User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 18:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > id -numero?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Id -numero?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
korokoro
Inactive
_
22. toukokuuta 2002 @ 10:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Neuvokaa tyhmää: mistä näkee oman id:nsä?
Olenko vaan täysin uusavuton ja kädetön kun en sellaista ole mistään löytänyt..
ykidude
Member
_
22. toukokuuta 2002 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis kyse oli ilmeisesti Edonkeyn ID-numerosta? Sen näkee painamalla mainosbannerin vieressä olevaa kysymysmerkkiä.
nettiatte
Inactive
_
22. toukokuuta 2002 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä tyhmempi kyselee: Mitä se id numero tarkoittaa?
ykidude
Member
_
22. toukokuuta 2002 @ 20:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ID-numero on oma IP-osoitteesi koodattuna jollakin tapaa. ID-numeron kokoon vaikuttaa käsittääkseni palomuuraus yms.. Pieni ID-numero (<1000000) voi vaikeuttaa filejen saantia: tällöin kannattaa katsoa onko edonkeyn käyttämät portit avoinna jne.

Joku viisaampi osaa ehkä antaa asiaan tarkemman selityksen, mutta näin asian olen itse ymmärtänyt...

Korjatkaa, jos olen väärässä =)
rekkapena
Inactive
_
23. toukokuuta 2002 @ 09:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mistä ne portit vois vaihtaa ja miten????jne..
ykidude
Member
_
23. toukokuuta 2002 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Portin, johon edonkeyn liikenteen haluaa ohjata, voi vaihtaa kirjoittamalla siihen edonkeyn ikkunaan esim port 80, jolloin liikenne ohjautuu http default-porttiin. Tästä voi olla hyötyä, jos ollaan palomuurin takana ja tietyt portit on kiinni...

JÄLLEEN KERRAN: korjatkaa jos olen väärässä =)

EDIT: niin ja muutakin tietoa edonkeyn "command-line"-komennoista saa kirjoittamalla ? siihen alaikkunaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. toukokuuta 2002 @ 13:02

saario
Newbie
_
23. toukokuuta 2002 @ 19:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei pysy ihan aiheessa, mutta mistähän mahtaa johtua ettei mulla päivity serveri-listat? tarkoitan siis näitä tietoja ping, users ja files? muuten kyllä koneeni lataa ihan ok, jokseenkin hitaasti (keskim 3-4k\sek ja omistan adsl yhteyden). ja upload toimii moitteettomasti (eli monta lataa multa yhtä aikaa ja jonoa on se 50henkkeä). voiko ongelma johtua jotenkin palomuuristani?
Jikida
Newbie
_
20. kesäkuuta 2002 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten ID:ni on todella pieni, vaikka olen tuon Port:n muuttanut, ja ei ole mitään firewall:ja tai vastaavia?

Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. kesäkuuta 2002 @ 08:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2002 @ 20:15

ykidude
Member
_
24. kesäkuuta 2002 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jees.. tai lähinnä serverin päässä oleva mahdollinen palomuuri tai NATti.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. kesäkuuta 2002 @ 16:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2002 @ 20:16

ykidude
Member
_
25. kesäkuuta 2002 @ 07:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä serverin pitäminen onnistuu myös dynaamisella ip-osoitteella, luonnollisesti...
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. kesäkuuta 2002 @ 08:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2002 @ 20:16

ykidude
Member
_
25. kesäkuuta 2002 @ 08:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletetaan, että minulla on yksi julkinen ip-osoite , jossa kolme harmaata ip-osoitetta kiinni..(hardware NATin takana). NATtiini on määritelty jokaisen "harmaan IP:ni" käyttämät portit. Kun esim. sinä pingaat julkista ip-osoitettani - pingi tulee NAT-serveriltä takaisin, mutta tavara kyllä kulkee oikeaan "harmaaseen-IPhen" oikeilla porttireitityksillä... Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty... =)

Eli mulla on juurikin tuon kaltainen kokoonpano kotona. NAT - + 3konetta, joista yksi maili- ja webbi-serverinä (kokeiltu on myös _onnistuneesti_ edonkey-servun ylläpitoa). TIETENKIN on täysin erijuttu nuo Surinan yms. NATtaukset, joissa muxataan monta harmaata satunnaisille ip-osoitteille... Mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan siitä (käsittääkseni), että toimiiko edonkey-serveri NATin takaa... itselläni ainakin toimii.. :)
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. kesäkuuta 2002 @ 08:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm..

ykidude
Member
_
25. kesäkuuta 2002 @ 08:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NATtia ei ole ohitettu.. Kolmella harmaalla (lue: 10.10.10.1 - 10.10.10.3) IP-osoitteella pääsee julkisen ip-osoitteen kautta nettiin ja yhteen _jokaiseen_ harmaaseeen IP-osoitteeseen pääsee julkisesta netistä tietyillä porttimäärityksillä. Vaatii siis säätöä, tarkoittanee sitä, että Surinan ym. ISPien kanssa NATin takaa on "aktiivista" yhteyttä melkoisen hankala saada hankittua. =)

Esimerkkinä kaapelimodeemi, joka on "yksisuuntainen" passiivinen yhteys, jossa 1+n yhteyttä on natattu 1+n julkisen IP-osoitteen taakse... Menee vaikeaksi, mikäli yrittää saada edes FTP-yhteyttä toimimaan kunnolla...

Mutta yhtäkaikki, tajusin pointtisi ja sä varmaan mun =)

btw. luetaan samaa alaa.... ;)
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. kesäkuuta 2002 @ 08:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2002 @ 20:17

ykidude
Member
_
25. kesäkuuta 2002 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jees.. koitan jostain löytää jotain faktaa tuosta. Eiköhän noissa oppikirjoissakin jotain ole (ei vaan näin kesällä jaksaisi niitä avata)...

Heh, mulla sivuaineena ohjelmistotuotanto :)
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. kesäkuuta 2002 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2002 @ 20:17

Mainos
_
__

_
ykidude
Member
_
25. kesäkuuta 2002 @ 10:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Mutta sanon vielä sen, että homma ei siis toimi jos sinulla ei ole ainoatakaan julkista ip-osoitetta (kuten kaapelimodeemilla tai karvalakki-adsl:llä)... mutta sen ilmeisesti tajusitkin jo :)
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > id -numero?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy