User Käyttäjä Salasana  

lauantai 5.7.2025 / 16:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > apua ulkoisen kovalevyn valintaan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua ulkoisen kovalevyn valintaan
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
DeepBlue
Newbie
_
25. tammikuuta 2010 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näin alkajaisiksi: Onko tämä oikea palsta esittää kysymyksiä ulkoisista kovalevyistä? Asiantuntemukseni tietotekniikasta on melko heikkoa.

Olen aikeissa ostaa uuden ulkoisen kovalevyn USB-liitännällä (kapasiteetti noin >500-1000Gt), koska läppärin muisti on lähes täynnä ja minun on siirrettävä osa datastani luotettavalle kovalevylle. Ilmeisesti siinä pitää olla oma virtalähde, jotta se olisi nopea?

Tarvitsen myös luotettavan kovalevyyn liittyvän varmuuskopiontiohjelman. Edellinen ulkoinen kovalevyostokseni oli Buffalo 500Gt, mutta sen mukana tuleen Memeo-ohjelman varmuuskopiontiin automaattisesti tai "käsin" ei voi luottaa. "Käsinkin" kopioidessa Buffalo katkaisee kopiontiketjun, jos jossain tiedostossa on joku virhe tai liian pitkä tiedotonimi, mutta se ei ilmoita, miltä kohdalta kopiontiprosessi katkesi. Se ei kerro edes sitä, että se ei kopioinut kaikkea vaan eron näkee vertaamalla ominaisuuksista tiedostokokoja.

Millä valmistajalla on luotettava varmuuskopiontisysteemi? Mikä olisi hyvä, nopea ja luotettava ulkoinen kovalevy kohtuuhintaan? Vai onko sellaista?

Olisin asiantuntevista neuvoista ylen kiitollinen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2010 @ 19:41

alakoo
Member

8 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2010 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ulkoisissa kovalevyissä on sisäänrakennetut virtalähteet, nopeus riippuu hieman mallista. Yleensä ulkoiset kovalevyt jakautuvat pieniin, kompakteihiin, tyylikkäisiin ja suurempiin sekä käytännöllisempiin ( usein myös nopeampiin ). Mikäli koko tai ulkomuoto ei ole kriteeri, ja etenkin mikäli sinulla on 2 usb-paikkaa yhden sijaan, suosittelen sellaista.

Itse käytän varmuuskopioinnissa WD Sync ohjelmaa, joka toimitetaan western digital - kovojen yhteydessä, merkki on yleisesti luotettavana pidetty. Toinen ohjelma, jota käytän kovalevyni kanssa on Dmailer.

Mitä virheisiin tulee, ohjelma ilmoittaa mitä ja miksi se on tapahtunut. Itse olen törmännyt vain virheellisiin tiedostonimiin (liian pitkä, erikoismerkkejä, tms) Valvon silti prosessia käsin, sillä olen törmännyt ongelmiin lopputuloksessa (mahdollisesti omaa vikaani).

Mainitsemassasi tilaluokassa on löydettävissä suhtkoht edullisia kovoja aina n.40 eurosta alkaen, yli 100? lienee jo tarpeettoman paljon.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2010 @ 17:20

DeepBlue
Newbie
_
26. helmikuuta 2010 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksesta, alakoo.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > apua ulkoisen kovalevyn valintaan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy