www.datavirta.fi
|
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
18. helmikuuta 2008 @ 17:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maizzi: Noniin, datavirrasta saapui tänään Inno3d 8800gt ja vielä kaiken kukkuraksi OC versio, hintaa tuli 205euroa. :) Hyvin kävi siis minulla DV:n kanssa. 250euron kortti 205eurol. Kuitit ja kaikki löyty pakkauksesta.
Fiuh, onpaha tääki rumba ohi. :D
Luultavasti DV tekee nyt miinusta ja lujaa, jotta pääsisi tästäkin pälkähästä. Oppiipa sekin kaveri.
EDIT: Typo. :s
NVIDIA GTX970 4096MB / AMD FX-8350 @4.40GHz - Thermalright Macho Direct Tower / Gigabyte GA-970A-UD3P / HyperX FURY 16GB DDR3-1866 / Asus XONAR DG / TP-Link TL-WN811ND WLAN HyperX FURY 240GB(SSD) / Western Digital 2TB / Corsair Carbide Series 200R / Seasonic 520W S12II Bronze 80+ | Windows 10 64bit
Misc: Logitech G300S - Steelseries QCK / Logitech G510 / Sennheiser HD598 /
3 x Asus VE247H
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. helmikuuta 2008 @ 17:20
|
Glabro
Newbie
|
21. helmikuuta 2008 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaahas, samaan satimeen jouduin siis.
Joulukuussa tuli jo 8800GT tilattua. Peruutin jo tammikuussa.
Lähetin hepulle kuitenkin valituksen, josko ei haluaisi syytelistan kasvavan.
Onko nyt niin, että hepusta on soitettu tarpeeksi kuluttajaneuvojaan ja voin ottaa suoraan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan tai poliisiin?
|
daizdel
Newbie
|
24. helmikuuta 2008 @ 18:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Glabro: Jaahas, samaan satimeen jouduin siis.
Joulukuussa tuli jo 8800GT tilattua. Peruutin jo tammikuussa.
Lähetin hepulle kuitenkin valituksen, josko ei haluaisi syytelistan kasvavan.
Onko nyt niin, että hepusta on soitettu tarpeeksi kuluttajaneuvojaan ja voin ottaa suoraan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan tai poliisiin?
Juu, kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä voi mennä vuosikin aikaa, joten muista vaatia viivästyskorkoineen rahasi takaisin!!
|
tunnuz
Newbie
|
26. helmikuuta 2008 @ 22:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
26. helmikuuta 2008 @ 22:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Että ku repesin:
pro80:
Tavara saapu 3vko myöhässä!Myyjä munasi 2 kerta lähetys kanssa,mutta ei suostu palauta rahat.Mies ei pysty toimitaa tavara ja valitaa mä mukan kysy liika.Törkeä asenne.Sun maili perustella sun äidinkielis o vähän heikko.Annoit 5e arvonen katodiputki,vau.
hra. datavirta:
HAH! TÄTÄ MIESTÄ TAI NAISTA EN SUOSITTELE SITTEN LAINKAAN A) MENE KOTIMAAHASI JOS SUOMEA ET OSAA b) MINÄ EN OLE VALITTANUT MITÄÄN! VOIN KYLLÄ TULLA KÄYMÄÄN JOS ON JOTAIN JUTELTAVAA! ja C) OLE ONNELLINEN EI SUN TARVI HÄVETÄ
datavirralla taitaa mennä todella hyvin...
|
KieMi
Newbie
|
3. maaliskuuta 2008 @ 10:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Joop sama juttu täällä niinkuin monella muulla.
Eli joulukuussa tilasin hd3870. Kun sitä ei näkynyt niin peruin kaupat helmikuun alussa, tai ainakin yritin.
Mitään ei ole kuulunut sitten tammikuun alun DV:stä.
Annoin aikaa keskiviikkoon palauttaa rahat. Jos ei tule niin asia menee tasantarkasti kuluttaja-asiamihelle ja poliisille.
Ottaa pattiin.
BTW. kuis toi sähkönen rikosilmotus tehdään? Mihi siin pitää kirjotella DV:n tiedot jne. Apu olis tarpeen kun ensimmäistä kertaa sitä teen.
|
kemerus
Suspended due to non-functional email address
|
4. maaliskuuta 2008 @ 09:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KieMi: Joop sama juttu täällä niinkuin monella muulla.
Eli joulukuussa tilasin hd3870. Kun sitä ei näkynyt niin peruin kaupat helmikuun alussa, tai ainakin yritin.
Mitään ei ole kuulunut sitten tammikuun alun DV:stä.
Annoin aikaa keskiviikkoon palauttaa rahat. Jos ei tule niin asia menee tasantarkasti kuluttaja-asiamihelle ja poliisille.
Ottaa pattiin.
BTW. kuis toi sähkönen rikosilmotus tehdään? Mihi siin pitää kirjotella DV:n tiedot jne. Apu olis tarpeen kun ensimmäistä kertaa sitä teen.
joo se näytti vähän kankealta... mutta itselläni homma menee nyt siinä, että kuluttajaneuvojan pitäisi ottaa yhteyttä DV:lle. Toimitin kaikki paperit sinne, kun pyydettiin.
Tulosteet E-mail -keskusteluista DV:n kanssa, kopio maksukuitista (tai ainakin jonkin näköinen "kuvaruutukaappaus", kun kerran verkkopankin kautta on maksettu).
Täytyykin tästä taas kohta soitella, onko asia mitenkään edistynyt.
|
Glabro
Newbie
|
7. maaliskuuta 2008 @ 20:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä kun olemme samassa satimessa, niin voisimme pitää yhtä. Itselläni on vielä reklamaatio tekemättä, kun kotona ei netti toiminut. Kuluttajaneuvoja ei todellakaan ollut yhtä avulias kuin teillä, sanoi vain, etteivät he voi tehdä asialle mitään.
|
daizdel
Newbie
|
7. maaliskuuta 2008 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä tein kuluttajaneuvonnan www sivujen kautta valituksen ko hepusta ja sen firmasta. Olivat yrittäneet tavoittaa herraa, mutta tuloksetta. Tämän jälkeen neuvoivat tekemään kuluttajariitalautakuntaan valituksen ja se piti tehdä kirjallisesti ja lähettää ohjeessa mainittuun osoitteeseen. Kuluttajariitalautakunta voi antaa asiasta yksipuolisen päätöksen vaikka Herraa ei tavoitettaisikaan. Ainoa ongelma tuossa on se, että tuon krl:n päätös voi kestää jopa vuoden. Ainakin mulle ilmoittivat niin. Samalla, kun tein tuon ensimmäisen valituksen kuluttajaneuvojalle, niin tein myös rikosilmoituksen hepusta. Sieltä ei ole vieläkään kuulunut mitään. Taisi olla tammikuun puolenvälin paikkeilla kun laitoin asiat vireille. Oottelen ihan rauhassa, koska vaadin myös viivästyskorot yms kulut, joita noiden valitusten tekemiseen meni, joten joskus ne tulee korkoineen rahat takasin, tai sitten hepulta lähtee leegot... :-)
|
kemerus
Suspended due to non-functional email address
|
7. maaliskuuta 2008 @ 23:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Glabro: Tässä kun olemme samassa satimessa, niin voisimme pitää yhtä. Itselläni on vielä reklamaatio tekemättä, kun kotona ei netti toiminut. Kuluttajaneuvoja ei todellakaan ollut yhtä avulias kuin teillä, sanoi vain, etteivät he voi tehdä asialle mitään.
Olipa merkillistä ! oli vissiin huono päivä tai sitten vaan muuten väärässä ammatissa :-(. Joo tottamaar pidetään yhtä. Kait se sitten seuravaaksi on tuo krl -homma edessä. Täytynee kyllä kanssa korkojen kera vaatia summa takaisin.
ko. näytönohjaimen olen aikoja päiviä saanut verkkokauppa.comista. Siellä sentään osaavat homman toisin kuin eräässä nimeltä mainitsemattomassa puljussa.
|
LauriPee
Newbie
|
8. maaliskuuta 2008 @ 15:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Sama homma täälläkin, eli Joulukuun pintaan tilasin Club3D 8800GT:n, jonka sitten Helmikuussa yritin perua, mutta vastausta ei tietenkään ole kuulunut. Netin kautta kuluttajaneuvojalle pistin mailia jo jonkin aikaa sitten, mutta vastausta ei ole ainakaan vielä tullut. Täälläkin olisi tarvetta tarkempiin ohjeisiin tuon rikosilmoituksen täytön kanssa.
Kiitos!
|
kemerus
Suspended due to non-functional email address
|
14. maaliskuuta 2008 @ 11:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LauriPee: Sama homma täälläkin, eli Joulukuun pintaan tilasin Club3D 8800GT:n, jonka sitten Helmikuussa yritin perua, mutta vastausta ei tietenkään ole kuulunut. Netin kautta kuluttajaneuvojalle pistin mailia jo jonkin aikaa sitten, mutta vastausta ei ole ainakaan vielä tullut. Täälläkin olisi tarvetta tarkempiin ohjeisiin tuon rikosilmoituksen täytön kanssa.
Kiitos!
Nyt sitten vaan asiaa kaikki eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan (se lomakkeen täyttö ensin) ja rikosilmoitus, niin saadaan asiaa joudutettua eteenpäin. Mitä useampi tekee ilmoituksen molempiin paikkoihin, niin sen paremmat mahdollisuudet on meillä kaikilla saada rahamme korkojen kera (toivottavasti) takaisin !
|
Newbie
|
17. maaliskuuta 2008 @ 16:38 |
Linkki tähän viestiin
|
joo mulla samanlaisia kokemuksia tilasin näyttiksen ennen joulua viime vuonna
mutta ihme ja kumma ei kuulunut mitään
no peruutin kaupan ja vaihdoin ohjaimen toiseen ja laitoin siihen että maksan erotuksen tuli vastaus ok tilaus lähetetty
noh ei kuulunut mitään pistin ukaasit perään kunnes viime perjantaina tuli s-postiin tilaus lähetetty ja seurantanumero
nyt pitäis olla postissa saas nähä mitä siellä on?
En suosittele kyseistä nettikauppaa kellekkään
|
Member
4 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2008 @ 18:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo kiva kaveri, ton kaa vois hieroo kauppoi kyl! Rehti, toimittaa tavaransa, palauttaa rahat jos peruu kaupat jne! Eli loistava kauppa. Mitä te oikeen valitatte? 10 pistettä ja papukaijamerkki tolle datavirran pitäjälle! :):):))))
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2008 @ 21:59
|
Moderator
5 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2008 @ 20:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa olla varovainen, ettei kirjoita mitään joka voitaisiin luokitella uhkaukseksi tai joksikin muuksi rangaistavaksi teoksi.
Kaveri saattaa olla aika epätoivoinen ja voi olla että panee edellisen viestin tyyliset kommentit oikeuteen.
Tuo viesti saattaa olla luenteltaan sellainen että syyttäjän pitäisi jo viran puolesta toimia. Kannattaisi äkkiä siistitä vähän sitä.
Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
|
Member
4 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2008 @ 21:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanoin että "pitäis ettiä" en sanonut että olen menossa etsimään (uhkaus?).
No nyt on sitten sekin korjattu, sanonpahan kyllä vaan että jos oikeus tai joku kiinnittäisi huomiota tämmöisessä tapauksessa tommosiin uhkailuihin niin huhhhuh.. Myydään vaan ja kusetetaan, sitten kun meille alkaa tulla uhkailuja niin oikeuteen ja lisää rahaa ja kusetusta! SUOMI ON HIENO MAA!
ps. Älkää ottako tosissaan... :D:D:D:D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2008 @ 22:00
|
default_
Newbie
|
24. maaliskuuta 2008 @ 20:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitan tähän lyhyen yhteenvedon omasta tilauksestani kun kerta kyselin neuvoja ja jätin sitten kesken, eli:
Tein tilauksen ja maksoin tilauksen 19.9.07, toimitusajaksi luvattiin n. 7-11vrk.
Tavaraa ei ruvennu kuulumaan enkä saanut myyjään mitään yhteyttä lukuisista yrityksistä huolimatta.
10.11.07 sain näytön ja ensimmäisen sähköpostin myyjältä jossa pahoitteli ja selitteli hidasta toimintaansa.
Sen jälkeen yhteydenpito taas katkesi. Joulukuussa 07 tein rikosilmoituksen poliisin nettisivujen kautta.
20.12 sain koneen, poliisin otettua yhteyttä datavirtaan.
Muutamaa päivää myöhemmin hain postista manuaalit ym. pienet tavarat.
Asiassa ei poliisin kannalta ollut rikosta, "kyseessä lähinnä huono kauppiastoiminta".
Kone oli huolimattomasti kasattu. Tilaamaani noctuan cooleria en ikinä saanut, ainoastaan väärän mallin lähetti koneen mukana.
Sain kunnolla näpeilleni tässä kaupassa enkä suosittele kaupankäyntiä datavirran kanssa kenellekään.
|
Newbie
1 tuotearvio
|
24. maaliskuuta 2008 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
juu joo aivan mut se mua tässä eniten ihmetyttää miksi ihmeessä ihmiset sit ostaa tuosta kyseisestä Datavirta nimisestä paikasta tavaraa??? en sano pahalla tätä asiaa ihmetyttää vain tommoinen asia minua jotkin on saaneet tuoteen hyvin sieltä ilman mitään tämmösiä rikosilmoituksia ja kuluttaja neuvoja hmm..mut oliskohan sit herra Dataviralla jokin valikoiva mielipide ihmisistä jotka tilaavat häneltä tavaraa? en tiedä..itsekkään en ole vieläkään saanut rahojani tilaamastani kotelostani jonka tilasin tuossa pari kk jonka peruin sitten sitten. Huolimatta kuluttaja neuvojan ottamasta yheteyden pidosta herra Datavirralle mut rahoja ei ole kuulunut vieläkään joten mikä neuvoksi? kuluttaja neuvojakin näyttää olevan kanssa aika voimaton tässäkin asiassa :( mut luovuta en tässä asiassa
|
Glabro
Newbie
|
25. maaliskuuta 2008 @ 04:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaahas, mukava nähdä, että täällä on aktiviteettia.
Itselläni on ollut muuta puuhaa päällä, saamattomuutta ja nettiyhteyttömyyttä, joten asia ei ole edennyt.
Kertokaapa, mitä viralliseen, toimivaan reklamaatioon Datavirralle tulisi laittaa, vai onko kyseessä vain vapaamuotoinen "Rahat tänne, tai..." -kirje?
Kuluttajariitalautakunta on näköjään tuossa aivan vieressä (täällä kaverilla Kalliossa), joten sinne voisi ajan kanssa marssia sisään - mutta eikö noita kanteita voisi pistää samaan kasaan, jotta käsittely olisi nopeampaa?
|
lehtipe3
Newbie
|
28. maaliskuuta 2008 @ 12:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietokoneen koppa tilattu ja maksettu tammikuussa. Ei vastaa sähköpostiin eikä puhelimeen. Asian edetessä kuluttaja-asiamies ei myöskään ole saanut yhteyttä. Ei ole pyynnöstäni (sähköposti) huolimatta toimittanut koppaa eikä purkanut kauppaa ja palauttanut maksamiani rahoja. Rikosilmoitus on nyt tehty petoksesta ja odotellaan josko näin saisin rahani takaisin.
Löysin kyseisen firman linkistä [url=http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/][/url]ja ihmettelen miten pitävät moista firmaa sivuillaan, kun tuntuu että monella muullakin on ongelmia ollut.
|
kemerus
Suspended due to non-functional email address
|
28. maaliskuuta 2008 @ 12:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Glabro: Jaahas, mukava nähdä, että täällä on aktiviteettia.
Itselläni on ollut muuta puuhaa päällä, saamattomuutta ja nettiyhteyttömyyttä, joten asia ei ole edennyt.
Kertokaapa, mitä viralliseen, toimivaan reklamaatioon Datavirralle tulisi laittaa, vai onko kyseessä vain vapaamuotoinen "Rahat tänne, tai..." -kirje?
Kuluttajariitalautakunta on näköjään tuossa aivan vieressä (täällä kaverilla Kalliossa), joten sinne voisi ajan kanssa marssia sisään - mutta eikö noita kanteita voisi pistää samaan kasaan, jotta käsittely olisi nopeampaa?
|
kemerus
Suspended due to non-functional email address
|
28. maaliskuuta 2008 @ 12:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kemerus: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Glabro: Jaahas, mukava nähdä, että täällä on aktiviteettia.
Itselläni on ollut muuta puuhaa päällä, saamattomuutta ja nettiyhteyttömyyttä, joten asia ei ole edennyt.
Kertokaapa, mitä viralliseen, toimivaan reklamaatioon Datavirralle tulisi laittaa, vai onko kyseessä vain vapaamuotoinen "Rahat tänne, tai..." -kirje?
Kuluttajariitalautakunta on näköjään tuossa aivan vieressä (täällä kaverilla Kalliossa), joten sinne voisi ajan kanssa marssia sisään - mutta eikö noita kanteita voisi pistää samaan kasaan, jotta käsittely olisi nopeampaa?
www.kuluttajariita.fi/dokumentit/fi/valitus-tavarasta.pdf
Täyttääkää tämä lomake, tulostakaa se ja allekirjoittakaa.
Kuluttajaneuvoja voi lomakkeen vielä tarkistaa "jos ehtii", että
kaikki sanamuodot on oikein.
Tämä lomake + kaikki muut tulosteet ("kuitit", e-mail keskustelut myyjän suuntaan) liitteeksi mukaan ja postiin kuluttajariitalautakuntaan.
Rahoja kannattaa pyytä korkojen kera takaisin.
Sitten poliisin luokse tekemään rikosilmoitus, (jos ei halua tuskailla nettilomakkeen kanssa). Kyseessä on lievä petos, jos kauppasumma on pieni.
Ja ei muutaku odottamaan kädet kyynärpäitä myöden ristissä, et rahat palautuu ja oikeus voittaa.
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
28. maaliskuuta 2008 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
|
19. huhtikuuta 2008 @ 09:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi paska! Pitäs kone varmaan lähettää takas datavirralle ku ehkä on emolevy tai virtalähde rikki. Ei kiinnostais yhtään, saa enää ikinä takas konetta. Mites täällä on sujunu ihmisten tilaukset?
|
Mainos
|
  |
|
Member
4 tuotearviota
|
19. huhtikuuta 2008 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaa joltain kaverilta tms. virtalähdettä ja kokeile toimiiko, jossei niin sitten lähetä se kone takas tonne ja valmistu odottamaan KAUAN että saat sen takaisin (ehjänä) :D
|