Hiiri + Hiirimatto
|
|
Haklaa
Junior Member
|
1. helmikuuta 2007 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tässä jossain vaiheessa tilaan uuden koneen niin olisi tarkoitus ostaa myös uusi hiiri ja hiirimatto. Eli tänne hyviä yhdistelmiä.
|
MannFred
Member
|
1. helmikuuta 2007 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2007 @ 13:56
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2007 @ 14:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Microsoft Habu ja Steelpad S&S yhteensä 80?.
Suosittelen molempia.
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
1. helmikuuta 2007 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Ms IE 3.0 ja Clas ohlsonilta hiirimatto, ~40E :P
Habu taitaa olla hanurista testin perusteella.
Tehomylly.
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2007 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitenkäs käytön perusteella? En ole löytänyt mitään vikoja, kuten ei kaverinikaan. Joissakin testeissä Habu on ollut myös todella hyvä.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
1. helmikuuta 2007 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Logitech mx518+Breathe X2 on omasta mielestä ihan hyvä yhdistelmä.
lol
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2007 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Paras olisi jos pääsisit itse kokeilemaan hiiriä omassa kädessä. Ei tulisi ostettua sitten mitään huonosti käteen istuvia hiiriä.
|
Member
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 01:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse jos olisin nyt ostamassa uusia, niin varmastikin Razer Deathadder + Ulti-mat Original -yhdistelmä löytäisi tiensä työpöydälle. Nyt käytössä on Logitechin MX518 ja Ulti-mat(Original tai Silver Edition, päivästä riippuen. En ole vielä päättänyt paremmuusjärjestystä :)). Tämäkään paketti ei hassumpi vaihtoehto ole, varsinkin jos on mieltynyt Logitechin muotoiluun.
Laserhiirillä ei tee todellisuudessa yhtään mitään, joten niitä suosittelen välttämään(MouseScore 2007 todisteena). Sama homma pätee langattomiin, eli mikäli hiirtä ei välttämättä tarvitse siirrellä paikasta toiseen päivittäin, niin jätä kaupan hyllylle.
Itse valitsen hiiren ja maton aina pelaamisen ehdoilla, eli esim. laitteiden ulkonäkö on toissijainen asia, vaikka nykyinen setti on kyllä suhteellisen hyvän näköinenkin. Voisin myös väittää, että mikäli ohjainlaitteet soveltuvat täydellisesti pitkiin pelisessioihin, ei niiden kanssa ole ongelmia oikeastaan missään muussakaan tilanteessa, poislukien langattomuutta vaativat tehtävät.
Jos langattomuus olisi ehdoton vaatimus, hommaisin varmastikin Logitechin MX Revolutionin, puhtaasti muotoilunsa puolesta. Mattoa en suostuisi vaihtamaan silloinkaan.
#afterdawn.com @quakenet
|
Haklaa
Junior Member
|
2. helmikuuta 2007 @ 03:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen verran että tarkoitus olisi ostaa langallinen hiiri ihan puhtaaseen pelikäyttöön, kun en langallisella käytännössä mitään tee. Olen nyt tässä katsellut ja mx518, Habu ja Razer Deathadder vaikuttavat hiiristä ihan hyviltä. Matoksi taitaa tulla Ulti-Mat. Tässä parin päivän sisään menen noita kokeilemaan.
|
Member
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 03:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Haklaa: Olen nyt tässä katsellut ja mx518, Habu ja Razer Deathadder vaikuttavat hiiristä ihan hyviltä.
Voisin väittää, että kannattaa suoraan unohtaa tuo Habu. Saman muotoilun saat Deathadderin kanssa ja sensori on aivan eri tasoa.
MouseScore 2007 Habu-arviosta lainaus:
On paper this 2000 DPI mouse certainly does look like an awesome piece of hardware, as you'd expect for its hefty price-tag of £40, but it is let down by the laser sensor performance.
Eli lasersensori jättää tässäkin tapauksessa paljon toivomisen varaa. Itse olen käyttänyt noista laservehkeistä G5:ttä ja Copperheadia, joista ensimmäisen myin parin viikon käytön jälkeen ja toisen lahjoitin pois äskettäin, MX518:n tieltä. :)
#afterdawn.com @quakenet
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 04:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse kanssa ottaisin ehdottomasti optisen hiiren eli logitechin MX518 hiiren tai Razerin deathadderin jos parasta haetaan.
MX518 hiiren kanssa ulti-mat on varmasti parasta mitä rahalla saa pelattavuuden kannalta. Teflon matto + hiiri teflon tassuilla on todella liukas yhistelmä.
Kuitenkin tuossa ultimatissa pitää ottaa muutama asia huomioon.
Matto on hieman turhan korkea ja ranne ei todellakaan lepää sen päällä hyvin.
Lisäksi metallinen pinta on kylmä, kova ja epämiellyttävä kädelle.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 09:43
|
apilas
Suspended permanently
|
2. helmikuuta 2007 @ 07:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Matoissa ei hirveitä eroja ole. Pääasia, että on kova ja liukas pinta.
Nuo täällä mainitut hiiret ovat todella hyviä vaihtoehtoja esim. tuo Habu ja MX518. Ennen kaikkea ne ovat langallisia ja muutenkin kaikin puolin huippuhiiriä. Hyvät valinnat :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 07:37
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 09:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Matoissa ei hirveitä eroja ole. Pääasia, että on kova ja liukas pinta.
Nuo täällä mainitut hiiret ovat todella hyviä vaihtoehtoja esim. tuo Habu ja MX518. Ennen kaikkea ne ovat langallisia ja muutenkin kaikin puolin huippuhiiriä. Hyvät valinnat :)
Erot ovat todellakin suuria.
MX1000 hiirelle ultimat on niin kovaa myrkkyä että sillä ei pysty pelaamaan edes pasianssia. Ja varsinkin erikoisemmat ratkaisut ovat joillakin hiirillä pelkkää kuraa.
Eikä nuo ole pääasia mitä sanoit. Jokainen tekee valinnat mieltymystensä mukaan. Pehmyt pinta on miellyttävämpi kädelle ja kaikki eivät tykkää liukkaudesta. Monesti karheampi pinta on tarkempi.
Ja jos langatonta joku haluaa niin täysin pelikelpoisia ovat.
Jokainen mieltymyksiensä mukaan!
Habu tuskin on huono mutta kun samaan hintaan saa parempia niin miksi valita se?
|
apilas
Suspended permanently
|
2. helmikuuta 2007 @ 10:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietenkin tämä ja monet muutkin asiat ovat mielipide/mieltymys valintoja!
Mutta pääsääntöisesti optiselle hiirelle suositellaan kovaa ja liukasta pintaa. Miksi? Sitä en tiedä, mutta näin vain on. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että kädelle se ei välttämättä ole aina se miellyttävin pinta, mutta optiselle hiirelle se kuitenkin on paras.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Habu tuskin on huono mutta kun samaan hintaan saa parempia niin miksi valita se?
No syitä on monia, mutta koska olen huomannut, että minun perustelut tyrmäät aina niin otetaaskin tähän kohtaan uusimman Mikrobitin sivu 28 viimeinen lause:
Vastaavilla ominaisuuksilla varustettua pelihiirtä ei näin edullisesti muilta saa, joten Habua voi lämpimästi suositella laserpelihiirtä etsivälle.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 10:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: No syitä on monia, mutta koska olen huomannut, että minun perustelut tyrmäät aina niin otetaaskin tähän kohtaan uusimman Mikrobitin sivu 28 viimeinen lause:
Vastaavilla ominaisuuksilla varustettua pelihiirtä ei näin edullisesti muilta saa, joten Habua voi lämpimästi suositella laserpelihiirtä etsivälle.
Mikropiltin arvostelut eivät ole todellakaan sieltä luotettavimmasta päästä. Ja siinä tuskin oli edes vertailukohtana MX518 hiirtä tai muitakaan huippu optisia.
Laser hiiriä on jo myyty ihan tarpeeksi kauan sillä uutuus ja huipputekniikka argumenteilla.
Ja vaikka se varmasti on laser hiirten parhaimmistoa niin se on ainostaan huippu laserhiiri. Ei mitään muuta.
Ja deathadder on saman hintainen ja MX518 halvempi...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 10:29
|
apilas
Suspended permanently
|
2. helmikuuta 2007 @ 10:32 |
Linkki tähän viestiin
|
"Vastaavilla ominaisuuksilla varustettua pelihiirtä ei näin edullisesti muilta saa, joten Habua voi lämpimästi suositella laserpelihiirtä etsivälle."
Niin jokainen ymmärtää tuon lauseen kykyjensä mukaan!
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Mikropiltin arvostelut eivät ole todellakaan sieltä luotettavimmasta päästä.
Ja nytkö rupeat sitten kyseenalaistamaan Mikrobitin kirjoittajien asiantuntemusta? HeHe, noh sen verran suuri suu sinulla on, että en kyllä oikeastaan ihmettele sitä yhtään :D
|
Member
3 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
älkää hyvät ihmiset alkako enää tässä threadissa väittelee hiiristä tai hiirimatoista.. :D
Intel Core 2 Duo E6550 / Club 3D GeForce 8500GT Pci-e 512Mb DDR2 Silent / MSI P35 NEO-F / Samsung 18x SATA DVD+/-RW Dual Layer / Nexus Breeze 400W Silent / 2Gt 800MHz DDR2 / Windows Vista Home Premium 32-Bit
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 10:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ja nytkö rupeat sitten kyseenalaistamaan Mikrobitin kirjoittajien asiantuntemusta? HeHe, noh sen verran suuri suu sinulla on, että en kyllä oikeastaan ihmettele sitä yhtään :D
Mikropiltissä on tähän mennessä kirjoitettu niin paljon sontaa että on erittäin viisasta kyseenalaistaa kaikki sen testit.
Olen kyseenalaistanut ne oikeastaan aina. Tästä syystä koko foorumilta tuskin löytyy yhtäkään kommenttia jossa viittaisin MB:n testeihin myönteisessä mielessä.
|
apilas
Suspended permanently
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa, no eipä minun ja sinun tarvitse kovin kauas mennä, kun käytiin kiivas keskustelu virtalähteistä. Siellä sinä puolustit Antec:n 430W NEO HE virtalähdettä, juuri nimen omaan vedoten siihen Mikrobitin 400W virtalähde testiin.
Itse sanoin silloin, että Mikrobitin mittaustuloksissa Antec:sta ei ole mitään häikkää, vaan ainoastaan se olisi kuulunut ylempää eli 500W-600W luokkaan. Eli tottakai se 430W voitti ylivoimaisesti sen testin, koska se oli ylitehokas siihen luokkaan (eli 560W:nen 400W:n luokan vertailussa).
Sinä taas ylistäessäsi Antec:a perustit kaiken väitteesi siihen Mikrobitin testissä saatuihin tuloksiin. No näin ollen, jos Mikrobitin kirjoituksiin ei voi enää luottaa niin sinähän vesität tuolla vastauksellasi yhdellä kertaa kaiken mitä silloin paasasit siitä Antec:sta!
Eli siis tällä sanomallasi vesität Mikrobitin mittaukset ja arvioinnit:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Mikropiltissä on tähän mennessä kirjoitettu niin paljon sontaa että on erittäin viisasta kyseenalaistaa kaikki sen testit.
Olen kyseenalaistanut ne oikeastaan aina. Tästä syystä koko foorumilta tuskin löytyy yhtäkään kommenttia jossa viittaisin MB:n testeihin myönteisessä mielessä.
Etkö jartar ymmärrä, että se mitä sanot tänään niin muistetaan myös huomenna! Eli koska kaikki nämä keskustelut rekisteröityvät tuonne, niin et voi puhua paskaa. Ymmärrätkö tämän?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 11:18
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jaa, no eipä minun ja sinun tarvitse kovin kauas mennä, kun käytiin kiivas keskustelu virtalähteistä. Siellä sinä puolustit Antec:n 430W NEO HE virtalähdettä, juuri nimen omaan vedoten siihen Mikrobitin 400W virtalähde testiin.
Muistat väärin. Laita linkki tänne jos pystyt. Muuten lopeta heti tuo turha OT!
Tsekkaa aihe, kysymys ei ollut virtalähteistä!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 11:18
|
arra
Member
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jaa, no eipä minun ja sinun tarvitse kovin kauas mennä, kun käytiin kiivas keskustelu virtalähteistä. Siellä sinä puolustit Antec:n 430W NEO HE virtalähdettä, juuri nimen omaan vedoten siihen Mikrobitin 400W virtalähde testiin.
Itse sanoin silloin, että Mikrobitin mittaustuloksissa Antec:sta ei ole mitään häikkää, vaan ainoastaan se olisi kuulunut ylempää eli 500W-600W luokkaan. Eli tottakai se 430W voitti ylivoimaisesti sen testin, koska se oli ylitehokas siihen luokkaan.
Sinä taas ylistäessäsi Antec:a perustit kaiken väitteesi siihen Mikrobitin testissä saatuihin tuloksiin. No näin ollen, jos Mikrobitin kirjoituksiin ei voi enää luottaa niin sinähän vesität tuolla vastauksellasi yhdellä kertaa kaiken mitä silloin paasasit siitä Antec:sta!
Eli siis tällä sanomallasi vesität Mikrobitin mittaukset ja arvioinnit:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Mikropiltissä on tähän mennessä kirjoitettu niin paljon sontaa että on erittäin viisasta kyseenalaistaa kaikki sen testit.
Etkö jartar ymmärrä, että se mitä sanot tänään niin muistetaan myös huomenna! Eli koska kaikki nämä keskustelut rekisteröityvät tuonne, niin et voi puhua paskaa. Ymmärrätkö tämän?
Voi v**ttu apilas hanki elämä... joka topicissa sun pitää haastaa riitaa
|
apilas
Suspended permanently
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Omat väitteesi perustit aivan varmasti siihen Mikrobitin vertailuun!
Ja minäkö haastan riitaa? Kurkistappas viimeiset 20 minun antamaani vastausta (siis muihinkin kuin vain dx10:iin) niin aina jartar tulee ja sanoo että minä olen väärässä. Jos minä sanon ensin että punainen niin hetken kuluttua tulee jartar ja sanoo että musta.
Ja seuraavassa topic:ssa kun minä sanon Habu niin jartar tulee ja haukkuu Habun ja sanoo Logitech!
Piruuttasi käyppäs läpi noita vanhoja juttuja niin jarjar tulee joka paikkaan aina minun perässä ja sanoo päinvastoin.
Ja montako kertaa olen haukkunut jartarin 9800pro:n tai AMD:n prossun? En kertaakaan. Päinvastoin olen saanut kuulla negatiivisia kommentteja monen tusinan verran mm. omasta Nexuksesta, GTO:sta ja E6400:sta! Ei se mitään, en minä yöuniani menetä, mutta mietis uudestaan kuka sitä riitaa haastaa!?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 11:26
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Omat väitteesi perustit aivan varmasti siihen Mikrobitin vertailuun!
Ja minäkö haastan riitaa? Kurkistappas viimeiset 20 minun antamaani vastausta (siis muihinkin kuin vain dx10:iin) niin aina jartar tulee ja sanoo että minä olen väärässä. Jos minä sanon ensin että punainen niin hetken kuluttua tulee jartar ja sanoo että musta.
Ja seuraavassa topic:ssa kun minä sanon Habu niin jartar tulee ja haukkuu Habun ja sanoo Logitech!
Piruuttasi käyppäs läpi noita vanhoja juttuja niin jarjar tulee joka paikkaan aina minun perässä ja sanoo päinvastoin.
Minä pystyn perustelemaan mielipiteeni toisin kun sinä haastat tarkoituksella riitaa koko ajan. Kaivamalla vanhoja keskusteluita mukaan joka ikiseen topicciin kuten tähän hiiri keskusteluun vetäisit ihan lonkalta virtalähteet mukaan.
Lisäksi jos joku sanoo sinulle että olet väärässä niin kannattaa miettiä että oletko sittenkään oikeassa.
Kukaan ei ole nimittäin aina oikeassa!
Olet selkeästi kovin riidanhaastaja täällä foorumilla tänä vuonna!
Lainaus: Ja montako kertaa olen haukkunut jartarin 9800pro:n tai AMD:n prossun?
En ole niitä kenellekkään tyrkyttänytkään. Mutta jos mieltä lämmittää niin antaa tulla vaan!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 11:33
|
apilas
Suspended permanently
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainoa mihkä otin vanhat sanomisesi mukaan olivat ne: langaton vs langallinen ja toinen topic on tämä virtalähde vertailu, johon äsken viittasin! Eli kaksi kertaa olen viitannut aikaisempiin sanomisiisi!
Ja mitä sitten? Onko se väärin, jos kysyn sinulta suoraan, että miksi ennen hiiren akku haittasi sinua, mutta ei enää?
Tai jos kysyn, miksi hiiren johto haittaa nyt sinua, vaikka se ei ennen haitannut?
Siis ovatko nuo riidanhaastamista? Minulta saat kuule kysyä mielipidettä asioihin, joita olen aikaisemmin täällä sanonut! Enkä varmasti siitä suutu. Ja miksi suuttuisin?
Ymmärrän oikein hyvin, että sellainen henkilö vimmastuu siitä, että aikaisemmin on väittänyt jotain muuta ja sitten on alkanut väittämään aivan päinvastoin. Kyllähän sellainen saa niskan punaiseksi, kun se tulee ilmi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2007 @ 11:33
|
Mainos
|
  |
|
arra
Member
|
2. helmikuuta 2007 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
tarkoitin tuota riidan haastamistä tässä topicissa enkä joissan 200 muussa, apilas on hyvä ja lukee tän topicin läpi ja kattoo kuka täällä haastaa riitaa. Enemminkin sää oot se joka sanoo punanen ku jartar sanoo että musta. Taitaa olla sulla hankalaa
|