User Käyttäjä Salasana  

maanantai 15.9.2025 / 11:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 2muistikampaa 512mb ja 1gb, ongelmia?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
2muistikampaa 512Mb ja 1Gb, ongelmia?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
roksox
Junior Member
_
29. marraskuuta 2007 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps,

elikkä mulla on tällästä ongelmaa, jonka aluksi luulin olevan ihan softapohjasta mutta nyt aloin epäillä, että oisko mun uus 1Gb muistikampa syyllinen.

Kone alkaa välillä nikottelemaan, eli suoritinkäyttö nousee johonkin ~50% tienoille ihan ykskaks yllättäen. tätä on alkanu tapahtua sen jälkeen kun ostin koneeseen gigan muistia lisää. oon sorvaillu tota softapuolta jonkun aikaa mutta ei oikein tunnu auttavan

vanha kampa on 512Mb. molemmat muistit on verkkokauppa.com memoryä, 400MHz DDR. emolevy on abit:in KD7A, jossa on 3 muistipaikkaa.

Mulla on nyt ykkösmuistislotissa toi pienempi kampa ja kakkosessa isompi. voiko olla mahollista, että emolevy ei jotenkin tykkää erikokosista muisteista, vai onko väliä missä järkässe ne emolla on?

auttakee jos ossaatte.
Member

6 tuotearviota
_
30. marraskuuta 2007 @ 15:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Parasta on aluksi varmistaa, että muisti on todella syyllinen tähän. Poista muistikampaa hetkeksi ja katso, mitä tapahtuu. Jos syynä on muisti, tarkista emolevy-valmistajan kotisivuilta, mitä muisteja saa asentaa siihen ja mikä on muistin max. määrä.
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
1. joulukuuta 2007 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuskin johtuu siitä että ovat erikokoisia, itselläni on 256 ja 512 muistit kiinni eikö miyään häikkää.
roksox
Junior Member
_
2. joulukuuta 2007 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo, tosiaan siis en oo varma että johtuu muistista, mut alkaa olee jo vähä epätoivonen tän kanssa. tuolla hjt-osiossa on jo mun jotain juttuja asian tiimoilta jos joku osais auttaa..

hjt-asiaa

jos ois kuitenki softapohjanen juttu. kyllä musta tohon emoon pitäis 400Mhx DDr mennä, manuaalissa on vähän nihkeesti noi muistiasiat
roksox
Junior Member
_
5. joulukuuta 2007 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
alko jurppimaan niin huolella, että asensin windowsin uudestaan. nyt kun oon pari päivää tätä 'uutta' XP:tä käyttäny ni taas alko sama meininki. tosin sillon ku adobe reader asens päivitystä. suoritinkäyttö oli jotain 30% päivityksen jälkeenki vaikka suljin kaikki ohjelmat ja hiiren nykiminen jatku edelleen.

Onko kellään tietoa oisko tälläne ongelma:
prossusta: Amd Athlon XP 2400+
muistista: verkkokauppa.com 512MB ja 1Gb 400MHz DDR
emosta: abit KD7A
vai jostain kovosta kiinni.

millä helvetillä mä ton selvitän. ahistaa.
roksox
Junior Member
_
5. joulukuuta 2007 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
asensin tollasen process explorerin ja se herjaa että joku hardware interuupt veis tossa sekoilutilassa CPU:ta. mitä ihmettä, mikä se on käytännössä??
Mainos
_
__

_
roksox
Junior Member
_
8. joulukuuta 2007 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo o,

vian aiheuttajaks ilmeni näköjään jotenkin valikoivasti hajonnu cd-rw-asema. irrotin sen jokunen päivä sitten ja enää ei oo hw interrupteja tullu ja kone on toiminu kunnolla. jee.

athlon XP 2400+, abit KD7A, geforce4600ti, 1,5G DDR400
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 2muistikampaa 512mb ja 1gb, ongelmia?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy