User Käyttäjä Salasana  

tiistai 20.5.2025 / 22:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kumpi parempi ssd?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kumpi parempi ssd?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Madeinthefin
Newbie
_
2. huhtikuuta 2014 @ 20:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei. Itse olisin hankkimassa 120gb SSD:tä. Minulla ei ole näistä paljoa kokemusta,
niin halusin täällä kysyä että mikä ssd olisi hyvä. Minulle on ehdotettu kahta erilaista

http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=55603
Ja
http://www.jimms.fi/tuote/SH103S3%2F120G-PROMO

Onko noilla mitään eroa? kumpi kannattaisi hommata? Onko parempaa ehdotusta?
Max budjetti 80?
Kiitos jo etukäteen
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
2. huhtikuuta 2014 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Noista ottasin ton Kingstonen. Mutta mieluiten säästäisin Sampaan kuten tää http://www.jimms.fi/tuote/MZ-7TE120BW

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
BPVest
AfterDawn Addict
_
2. huhtikuuta 2014 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy:
Moi,

Noista ottasin ton Kingstonen. Mutta mieluiten säästäisin Sampaan kuten tää http://www.jimms.fi/tuote/MZ-7TE120BW
Toi Kingston hakkaa ton Sampan suunnilleen kaikessa ja maksaa vähemmän.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
2. huhtikuuta 2014 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka hinta paukkuukin hieman yli niin laitetaan näkyville:
http://www.jimms.fi/tuote/MZ-7PD128Z

e. Eli huomenna ne pari muovipussillista Karhuja tai Batteryja kiikuttaa kauppaan niin purkeista tulee se kymppi budjetin päälle. :)

X4 960T @4.4GHz + Ninja 3 + M5A99X evo r2.0 + G.Skill Ares 2x4GB 1866MHz + Samsung 830 128GB & 500GB hdd + XFX R9 270 DD + Asus DVD/RW + Rosewill BlackHawk + Super Flower 500W + Win 7 + Samsung 23" tv/näyttö + Modailen, siis olen

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2014 @ 21:56

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2014 @ 17:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy:
Moi,

Toi Kingston hakkaa ton Sampan suunnilleen kaikessa ja maksaa vähemmän.
Yhtäkään luotettavaa, SF en o vie tavannu. Ykskään Samppa ei o vie pettäny, mut yhdenhengen käyttökokemus on suht vähästä, verrattuna miljoonien valmistukseen.

SF.iä itsellä 6kpl samppoja 4kpl.

Edit: Niin ja onhan tossa vie sekin et SF,nopeus on datassa joka voidaan pakata, kuntaas sampan nopeus on sama voidataa pakata tai ei.
Mitä elämän testit sanoo voi vaihdella mut tän mukaan Samppa olis voitol (ensimmäinen linkki joka googlel kätee osu).

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2014 @ 17:39

Uppmas
Senior Member
_
3. huhtikuuta 2014 @ 18:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhtäkään epäluotettavaa Sandforcea taasen en itse ole havainnut.
Nopeustesteillä voi kielikuvallisesti pyyhkiä ahterinsa, jokainen SSD:n tasoinen SSD on tarpeeksi nopea.

Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2014 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uppmas:
Nopeustesteillä voi kielikuvallisesti pyyhkiä ahterinsa, jokainen SSD:n tasoinen SSD on tarpeeksi nopea.

No, mulla ollut kaksi kappaletta SF-levyjä eri koneissa ja kyllä kummassakin on ollut ongelmia. Valmiustilaa ei ole voinut käyttää kun sieltä palaaminen on ollut epävarmaa ja kylmä boottaus ongelmia on ollut. Vikoja joiden kanssa on mahdollista elää. Sinällään siitä voi aina olla montaa mieltä mikä on tarpeeksi nopea ja mikä ei. Fakta on kuitenkin että SF-pohjaisten levyjen suorituskyky vaihtelee rajusti käytetyn datan mukaan. Mielellään maksan vähän enemmän, että saan nopeamman ja täysin vakaan levyn minkä suorituskyky on tasainen.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2014 @ 19:31

Madeinthefin
Newbie
_
3. huhtikuuta 2014 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä olisi järkevintä ottaa toi samsung evo?
BPVest
AfterDawn Addict
_
3. huhtikuuta 2014 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Madeinthefin:
Elikkä olisi järkevintä ottaa toi samsung evo?
Ei. TLC roskaa eikä Evo ees oo halvempi.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Senior Member

12 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2014 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä Kingston V300

Win 10 Pro | Intel i7 8750h | GTX 1060 6GB | 32GB DDR4 | 500GB NVMe SSD + 1TB HDD
Senior Member

12 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2014 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä Kingston V300

Win 10 Pro | Intel i7 8750h | GTX 1060 6GB | 32GB DDR4 | 500GB NVMe SSD + 1TB HDD
Senior Member

12 tuotearviota
_
Itsellä Kingston V300

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2014 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kingston tarjous loppui joten Evo on halvempi kuin HyperX 3K. TLC:n ainoa heikkous on pienempi käyttöikä. Kuitenkin tuolle Evo sarjalle luvataan 10Gb/päivä käytöllä 28 vuoden kesto. En äkkisiltään usko, että peruskäytössä MLC levyt on sen kestävämpiä. Kun vielä huomioidaan että tuo Evo on nopeampi oikeassa elämässä kuin mikään Sandforce viritys, niin valinta ei ole mielestäni vaikea. Toki sitten asia on eri jos puhutaan esim. serveri käytöstä. Silloin vaaditaan parempaa kestävyyttä.
http://ssdendurancetest.com/ssd-enduran...ung-840-EVO-120

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2014 @ 11:58

Member

1 tuotearvio
_
4. huhtikuuta 2014 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen kanssa hankkimassa ssd:tä joten kysyn onko näistä mihinkään? link link

RAM: 8GB DDR3 1866MHz CL9 1.6V Ballistix Sprt
EMOLEVY: ASUS M5A97 R2.0
PROSESSORI: AMD FX-6300 six-core 4.7GHz
VIRTALÄHDE: XFX 550W PRO Core Edition ATX
NÄYTÖNOHJAIN: Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB
AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2014 @ 15:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fin_BoomHeadshot:
Itse olen kanssa hankkimassa ssd:tä joten kysyn onko näistä mihinkään? link link
itse käyttänyt crucialin hieman vanhempaa 64gb levyä jo toista vuotta ilman ongelmia, joten uskaltaisin suositella M500:stakin. Kaveri osti kyseisen PNY:n levyn ja se hajosi käytännössä heti, mutta ehkä kyseessä oli vain huono yksilö.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
BPVest
AfterDawn Addict
_
4. huhtikuuta 2014 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Kingston tarjous loppui joten Evo on halvempi kuin HyperX 3K. TLC:n ainoa heikkous on pienempi käyttöikä. Kuitenkin tuolle Evo sarjalle luvataan 10Gb/päivä käytöllä 28 vuoden kesto. En äkkisiltään usko, että peruskäytössä MLC levyt on sen kestävämpiä. Kun vielä huomioidaan että tuo Evo on nopeampi oikeassa elämässä kuin mikään Sandforce viritys, niin valinta ei ole mielestäni vaikea. Toki sitten asia on eri jos puhutaan esim. serveri käytöstä. Silloin vaaditaan parempaa kestävyyttä.
http://ssdendurancetest.com/ssd-enduran...ung-840-EVO-120
Tosta puuttuu kestävyystesti. Datan pitäis säilyä vuoden verran eikä tossa sitä testata.

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2014 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tosta puuttuu kestävyystesti. Datan pitäis säilyä vuoden verran eikä tossa sitä testata.

Yllätys, että testi ei sulle kelvannut :D Yhteenveto on kuitenkin tämä. MLC on kestävämpi kuin TLC. Normaalissa käytössä sillä on kuitenkin paljon vähemmän merkitystä kuin SSD levyjen nopeus käppyröillä.

BPVest
AfterDawn Addict
_
4. huhtikuuta 2014 @ 18:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Yllätys, että testi ei sulle kelvannut :D Yhteenveto on kuitenkin tämä. MLC on kestävämpi kuin TLC. Normaalissa käytössä sillä on kuitenkin paljon vähemmän merkitystä kuin SSD levyjen nopeus käppyröillä.
Ei kelpaa koska testi ei testaa standardien vaatimuksia.

TLC vois olla järkevämpi halvemmalla. Samalla hintaa MLC.

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2014 @ 18:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ei kelpaa koska testi ei testaa standardien vaatimuksia.

TLC vois olla järkevämpi halvemmalla. Samalla hintaa MLC.

Sitä päivää odotellessa, kun sulle kelpaava testi löytyy. No, kuka on rohkea niin saa vaikka tässä kertoa mille nykyisistä SSD levyistä lupaa varman viiden vuoden keston ja järkevän koon sen ajan tarpeille.

SF-levyjen paras puoli on hinta. Vanhentunut ja ilmeisesti halpa ohjain mahdollistaa MLC muistien käyttämisen halvemmissakin sarjoissa. Sillä saa heikomman muistiohjaimen/suorituskyvyn ja teoriassa kestävämmät muistipiirit. Erityisen halpaan hintaan SF-levyt on järkeviä ostoksia. Muuten unohtaisin.

BPVest
AfterDawn Addict
_
4. huhtikuuta 2014 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitä päivää odotellessa, kun sulle kelpaava testi löytyy.
Ei taida tulla ihan heti.

Member
_
4. huhtikuuta 2014 @ 18:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Yllätys, että testi ei sulle kelvannut :D Yhteenveto on kuitenkin tämä. MLC on kestävämpi kuin TLC.
Tarkennus, TLC: llä on vähemmän kirjoituskestävyyttä. Data itsessään ei mihinkään katoa vaikka kirjoituskerrat tulisi käytettyä. Itse en pidä normikäytössä TLC: tä ongelmana.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

BPVest
AfterDawn Addict
_
4. huhtikuuta 2014 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Tarkennus, TLC: llä on vähemmän kirjoituskestävyyttä. Data itsessään ei mihinkään katoa vaikka kirjoituskerrat tulisi käytettyä. Itse en pidä normikäytössä TLC: tä ongelmana.
Siinähän se data just katoo. Solut kuluu liikaa, ei pidä dataa tallessa.

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2014 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uppmas:

No, mulla ollut kaksi kappaletta SF-levyjä eri koneissa ja kyllä kummassakin on ollut ongelmia. Valmiustilaa ei ole voinut käyttää kun sieltä palaaminen on ollut epävarmaa ja kylmä boottaus ongelmia on ollut. Vikoja joiden kanssa on mahdollista elää. Sinällään siitä voi aina olla montaa mieltä mikä on tarpeeksi nopea ja mikä ei. Fakta on kuitenkin että SF-pohjaisten levyjen suorituskyky vaihtelee rajusti käytetyn datan mukaan. Mielellään maksan vähän enemmän, että saan nopeamman ja täysin vakaan levyn minkä suorituskyky on tasainen.

Hmm. Kummahomma mulla samankuuloset ongelmat ulkomuistista testattu 5 eri emon/koneen(sataohjaimen) kanssa. 3kpl Intel, 2kpl AMD.

Mikä kivointa, samat ongelamt jatkuivat siirryttäessä SATA 2 SSDstä, SATA 3 SSDhen. Vaikka SF-ohjain vaihtui samalla.

Onneksi minun ongelmaani löytyi ratkaisu. Käytän niitä säilytystilana. Silloin vaikka pelaisin pelejä niiltä, ei käyttiksen ja SF-ohjaimen väliset sekoilut ilmenny ja kone toimii. Näin levyt ei mene "hukkaan", eikä tarvitse enää turvautua kovalevyihin.

Edit:
SSDn RAIDittamisesta. Itse pistän aina pääkoneeni käyttikset RAID0 enkä käytä siis enää HDDta. TRIM puute ongelma? hmm en ole itse huomannut, mutta käytöstähän se riipuu.
Tässä nykysen (2x Samsung 250GB EVO @RAID 0) ATTO tulos, kun F&H jauhaa täysil ja humppa soi youtubes.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2014 @ 23:00

Member
_
5. huhtikuuta 2014 @ 07:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Siinähän se data just katoo. Solut kuluu liikaa, ei pidä dataa tallessa.
Eikä katoa, koska levyä pystyy kyllä lukemaan! (eihän ne Samsungilla mitään aaseja ole, kun Evon julkaisivat)

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

Mainos
_
__

_
Member

1 tuotearvio
_
5. huhtikuuta 2014 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä ja Madeinthefin haluaisimme suoran vastauksen mikä noista ssd levyistä on paras hinta/laatusuhteeltaan. Minä en ainakaan ymmärrä yhtään mistä puhutte joten voisitteko vain sanoa suoraan.

RAM: 8GB DDR3 1866MHz CL9 1.6V Ballistix Sprt
EMOLEVY: ASUS M5A97 R2.0
PROSESSORI: AMD FX-6300 six-core 4.7GHz
VIRTALÄHDE: XFX 550W PRO Core Edition ATX
NÄYTÖNOHJAIN: Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kumpi parempi ssd?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy