Äänikortti ongelma
|
|
Junior Member
|
15. syyskuuta 2005 @ 09:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Mul on Ess es1869 audiodrive äänikortti, mutta en saa sitä toimimaan, vaikka oon ajurit asentanu ja laite toimii windowsin mukaan oikein. en tie mikä mättää. yritän kuunnella netist ladattuja biisejä winampil, niin ilmotttaa vaan, et äänikorttia ei ole tai ajureita ei oo asennettu.
Voiskohan joku kertoo mulle mikä tos mättää. pitääkö asentaa ajurit uusiks, se oli kyl työn ja tuskan takana hakeen niit.. kiitos jo etukäteen!
|
Junior Member
|
15. syyskuuta 2005 @ 09:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, viel jatkoo tohon äskeseen. mulla on windows 98se!
|
dfwta
Senior Member
|
15. syyskuuta 2005 @ 11:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
|
16. syyskuuta 2005 @ 05:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Oonhan mä noita ajureita löytäny, mutta kun en saa saa mitään niist toimimaan. kokeilin tuota äskeistä ja kun olin käynnistänyt koneen uusiksi, niin kone pyysi win98se levyä, laitoin sen sisään ja sen jälkeen se pyysi ks.sys, ksclock.ax, ksdata.ax, ksinterf.ax, ksproxy.ax,
ksvpintf.ax, ess.sys ja ksuser.dll tiedostoja, mutta win98se levyltä niitä ei löytyny. Että näin jumis oon..
|
Junior Member
|
16. syyskuuta 2005 @ 07:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, kyllä ne edellä olevat tiedostot löytyi win98se levyltä. Mutta äänikortti ei toimi vieläkään, vaikka laitehallinassa lukee että laite toimii oikein(es1869 plug and play audiodrive(WDM)). Kokeilin musaa kuunnella, mut taas tuli että äänikorttia ei ole tai ajureita ei oo asennettu.
|
Jollygod
Junior Member
|
16. syyskuuta 2005 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
onko kortti vasta hankittu? Voisiko olla laitevika?
Virtaa virtaa huutaa maailma!
|
Junior Member
|
16. syyskuuta 2005 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei oo uus kortti. Tuli koneen mukana kun ostin sen käytettynä.
|
Junior Member
|
16. syyskuuta 2005 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Osaiskohan joku selventää mitä tarkoittaa; "Laite ei löydä vapaita DMA-resursseja"? Voiko johtua että mul on kaks äänikorttia kiinni konees?
|
pkaksp
Moderator
|
16. syyskuuta 2005 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki on mahdollista. Onko se toinen kortti integroitu?
|
Junior Member
|
17. syyskuuta 2005 @ 08:10 |
Linkki tähän viestiin
|
ei oo kumpikaan äänikortti integroitu.
|
M00ses
Member
|
17. syyskuuta 2005 @ 21:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaiha kortin paikkaa jos mahollista se auttaa monesti.
Onko muuten ollu muita äänikortteja koneessa? niistä jää jotain ajuri juttuja koneeseen mitä ei saa kirveelläkään pois.
|
Mainos
|
  |
|
pkaksp
Moderator
|
18. syyskuuta 2005 @ 05:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Otappa tosiaan se toinen kortti irti ja kokeile sitten asentaa.
|