User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 30.7.2025 / 21:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > laitteiston yhteensopivuus ja virran riittävyys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Laitteiston yhteensopivuus ja virran riittävyys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
voiolla
Newbie
_
29. maaliskuuta 2009 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itse kasannut tietokoneeni. Nyt kuitenkin käyttöönoton jälkeen olen hieman huolissani parin komponentin yhteensopivuudesta ja siitä riittääkö virta. Tämä tuli mieleeni, koska osa pelaamistani peleistä suostuu toimimaan ongelmitta, mutta on pari peliä jotka eivät suostu toimimaan. Kummassakin pelissä kuva jähmettyy täysin paikalleen muutaman sekunnin välein ja palautuu normaaliksi, jähmettyy, normaali.. Tämä vain jatkuu koko ajan.

Olen kokeillut alhaisia grafiikka-asetuksia ja näytönohjaimen ajureiden sekä directx päivitystä, muttei ole auttanut. Alla nykyinen kokoonpanoni, kertokaa jos löydätte jotain ongelmia komponenttien kesken. Kysyin kyllä ennen osien hankkimista eräältä gurulta ja sanoi että kaikki olisi ok.

Emolevy: MSI K9AG Neo2-Digital
Prosessori: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Näytönohjain: MSI NVIDIA GeForce 9800 GT (T2D512-OC)
Virtalähde: Antec Earth Watts 650W (ATX)
Muisti: 3072MB RAM
Käyttöjärjestelmä: Windows Xp Pro SP3
Äänikortti: Creative Sound Blaster® Audigy SE
Verkkokortti: D-Link DGE-528T
Samsungin kovalevy
Samsungin CD/DVD-asema

Itse olen miettinyt että onko emolevyssäni oleva näytönohjaimen PCI-E paikka 2.0 vai 1.0? Ilmeisesti näyttis toimii paremmin 2.0 slotissa.

Riittääkö 650W poweri koko laitteistolle?

Minulta ovat ideat lopussa. Tarkoitus oli kasata kone joka pyörittää pelaamiani pelejä. Voin tietysti mainita pelit jotka eivät toimi: WoW - Wrath of Lich King ja SimCity Yhteiskunnat.
Pelit jotka toimivat: Age of Empires 3, C&C Generals, The Witcher ja Spore.
Senior Member

6 tuotearviota
_
29. maaliskuuta 2009 @ 12:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Riittääkö 650W poweri koko laitteistolle?

Helposti
voiolla
Newbie
_
2. huhtikuuta 2009 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä tietää että ainakaan liian vähästä virransaannista ei ole kyse.

Osaako joku kertoa että onko emolevyni näyttiksen väylä 1.0 vai 2.0 vai onko tällä edes väliä? Meinaan kun osa peleistä toimii ja osa ei. Itse yritin etsiä, mutten löytänyt väylästä muuta tietoa kuin x16.
Senior Member

6 tuotearviota
_
2. huhtikuuta 2009 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti voiolla:
Hyvä tietää että ainakaan liian vähästä virransaannista ei ole kyse.

Osaako joku kertoa että onko emolevyni näyttiksen väylä 1.0 vai 2.0 vai onko tällä edes väliä? Meinaan kun osa peleistä toimii ja osa ei. Itse yritin etsiä, mutten löytänyt väylästä muuta tietoa kuin x16.

Eipä sillä oikeastaan merkitystä ole. PCI-E x16 2.0 väyläinen näyttis toimii kyllä PCI-E x16 1.X-väylässä, ja merkittävää tehoeroa ei tietääkseni ole
Mainos
_
__

_
voiolla
Newbie
_
3. huhtikuuta 2009 @ 00:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos tiedosta. Eiköhän tämä tästä. Nyt pystyn paremmin selvittämään mistä ongelmani johtuvat. Olet ollut todella avuksi. Sain vastaukset kaikkiin kysymyksiini. Kiitos. =)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > laitteiston yhteensopivuus ja virran riittävyys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy