User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 14.9.2025 / 21:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > miten saada kiinteät tekstitykset// nero vision express dvd poltto
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten saada Kiinteät tekstitykset// Nero Vision Express DVD poltto
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ElValle
Newbie
_
10. marraskuuta 2005 @ 04:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten saa teksitykset Nero Vision Express:n "luo oma dvd-video" eli avi(xvid) dvd:lle toiminnolla?
Kyllä: -tekstitystiedosto on saman niminen, ja se on samassa hakemistossa (sub).
Tekstitykset näkyy myös BSplayerillä (tai yleensä) katsottaessa.
Mutta ei Neron esikatselussa.
(EIKÄ MYÖSKÄÄN POLTETUN LEVYN TV:STÄ KATSELUVAIHEESSA!!)

Vaihtoehtoisesti kysyisin että miten/millä teksitykset saa "liimattua" videon päälle niin että ne näkyy ilman mitään codekkejakaan?
Senior Member
_
10. marraskuuta 2005 @ 05:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
xvid:n saa kiinteät tekstit esim. VirtualDubModilla, ohje täällä: http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm

Se miten sitten jatkat xvid:n työstömistä dvd:ksi onkin sitten ihan sinusta itsestäsi kiinni. Osaako Nero EXperss sitten tehdä tuosta jossa tekstit KIINNI DVD:n..? En tiedä, en ole kokeillut, ehkä kai sitten..

Itse kun joskus tuota tehnyt, käyttänyt AVI2SVCD (sinun tapauksessa AVI2DVD nimellä - sama softa mutta lopputulos eri, siksi eri "nimi")
Kyseisellä softapaketilla on erittäin helppo liittää tekstit ja konvertoida elokuva samalla. Se miksi olen tehnyt SVCD:ksi - kestää paljon vähemmän aikaa kuin suoraan DVD:ksi + koska lähtö tiedosto AVI - ei siitä "hyvää" DVD:tä saa, joten SVCD on ollut riittävä. DVD:lle olen sitten SVCD:t laittanut valikoinen ym. softalla nimeltä "DVD-Lab Pro"

Mutta tärkeintä oli siis tekstien kiinnitys? Ja DVD:ksi teko on jo halluussa, joten eiköhän tuolla alkuun pääse.
Staff Member

32 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2005 @ 06:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko käytössä FFDshow vai Vobsub?
FFDshow:n kanssa kannatta kokeilla ottaa RAW video tuki pois päältä.
ElValle
Newbie
_
10. marraskuuta 2005 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytössä on FFDshow.
Mikä tuo RAW-only on? Mulla ei ainakaan ole FFDshowssa semmoista kohtaa?
Tietääkö joku helpompaa tapaa kuin tuolla VirtualDubMod:lla, kun minulla on ollut joskus sellainen ohjelma joka liimaili melkein itekseenkin nuita subeja leffoihin, ja minä v**tuuntuneena poistin sen ja olen unohtanu koko ohjelman nimenkin. Mut siinä oli ihan yksinkertainen (tyyliin) insert subtitles. Ja koko avi oli pilalla kun ajoitus ei ollut kohdallaan. Ne tekstitykset ei lähteny edes poistamalla ohjelmaa!
ElValle
Newbie
_
10. marraskuuta 2005 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä päätin sitten kokeilla tuota avi2dvd:tä, ..ja kuten useasti ovat jotkut valittaneet niin sekään ei pelannut.
Tuli se katso log tiedostosta mikä mättää, mutta siellä oli sama teksti...
Jotain puhetta ollut codekeista, mut mulla on divx ja xvid ja FFDshow... mitä se vielä voi haluta??
Tiedosto on avi muotoinen xvid pakattu.

ps. onko joku oikeasti onnistunut saamaan Nero Express:llä tekstit mnukaan??

dvd:soittimeni kyllä tukee avi-cd levyjä mutta prkle!!! kun tuo tiedosto on just naftisti liian iso... 703mb!!
Ja sit taas avi-dvd:tä se pska ei lue!!
Vammanen värkki!
Mie alan kohta vuoleen puu-ukkoja aikanikuluksi, stanan tietotekniikka.
Senior Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 04:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos toi on oikeasti vain tiedoston koosta kiinni - osta 800mb cd-r, ei se kallis ole ja polta sille
Mainos
_
__

_
Staff Member

32 tuotearviota
_
11. marraskuuta 2005 @ 05:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai leikkaa lopputekstit pois
http://www.nefernetti.com/avista_lopputekstitpois.htm
tai sitten käytät ylipolttoa.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > miten saada kiinteät tekstitykset// nero vision express dvd poltto

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy