Kellotusta
|
|
-Rumba-
Suspended due to non-functional email address
|
12. toukokuuta 2005 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo elikkä haluisin tietää et mihin asti ja miten vois kellottaa..
Prossu: AMD Athlon 64 3000+
Emo: MSI K8T NEO2 FIR
luin jo noita entisiä kellotus topicceja mut en mä oikee ymmärtäny... oon meinaa newbie kellotuksen suhteen. jos sais niiku iha alusta asti ohjeita?
|
pX4
Newbie
|
12. toukokuuta 2005 @ 05:18 |
Linkki tähän viestiin
|
please moderator - pimp my posts. -pxa
|
kkuula
Senior Member
6 tuotearviota
|
12. toukokuuta 2005 @ 05:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Muropaketin keskustelualueelta löytyy paljolti asiaa kellotuksesta. periaatteessahan tuo homma toimii niin että biosista nostat väylää ja sillä selvä. No tietty joutunee mahdollisesti hieman lisäämään jännitettä ja säätämän muistiasetuksia ymym..
|
EsaMa
Member
|
12. toukokuuta 2005 @ 09:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Väylää vaan BIOSista ylös. Onko tuossa mallissa kerroinlukitut AGP ja PCI väylät? Jos ei ole, joudut puljaamaan jakajien kanssa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2005 @ 09:07
|
-Rumba-
|
13. toukokuuta 2005 @ 05:54 |
Linkki tähän viestiin
|
jaa-a... en tiiä kerroinlukituista mitää... mut tuol emon ohjekirjas sanotaa et pystyy yli kellottaa yms... mä nyt tossa sitten lueskelen noita, ilmotan jos en pääse eteenpäin...
|
-Rumba-
|
13. toukokuuta 2005 @ 23:45 |
Linkki tähän viestiin
|
joo eli nyt tajusin ton periaatteen tossa hommassa... hyvin meni, mut ei se ei kestäny ku 2.23ghz asti... ihan hyvä kuitenki 1.8:sta. piti nollata biossi monta kertaa ;) juu, mutta tietääkö kukaan sitten hyvää opasta (mieluiten suomenkielinen) tohon näytön ohjaimen kellotukseen?
Edit: Näyttis: Nvidia GeForce fx5600 ultra
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2005 @ 23:46
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2005 @ 05:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Nvidian ajureista löytyy kellotus ominaisuudet ja Coolbits on päällä.(google) Sitten vaan nostat maltillisesti kelloja -> testaat esim 3dmarkilla että ei tule artifakteja -> nostat lisää. Jos rupee tulee häikkää graffoissa niin lasket kelloja joku 5MHz ja testaat. Jos skulaa niin otat kunnon raskaan pelisession ja pistät näyttiksen koville.
Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
|
-Rumba-
|
14. toukokuuta 2005 @ 12:38 |
Linkki tähän viestiin
|
en mä löytäny mitää kellotus ominaisuuksia sieltä.. voitko tarkentaa?
EDIT: Ei enää mitää, löysin sen ku en laittanut eka tota coolbits:iä.
Kiitos
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. toukokuuta 2005 @ 23:07
|
DolbyR
Member
|
18. toukokuuta 2005 @ 05:34 |
Linkki tähän viestiin
|
itse ole kellottanut nVidian näyttistä riva tunerilla,googlettamalla löytää ja on erittäin helppo käyttää, sisältää testaus ominaisuuden.
HTPC: [MB] ASUS P4V800D-X;[CPU] Northwood,2.80ghz@3.10ghz+CoolerMaster HSF;[GPU]ASUS GF6600 128mb;[RAM] 512mb DDR400;[HDD]320gb RAID 1 + 4gb CompactFlash
Work: Lenovo Thinkpad T60
Home: Asus X51-H + Asus EEE 900HA
Server: P3 1.2ghz; 512mb RAM, 80gb Maxtor
|
-Rumba-
|
18. toukokuuta 2005 @ 09:18 |
Linkki tähän viestiin
|
mä en saanu kellotettuu sit näyttistä. se ei näköjää kestä oikee. 3dmarkilla toimii vaikka kuinka pitkälle, mut sit ku menee pelaa ni graffat on päin p*rsettä
|
Antigod
Member
|
18. toukokuuta 2005 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko joku leikkinyt tuon Winfox II-ohjelman kanssa, itse olen nyt varovasti sillä nostanut L.Tek6600Gt:n (Agp) kelloja.
Kyselisin ohjelman lämpötilanäytön paikkansapitävyydestä, kun tuntuu että parin kymmenen Mhz:n nosto nostaa GPU-lämpöjä huomattavasti.
Kaikissa nettijutuissa on sanottu että vakiojäähdytyksellä kortin kellot uskaltaisi nostaa 550/1000:aan (?), kortin PCI-E versiossahan nuo muistit toimivat suoraan 1000Mhz:n taajuudella, ongelma on se että Winfoxin mukaan lämmöt nousevat heti päälle 90 asteen esim. 3dMark05:ssa, mutta onko kyse ennemminkin lämpötilanäytön epätarkkuudesta vai todellisesta lukemasta.
Muistien osaltahan ongelma on se että niiden lämpötilaa ei näe mistään.
Nyt kortissani on 530/950Mhz ja vaikuttaisi toimivan normaalisti.
|
Uukoo
Member
|
18. toukokuuta 2005 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Kädellä koittamalla selviää aika helposti.. tuskin sentään 90 asteessa käy. Luulisi siinä tilassa jo ilmenevän jos jonkinlaista grafiikkavirhettäkin.
EDIT: Ratukan 9600 XT muistien nosto 100MHz:llä nostaa lämpöjä n.2-3 astetta.
Teh leet.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2005 @ 16:08
|
Mainos
|
  |
|
Antigod
Member
|
18. toukokuuta 2005 @ 18:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Toisaalta se Nvidian (tai L.Tekin) oma kriittinen lämpö on 127, itse tosin laskin Winfoxissa sen 100 asteseen, silloin pitäisi sammua.
|