Nyt tuli iso tenkkapoo. Vaihdoin DVD -poltinta ja nyt kaikki aiemmalla asemalla polttamani RW kiekot on tunnistamattomia muissa asemissa. Olen kokeillut myös tuttavien koneilla ja sielläkin aina tuloksena no disk.
Onko siis nyt kaikki vanhat RW kiekot roskiskamaa, vai onko joku temppuvitonen millä ne saisin muissa asemissa toimimaan. Nykyinen polttimeni on Lite-on SHM-165P6S.
Nämä poltetut kiekot toimivat sekä mun DVD-soittimessa, että Xboxissa, mutta PC-asemat eivät niitä enää tunnista.
Eli pitääkö lähtee taas kaupasta metsästämään uusia kiekkoja, vai?
Kiitos jo etukäteen, t: Henri
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Freakah:Moi,
Nyt tuli iso tenkkapoo. Vaihdoin DVD -poltinta ja nyt kaikki aiemmalla asemalla polttamani RW kiekot on tunnistamattomia muissa asemissa. Olen kokeillut myös tuttavien koneilla ja sielläkin aina tuloksena no disk.
Onko siis nyt kaikki vanhat RW kiekot roskiskamaa, vai onko joku temppuvitonen millä ne saisin muissa asemissa toimimaan. Nykyinen polttimeni on Lite-on SHM-165P6S.
Nämä poltetut kiekot toimivat sekä mun DVD-soittimessa, että Xboxissa, mutta PC-asemat eivät niitä enää tunnista.
Eli pitääkö lähtee taas kaupasta metsästämään uusia kiekkoja, vai?
Kiitos jo etukäteen, t: Henri
Nämä tietokoneen asemat joilla olet kokeillut levyjä eivät luultavasti tue multiread ominaisuutta. Asia selvinee hommaamalla jostain käytettynä kyseisellä ominaisuudella varustetun cd-aseman.
Kyseessä siis DVD-rw kiekot, koskeeko tuo multiread niitäkin??
Tavalliset poltetut DVD:t toimivat ja CD-RW :den kanssa ei myöskään mitään ongelmaa ole.
Mulla vähän samanlainen ongelma. Pleikkari pyörittää ongelmitta tota DVD+RW levyä, mut kone väittää että se on tyhjä. Ja samalla asemalla oon polttanu ton, millä yritän kattoo tota DVD+RW levyä. Eli mistä kiikastaa? Päivityksistä?
Luultavasti, itsekin päivitin firmwarella aseman lukemaan myös - kiekkoja ja sain hieman lisää nopeuttakin siihen. No nyt ne DVD RW kiekot jotka sillä poltin ovat käyttökelvottomia uudelleenkirjoitukseen. Olen asentanut saman aseman uudelleen toiseen koneeseen ja sielläkin sama juttu, se ei tunnista polttamiaan RW kiekkoja.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Freakah: Luultavasti, itsekin päivitin firmwarella aseman lukemaan myös - kiekkoja ja sain hieman lisää nopeuttakin siihen. No nyt ne DVD RW kiekot jotka sillä poltin ovat käyttökelvottomia uudelleenkirjoitukseen. Olen asentanut saman aseman uudelleen toiseen koneeseen ja sielläkin sama juttu, se ei tunnista polttamiaan RW kiekkoja.
No kokeilen päivitellä. Miten ne levyt on käyttökelvottomia?
edit. Latasin oikeet ajurit ja nyt kun koitan päivittää nii valittaa et "target model not found". Osaako joku neuvoa?
Siis mun ongelmat nähtävästi johtuivat tuosta firmwaren päivityksestä.
DVD RW kiekkoja ei voi enää käyttää uudelleenkirjoitukseen, eli se kama mikä niissä nyt on on niissä "ikuisesti". Mikään poltin ei onnistu tyhjentämisessä eikä uudelleenkirjoituksessa.