User Käyttäjä Salasana  

perjantai 18.7.2025 / 16:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellotusta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kellotusta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
-Rumba-
Suspended due to non-functional email address
_
12. toukokuuta 2005 @ 05:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkä haluisin tietää et mihin asti ja miten vois kellottaa..

Prossu: AMD Athlon 64 3000+
Emo: MSI K8T NEO2 FIR

luin jo noita entisiä kellotus topicceja mut en mä oikee ymmärtäny... oon meinaa newbie kellotuksen suhteen. jos sais niiku iha alusta asti ohjeita?
pX4
Newbie
_
12. toukokuuta 2005 @ 05:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.jathardware.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=7

En tiiä onko näistä mitään apua sulle. Ite en oo kellottanu, joskus kuullu ku velli on athlon thunderbird 750:n saanu pyörimään 800mhz, mutta operaatiosta ei ole mitään tietoa.

please moderator - pimp my posts. -pxa
kkuula
Senior Member

6 tuotearviota
_
12. toukokuuta 2005 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muropaketin keskustelualueelta löytyy paljolti asiaa kellotuksesta. periaatteessahan tuo homma toimii niin että biosista nostat väylää ja sillä selvä. No tietty joutunee mahdollisesti hieman lisäämään jännitettä ja säätämän muistiasetuksia ymym..
EsaMa
Member
_
12. toukokuuta 2005 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Väylää vaan BIOSista ylös. Onko tuossa mallissa kerroinlukitut AGP ja PCI väylät? Jos ei ole, joudut puljaamaan jakajien kanssa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2005 @ 09:07

-Rumba-
_
13. toukokuuta 2005 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jaa-a... en tiiä kerroinlukituista mitää... mut tuol emon ohjekirjas sanotaa et pystyy yli kellottaa yms... mä nyt tossa sitten lueskelen noita, ilmotan jos en pääse eteenpäin...
-Rumba-
_
13. toukokuuta 2005 @ 23:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo eli nyt tajusin ton periaatteen tossa hommassa... hyvin meni, mut ei se ei kestäny ku 2.23ghz asti... ihan hyvä kuitenki 1.8:sta. piti nollata biossi monta kertaa ;) juu, mutta tietääkö kukaan sitten hyvää opasta (mieluiten suomenkielinen) tohon näytön ohjaimen kellotukseen?

Edit: Näyttis: Nvidia GeForce fx5600 ultra

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2005 @ 23:46

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
14. toukokuuta 2005 @ 05:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nvidian ajureista löytyy kellotus ominaisuudet ja Coolbits on päällä.(google) Sitten vaan nostat maltillisesti kelloja -> testaat esim 3dmarkilla että ei tule artifakteja -> nostat lisää. Jos rupee tulee häikkää graffoissa niin lasket kelloja joku 5MHz ja testaat. Jos skulaa niin otat kunnon raskaan pelisession ja pistät näyttiksen koville.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
-Rumba-
_
14. toukokuuta 2005 @ 12:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en mä löytäny mitää kellotus ominaisuuksia sieltä.. voitko tarkentaa?

EDIT: Ei enää mitää, löysin sen ku en laittanut eka tota coolbits:iä.

Kiitos

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. toukokuuta 2005 @ 23:07

DolbyR
Member
_
18. toukokuuta 2005 @ 05:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse ole kellottanut nVidian näyttistä riva tunerilla,googlettamalla löytää ja on erittäin helppo käyttää, sisältää testaus ominaisuuden.

HTPC: [MB] ASUS P4V800D-X;[CPU] Northwood,2.80ghz@3.10ghz+CoolerMaster HSF;[GPU]ASUS GF6600 128mb;[RAM] 512mb DDR400;[HDD]320gb RAID 1 + 4gb CompactFlash
Work: Lenovo Thinkpad T60
Home: Asus X51-H + Asus EEE 900HA
Server: P3 1.2ghz; 512mb RAM, 80gb Maxtor
-Rumba-
_
18. toukokuuta 2005 @ 09:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mä en saanu kellotettuu sit näyttistä. se ei näköjää kestä oikee. 3dmarkilla toimii vaikka kuinka pitkälle, mut sit ku menee pelaa ni graffat on päin p*rsettä
Antigod
Member
_
18. toukokuuta 2005 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko joku leikkinyt tuon Winfox II-ohjelman kanssa, itse olen nyt varovasti sillä nostanut L.Tek6600Gt:n (Agp) kelloja.

Kyselisin ohjelman lämpötilanäytön paikkansapitävyydestä, kun tuntuu että parin kymmenen Mhz:n nosto nostaa GPU-lämpöjä huomattavasti.

Kaikissa nettijutuissa on sanottu että vakiojäähdytyksellä kortin kellot uskaltaisi nostaa 550/1000:aan (?), kortin PCI-E versiossahan nuo muistit toimivat suoraan 1000Mhz:n taajuudella, ongelma on se että Winfoxin mukaan lämmöt nousevat heti päälle 90 asteen esim. 3dMark05:ssa, mutta onko kyse ennemminkin lämpötilanäytön epätarkkuudesta vai todellisesta lukemasta.

Muistien osaltahan ongelma on se että niiden lämpötilaa ei näe mistään.

Nyt kortissani on 530/950Mhz ja vaikuttaisi toimivan normaalisti.
Uukoo
Member
_
18. toukokuuta 2005 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kädellä koittamalla selviää aika helposti.. tuskin sentään 90 asteessa käy. Luulisi siinä tilassa jo ilmenevän jos jonkinlaista grafiikkavirhettäkin.

EDIT: Ratukan 9600 XT muistien nosto 100MHz:llä nostaa lämpöjä n.2-3 astetta.

Teh leet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2005 @ 16:08

Mainos
_
__

_
Antigod
Member
_
18. toukokuuta 2005 @ 18:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toisaalta se Nvidian (tai L.Tekin) oma kriittinen lämpö on 127, itse tosin laskin Winfoxissa sen 100 asteseen, silloin pitäisi sammua.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellotusta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy