User Käyttäjä Salasana  

tiistai 12.8.2025 / 09:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > ensivaikutelma lumia 1020:sta: koko yllätti ja kamera vakuutti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ensivaikutelma Lumia 1020:sta: Koko yllätti ja kamera vakuutti
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Ensivaikutelma Lumia 1020:sta: Koko yllätti ja kamera vakuutti

uutinen julkaistu: 12 heinäkuuta, 2013

Osallistuin eilen Nokian pääkonttorilla Espoossa järjestettyyn tapahtumaan, jossa Nokia tarjosi suomalaislehdistölle mahdollisuuden päästä vilkaisemaan New Yorkissa julkaistua Lumia 1020 -puhelinta. Kaiken kaikkiaan laite oli positiivinen yllätys, monellakin osa-alueella. Itse julkaisu ei enää tarjonnut ainakaan laitteen ominaisuuksien puolesta suuria yllätyksiä, sillä Lumia 1020 ehdittiin ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. heinäkuuta 2013 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
...niin ja sitäkään en oikein ymmärrä mitä ihmeellistä esim. anroidin muokattavuudessa on, ertä se on paljon parempi? Edellinen puhelin oli anroid ja ihan samanlailla tuli käytettyä kuin esim. WP. Painelet niitä shortcutteja ja käytät ohjelmaa niistä. Veikkaan että olen enemmistö kuka puhelinta käyttää juurikin näin, kun ei jaksa enään sen kanssa säätää...
Senior Member

7 tuotearviota
_
14. heinäkuuta 2013 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Normikäyttäjälle siitä androidin avoimuudesta ei ole mitään hyötyä. Mutta se on android-fanien ainoa valttikortti niin se pitää aina käyttää. Kukaan niistä ei oikeasti osaa jotain linuxin kerneliä alkaa muokkaamaan ja kääntämään. Mutta pitää sillä siti aina lesota
ThaGh0stED
Junior Member
_
14. heinäkuuta 2013 @ 23:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@7
Lumia hyvä puhelin? missä vaiheessa afterdawnista on tullut vitsinurkkaus. Lumia on kyllä puhelin mihin en itse koskisi pitkällä tikullakaan, mitään hyvää ei oo kokemusta tai kuullut niistä. Kamera on ainoa miten niillä pärjää mutta sekin hyvin heikkoa
Senior Member

7 tuotearviota
_
14. heinäkuuta 2013 @ 23:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^taas yksi androidin hankkinut joka yrittää epätoivoisesti perustella päätöstään :D
Senior Member

7 tuotearviota
_
15. heinäkuuta 2013 @ 00:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hieno nähdä kuinka vielä vuosi sitten pohjamudissa ryöminyt nokia on nousemassa hyvää vauhtia ylös (+110% noussut pörssissä vuoden aikana = lumian takia). Lumia on mahtava brändi ja kilpailee jo hyvin iphonen kanssa maailmanlaajuisesta hittipuhelimen asemasta.
OJ_Ghost
Senior Member
_
15. heinäkuuta 2013 @ 08:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@25, samfin,

Nyt en ymmärrä. Sulla on L920 ja et ymmärrä miksi L1020 on älypuhelin?! 1020 on 920 vieläkin paremmalla kameralla. 920 on älypuhelin. Että laske siitä. ;) Ihme porukkaa nykypäivänä, kun ei omia hoksottimia enää tän vertaa pystytä käyttään.
OJ_Ghost
Senior Member
_
15. heinäkuuta 2013 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@28
Kerro nyt taas vitsinurkkauksen iloksi, että miksi olet tota mieltä.
Oletko kokeillut itse WP8 puhelimia? Ja jotta saat edes kuulla "mitään hyvää" niistä, pidä silmäs auki. Tässä tulee: Lumia 920 on paras puhelin mitä mulla on ollut tai mitä olen kokeillut, juoheva, toimiva, järjestelmällinen, siisti, näyttää hyvältä niin sisältä kuin ulkoa...
Käyttötarkoituksia on monia, eikä mikään täytä kaikkien tarpeita. Minä en pidä iOS:stä enkä Androidista, siksi siirryin Maemosta WP:hen.
OJ_Ghost
Senior Member
_
15. heinäkuuta 2013 @ 13:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@34
Sanoin että en pidä kahdesta muusta. Siksi, noin lyhyesti. On hieman eri ilmoittaa, että jostakin ei ole mihinkään tms. ilman perusteluita. Noin lähtökohtaisesti siis.

Mutta kun kysyit, niin iOS:stä en pidä koska se on 100% ikoniviidakkoa. Eikä ikoneissa ole jokusten numeroita hienompaa älyä. Tämä on hieman jo muuttunut, mutta edelleen iOS:n käyttöliittymä on sama kuin alkuperäisessä iPhonessa. En tykkää.

Androidista mulla on vähiten kokemusta, mutta jotenkin se ei vain ole koskaan houkutellut edes. Olen jokusia räpläillyt ja näyttää ne jokusissa mainoskuvissa hienoilta, mutta perus ongelma niissäkin minulle on vahva ikoniviidakko. Toki widgettejä saa, mutta ne on päälle liimattuja.

Siitä huolimatta, että pidän eniten WP:stä, olen sen verran fiksu, että en tule tänne aukomaan, että se ja se ei ole edes älypuhelin tai sillä ja sillä ei tee mitään. En koska kaikki kolme järjestelmää ovat älypuhelinjärjestelmiä ja kaikki pystyy lopulta samoihin juttuihin 99% käyttäjistä.
samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
15. heinäkuuta 2013 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@OJ_Ghost

Jos lukisit uudelleen mitä kirjoitin niin ehkä menisi perille mitä ajoin takaa. Ei sinunkaan viestistäsi paista mitään muuta läpi kuin KAMERA.

Tarkoitin siis, että nokia on myynyt puhelimiaan (oma mielikuva) täysin kamerallansa ja kaikki muu puhelimessa on jäänyt ns. varjoon.

En siis vähätellyt puhelinta yhtään, koska aikaisemmin sanoinkin, että tykkään WP8:sta, mutta kun kamera sitä, kamera tätä ja ei muuta enimmäkseen.
OJ_Ghost
Senior Member
_
15. heinäkuuta 2013 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samfin,
ihan rauhassa vaan. ;)

"Ei itsekkään jaksa ymmärtää miksi tätä myydään älypuhelimena..."
Miten tämä pitäisi ymmärtää? Miksei WP8 puhelinta myytäisi älypuhelimena. Sitähän se on.
Miksikö se julkaistiin lähes pelkästään puhumalla kamerasta? Koska siinä on ylivertainen, täysin muista (pois lukien tietenkin 808) poikkeava tekniikka jne. Kaikki muuhan on samaa kuin 920, 925, 928... Miksi esitellä uudestaan jo esiteltyjä ominaisuuksia?

Minusta Nokia on myynyt Lumioita erilaisella käyttöliittymällä, navigoinnilla, virtuualinäkymillä ja kyllä myös kameroilla. Totta kai kameroilla, kun Nokian kamerat ovat parhaat.
samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
15. heinäkuuta 2013 @ 23:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Rauhassa ollaan.. :)

Tiedän, että se on älypuhelin, mutta sitä vain markkinoidaan kamerana, eikä niinkään puhelimena.

Sen takia kannattaisi käydä hiukan puhelin puoltakin läpi mahdollisten uusien ostajien takia. Ei uudet potenttiaaliset wp8 ostajat ole kiinnostunut mitä aikaisemmissa on ollut vaan juurikn tässä yksilössä. Olis se sitten melkein samaa kuin vanhassa.

Niin ja nokian kamera on nyt ollut jokusen vuoden jo niin ylivertaista, että sitä edelleenkin jaksetaan markkinoida kameran voimalla aina vain parempana ja patempana.

Ilmeisesti kuulun vain vähemmistöön jota oikeasti kiinnostaa käyttöliittymä eikä kamera ensijijaisesti ja kuinka sulavasti se toimii?

Mutta se siitä. Toivottavasti pointtini tuli selville mitä hain takaa. :)
Calileon
Member
_
15. heinäkuuta 2013 @ 23:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@38 Ei varmaan keskitytty nyt niihin muihin ominaisuuksiin kun on käytännössä samat kuin 920, 925 ja 928:ssa. Tässä se uusi juttu oli tuo kamera. Muiden asioiden läpi käynti tuossa esittelyssä olis ollut saman toistamista.
OJ_Ghost
Senior Member
_
16. heinäkuuta 2013 @ 12:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samfin,
Hyvä, nyt selkis. :)
En ole kattonut, mutta eiköhän Nokian nettisivuilta joku esittely löydy muistakin ominaisuuksista. Toisaalta 1020 ei ole lainkaan uusien ns. perusasiakkaiden hankkimista varten, heille on 920 ja 925. 1020 on valokuvauksesta kiinnostuneille ja muutenkin eräänlainen spesiaali tuote omien kykyjen näyttämiseen.

Olet oikeassa, että ehkä jotkut asiaa tuntemattomat ihmettelevät, että onko se puhelin vai kamera, mutta luulen silti, että aika äkkiä se heillekin selviää, jos tuote kameran takia kiinnostaa. Ja eikö se ole juuri oikea tapa myydä tämänkaltaista tuotetta? Jos taas kamera ei kiinnosta, niin tuskin kauppoja tulee, koska kamera maksaa extraa ja näkyy kyhmynä puhelimessa...
Mainos
_
__

_
ThaGh0stED
Junior Member
_
16. heinäkuuta 2013 @ 22:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja taas nokia yrittää mainostaa puhelintaan "super" kameralla. Näitä on nähty, ei oo vakuuttanu. MUTTA, nokia kyllä loistaa kameralla muihin valmistajiin nähden, mutta siihen niiden hyvät puolet ainaskin omassa käytössä jäävätkin.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > ensivaikutelma lumia 1020:sta: koko yllätti ja kamera vakuutti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy