Mulla on windows vista 32 käyttöjärjestelmä koneessa ja hankin windows 7 home-päivitys paketin. Pakettiin kuuluu 32 ja 64 bittinen versio. Tällä hetkellä koneessa vista 32 bittinen. Kysymys: Voinko asentaa 64 bittisen käyttiksen koneeseen tästä paketista vai täytyykö mun ostaa täys versio seiskasta?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gismo77: Mulla on windows vista 32 käyttöjärjestelmä koneessa ja hankin windows 7 home-päivitys paketin. Pakettiin kuuluu 32 ja 64 bittinen versio. Tällä hetkellä koneessa vista 32 bittinen. Kysymys: Voinko asentaa 64 bittisen käyttiksen koneeseen tästä paketista vai täytyykö mun ostaa täys versio seiskasta?
Jos tuo Windows 7 on Vista->Win 7 upgrade nimellä yms, niin silloin et tarvitse täysversiota. Tuo jo tavallaan on täysversio. Ja voit asentaa 64-bittisen, tosin et tule asentamaan sitä päälle, vaan kun asennus kysyy, mihin osioon Win 7 asennetaan, paina jokaisen aseman kohdalla format ja sitten asennat Win 7:an normaalisti vaikka C asemalle.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MarsWin: Ja voit asentaa 64-bittisen, tosin et tule asentamaan sitä päälle, vaan kun asennus kysyy, mihin osioon Win 7 asennetaan, paina jokaisen aseman kohdalla format ja sitten asennat Win 7:an normaalisti vaikka C asemalle.
Ja tuotahan ei nyt todellakaan kannata ihan ummikkona lähteä seuraamaan, etenkin jos omaa useampia osioita/kovalevyjä jotka haluaa vielä käyttökelpoisena säilyttää.
Eli formatoidaan vain se osio/levy jolle halutaan asentaa.
Onko mulle käytännössä tarpeen asentaa 64 bittistä versiota? kone: amd athlon 64 x2 5200, asus radeon 4850, 512mt. Muistia 4gb. Hyödynkö siitä merkittävästi verrattuna 32 bittiseen??