elikkä mulla on tällästä ongelmaa, jonka aluksi luulin olevan ihan softapohjasta mutta nyt aloin epäillä, että oisko mun uus 1Gb muistikampa syyllinen.
Kone alkaa välillä nikottelemaan, eli suoritinkäyttö nousee johonkin ~50% tienoille ihan ykskaks yllättäen. tätä on alkanu tapahtua sen jälkeen kun ostin koneeseen gigan muistia lisää. oon sorvaillu tota softapuolta jonkun aikaa mutta ei oikein tunnu auttavan
vanha kampa on 512Mb. molemmat muistit on verkkokauppa.com memoryä, 400MHz DDR. emolevy on abit:in KD7A, jossa on 3 muistipaikkaa.
Mulla on nyt ykkösmuistislotissa toi pienempi kampa ja kakkosessa isompi. voiko olla mahollista, että emolevy ei jotenkin tykkää erikokosista muisteista, vai onko väliä missä järkässe ne emolla on?
Parasta on aluksi varmistaa, että muisti on todella syyllinen tähän. Poista muistikampaa hetkeksi ja katso, mitä tapahtuu. Jos syynä on muisti, tarkista emolevy-valmistajan kotisivuilta, mitä muisteja saa asentaa siihen ja mikä on muistin max. määrä.
joo, tosiaan siis en oo varma että johtuu muistista, mut alkaa olee jo vähä epätoivonen tän kanssa. tuolla hjt-osiossa on jo mun jotain juttuja asian tiimoilta jos joku osais auttaa..
alko jurppimaan niin huolella, että asensin windowsin uudestaan. nyt kun oon pari päivää tätä 'uutta' XP:tä käyttäny ni taas alko sama meininki. tosin sillon ku adobe reader asens päivitystä. suoritinkäyttö oli jotain 30% päivityksen jälkeenki vaikka suljin kaikki ohjelmat ja hiiren nykiminen jatku edelleen.
Onko kellään tietoa oisko tälläne ongelma:
prossusta: Amd Athlon XP 2400+
muistista: verkkokauppa.com 512MB ja 1Gb 400MHz DDR
emosta: abit KD7A
vai jostain kovosta kiinni.
vian aiheuttajaks ilmeni näköjään jotenkin valikoivasti hajonnu cd-rw-asema. irrotin sen jokunen päivä sitten ja enää ei oo hw interrupteja tullu ja kone on toiminu kunnolla. jee.