User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 13:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > www.datavirta.fi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
www.datavirta.fi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
lacto
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän se periaatteessa mitään merkitse tai todista, vaikka kuvia koneesta tulisi. Eihän sitä tiiä vielä varmuudella kenen ottamia kuvia ne on tai minkä koneen.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2007 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se todistaa ihan tarpeeksi. Tosin NorttiBoy:hin ainakin luotan. Itse olen lähinnä kiinnostunut siitä onko kaverin asennusjälki kuinka kiireistä yms...

Question everything
Senior Member

5 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2007 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asennuksesta voin ainakin sanoa sen, että muuten oli ihan hyvin koottu, mutta johtoja voisi vähän siistimmin laittaa. Ja sitten se, että oli käyttäny DVD-asemaan vanhaa 40-johtimista IDE-piuhaa, kun emon mukana on tullut peräti kaksi 80-johtimista :D Niin miksi ihmeessä hidastaa sitä asemaa, vanhan "tekniikan" piuhalla.

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/
lavomir
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, nyt tuli sitten mailiin uusi lähetyskoodi. En sitten tiedä mitä hämäystä se maanantainen oli, mutta tämä toimii. Tänään jätetty näköjään postiin ja näkyy postin seurannassa. Ilmoittelen tänne kun olen hakenut paketin postista.
Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tilasin jimm's pc-storesta koneen ja lähetyskoodit näytti pakettien kokoajan olevan turussa vaikkakin postiennakko laput olivat tulleet jo postilaatikkoon joilla paketit pysty hakemaan postista.

Intel C2D E4400 @ 3,0 GHz + Sunbeam Tuniq Tower | Sonata III | Asus P5K | Manli 8800 GTS 320MB @ 659/999 | A-Data 2x1GB 800 MHz | SteelSeries Xai | SteelSeries Siberia v2 USB 7.1 | SteelSeries 9HD
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lavomir:
Noniin, nyt tuli sitten mailiin uusi lähetyskoodi. En sitten tiedä mitä hämäystä se maanantainen oli, mutta tämä toimii. Tänään jätetty näköjään postiin ja näkyy postin seurannassa. Ilmoittelen tänne kun olen hakenut paketin postista.
Itsellä pitäs huomenna lähteä tai sitten tänään mutta en ole ainakaan vielä saanut mitään koodia.
lacto
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se kertoo jo liikkeestä paljon, jos ei voi maksaa postiennakolla. Liike pohjautuu siis kokonaan noille teidän ennakkomaksuille joilla herra datavirta ostaa vasta komponentit ja osat, jostain mistä nyt ostaakaan. Kyllähän sen ymmärtää, että menee puol vuotta saada kone, jos hän alkaa osia vasta etsiä saadessaan rahat. En itse luottaisi liikkeeseen, jossa ei ole postiennakkoa.
Harlie
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No se ettei voi maksaa postiennakolla on sinänsä ihan ymmärrettävää, jos ei ole mikään "kunnon" yritys, koska epäilen ettei kaveri kuitenkaan mikään superrikas ole, joten sillä ei varmaan oo juuri varaa sellaseen, että joku vaan tilaa koneen ja jättää sen noutamatta. Eikä välttämättä osien tilaamiseenkaan ilman maksamista. No... eihän sitä koskaan varmasti tiedä. Itelle tullu keskusyksikkö ja saksalainen näppis. Näyttö, hiiri, wlanin antenni(unohtu paketista) ja suomalainen näppis puuttuu vielä(saksalaista ei tartte palauttaa). Se vähä mokas mun näytön kanssa kun olin halunnu mustan DVI-liitäntäisen 22"näytön niin se oli luullu et yhtä benq:n näyttöö olis ollu mustana, mutta ei se ollutkaa musta. Nyt mulle pitäs mulla sitten musta 22" samsungin näyttö DVI:llä eli hyvällä säkällä vaikka 226BW.
tunnuz
Newbie
_
20. syyskuuta 2007 @ 21:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kappas vai! Viikko sitten annettu postin seurantakoodi alkoi viimein toimimaan. Tänään (torstaina) on lähtenyt paketti roihuvuoresta.Sähköpostiin ei herra Datavirta ole vastannut 3 päivään.Nyt odotan jännityksellä minkälaisia komponentteja lähetys sisältää.

Ilmeisesti painostus rikosilmoituksen teolla viimein joudutti asioden kulkua.Kummallista touhua joka tapauksessa...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. syyskuuta 2007 @ 21:50

Demus
Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Harlie:
No se ettei voi maksaa postiennakolla on sinänsä ihan ymmärrettävää, jos ei ole mikään "kunnon" yritys, koska epäilen ettei kaveri kuitenkaan mikään superrikas ole, joten sillä ei varmaan oo juuri varaa sellaseen, että joku vaan tilaa koneen ja jättää sen noutamatta. Eikä välttämättä osien tilaamiseenkaan ilman maksamista. No... eihän sitä koskaan varmasti tiedä.
Miksi ei sitten tilaisi itse suoraan saksasta?

Ihme touhua herra Datavirralta kylläkin.

-= Intel i7-3770 | Abit AB9 | Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²! | Ki HyperX 3Gb 800Mhz CL4 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 320GB | CoolerMaster NSK6500 430W | Logitech MX 3200 | Creative GigaWorks T20 =-
Junior Member
_
21. syyskuuta 2007 @ 11:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Doddii, nyt lähti meikänkin tilaus tulee tänne päin eli ensi viikolla sitten. Hidasta toimintaa mut kyllä se näyttää sieltä tulevan.
ygizz
Junior Member
_
21. syyskuuta 2007 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko nyt kaikki jotka on tilannut saanu koneet? Tai onko kaikille ainaki tulossa?
ku oon laitellu mailii datavirran kans yhes paketista... e vielä oo tilannu sitä ku ei oo massii... mutta lupas miettii jos ens viikol saisin postiennakolla.. :) niin hyvän tarjouksen anto et pakko oli alkaa miettiin...:

>>>>1 x NZXT Lexa Redline Edition - No PSU
>>>>1 x MSI P35 Neo-F
>>>>1 x INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4GHZ S775 (BOX?)
>>>>2 x Kingston ValueRAM 1024 MB DDR II 800 MHz PC2-6400 CL5
>>>>1 x SAMSUNG 500GB SATAII 16MB
>>>>1 x CLUB 3D GF 8800GTX 768MB GDDR3 PCI-E DUAL-DVI TV RETAIL
>>>>1 x LiteOn 20A1P DVD±RW 20x - Black - Bulk
>>>>1 x OCZ STEALTHXSTREAM 600W
>>>>1 x MICROSOFT VISTA HOME PREMIUM FI OEM
>>>>
>>>>TARJOUSHINTA: 1100,- / Kasattuna/Toimitettuna
J3ke
Suspended due to non-functional email address
_
21. syyskuuta 2007 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ygizz:
Onko nyt kaikki jotka on tilannut saanu koneet? Tai onko kaikille ainaki tulossa?
ku oon laitellu mailii datavirran kans yhes paketista... e vielä oo tilannu sitä ku ei oo massii... mutta lupas miettii jos ens viikol saisin postiennakolla.. :) niin hyvän tarjouksen anto et pakko oli alkaa miettiin...:

>>>>1 x NZXT Lexa Redline Edition - No PSU
>>>>1 x MSI P35 Neo-F
>>>>1 x INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4GHZ S775 (BOX?)
>>>>2 x Kingston ValueRAM 1024 MB DDR II 800 MHz PC2-6400 CL5
>>>>1 x SAMSUNG 500GB SATAII 16MB
>>>>1 x CLUB 3D GF 8800GTX 768MB GDDR3 PCI-E DUAL-DVI TV RETAIL
>>>>1 x LiteOn 20A1P DVD±RW 20x - Black - Bulk
>>>>1 x OCZ STEALTHXSTREAM 600W
>>>>1 x MICROSOFT VISTA HOME PREMIUM FI OEM
>>>>
>>>>TARJOUSHINTA: 1100,- / Kasattuna/Toimitettuna
Taas Newbie. Katsoin samanlainen paketti eräästä verkkokaupasta 1404e ilman kasaamisia tai vastaavia. Onpa outoa.

AMD Athlon X2 4000+
ASUS M2A-VM
2GB DDR2 800
ATI Radeon X1650 PRO
Seagate Barracuda 250GB SATA2
Modecom FEEL3 350W
Modecom C707
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. syyskuuta 2007 @ 20:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ygizz kyseli jo uutta konetta jossain toisessa ketjussa, ja teki sitten tarjouspyynnön datavirralle. Hyvä tarjous kieltämättä.

Question everything
Junior Member
_
21. syyskuuta 2007 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti k0jootti:
ygizz kyseli jo uutta konetta jossain toisessa ketjussa, ja teki sitten tarjouspyynnön datavirralle. Hyvä tarjous kieltämättä.
Todellakin. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=52392,56186,52068,31849,51970,52841,61167,51410,34019x2

Tietokonekauppa.fi:stä lähemmäs 1400euroa, tietysti ilman kasausta ja postia.

Antec Sonata III | MSI P35 Neo-F | C2D E6550 @ 2.33GHz | Samsung T166 320GB | 2GB 667MHz Kingston | Club 3D x1950PRO 256mb| Windows XP |
liikeri
Senior Member
_
21. syyskuuta 2007 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nämä henkilöt jotka eivät ole tyytyväisiä tai saaneet rahoja tai tilattuja tuotteita. kokeilkaapa piruuttanne ottaa yhteyttä verovirastoon ja kertokaa epäilyistänne kyseistä liikettä kohtaan.
minä epäilen että alv jää tuotteista maksamatta kokonaan

pikaisesti katsottuna keskihintaisessa saksalaisessa verkkokaupassakin tuo ygizzin paketti oli kalliimpi kuin datavirran tarjous.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
Senior Member

2 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2007 @ 05:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Datavirran tuotteen on kyllä saksasta tilattu. ainut paikkaa josta noin halvalla voi osia saada.. vaikka ostaisisit suoraan suomalaiselta maahantuojalta niin ei noin halvalla voi saada. tiedä sitä että onko edes koko touhu laillista? taitaa myös jäädä muutama vero maksamatta.
pastor
Suspended due to non-functional email address
_
22. syyskuuta 2007 @ 05:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostaa Saksasta EU-hankintana ilman ALV:tä, ja on laillista tehdä niin.
Mut mut, täällä sitten myytäessä ei ehkä "muista" lisätä ALV:tä hintoihin.
Saahan tuolla menetelmällä puljun jonkin aikaa pyörimään.
Keplottelee vain verottajalle normaaleja kuukausi-ilmoituksia, jossa ei kummemmin näy ALV toimintaa. Tuohan tulee vasta ilmi tilintarkastuksessa jos silloinkaaan, riippuen, että tarkastaako sen joku KHT tai HTM. Sitten tietenkin pitää liikevaihdon sopivan pienenä, ettei tarvitse tehdä tarkastusta ollenkaan. Tällaisenhan saa "polvilleen" ilmoittamalla epäilyttävästä toiminnasta suoraan VEROTTAJALLE, itse ainakin tekisin niin, jos ei alkaisi homma pelittään.
ygizz
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 12:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiiä huijaako datavirta vai ei mutta kyllä toi tarjous on sen verran hyvä että kannattaa kokeilla... varsinkin ku ehkä pistää mulle koneen postiennakolla...joku 7 sähköpostii laiteltii puolin ja toisin niin aika asialliselta kaverilta kuulosti... ja vaikka maksais suoraan datavirralle ja ei sais vastinetta niin kyllä suomessa on sen verran hyvät kuluttaja-asiamiehet että rahat takas saa.. tai sit poliisin kautta...
lacto
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mäki kysyin tosta postiennakkosta, niin sano et pitää maksaa 100/200 ? ennakkoon ja loput postis. Ei kuulemma voi ottaa riskii - eiköhän me oteta se riski, jos me tehää kauppaa sen kaa. Luultavasti tuo alv. poisto tavaroista on halvuuden syy, muutenhan jannu jää melkee tappiolle.
Webez
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ygizz:
En tiiä huijaako datavirta vai ei mutta kyllä toi tarjous on sen verran hyvä että kannattaa kokeilla... varsinkin ku ehkä pistää mulle koneen postiennakolla...joku 7 sähköpostii laiteltii puolin ja toisin niin aika asialliselta kaverilta kuulosti... ja vaikka maksais suoraan datavirralle ja ei sais vastinetta niin kyllä suomessa on sen verran hyvät kuluttaja-asiamiehet että rahat takas saa.. tai sit poliisin kautta...
Jos rahat menettää kauppialle, niin niitä rahoja saa jonkin aikaa sitten odotella. Suomenkin toimiva kuluttajasysteemi on aika hidas. Tapauksesta lähtee oikeusjuttu käyntiin, joka kestää, eli ei kannata olla niin sinisilmäinen että kokeilee josko onnistuisi ja turvautuu Suomen kuluttajasuojaan.

Minä olen odottanut rahojani kyseisen verkkokaupan teosta nyt noin vuoden ja perintä edelleen käynnissä. Tosin olen eri asemassa kuin te. En ole kuluttaja, mutta silti suosittelen erittäin suurta varovaisuutta.
lacto
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli kandeeks tilata sielt, sano nyt mulle et voin tilata postiennakol. Mitä käy, jos hän on syyllistynyt veropetokseen, joudunko minä maksamaan jälkeenpäin verot?
Webez
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 16:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lacto:
Eli kandeeks tilata sielt, sano nyt mulle et voin tilata postiennakol. Mitä käy, jos hän on syyllistynyt veropetokseen, joudunko minä maksamaan jälkeenpäin verot?
En voi ottaa kantaa siihen kannattaako ostaa vai ei. Se on sinun päätös, mutta kannattaa kuitenkin tiedostaa riskit, jotka ovat tässä tapauksessa poikkeuksellisen suuret.

Tuohon vero juttuun en osaa sanoa tarkemmin, mutta kannattaa selvittää sekin ennenkuin menet tilailemaan tavaraa.
lacto
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis riski on todella minimaalinen, jos saa maksaa postiennakolla. Saat nähä paketin ennenkuin maksat. Eihän siinä ole riskiä. En koskaan lähtisi maksamaan ennakolla, aijan typerää.
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
22. syyskuuta 2007 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lacto:
Itsellä on nyt kone tulossa sieltä tänne. Lähti perjantaina tulemaan, mielestäni jos haluaa halvalla eikä ole kiire niin siitä vaan tilaamaan.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > www.datavirta.fi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy