User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 18.8.2025 / 10:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > uber haluaa tarjota kyydit suomessakin ? torppaako byrokratia laajentumisaikeet?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uber haluaa tarjota kyydit Suomessakin ? Torppaako byrokratia laajentumisaikeet?
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Uber haluaa tarjota kyydit Suomessakin ? Torppaako byrokratia laajentumisaikeet?

uutinen julkaistu: 11 huhtikuuta, 2014

Verkossa toimiva kuljetusvälitysyhtiö Uber rekrytoi Suomesta työntekijöitä, mikä herätti spekulaatiot palvelun laajentumisesta Suomeen. Yhtiö myönsi Helsingin Sanomille, että se hakee kolmea työntekijää toiminnan laajentamiseksi Suomeen. Uberin johtoajatus on tarjota verkkopalvelu, jonka kautta ihmiset voivat pyytää lähistöllä olevaa vapaata autonomistajaa kyyditsemään heidät haluttuun ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Senior Member

1 tuotearvio
_
11. huhtikuuta 2014 @ 20:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo on kuulemma nykissä jo tosi kovassa huudossa...

Ideana jännä, tosin riskejäkin on.
Staff Member

32 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2014 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Byrokratian lisäksi potentiaalisten Uber-kuskien toimintaa rajoittavat Suomessa tehokkaasti kalliit ajoneuvot, kalliit vakuutukset ja korkea polttoaineen hinta.
http://taksissa.vuodatus.net/lue/2008/07/mista-taksa-muodostuu
Staff Member

32 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2014 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ei rajoita, koska sama kilpailijoillakkin.

Kyllä se rajoittaa. Mitä pienemmät kulut olisivat alussa, sitä todennäköisemmin hommaan lähtisi mukaan uusia yrittäjiä.

Kuten tuossa linkkaamassani jutussa mainitaan 30-luku
Taksien ylitarjonnasta ja sen seurauksista on jo kokemusta Suomessakin. 30-luvun laman tullessa taksialalla oli suurta ylitarjontaa. Tämä johtui toisaalta siitä, että liikennelupia jaettiin rajoittamattomasti ja toisaalta autoliikkeiden kovasta kilpailusta. Taksin sai alleen jopa ilman käsirahaa.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
13. huhtikuuta 2014 @ 08:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toisaalta hakijoita on jonoksi asti...

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:

Luvanhakijoita on jonoksi asti,eli mukaan ei mahdu kaikki halukkaatkaan. Eli vaikka autosta annettaisi nykyistä enemmän verohelpotuksia, niin lupa se mistä aloitus puristaa..
... ja toisaalta ei sittenkään, vaan kulut painaa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:

Alueesta riippuen voi olla ikävän suria kuluja (esim. tilaus) ja velvoitteita jotka tuovat hintapaineita, vastapainoksi on kilpailunrajoituksia, jolloin kulut voidaan viedä hintoihin. Nuo voi olla ne mitkä jossain kuolevassa taajamassa voi johtaa siihen että viimeinenkin paikallinen taksi luovuttaa.

Taksilupia ei todellakaan haeta jonoksi asti. Ainakaan koko maassa. Meillä paikallisesti haetaan kokoajan uusia kuljettajia koulutukseen ja töihin. Viimeisimpään koulutukseen oli niin suuri tunku, että koulutusilmoitus oli lehdessä kuukausia viikottain.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
13. huhtikuuta 2014 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Kuten aijemmin postattu niin joissain taajamissa voi olla tilanne että viimeinen olemassaolevakin luopuu kannattavuus syistä. Kyse ei silloin ole aloittamisen kustannuksista vaan muusta.
Jos sinne uutta lupaa saisi niin voi olla ettei ottajia.

Jossain taajamissa? Please...

Pitää myös muistaa, että ammattikuljettajalla ja taksiyrittäjällä on eri luvat. Taksiyrittäjällä on oikeasti aika monesta asiasta kiinni luvan saanti. Puhutaan ihan kustannuksista. Autokin pitää olla tietynlainen. Ei ihan 80-luvun umpimätä Sunny kelpaa.
Mainos
_
__
 
_
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
13. huhtikuuta 2014 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:

Pienissä, on siis joissa pienissä käynyt niin.
Please. Älä jauha taas.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:

No jaa, perus puitteet voi itse pistää kuntoon, eli ei vaikein rasti, eli ei se ole se mihin saanti tökkää.

En tarkoita etteikö Taksi touhussa olisi tehostamisen varaa.

No jaa tosiaan. Koeta nyt oikeasti perustaa se oma firma ja tule vasta sitten jauhamaan. Siinä vaiheessa, kun maksat kaikki velvoitteet, niin tiedät mistä puhut.

Kyllähän se nyt on ihan selvää, ettei houkuta taksifirman pyörittäminen näillä kuluilla, tai mikään mukaan yrittäminen.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > uber haluaa tarjota kyydit suomessakin ? torppaako byrokratia laajentumisaikeet?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy