhää itekki. Kattoo vaa sellasel vehkeel (ajatuskatkos, ei tuu mieleen vehkeen virallista nimeä) mis se kupla liikkuu et on suorassa. :)

Ainii ja sitte siihe SI.

Toimiikos muuten vanhojen analogivirittimien antennit vielä näissä digivehkeissä? Aattelin ku broidil mustaakseni viel analogisetti jossai pölyttymässä, ni sais siltä ilmaseks antennin...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2004 @ 17:18

Hazako
Junior Member
_
10. maaliskuuta 2004 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuli 2 kert...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2004 @ 16:39

msalmi1
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2004 @ 04:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ostoskorista pitäisi vissiin löytyä: lautanen, mikropää, moottori, viritin, kaapelia, f-liittimiä ja sitten se season interface.

Lautasen hinta tuossa setissä on pari kymppiä, ei taida olla paljon väliä vaikka ostaa uuden.

Moottorin suuntaaminen on muuten eläimellinen urakka aloittelijalle. Asennusohjeet kannattaa todella lukea läpi pariin kertaan. Esim. jos vaikka F-liittimet on asennettu väärin (kuorimatta kaapelia, tai kaapeli oikosulussa), niin menee äkkiä pari iltaa kiukutellessa kun ei toimi.

Helpoin suunnata olisi 2 satelliittia/lautanen, jolloin tarvitaan:
2 lautasta,2 kpl tupla-mikropää-kiinnikkeitä, 4 mikropäätä, diseq 4/1 kytkin. Tällöin toinen lautanen olisi sirius/thor ja toinen astra/hotbird.

Turussa moottorin suuntaus menisi:
1)-lautasen korkulma noin 19 astetta
2)-sivusuunnassa lautanen etelään koko pakettia (mukaanlukien moottori, joka on 0 asteessa) kääntämällä.
3)-etsitään thor satelliitin signaalia kaukosäätimellä (tarkista että moottori kääntyy kaukosäätimellä)
4)-kun signaali lopulta löytyy, niin hienosäädä korokulma
5)-tämän jälkeen korotukseen EI KOSKETA.
6)-hae seuraava satelliitti (sirius, sitten hotbird ja lopuksi astra) kaukosäätimellä suuntaamalla.
7)-jos (kun) korokulma on muissa satelliiteissa pielessä, niin käännä lautasta moottorin akselilla sivusuunnassa moottorin suuntausohjeen mukaan ja aloita kohdasta 2) uudelleen.
Hazako
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2004 @ 08:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo oon lueskellu noit ohjeita mitä netist löysin muutamaa otteesee, ja en usko et asennuksen kans tulee ongelmii, onha perhe täynnä sähkömiehiä ja asentajia joilta saa apua :)
Hazako
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2004 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja kyl se antenni kuiteskii tuo n 50? lisähintaa, vai mistä saat 20? antennin?
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. maaliskuuta 2004 @ 07:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kattoo vaa sellasel vehkeel (ajatuskatkos, ei tuu mieleen vehkeen virallista nimeä) mis se kupla liikkuu et on suorassa
Tarkoittanet vatupassia.




PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. maaliskuuta 2004 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itsekkin ajatellut ostaa tuollaisen Samsungin 9500 AY -virittimen. Osaisiko joku suositella paikkaa mistä tuo kannattaisi ehdottomasti ostaa?
make25
Member
_
30. maaliskuuta 2004 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän tuo sammy kannata hommata jostain päin saksaa
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. maaliskuuta 2004 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eiköhän tuo sammy kannata hommata jostain päin saksaa
Aivan, pyydän anteeksi en huomannut sitä tuohon toiseen viestiini tarkentaa. Laite on siis tottakait tarkoitus ostaa Saksasta. Olen huomannut, että lähes kaikki elektroniikka ja siihen liittyvät oheistuotteet ovat Suomessa ylihintaisia ja siksi käytänkin kaiken ostovoimani Saksan/muun euroopan suuntaan.

Jos jollakulla olisi antaa jotain suosituksia Saksalaisista verkkokaupoista jotka myyvät Samsungin 9500 AY -viritintä, niin kovasti olisin kiitollinen.
make25
Member
_
30. maaliskuuta 2004 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tässä luotettava kauppa mistä olen tilannut paljon tavaraa http://www.e-conomy.de/1.7/43/index.php
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. maaliskuuta 2004 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
tässä luotettava kauppa mistä olen tilannut paljon tavaraa http://www.e-conomy.de/1.7/43/index.php
Samsung DSR 9500 AY maksaa tuolla 249?.

Tästä kaupasta: http://satarmyenglish.shoppingserver.de/
Löysin saman virittimen hintaan 229,95?




PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/
make25
Member
_
30. maaliskuuta 2004 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannataa kysyä tuolta hm-satista onko tuo Samsung DSR 9500 VIA CI patchattava malli vai ei
Hazako
Junior Member
_
30. maaliskuuta 2004 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei oo patchattava. Oon kysyny. Mut mul on jo tiedos yks patchattu via ci tiedossa 190 ? + 20 ? posti...
COOLAARNE
Newbie
_
13. huhtikuuta 2004 @ 06:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse jos pitäisi ostaa jokin satelliittiviritin niin yrittäisin löytää Nokia Mediamaster 9802 S:n joka on kummankin maksu-tv operaattorin hyväksymä. Uutena laiteta ei enää saa, koska sen valmistus on lopetettu
make25
Member
_
14. huhtikuuta 2004 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nokiaan ei kannata sekaantua siinä ei tahdo toimia mikään
Mainos
_
__
 
_
masaV
Member
_
20. huhtikuuta 2004 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nokia on todellakin paskin vehje kautta mailman ei koskaan toimi mikään ja ei tule millään konstilla toimimaankaan.ellei tee itse koko roskaa uusiksi.ammatikseen TV/sat laitteiden kanssa tekemisissä+harrastuksissa ollut 20V kaverini tietää asiat ja todella EI suosittelisi mitään nokiaa edes pahimmalle vihamiehelleen,paska mikä paska (siis kaikki virittimet mallista riippumatta) kokemuksen syvällä rintaäänellä tuo.
 
Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > satelliittivirittimen hankinta
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy