eli asensin linux ubutum toiseen kovalevyyn ja toisessa oli windows xp prof sp2 ja kun linuxin asennus oli valmis niin kokeilin xp heti kun asennus oli valmis xp toimi hyvin mutta sitten kun kokeilin linxia sekin toimi mutta sen jälkee ei xp se sanoo virheladatessa käyttöjärjestelmää kokeilin xp cd lövyllä ajaa uudestaa niin se ei suostu sentamaan eli ei tuu mitää kun laittaa lövyn sisälle ja sammuttaa uudestaan koneen kertokaa te viisaammat ja laittakaa yksin kertaisia ja selviä ohjeita
mulla on se boot järjestys cd-rom,c,levyke asema oon kokeillu kaikissa järjestyksissä kun jätän sen xp kovalevyn kiinni niin se sanoo että ei oo löydy jotaki systeemiä mutta kun latan sen linux kovan kiinni ja sen xp kovan niin sitten tulee se valitse käyttöjärjestelmä niin siellä on alhaalla se microsoft xp mutta kun otan sen niin se vaan sanoo jotakin en muista pitää kattoa se mää kirjotan sen tänne sitten jos joku osais auttaa ps.en osaa hyvin englantia mutta jonku verran =)
auttaskohan biosin resetointi eikös se tehdä silleen että se patteri pois ja kone käyntii ja sitten sammutetaan ja patteri kiinni taksi korjatkaa jos olen väärässä ja kaikki neuvot otetaan vastaan
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti leffa1: mulla on se boot järjestys cd-rom,c,levyke asema oon kokeillu kaikissa järjestyksissä kun jätän sen xp kovalevyn kiinni niin se sanoo että ei oo löydy jotaki systeemiä mutta kun latan sen linux kovan kiinni ja sen xp kovan niin sitten tulee se valitse käyttöjärjestelmä niin siellä on alhaalla se microsoft xp mutta kun otan sen niin se vaan sanoo jotakin en muista pitää kattoa se mää kirjotan sen tänne sitten jos joku osais auttaa ps.en osaa hyvin englantia mutta jonku verran =)
auttaskohan biosin resetointi eikös se tehdä silleen että se patteri pois ja kone käyntii ja sitten sammutetaan ja patteri kiinni taksi korjatkaa jos olen väärässä ja kaikki neuvot otetaan vastaan
Yleensä sielä emossa on kyllä jumpperikin sitä nollausta varten, eikä se varmaankaan paljoa auta jos patterit seinistä irti revit ;) tulee vielä kylmä =) Eli tarkoitat mitä luultavammin paristoa. Ja kyllä, se nollaus onnistuu myös emon pariston poistolla. Paristo irti noin kymmeneksi sekunniksi ja takaisin kiinni, ei tarvitte käynnistellä konetta välissä. Vaikkakin en kyllä usko nollauksesta mitään apua ongelmaasi olevan.