DivX apua, pleaz
|
|
Ghostdog
Senior Member
|
26. lokakuuta 2001 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietääkö kukaan mitään hyvää divX kooderia ja mistä niitä saa. Entä divX soitto-ohjelmaa, kun "The Playa" saa koneeni pysähtymään kokonaan. Kannataako ripata DVD:ltä divX muotoon vai muuhun?
Olen katsokaas kokematon aloittelija.
Kiitos kaikesta avusta.
|
cary
Junior Member
|
26. lokakuuta 2001 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ghostdog
Senior Member
|
30. lokakuuta 2001 @ 15:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mikä niistä ohjelmista.
Tarkoitin pakkaajaa eli miten saan esim. AVI-tiedoston DivX muotoon.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
30. lokakuuta 2001 @ 16:06 |
Linkki tähän viestiin
|
AVI-tiedosto?-) Minkähän kokoisesta AVIsta on kyse, katsos kun AVI ei ole formaatti itsessään vaan se voi olla käytännössä mitä tahansa pakkausformaattia -- esim. DivX -videoiden pääte on yleensä .avi.
Mutta jos sinulla tosiaan on raaka-AVI esim. videonkaappauskortilta (luokkaa 5-10 gigatavua / 2 tuntia tai isompi), niin pakkaus kannattaa hoitaa VirtualDubilla ja DivX -codecilla. Molemmat softat löytyvät tuosta yllä olevasta linkistä, kun hetken selailet.
Ja rippauksen suhteen valinta on täysin sinun, riippuen hyvin paljon mitä haluat videoilla tehdä -- DivX on hyvälaatuista (2h leffa vie hyvällä tasolla pakattuna noin 1,3 gigatavua eli 2CD:tä), VCD on hieman heikompaa (parempi silti kuin VHS) mutta vastaavasti VCD:tä pystyt katsomaan tavallisella DVD-soittimella (DivX:iä voi katsoa _vain_ ja ainoastaan tietokoneella).
|
Ghostdog
Senior Member
|
31. lokakuuta 2001 @ 12:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on DivX koneella mutta en ymmärrä miten sillä pakataan tiedostoja divX muotoon.
Kiitos avi-tiedoista, olen katsos aloittelija. Miten siis pakataan esim. mpg-tiedostoja divx-muotoon, näinhän niiden koko pienetyy, vai mitä?
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2001 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|
MPG-tiedostoja tai mitä tahansa, voit pakata DivX:si VirtualDubilla, ohjeita löytyy esim. Doom9:stä -- muista, että MPEG->DivX tai toisinpäin huonontaa kuvanlaatua yleensä järkyttäväksi.
|
Ghostdog
Senior Member
|
1. marraskuuta 2001 @ 11:04 |
Linkki tähän viestiin
|
VirtualDub:ista en tajunnut paskaakaan. Kokeilin
myös Doom9:stä löytyvää ohjetta joka ei kuitenkaan toiminut kuten piti. Ajatelin että tämä on ohje VB 1.3:seen, kun yritin ladata tätä versiota sivustoiltanne se löysi vain version 1.4.7 vaikka arvostelussa oli linkki 1.3:seen.
Eli jos jollakulla on step-by-step opas tai vastavaa niin apua otetaan innokaasti vastaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2001 @ 17:45
|
primalco
Inactive
|
7. marraskuuta 2001 @ 10:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs juu vielä tuosta avi to divx..
Miten se onnistuu tuolla VirtualDub ohjelmalla?
Kaikkea muuta hienoa olen sillä saanut aikaseksi mutta en tiedoston muutoksia.. Viittisikö joku hieman auttaa?
|
primalco
Inactive
|
7. marraskuuta 2001 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin siis tässä tarkoitan juuri tuollaista "raakaa avi tiedostoa joka on aivan prkl iso ! "
|
Januz
Inactive
|
8. marraskuuta 2001 @ 04:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Jossain viiden kuukauden sisällä ilmestyneessä MikroBitissä oli hyvät rippausohjeet, joten suuntaa tiesi kirjastoon tai kaverillesi, jolle tulee MikroBitti.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
8. marraskuuta 2001 @ 06:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainos
|
  |
|
Josari
Suspended due to non-functional email address
|
10. marraskuuta 2001 @ 05:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä oon kääntänyt ne isot avit VCD:ksi TEMPEnc-ohjelmalla ja tulos on ihan hyvä. Ohjelmasta on muuten ilmestynyt juuri uusi versio 2.01
http://www.tmpgenc.com/
|