User Käyttäjä Salasana  

tiistai 23.9.2025 / 21:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen asemat ei tunnista polttamiani dvd-rw:tä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneen asemat ei tunnista polttamiani DVD-RW:tä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Freakah
Newbie
_
1. kesäkuuta 2007 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Nyt tuli iso tenkkapoo. Vaihdoin DVD -poltinta ja nyt kaikki aiemmalla asemalla polttamani RW kiekot on tunnistamattomia muissa asemissa. Olen kokeillut myös tuttavien koneilla ja sielläkin aina tuloksena no disk.
Onko siis nyt kaikki vanhat RW kiekot roskiskamaa, vai onko joku temppuvitonen millä ne saisin muissa asemissa toimimaan. Nykyinen polttimeni on Lite-on SHM-165P6S.
Nämä poltetut kiekot toimivat sekä mun DVD-soittimessa, että Xboxissa, mutta PC-asemat eivät niitä enää tunnista.

Eli pitääkö lähtee taas kaupasta metsästämään uusia kiekkoja, vai?
Kiitos jo etukäteen, t: Henri
Senior Member
_
1. kesäkuuta 2007 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Freakah:
Moi,

Nyt tuli iso tenkkapoo. Vaihdoin DVD -poltinta ja nyt kaikki aiemmalla asemalla polttamani RW kiekot on tunnistamattomia muissa asemissa. Olen kokeillut myös tuttavien koneilla ja sielläkin aina tuloksena no disk.
Onko siis nyt kaikki vanhat RW kiekot roskiskamaa, vai onko joku temppuvitonen millä ne saisin muissa asemissa toimimaan. Nykyinen polttimeni on Lite-on SHM-165P6S.
Nämä poltetut kiekot toimivat sekä mun DVD-soittimessa, että Xboxissa, mutta PC-asemat eivät niitä enää tunnista.

Eli pitääkö lähtee taas kaupasta metsästämään uusia kiekkoja, vai?
Kiitos jo etukäteen, t: Henri
Nämä tietokoneen asemat joilla olet kokeillut levyjä eivät luultavasti tue multiread ominaisuutta. Asia selvinee hommaamalla jostain käytettynä kyseisellä ominaisuudella varustetun cd-aseman.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Optinen_asema

Intel E2180 * Abit IP35-E * Kingston 2048mb ddr2 * Radeon HD2600XT * Samsung p120 200, LaCie p3 250 * Acer H233H * Logitech mx5000
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=72616 Rekisteröidy ja seuraa eurosetelin matkaa!
Freakah
Newbie
_
4. kesäkuuta 2007 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyseessä siis DVD-rw kiekot, koskeeko tuo multiread niitäkin??
Tavalliset poltetut DVD:t toimivat ja CD-RW :den kanssa ei myöskään mitään ongelmaa ole.
kultamuna
Junior Member
_
8. elokuuta 2007 @ 15:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla vähän samanlainen ongelma. Pleikkari pyörittää ongelmitta tota DVD+RW levyä, mut kone väittää että se on tyhjä. Ja samalla asemalla oon polttanu ton, millä yritän kattoo tota DVD+RW levyä. Eli mistä kiikastaa? Päivityksistä?
Freakah
Newbie
_
8. elokuuta 2007 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luultavasti, itsekin päivitin firmwarella aseman lukemaan myös - kiekkoja ja sain hieman lisää nopeuttakin siihen. No nyt ne DVD RW kiekot jotka sillä poltin ovat käyttökelvottomia uudelleenkirjoitukseen. Olen asentanut saman aseman uudelleen toiseen koneeseen ja sielläkin sama juttu, se ei tunnista polttamiaan RW kiekkoja.
kultamuna
Junior Member
_
8. elokuuta 2007 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Freakah:
Luultavasti, itsekin päivitin firmwarella aseman lukemaan myös - kiekkoja ja sain hieman lisää nopeuttakin siihen. No nyt ne DVD RW kiekot jotka sillä poltin ovat käyttökelvottomia uudelleenkirjoitukseen. Olen asentanut saman aseman uudelleen toiseen koneeseen ja sielläkin sama juttu, se ei tunnista polttamiaan RW kiekkoja.
No kokeilen päivitellä. Miten ne levyt on käyttökelvottomia?

edit. Latasin oikeet ajurit ja nyt kun koitan päivittää nii valittaa et "target model not found". Osaako joku neuvoa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. elokuuta 2007 @ 18:36

Mainos
_
__

_
Freakah
Newbie
_
9. elokuuta 2007 @ 04:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis mun ongelmat nähtävästi johtuivat tuosta firmwaren päivityksestä.
DVD RW kiekkoja ei voi enää käyttää uudelleenkirjoitukseen, eli se kama mikä niissä nyt on on niissä "ikuisesti". Mikään poltin ei onnistu tyhjentämisessä eikä uudelleenkirjoituksessa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen asemat ei tunnista polttamiani dvd-rw:tä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy