Edulliset 19" littunäytöt
|
|
Turmio
Junior Member
|
11. syyskuuta 2006 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Noita viestiketjuja 19" näytöistä on vaikka kuinka paljon, mutta niissä on lähinnä keskitytty 350-400e näyttöihin. Mutta mitenkäs halvemmat perusnäytöt?
Nyt näytön ostaminen on tullut ajankohtaiseksi ja aloin mbnetin hintavertailun kautta katselemaan hintoja ja yllätys oli aika suuri kun halvimman näytös saa paljonkin alle 200e
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26334?sorttaa=3
Eli mielipiteitä noista alkupään näytöistä. Hintamaksimi voisi olla vaikka 250e Näyttö tulisi lähinnä pelaamiseen ja jossain määrin leffojen katsomiseen, mutta tietenkin tajuan että tuohon hintaluokkaan ei voi uskomatonta laatua odottaa.
|
Member
|
11. syyskuuta 2006 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kannata, sijotat ~250 ? niin saat jo erittäin hyvän 19" TFT:n. Hinnat on laskenut jo niin paljon. BenQ FP93GX Siinä ois yks todella hyvä valinta sen saat halvimmillaan tohon 250 ?. Jos pelailet niin sopii siihenkin todella hyvin. Vastejat kunnossa, kontrasti erinomainen ja katselukulmat myöskin hyvät. Tyylikäskin kaiken lisäksi :)
|
Junior Member
|
11. syyskuuta 2006 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Itelläni on tällä hetkellä käytössä LG Flatron L1917S-SN (19") ja hyvin on toiminut. Hinta on hiukan päälle 200 ? mutta hintansa väärti. Ensimmäisessä näytössä oli kuollut pikseli keskellä, mutta ystävällinen myyjäliike vaihtoi. Eikä vikaa ole löytynyt. Näyttö pysyy hyvin mukana peleissä ja elokuvissa joten 12ms vasteaika on riittänyt minulle. Suosittelen!
"You know, you come from nothing - youre going back to nothing. What have you lost? Nothing!"
|
AfterDawn Addict
|
11. syyskuuta 2006 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Unohda noi ensimmäiset Iisonic,VideoSeven,Mirai,ym
Tohon budjettiin BenQ tai LG
|
Peni
Newbie
|
11. syyskuuta 2006 @ 18:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko vga ja dvi liittimillä kuvaan nähden paljonkin eroa
eli kannattaako laittaa enemmän rahaa näyttöön jossa dvi-liitin?
|
Senior Member
|
11. syyskuuta 2006 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
On aikalailla näyttökohtaista. Nyrkkisääntönä voitanee kuitenkin pitää, että analogista liitäntää käytettäessä periaatteessa laatu huononee ja kuva hidastuu.
Näytönohjain tuuppaa pihalle digitaalista singaalia, joka muutetaan vga:lle analogiseksi ja taas näytössä digitaaliseksi. Dvi:tä käytettäessä singaali menee koko matkan digitaalisena joten hidastavia pullonkaulia ei ole. Kuitenkin myös vga-liitännäisissäkin lituissa on hyvin päteviä laitteita.
|
Member
1 tuotearvio
|
11. syyskuuta 2006 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/25999
Itellä tuo näyttö ollut nyt noin kuukauden. Ei oo ennen tätä ollut aikaisempaa kokemusta näistä littunäytöistä, mutta tähän oon ollut todella tyytyväinen. Kaikki toimii hyvin ja kuva näyttää hyvältä minun silmään. Pelaaminen ja elokuvien kattelu onnistuu täydellisesti, eikä häntimistä oo mun silmään esiintynyt. Näytön säädöt on riittävät ja tämä automaattisäätö on toiminut todella loistavasti.
Suosittelen vilpittömästi!
P.S Taitaa olla benqulla tulossa myös uusi malli tähän hintaluokkaan, ellei ole jo tullut.
Edit. Löytyy muuten dvi ja d-sub liitännät
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. syyskuuta 2006 @ 18:27
|
AfterDawn Addict
|
11. syyskuuta 2006 @ 18:48 |
Linkki tähän viestiin
|
BenQ FP93G
19" 6ms 1280x1024 / 700:1 300cd/m2 Tco 03 160/160
|
Lamarr
Junior Member
|
12. syyskuuta 2006 @ 05:55 |
Linkki tähän viestiin
|
BenQ FP93GX on monien arvostelujen perusteella sopiva pelipainotteiseen käyttöön, kuva suhteellisen tumma ja värit aika haaleat. Toisaalta tässä mallissa tulee mukana DVI-D liitin, toisin kuin FP93G:ssä.
|
Turmio
Junior Member
|
12. syyskuuta 2006 @ 08:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
|
2. lokakuuta 2006 @ 04:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
|
2. lokakuuta 2006 @ 08:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla toi Benq FP93GX....ollu erinomainen..Beestingiltä saat halvemmalla,,kuhan saavat niitä...Hinnat näköjään nousevat kysynnän myötä..maksoin 267 Beestingiltä reilu kuukausi sitten
|
Member
|
2. lokakuuta 2006 @ 08:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Se vain ihmetyttää että useimmassa noista näytöistä ei tule DVI-kaapelia mukana vaikka liitäntä löytyy, mitä järkeä siinä on?
Asus M50VM|Centrino Core 2 Duo T8400|3gb DDR2 800mhz|nVidia Geforce Go 9600M GS 1gb|320 GB+320GB ulkonen|

|
ajkopone
Suspended due to non-functional email address
|
2. lokakuuta 2006 @ 08:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Millainen olisi VIEWSONIC VA1912W (DVI)? , gigantissa 259? Kannattaisiko hakea pois? Näyttö on 16:10, aika erikoinen laajakuvasuhde?
I.A.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
2. lokakuuta 2006 @ 08:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan normaali kuvasuhde lituissa, ei muuta kuin hakemaan. :)
|
Member
|
2. lokakuuta 2006 @ 08:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä löydy DVI-liitäntää tuosta gigantin VIEWSONIC VA1912W mallista..
Asus M50VM|Centrino Core 2 Duo T8400|3gb DDR2 800mhz|nVidia Geforce Go 9600M GS 1gb|320 GB+320GB ulkonen|

|
Member
|
2. lokakuuta 2006 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko näillä näyttöjen hinnoilla tapana pudota tässä joulun alla/vuoden vaiheessa ja jos on niin kannattaako sitä jäädä odottelee vai onko kyse vain muutamista hikisitä euroista?
Tuota BenQ FP93GX:ää saa vasta tuossa 2-3vko kuluttua paikallisesta liikkestä(hinta 300 egua).
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
2. lokakuuta 2006 @ 11:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Näytöt taitavat olla nyt siinä vaiheessa, että koko ajan tulee uusia ja parempia malleja.
Luultavasti ne vähäsen halpenee jouluun mennessä, mutta tuskin mitään suurta hinnanpudotusta tulee. Itse tosin odotan jouluun ja ostan vasta sitten.
Jos tuo Benq tuntuu sinusta hyvältä, niin eikun tilaamaan vain.
|
Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 03:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tuo Benkku taidakkan olla niin hyvä näyttö kun annetaan ymmärtää :(
Mulle näytön pitää olla sellainen että pelit pitää pyöriä sulavasti(vasteajat < 6ms) sekä myös muutkin softat tulee näyttää hyvältä/normaalilta.
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2617
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. lokakuuta 2006 @ 05:04
|
Junior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 08:13 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 08:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
No nuita topikkeja lukiessa tulee siihen tulokseen ettei ikimaailmassa kannata ostaa lättyä jos meinaa pelata esim CS:ää?
Sen verran antaavat puukkoa TFT:stä.
Itse olen kyllä ymmärtänyt sen että on siinä myös parempiakin puolia CRT:hen verrattuna. Silmät eivät ainakaan rasitu niin herkästi pelattaessa ja tämä on aika tärkeää ainakin mulle :)
|
Junior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 09:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse pelaan tunteja päivässä RTCW:tä, COD UO:ta ja COD 2:sta...en kyllä vanhaa Nokian CRTeetä kaipaa. Värimaailma ja kontrasti aivan eri luokkaa...suorastaan kauniita noi pelit, eikä käy silmille. Häntimistä enkä mouselagia ole tässä huomannu.
|
Member
|
6. lokakuuta 2006 @ 06:24 |
Linkki tähän viestiin
|

|
Mainos
|
  |
|
Member
|
9. lokakuuta 2006 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika hyvä tuo kontrasti ja katselukulma. Tuohan vaikuttaa paremmalta kun Benkku jota kattelen..
|