DivX apua, pleaz
|
|
Ghostdog
Senior Member
|
26. lokakuuta 2001 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietääkö kukaan mitään hyvää divX kooderia ja mistä niitä saa. Entä divX soitto-ohjelmaa, kun "The Playa" saa koneeni pysähtymään kokonaan. Kannataako ripata DVD:ltä divX muotoon vai muuhun?
Olen katsokaas kokematon aloittelija.
Kiitos kaikesta avusta.
|
cary
Junior Member
|
26. lokakuuta 2001 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ghostdog
Senior Member
|
30. lokakuuta 2001 @ 15:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mikä niistä ohjelmista.
Tarkoitin pakkaajaa eli miten saan esim. AVI-tiedoston DivX muotoon.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2001 @ 16:06 |
Linkki tähän viestiin
|
AVI-tiedosto?-) Minkähän kokoisesta AVIsta on kyse, katsos kun AVI ei ole formaatti itsessään vaan se voi olla käytännössä mitä tahansa pakkausformaattia -- esim. DivX -videoiden pääte on yleensä .avi.
Mutta jos sinulla tosiaan on raaka-AVI esim. videonkaappauskortilta (luokkaa 5-10 gigatavua / 2 tuntia tai isompi), niin pakkaus kannattaa hoitaa VirtualDubilla ja DivX -codecilla. Molemmat softat löytyvät tuosta yllä olevasta linkistä, kun hetken selailet.
Ja rippauksen suhteen valinta on täysin sinun, riippuen hyvin paljon mitä haluat videoilla tehdä -- DivX on hyvälaatuista (2h leffa vie hyvällä tasolla pakattuna noin 1,3 gigatavua eli 2CD:tä), VCD on hieman heikompaa (parempi silti kuin VHS) mutta vastaavasti VCD:tä pystyt katsomaan tavallisella DVD-soittimella (DivX:iä voi katsoa _vain_ ja ainoastaan tietokoneella).
|
Ghostdog
Senior Member
|
31. lokakuuta 2001 @ 12:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on DivX koneella mutta en ymmärrä miten sillä pakataan tiedostoja divX muotoon.
Kiitos avi-tiedoista, olen katsos aloittelija. Miten siis pakataan esim. mpg-tiedostoja divx-muotoon, näinhän niiden koko pienetyy, vai mitä?
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2001 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|