User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 13.7.2025 / 21:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > äänikortti ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänikortti ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
15. syyskuuta 2005 @ 09:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mul on Ess es1869 audiodrive äänikortti, mutta en saa sitä toimimaan, vaikka oon ajurit asentanu ja laite toimii windowsin mukaan oikein. en tie mikä mättää. yritän kuunnella netist ladattuja biisejä winampil, niin ilmotttaa vaan, et äänikorttia ei ole tai ajureita ei oo asennettu.
Voiskohan joku kertoo mulle mikä tos mättää. pitääkö asentaa ajurit uusiks, se oli kyl työn ja tuskan takana hakeen niit.. kiitos jo etukäteen!
Junior Member
_
15. syyskuuta 2005 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, viel jatkoo tohon äskeseen. mulla on windows 98se!
dfwta
Senior Member
_
15. syyskuuta 2005 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Työn ja tuskan takaa löysin 10 sekunnissa ajurit: (asenna uudestaan)

http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/info.asp?AID=3992&TID=1016&OS=2
Junior Member
_
16. syyskuuta 2005 @ 05:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oonhan mä noita ajureita löytäny, mutta kun en saa saa mitään niist toimimaan. kokeilin tuota äskeistä ja kun olin käynnistänyt koneen uusiksi, niin kone pyysi win98se levyä, laitoin sen sisään ja sen jälkeen se pyysi ks.sys, ksclock.ax, ksdata.ax, ksinterf.ax, ksproxy.ax,
ksvpintf.ax, ess.sys ja ksuser.dll tiedostoja, mutta win98se levyltä niitä ei löytyny. Että näin jumis oon..
Junior Member
_
16. syyskuuta 2005 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, kyllä ne edellä olevat tiedostot löytyi win98se levyltä. Mutta äänikortti ei toimi vieläkään, vaikka laitehallinassa lukee että laite toimii oikein(es1869 plug and play audiodrive(WDM)). Kokeilin musaa kuunnella, mut taas tuli että äänikorttia ei ole tai ajureita ei oo asennettu.
Jollygod
Junior Member
_
16. syyskuuta 2005 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
onko kortti vasta hankittu? Voisiko olla laitevika?

Virtaa virtaa huutaa maailma!
Junior Member
_
16. syyskuuta 2005 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei oo uus kortti. Tuli koneen mukana kun ostin sen käytettynä.
Junior Member
_
16. syyskuuta 2005 @ 16:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaiskohan joku selventää mitä tarkoittaa; "Laite ei löydä vapaita DMA-resursseja"? Voiko johtua että mul on kaks äänikorttia kiinni konees?
pkaksp
Moderator
_
16. syyskuuta 2005 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki on mahdollista. Onko se toinen kortti integroitu?
Junior Member
_
17. syyskuuta 2005 @ 08:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei oo kumpikaan äänikortti integroitu.
M00ses
Member
_
17. syyskuuta 2005 @ 21:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaiha kortin paikkaa jos mahollista se auttaa monesti.
Onko muuten ollu muita äänikortteja koneessa? niistä jää jotain ajuri juttuja koneeseen mitä ei saa kirveelläkään pois.
Mainos
_
__

_
pkaksp
Moderator
_
18. syyskuuta 2005 @ 05:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otappa tosiaan se toinen kortti irti ja kokeile sitten asentaa.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > äänikortti ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy