User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 01:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > messenger
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
messenger
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123
Skelektor
Newbie
_
31. heinäkuuta 2007 @ 13:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin etsimällä koneeltani tälläsen tiedoston: C:\WINDOWS\system32\intlprinters eli onko tämä ns. virus? Voisiko joku kertoa, en uskalla sitä ennen sitä poistaa...

KLIKKAA ITSESI MEIDÄN KOTISIVUILEMME: http://www.tuunarit.net
Tai mee suoraan Astran omalle kotisivulle:
http://www.astramania.tk
Tuuccca
Newbie
_
31. heinäkuuta 2007 @ 19:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuolta C:Windows kansioista löydy mitään tämmöisiä images0XX.zip, photos0XX.zip, albumXX.zip, photoXX.zip, pictures0XX.zip, pictureXX.zip

Koitin poistaa sitä virusta (jos sitä ees on) http://koti.phnet.fi/kar02tu/mato.txt tämän linkin mukaisesti mutta en löytänyt sieltä sitä printers juttua mikä pitäisi muka löytyä, eli voisiko siitä päätellä etä virus ei ole päässyt koneelle, vaikka koitin avata sitä tiedostoa ja näyttöön tuli tämä http://mouhez.net/paska/hienovirus.png ja käyttöjärjestelmä on vista, mutta eikö siinäkin pitäisi saman lailla pystyä poistamaan se virus.

Helppiä nyt tähän!

EDIT:Olen skannannut koneeni Nortonilla, ad-awarella ja ewido micro-scannerilla, mutta mitään ei tunnu löytyvän.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. heinäkuuta 2007 @ 19:40

Jezze_
Newbie
_
31. heinäkuuta 2007 @ 21:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite skannasin vikasietotilassa avg:llä joka löysi ton viruksen ja poisti nuo filut system kansiosta. Käsittääkseni tota printers.exe filua ei oo tullu läheskään kaikille tms. Sitten tuon mato.txt ohjeen mukaan poistelin tuolta windowsin rekisteristä eikä oo sen jälkeen virus häirinny.
KeSoiL
Newbie
_
1. elokuuta 2007 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon koittanu yhtä sun toista virus torjunta ohjelmaa ja oon ladannu sitä sun tätä ota tai jätä eikä mikään kikka eikä poppa konsti toimi eli kenelläkään mitään ideaa mitä ei ole edellä mainittu ? (Olen siis koittanut etsia kaikilla maksullilla ja maksuttomilla viruksen torjunta ja poisto ohjelmilla ja yhta sun toista konstia ja kikkaa on koitettu mutta mikään ei tehoa mihinkään). Eli en löydä sita print tiedostoa enkä mitää muitakaan edellisissä viesteissä mainittuja tiedostoja mutta silti meseni spämmää minun puolestani kaikkea shittiä (eli osoitteita mistä saa kyseisen viruksen itselleen ja kuinka kiva se on jne... ja välillä se koittaa jopa lähettää suoraan sitä tiedostoa zip/rar tiedostona kavereilleni). Eli olisko jollain jotain "ns" uutta kikkaa millä se lähtis
KeSoiL
Newbie
_
1. elokuuta 2007 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KeSoiL:
Oon koittanu yhtä sun toista virus torjunta ohjelmaa ja oon ladannu sitä sun tätä ota tai jätä eikä mikään kikka eikä poppa konsti toimi eli kenelläkään mitään ideaa mitä ei ole edellä mainittu ? (Olen siis koittanut etsia kaikilla maksullilla ja maksuttomilla viruksen torjunta ja poisto ohjelmilla ja yhta sun toista konstia ja kikkaa on koitettu mutta mikään ei tehoa mihinkään). Eli en löydä sita print tiedostoa enkä mitää muitakaan edellisissä viesteissä mainittuja tiedostoja mutta silti meseni spämmää minun puolestani kaikkea shittiä (eli osoitteita mistä saa kyseisen viruksen itselleen ja kuinka kiva se on jne... ja välillä se koittaa jopa lähettää suoraan sitä tiedostoa zip/rar tiedostona kavereilleni). Eli olisko jollain jotain "ns" uutta kikkaa millä se lähtis
Tohon vielä korjauksena että en ole koittanu kaikkia maksullisia (vain joitain) mutta kaikkia maksuttomia kyllä.
Senior Member

9 tuotearviota
_
2. elokuuta 2007 @ 19:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
C:\WINDOWS\system32\intlprinters.exe
kuuluu myös tuohon virukseen..
Auttaja
Suspended permanently
_
3. elokuuta 2007 @ 06:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ainut tapa päästä varmasti puhtaaksi..

-> Lataa Hijackthis: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe
-> Tallenna hakemistoon C:\hjt
->Uudelleennimeä HijackThis.exe -> scanner.exe:ksi näin:
1. Klikkaa hiiren oikealla painikkeella HijackThis ikonia.

2. Valitse Uudelleennineä/ Rename.

3. Kirjoita scanner.exe

-> Käynnistä HijackThis ja klikkaa: do a system scan and save a logfile.
-> Lähetä ilmestynyt logisi AfterDawn:n Virukset ja haittaohjelmat-osioon HijackThis-logit: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/198
Aloita uusi viestiketjusi ja kerro ongelmasta sekä liitä HijackThis logi mukaan! Odota rauhassa apua

Don´t send your HijackThis log to another user topic. Remember to describe what kind of problems you have. (In my opinion afterdawn has very unsupportive attitude against malware fighters)
How to send HijackThis log (step 3-5)Hijackthis login lähettämisohjeet (Finland)
My profile "Therefore I say to you, do not worry about your life, what you will eat or what you will drink; nor about your body, what you will put on."
My home forum (Finland) Geeks To Go - Another place
List of rogue programs. (Finland) For exampe MSG+ is there. Another list
Muromies
Newbie
_
4. elokuuta 2007 @ 05:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä täällä taas olen yksi viruksen uhri :( Tyhmänä muutamapäivä sitten latasin tuon viruksen koneelle. Ongelmana on, että kone ei käynnistynyt päälle joten virtatöpseli piti ottaa irti seinästä ja rämpytellä tietokoneen takana olevaa virtanappulaa ja sitten koneen sai vasta käyntiin. Nyt on tullut sellainen ongelma, ettei se auta joten kone käynnistyy ainoastaan kun ottaa emolevystä Biosin patterin irti ja laittaa takaisin. Löysin 3 viirusta Avastilla Windows kansiosta ja poistin ne. Mutta kone ei meinaa käinnistyä. Auttakaa sillä tämä näyttää paheneman koko ajan !!Jos siis voitte mitenkään auttaa :(

MSN virus tuhoo konettaa !!
kelari
Senior Member
_
4. elokuuta 2007 @ 05:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muromies Auttaja on laittanut tohon ylös selvät ohjeet noudata niitä.
smagure
Account closed as per user's own request
_
4. elokuuta 2007 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites käy ku kaverin msn lähetti kans tuon tiedoston ja tyhmänä latasin sen mutta en unzipannu ku siinä samas älysin et on kuitenki virus.. Onko se silti mahdollisesti saastuttanu koneen?
Junior Member
_
4. elokuuta 2007 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei smagure, katso onko sulla C:\windows kansiossa image07.zip ja jne tiedostoja tai katso omasta profiili kansiosta onko siellä new.txt eli tekstitiedostoa nimellä new tai sitten kokeilet tilttaako mese ja lähetteleekö se mahdollista virusta eteenpäin
smagure
Account closed as per user's own request
_
4. elokuuta 2007 @ 18:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eipä sitä tainnut tulla :) hyvä homma (koputtaa puuta)
minni76
Newbie
_
8. elokuuta 2007 @ 06:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huomenta!
Eli minä sitten eilen latailin mesestä itsme79-nimisen. Oma vika, mutta luulin kyseisen tiedoston olevan turvallinen (niinkuin tietty aina kaikki luulevat)

Ajoin ad-waren ja avast-antiviruksen ja poistin kansiot joissa oli itsmexx nimenä.

Ongelmanihan on, että mistä tiedän että se on varmasti poissa, enkä tartuta enää muita?

Yritin tavata yllä olevaa, mutta enhän minä reppana ymmärrä aivan kaikkea.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
8. elokuuta 2007 @ 08:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Spybot on myös hyvä puhdistus softa: http://www.safer-networking.org/
Monessa tapauksessa tehokkaampi kuin Ad-Aware

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Senior Member

9 tuotearviota
_
8. elokuuta 2007 @ 10:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti minni76:
Huomenta!
Eli minä sitten eilen latailin mesestä itsme79-nimisen. Oma vika, mutta luulin kyseisen tiedoston olevan turvallinen (niinkuin tietty aina kaikki luulevat)

Ajoin ad-waren ja avast-antiviruksen ja poistin kansiot joissa oli itsmexx nimenä.

Ongelmanihan on, että mistä tiedän että se on varmasti poissa, enkä tartuta enää muita?

Yritin tavata yllä olevaa, mutta enhän minä reppana ymmärrä aivan kaikkea.
lue auttajan viesti ja seuraa hänen antamia ohjeita!
Symbiotic
Member
_
8. elokuuta 2007 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
A-Squared Anti-Malwarella sain ite ton pois

Kyllä
minni76
Newbie
_
8. elokuuta 2007 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos...Mie yritän..

Olen vaan niin toivoton koneiden kanssa. Naisen logiikalla harkitsen jo uuden koneen ostoa ;) Mutta hei.. Miten voin tietää ettei virusta enää ole tai siis jos se on vielä? Jos virustorjunta ei herjaa enää, niin (en) kai voi täysin luottaa että se on pois?
kelari
Senior Member
_
8. elokuuta 2007 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainut tapa varmistua että kone on puhdas on auttajan ohjeet tossa yläpuolella, mikään ohjelma ei puhdista sata prosenttisesti.
minni76
Newbie
_
9. elokuuta 2007 @ 04:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nythän kävi niin, että aloitan tämän viesti ketjun lukemisen uudelleen alusta, koska konehan ei mene enää päälle.. mutta kiitoksia neuvoista.

EDIT: Osaako kukaan sanoa, kun en itse ymmärrä, että jos saan viruksen mesen kautta koneeseeni, niin a) kun avaan meseni toisella koneella, tuleeko virus sinne? Siis jos en avaa saamaani "virus"-kansiota uudelleen, vai pitäisikö minun tehdä uusi mese-osoite? b) mese on hotmailin mikä "livemesseger" nyt olikaan, niin tartuttaako se myös sähköpostini? kun käyttävät samaa osoitteistoa?

-Entä palomuuri asia...Nyt kun sitten joskus saan puhtaan koneeni takasin..jos lataan takaisin siihen avastin ja ad-waren, käyttiksenä windows xp, niin minkälainen palomuuri... Voiko niitä olla useampia? virusohjelmia kun ei kai voi olla kkun yksi..

-Koneeni lähti nyt korjattavaksi fiksummille, kun windows ei enää auennut..Kiitos kuitenkin kaikille avusta!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. elokuuta 2007 @ 06:19

Senior Member

8 tuotearviota
_
12. elokuuta 2007 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se virus on sillä koneella mihin olet sen ladannut. Eli se ei tule sinne toiselle koneelle missä menet mesee ellei joku tai sinä lataa sitä jostain uusiksi. Ja palomuuriksi tosta Sygate

Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2007 @ 15:35

Termos
Newbie
_
24. joulukuuta 2007 @ 23:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taistelin itse vastaavanlaisen kanssa tuossa hetki sitten ja jos jollain se vielä koneella kummittelee, koska ainakin minun tapauksessani se oli pkguard32.exe joka niitä picture tiedostoja sinne winukka kansioon tunki. Joten kannattaa tarkistaa C:\WINDOWS
ja C:\WINDOWS\system32 kyseisen haittaohjelman takia. Tosin kunnon palomuurin pitäisi kysyä antaakko tälle ohjelmalle pääsyä internettiin. Anti-spyware ohjelmat eivät ainakaan minulla tunnistaneet.
Mainos
_
__

_
Member
_
25. joulukuuta 2007 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
helpolla pääsette kun vaan formatoi koneen (tämä ei ole iso prosessi)

Sivu:<123
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > messenger

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy