Miten saa teksitykset Nero Vision Express:n "luo oma dvd-video" eli avi(xvid) dvd:lle toiminnolla?
Kyllä: -tekstitystiedosto on saman niminen, ja se on samassa hakemistossa (sub).
Tekstitykset näkyy myös BSplayerillä (tai yleensä) katsottaessa.
Mutta ei Neron esikatselussa.
(EIKÄ MYÖSKÄÄN POLTETUN LEVYN TV:STÄ KATSELUVAIHEESSA!!)
Vaihtoehtoisesti kysyisin että miten/millä teksitykset saa "liimattua" videon päälle niin että ne näkyy ilman mitään codekkejakaan?
Se miten sitten jatkat xvid:n työstömistä dvd:ksi onkin sitten ihan sinusta itsestäsi kiinni. Osaako Nero EXperss sitten tehdä tuosta jossa tekstit KIINNI DVD:n..? En tiedä, en ole kokeillut, ehkä kai sitten..
Itse kun joskus tuota tehnyt, käyttänyt AVI2SVCD (sinun tapauksessa AVI2DVD nimellä - sama softa mutta lopputulos eri, siksi eri "nimi")
Kyseisellä softapaketilla on erittäin helppo liittää tekstit ja konvertoida elokuva samalla. Se miksi olen tehnyt SVCD:ksi - kestää paljon vähemmän aikaa kuin suoraan DVD:ksi + koska lähtö tiedosto AVI - ei siitä "hyvää" DVD:tä saa, joten SVCD on ollut riittävä. DVD:lle olen sitten SVCD:t laittanut valikoinen ym. softalla nimeltä "DVD-Lab Pro"
Mutta tärkeintä oli siis tekstien kiinnitys? Ja DVD:ksi teko on jo halluussa, joten eiköhän tuolla alkuun pääse.
Käytössä on FFDshow.
Mikä tuo RAW-only on? Mulla ei ainakaan ole FFDshowssa semmoista kohtaa?
Tietääkö joku helpompaa tapaa kuin tuolla VirtualDubMod:lla, kun minulla on ollut joskus sellainen ohjelma joka liimaili melkein itekseenkin nuita subeja leffoihin, ja minä v**tuuntuneena poistin sen ja olen unohtanu koko ohjelman nimenkin. Mut siinä oli ihan yksinkertainen (tyyliin) insert subtitles. Ja koko avi oli pilalla kun ajoitus ei ollut kohdallaan. Ne tekstitykset ei lähteny edes poistamalla ohjelmaa!
Minä päätin sitten kokeilla tuota avi2dvd:tä, ..ja kuten useasti ovat jotkut valittaneet niin sekään ei pelannut.
Tuli se katso log tiedostosta mikä mättää, mutta siellä oli sama teksti...
Jotain puhetta ollut codekeista, mut mulla on divx ja xvid ja FFDshow... mitä se vielä voi haluta??
Tiedosto on avi muotoinen xvid pakattu.
ps. onko joku oikeasti onnistunut saamaan Nero Express:llä tekstit mnukaan??
dvd:soittimeni kyllä tukee avi-cd levyjä mutta prkle!!! kun tuo tiedosto on just naftisti liian iso... 703mb!!
Ja sit taas avi-dvd:tä se pska ei lue!!
Vammanen värkki!
Mie alan kohta vuoleen puu-ukkoja aikanikuluksi, stanan tietotekniikka.