Viat kiusaavat Lumia-puhelimien omistajia
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 25 tammikuuta, 2012
Nokian viime vuoden lopulla esittelemät Windows Phone -puhelimet ovat keränneet testaajilta kiitoksia, mutta kuluttajat ovat löytäneet niistä vikoja, joita on harmiteltu Nokian tukifoorumilla.
Eniten vioista on raportoitu kärkimalli Lumia 800:sta, jonka kanssa käyttäjät ovat joutuneet painimaan ääniongelmien, akkukeston ja satunnaisten uudelleenkäynnistymisten kanssa. Lumia 710:ssä on ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Junior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuohan on ihan normaalia nokialaista ollut jo monet vuodet.
|
isoukko
Newbie
|
25. tammikuuta 2012 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei saa skeidaakaan enää halvalla siitäkin pitää näköjään maksaa paljon
|
Tnoi
Suspended due to non-functional email address
|
25. tammikuuta 2012 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
@5
Kallista skeidaa on jo saanut vuodesta 2007 alkaen nimellä iPhone.
|
isoukko
Newbie
|
25. tammikuuta 2012 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Yleensä nää puhelimet ja käyttöjärjestelmän on täyttä skeidaa paitsi yksi päätelkää iha itse vihje 100 miljardia
|
Senior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 16:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti isoukko: Yleensä nää puhelimet ja käyttöjärjestelmän on täyttä skeidaa paitsi yksi päätelkää iha itse vihje 100 miljardia
100 miljardia mitä?
|
isoukko
Newbie
|
25. tammikuuta 2012 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Rahaa kassa
|
Senior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
samsung on torjunut kätevästi tämänkaltaiset ongelmat... kun ei ole virallista tukifoorumia ei ole myöskään valitusketjuja, itse en ainakaan samsungin sivuilta löytänyt minkäänlaista linkkiä mihinkään tukifoorumiin.
|
Senior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti isoukko: Yleensä nää puhelimet ja käyttöjärjestelmän on täyttä skeidaa paitsi yksi päätelkää iha itse vihje 100 miljardia
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti isoukko: Rahaa kassa
Aika iso raha? Tiedätkös monta nollaa siinä on? Milläs tavalla tämä liittyy johonkin puhelimeen?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2012 @ 19:04
|
Senior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 19:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti perhana: samsung on torjunut kätevästi tämänkaltaiset ongelmat... kun ei ole virallista tukifoorumia ei ole myöskään valitusketjuja, itse en ainakaan samsungin sivuilta löytänyt minkäänlaista linkkiä mihinkään tukifoorumiin.
Eikä varsinkaan korvaa esiintyviä ongelmia millään tavalla edes takuuaikana, vaan kääntää vian käyttäjän syyksi.
|
isoukko
Newbie
|
25. tammikuuta 2012 @ 19:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Applen. Käteis raha varanto että silleen
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2012 @ 21:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkäköhän puhelimen nykyyän uskaltaa ostaa..? Nokia on kyllä tähänastisista puhelimista ollut luotettavin, vaikka vikoja siitäkin löytyi. Android on niin järkyttävää paskaa, että ei enää ikinä sitä. Taitaa jäädä vain Apple jäljelle.
|
Ranvier
Senior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 22:16 |
Linkki tähän viestiin
|
@15: Et taida oikein osata suomenkieltä? Ja tietty Applella on paljon rahaa, koska maailmassa on niin paljon tyhmiä ihmisiä. Steve Jobsille kunnianosoitukset tässä asiassa, että hän keksi keinon, kuinka saadaan käärittyä rahat kaikilta maailman tyhmimmiltä ihmisiltä yhteen kassaan.
|
Ranvier
Senior Member
|
25. tammikuuta 2012 @ 22:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Isoukolle vielä tiedoksi, että iPhonen käyttöjärjestelmähän se vastaa skeidaa onkin. Ehkä se iOS toimii joo, mutta se johtuukin siitä tosiseikasta, että siinä ei oikein ole niitä ominaisuuksia, niin mikään ei oikein voi mennä vikaan. iOS on erittäin rajoittunut ja tylsän näköinen käyttöjärjestelmä. Kyllä Android ja Windows Phone ovat kokonaisuutena paljon parempia käyttöjärjestelmiä. Symbianikin on ajanut iOS:n ohi ajat sitten.
|
Ranvier
Senior Member
|
26. tammikuuta 2012 @ 08:30 |
Linkki tähän viestiin
|
@20 Et ole tainnut edes käyttää Windows Phonea?
@21: Kyllä. He ovat tekniikan saralla erittäin tyhmiä, jos menevät Applen tuotteita ostamaan. Applen tuotteet ovat vain ja ainoastaan "teknokoruja". Tosin omasta mielestäni jo vanhanaikaisia sellaisia.
http://stormcastle.wordpress.com/2010/0...youre-offended/
|
Member
2 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2012 @ 11:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainahan uusissa systeemeissä on lapsentauteja. Eri juttu on kuinka nopeasti ja tehokkaasti Nokia/Microsoft korjaavat niitä, se jää nähtäväksi.
Iphoneissa oli akku- ja antenniongelmia, SGS2 poltti (vai polttaa?) taskussa ja niin edelleen.
@23 Potkaisen tuolle trollille heittämäsi pallon takaisin ja kysyn: Oletko itse käyttänyt Applen tuotteita? Tuo linkkaamasi juttu oli ihan hauskasti kirjoitetttu ja muutenkin hyvää luettavaa. Mutta kirjoittaja menetti uskottavuutensa, kun rupesi puhumaan sijoittajista ja rahasta. Tekevätkö muut näitä laitteita jotta maailmassa olisi enemmän Linuxiin pohjautuvaa vapaata ajattelevan ihmisen teknologiaa?
Internetissä pyörivät, omaa laitetta hehkuttavat Fanboyt ovat tietysti rasittavia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Haterzit ovat yleensä ihan saman asian takia liikentessä.
|
Ranvier
Senior Member
|
26. tammikuuta 2012 @ 12:15 |
Linkki tähän viestiin
|
@24: Olen käyttänyt. Onhan siinä Mac OS X:ssä se hyvä puoli, että se on Unix-pohjainen, se on nätin näköinen ja sille löytyy hyvät työkalut. Mutta suurin osa ihmisistä, jotka näitä tuotteita ostavat ovat tavallisia tallaajia. He ostavat sen Macbookin koska se on mukamas niin nätin näköinen, mutta se on peruskäyttäjälle kuitenkin vaan pelkkä teknokoru/lelu. Windows-koneet pystyvät samaan kuin Macit ja tehokkaamman Windows-koneen saa huomattavasti halvemmalla kuin Macin, joten ihmettelenkin miksi ihmiset hehkuttavat Applen tuotteiden ylivoimaisuudesta.
Ja jos sitä iOS:ää verrataan Androidiin, niin se on erittäin rajoittunut jo pelkästään käyttöliittymänsä osalta. Tiettyhän se sellaiselle on hyvä joka ei niitä ominaisuuksia kaipaa, mutta sellaisia puhelimia löytyy halvemmallakin.
Kaikki laitevalmistajathan tekevät yleensä asioita rahan takia. Avoimuus on lähinnä softapuolen juttu. Poikkeuksia tietenkin löytyy molemmilta puolilta. Kuten esimerkiksi Nokia valitsi WP:n ihan vain sen rahan takia. Android-markkinoilla on jo niin kova kilpailu käynnissä, niin Nokia olisi jäänyt kilpailijoiden vanaveteen. Android-markkinoilla on nykyään myös suht vaikea erottua joukosta, sillä laitekanta on jo niin laaja. Mutta WP on taas alkutekijöissään ja siellä kilpailu ei ole lähellekään niin kovaa kuin Android-puolella. Muut WP-valmistajathan panostavat enemmän Androidiin, joten Nokialla on erittäin hyvä markkinarako. Nokian panostaessa voimavaransa älypuhelimissa pelkästään WP:hen, niin heillä on erittäin suuri mahdollisuus erottua joukosta edukseen. Itsehän olisin tietty toivonut Nokian jatkavan MeeGon viitoittamalla tiellä, mutta sehän oli pahasti keskeneräinen, joten varsinaisia MeeGo-tuotteita olisi saatu vielä odottaa pidemmän aikaa.
Ymmärrän, että aiemmeista kommenteistani voi minut mieltää Apple Hateriksi. Olivathan ne hieman kärjistettyä ja provosoivaa tekstiä. Oli vain pakko saada avautua, kuin rupesi niin ihmetyttämään, että kuinka joku voi pitää yhtä yhtiötä ylivoimaisena jumalana pelkkien lukujen perusteella.
Eli en minä Applea vihaa, vaan lähinnä ärsyttävät nämä sokeat Fanboyt. Tosin itse en tule koskaan ostamaan Applen tuotteita, koska minulle ne ovat vain tuotteita muoden joukossa. Minusta ne eivät ole mitenkään ylivertaisia verrattuna kilpailijoiden tuotteisiin. Enkä myöskään aio ostaa heidän tuotteitaan Applen asiakaspalvelun maineen takia. Olen kyllä kuullut hyviäkin kokemuksia, mutta lähinnä vain huonoa. Kunnioitusta kuitenkin Applelle siitä, että noinkin suppealla tuotevalikoimalla voi tahkoa pirusti rahaa ja saada sokeita seuraajia.
|
Ranvier
Senior Member
|
26. tammikuuta 2012 @ 13:51 |
Linkki tähän viestiin
|
@26: Siinä olet oikeassa, että en ole koskaan Applen tuotteita omistanut (enkä koskaan tulekaan), mutta kommenttini perustan omiin käyttökokemuksiini ja ystävieni kokemuksiin.
Kyllähän se iPhone on jo heti seuraavana vuonna vanha, sillä Apple puskee tuotteistaan uusia malleja vuosittain pihalle. Itseäni se ei haittaa, vaikka Android-puolella toimitaankin samalla lailla. En ole niin teknofriikki, että minulla pitäisi olla aina se uusin, tehokkain ja kallein puhelin. Itse pärjään vähemmällä.
Siinä olet oikeassa, että tuotteiden määrän vähentäminen on fiksumpaa, sillä monilla valmistajilla on paljon sellaisia malleja, jotka eivät suuresti eroa toisistaan. Applen mobiililaitteiden tuotevalikoima perustuu periaattessa yhden laitteen ympärille eli iPhonen. iPad on siitä vain isompi versio ja iPod Touch on riisuttu malli. Onhan Applella vielä lisäksi iPod Nano, Shuffle yms., mutta niiden myyntimäärät ovat laskuun päin.
Kun ne kerta eivät ole ylivertaisia, niin miksi kaikki Apple-tuotteiden omistajat toitottavat niiden ylivertaisuudesta ja nostavat itsensä muiden ihmisten yläpuolelle? Ymmärrän kyllä, että se jotkut arvostavat sitä mitä iPhone tarjoaa, mutta se ei kuitenkaan tarjoa mitään sellaista, mitä jokin muu ei tarjoaisi ja vielä halvemmalla.
Kai tiedät, että Symbian ei ole enää avoin? Enkä ole mielestäni missään vaiheessa väittänyt, että ominaisuuksien määrä ja avoimuus olisi kaikista tärkeintä. Avoimuudessa on yhtä lailla huonoja puolia, kuin suljetuissa järjestelmissä. Androidin kohdalla avoimuuden ongelmakohdat ovat sen pirstoutuminen, päivitysten saaminen laitteille säädyllisen ajan sisällä ja se, että sitä tunkataan sellaisiin laitteisiin, jotka eivät jaksa pyörittää sitä kunnolla. Kun taas Microsoftilla on selvät minimirajat, jotka estävät suorituskyvyltään huonojen laitteiden valmistamisen. Tiukat rajoitteet myös ehkäiset pirstoutumista. Tosin tiukissa rajoitteissa on myös huonotkin puolensa. Kehittäjillä ja valmistajilla ei ole niin suurta mahdollisuutta erottua joukosta. Tosin laitekanta pysyy yhtenäisenä ja softia ei tarvitse erikseen olla optimoimassa eri laitteille.
|
Mainos
|
|
|