User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 17.9.2025 / 21:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > apple watchin akkukestotiedot paljastuivat: näyttää aikaa kolmen tunnin ajan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apple Watchin akkukestotiedot paljastuivat: Näyttää aikaa kolmen tunnin ajan
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Apple Watchin akkukestotiedot paljastuivat: Näyttää aikaa kolmen tunnin ajan

uutinen julkaistu: 22 tammikuuta, 2015

Tämän vuoden alussa myyntiin tulevassa Apple Watch -älykelloa ei parane käyttää kovin aktiivisesti, sillä muuten joudut lataamaan laitetta parin tunnin välein. 9to5macin Mark Gurmanin mukaan kellon akkukestoon liittyvien seikkojen takia Apple päätti lykätä sen julkaisua viime vuoden lopusta tämän vuoden alkuun. Mikäli Apple Watchilla pelaa tai käyttää muita raskaista sovelluksia, voi ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
prunester
Member
_
26. tammikuuta 2015 @ 20:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Esimerkiksi yksikään käyttämäni Lumia ei ole tökkivä.

Jaa, minkähän takia mun Lumia sitten on tahmainen käytettävä?

Kyllä se ihan käyttökelpoinen on, mutta kaukana parhaista.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
26. tammikuuta 2015 @ 22:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti prunester:

Ja minkä takia mun iPad välillä tahmailee ja kerta kaikkiaan jää jumiin, tai jotkut sovellukset kerta kaikkiaan kaatuilee aika usein? Siis vaikka jonkun mielestä käyttökokemus pitäisi olla täydellinen.
Giis
_
26. tammikuuta 2015 @ 23:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:

Ihan esimerkkejä siitä miten vastaava laite maksaa noin puolet iPhonesta on aika paljon.

Voitko nimetä edes yhden raudaltaan iPhone 6:tta vastaavan laitteen hintaan 350e tai alle?

Halvempi laite on parempi ostaa, jos se on vastaava mitä kalliimpi. Halvempia löytyy.
Jos käyttis on sama, rauta on vastaavaa (myös muuten kuin spekseissä) niin kyllä, silloin kannattaa ostaa halvempi.

Halvempia löytyy, esimerkkejä vastaavista odotellessa.
Tällä hetkellä oma Lumia 1020 nyt ainakin toimii sulavammin mitä tämä iPad Air. En ole niinkään verrannut mitä eroja raudasta iPhone kuuden ja tuon Lumian välillä on, mutta sillähän ei kai ollut väliä? Saa nyt alta 300 euroon.

Parhaimpia ominaisuuksia kamera ja Here. iPhonessa ei toki huono kamera, mutta parempi tässä. Navigoinnista jos puhutaan, niin iPhonen versio oikeasti huono tähän verrattuna.

Rakenteellisesti jos arvioi ja siten miten tuo puhelin on putoillut ja miten esim. iPad hajosi kerta pudotuksesta, niin Lumiani on kestävempi.

Jos arvioi talouden toista Lumiaa mikä taisi olla 520, niin toki jonkin verran heikompi rauta, mutta toisaalta hintakin oli satasen uutena. Käyttöjärjestelmä ihan sama mikä kaikissa Lumioissa.
prunester
Member
_
26. tammikuuta 2015 @ 23:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ja minkä takia mun iPad välillä tahmailee ja kerta kaikkiaan jää jumiin, tai jotkut sovellukset kerta kaikkiaan kaatuilee aika usein? Siis vaikka jonkun mielestä käyttökokemus pitäisi olla täydellinen.
Mistä minä tietäisin. En ole esittänyt mitään näkemyksiä iPadin käytettävyydestä.
prunester
Member
_
26. tammikuuta 2015 @ 23:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä minä tietäisin, en ole esittänyt mitään arvioita tai väitteitä iPadin käytettävyydestä.
Giis
_
26. tammikuuta 2015 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mistä minä tietäisin. En ole esittänyt mitään näkemyksiä iPadin käytettävyydestä.
No et suoranaisesti, mutta melko selkeästi tuonnut selväksi, että keskimäärin hinnakkaammat Appplen tuotteet ovat kaikkein parhaat. Sitä paitsi sama käyttis kaikkinensa mitä iPhonessa. Pitkälle myös sama rautakin.
prunester
Member
_
26. tammikuuta 2015 @ 23:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No et suoranaisesti, mutta melko selkeästi tuonnut selväksi, että keskimäärin hinnakkaammat Appplen tuotteet ovat kaikkein parhaat.
Luetaankohan me samaa keskustelua ylipäätään? =)

Sulla tuntuu olevan aika vilkas mielikuvitus.
Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 00:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No et suoranaisesti, mutta melko selkeästi tuonnut selväksi, että keskimäärin hinnakkaammat Appplen tuotteet ovat kaikkein parhaat.

Kyllä mä luulen, että ihan samaa luetaan.
prunester
Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 01:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No sitten se on vaan todettava että sun ote todellisuuteen taitaa olla aika hatara, kun mitään tuollaista en ole esittänyt, väittänyt tai antanut ymmärtää.

Laita toki lainaus jossa sanon toista jos olet eri mieltä.
Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 01:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No sitten se on vaan todettava että sun ote todellisuuteen taitaa olla aika hatara, kun mitään tuollaista en ole esittänyt, väittänyt tai antanut ymmärtää.

Ihan yhtälailla voin todeta, että sinulla on vilkas mielikuvitus tai olet irtaantunut todellisuudesta, koska kuvittelet minun olevan jokin Windows Phonen erityinen fanittaja. Voisit yhtälailla pistellä lainauksia missä tämä on tullut selväksi.

Sen sijaan ole useaan kertaan sanonut, ettei iPhone tai Applen laitteet ylipäätään ole huonoja. Ne ovat vain selkeästi ylihinnoiteltu.
prunester
Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 01:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ihan yhtälailla voin todeta, että sinulla on vilkas mielikuvitus tai olet irtaantunut todellisuudesta, koska kuvittelet minun olevan jokin Windows Phonen erityinen fanittaja. Voisit yhtälailla pistellä lainauksia missä tämä on tullut selväksi.

Sen sijaan ole useaan kertaan sanonut, ettei iPhone tai Applen laitteet ylipäätään ole huonoja. Ne ovat vain selkeästi ylihinnoiteltu.
Toistuvastihan sinä tuot sitä wp:tä esille ja vasta pääsit kertomasta kuinka erinomainen on Lumia. Kyllä tuosta lainauksiakin löytyy useita, ei vaan tabletilla jaksa askarrella kun ei ole tietokonetta käsillä.

Sen sijaan minä en ole kyllä missään kohtaa ylistänyt Applea tai yrittänyt vakuuttaa sinua tai ketään muutakaan Applen erinomaisuudesta. Kerran taisin iPhonesta todeta että tuote on hyvä, kun sinä intät että se on pelkkää markkinointia.
Senior Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 05:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tällä hetkellä oma Lumia 1020 nyt ainakin toimii sulavammin mitä tämä iPad Air. En ole niinkään verrannut mitä eroja raudasta iPhone kuuden ja tuon Lumian välillä on, mutta sillähän ei kai ollut väliä? Saa nyt alta 300 euroon.

iPhone 6 on testistä riippuen 3-4x nopeampi kuin Lumia 1020, joten sitä on aika vaikea pitää "vastaavana".

Voit verrata vaikka tuolta: http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review/5

Rakenteellisesti jos arvioi ja siten miten tuo puhelin on putoillut ja miten esim. iPad hajosi kerta pudotuksesta, niin Lumiani on kestävempi.

Vertaat nyt aivan erilaisia laitteita (niin kooltaan kuin painoltaankin) ja otantasi on erittäin rajoittunut. Oma iPadini (3) on viimeisten vajaan kolmen vuoden aikana tippunut varmaan kymmeniä kertoja, ei ole rikkoutunut.
Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 08:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

iPhone 6 on testistä riippuen 3-4x nopeampi kuin Lumia 1020, joten sitä on aika vaikea pitää "vastaavana".

Voit verrata vaikka tuolta: http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review/5

Vertaat nyt aivan erilaisia laitteita (niin kooltaan kuin painoltaankin) ja otantasi on erittäin rajoittunut. Oma iPadini (3) on viimeisten vajaan kolmen vuoden aikana tippunut varmaan kymmeniä kertoja, ei ole rikkoutunut.

En ota testeihin kantaa. Totean vain sen minkä olen huomannut ja raudaltaanhan 1020 on parempi monelta osalta. Raudastahan meidän piti vertailla?
Toisaalta 1020 on vanhempi laite ja yli puolet halvempi halvempaan iPhone kutoseen nähden.

Minun iPad putosi ensimmäisen ja viimeisen kerran asfalttiin ja hajosi. Tuo Lumia on pudonnut kivilattialle usein ja katukivetykselle hajoamatta.
Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 08:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Toistuvastihan sinä tuot sitä wp:tä esille ja vasta pääsit kertomasta kuinka erinomainen on Lumia. Kyllä tuosta lainauksiakin löytyy useita, ei vaan tabletilla jaksa askarrella kun ei ole tietokonetta käsillä.

Sen sijaan minä en ole kyllä missään kohtaa ylistänyt Applea tai yrittänyt vakuuttaa sinua tai ketään muutakaan Applen erinomaisuudesta. Kerran taisin iPhonesta todeta että tuote on hyvä, kun sinä intät että se on pelkkää markkinointia.
Ihan selkeästi olet puolustanut Applea. Sen nyt voi todeta persesilmälläkin. Ei kai me nyt hyvä ihminen muuten tässä kinastellas. :D
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2015 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Käteisellä ostaminen on mahdollista ja omani ostin käteisellä (tai oikeammin tilisiirrolla).

Jos kokee iPhone 6:n tai vaikka Samsung Galaxy S5:n omakseen eivät ne satasen älyttömät kännyt ole ehkä kuitenkaan oikea vertailukohta.

Pointtini oli se, että älykännyjä saa jo alle satasella joten miksi kännybisnes perustuu luottomyynnille. Ei siihen mitään syytä ole.
Ainakaan minä en osta puhelinta tänään ajatellen muutaman vuoden päästä tulevia puhelimia, vaan keskityn niihin joita oikeasti voi ostaa.

Viittasin tulevaisuuteen. En nykyhetkeen.
En tiedä mistä repäisit 3-6 kertaisen hinnan, ainakaan tänä päivänä ei vertailukelpoista laitetta saa noin halvalla. Mitkä ovat hinnat kolmen vuoden päästä, minkälaiset ovat laitteet kolmen vuoden päästä. En ala ennustamaan.

Edelleenkin puhun tulevaisuudesta. 300 eurolla saa jo huipputehoista rautaa tällä hetkellä. Kun tekniikka kehittyy ja ohjelmistot päivittyy niin en pidä yhtään mahdottomana tuota arviota. Apple tuskin on hintoja laskemassa ensimmäisten joukossa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Mitä tarkoitat paremmalla päivitettävyydellä? Kiinan ihmeet tulevat mitä todennäköisimmin imemään katteet etenkin Android-valmistajilta ja siitä voi helposti tulla aika ankeata, vähän kuten PC-valmistajilla viimeiset noin 10 vuotta.

Minua ei kiinnosta kenenkään omistajan katteet. Jos sinä pidät hyvänä asiana sitä että esim. Applella on kovat katteet niin siitä vaan. Jos hinta tuntuu kovista katteista huolimatta liian pieneltä niin varmasti keksit jonkun keinon lahjoittaa rahaa Applelle.

Google on pistänyt painetta valmistajille, jotta tarjoaisivat nopeammin päivityksiä uusiin Android versioihin.
Ei ole perinteisesti osteltu, koska maan suuret operaattorit ovat olleet erittäin vahvoja ja pelanneet omaan pussiinsa. Sekin on muuttumassa, pienemmät operaattorit ovat pari viime vuoden aikana jenkeissäkin tuoneet uusia hinnoittelumalleja ja esimerkiksi iPhonen saa ostettua Apple Storesta ilman liittymää ja otettua käyttöön ns. Eurooppalaisesti hinnoitellussa liittymässä.

Totuus kuitenkin on että edelleenkin luottomyynti jyrää...

Synteettiset testit on täysin eri asia kuin käytäntö. Paperilla suurelta näyttävä ero voi käytännössä olla täysin olematon. Riippuen toki mihin laitetta käyttää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2015 @ 09:10

3rd_party
Senior Member

3 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2015 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saataisiinkohan tästä historian pisin AD:n uutiskommenttiketju?

Ainakin tämä lähentelee jo pisintä AD:n off-topic ketjua...
Senior Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ja minkä takia mun iPad välillä tahmailee ja kerta kaikkiaan jää jumiin, tai jotkut sovellukset kerta kaikkiaan kaatuilee aika usein?

Enpä osaa sanoa. Sovellusten kaatuminen riippuu täysin käyttämistäsi sovelluksista. Minun käyttämäni sovellukset kaatuvat erittäin harvoin. Koko tältä vuodelta iPadissa näyttää olevan 12 kaatumista, joista 5 on backupd -taustaprosessin kaatumisia, joita en ole edes nähnyt. Softan kaatuminen keskimäärin joka neljäs päivä, ei kauhean paha. Joulukuulta näytti olevan kaatumisia vielä vähemmän. Ja oikein tehty iOS-softahan muistaa tilansa ennen kaatumista, joten kaatuminenkaan neljän päivän välein ei kauhean paljoa hommaa hidasta.

Täysin jumiin iPadini on näiden vajaan kolmen vuoden aikana jäänyt arviolta 5 kertaa. Sisällön vieritys toimii ohjelmissa mallikkaasti, mutta esimerkiksi webbiselailussa ja maalaussoftassa menee vähän turhan pitkään tietyissä operaatioissa, joten vaikka se 8x nopeampi Air tai sitäkin huomattavasti nopeampi Air 2 voisi olla ihan jees. Ihan kelpo suoritus kuitenkin 3v vanhalta laitteelta, joka on kieltämättä vähän alitehoinen: hitain iPad suhteessa pikselien määrään.

Siis vaikka jonkun mielestä käyttökokemus pitäisi olla täydellinen.
Jonkun mielestä ehkä pitäisi, en vaan tiedä kuka se on. Olen sen verran softan kanssa tekemisissä työkseni, että utopia täydellisyydestä on karissut jo aikapäiviä sitten. Olen vain verrannut tiettyjä ilmiselviä osia käyttökokemuksesta useisiin eri hintaisiin Androidtabletteihin ja huomannut selvän eron.
Senior Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Käteisellä ostaminen on mahdollista ja omani ostin käteisellä (tai oikeammin tilisiirrolla).

Jos kokee iPhone 6:n tai vaikka Samsung Galaxy S5:n omakseen eivät ne satasen älyttömät kännyt ole ehkä kuitenkaan oikea vertailukohta.

Pointtini oli se, että älykännyjä saa jo alle satasella joten miksi kännybisnes perustuu luottomyynnille. Ei siihen mitään syytä ole.

Siksi että asiakkaat haluavat parempia kännyjä kuin ne satasen "älykännyt" ja usein se on tehty heille niin edulliseksi (Suomessa) että kannataa ennemmin ottaa osamaksuna kuin maksaa kerralla. USA:n tilanne on monimutkaisempi, koska lait ovat erilaisia ja operaattorit isompia.

Edelleenkin puhun tulevaisuudesta.

Minä mieluusti odotan tuotteen kauppaan, kunnolliset testit ja sitten vasta puhun.

300 eurolla saa jo huipputehoista rautaa tällä hetkellä.

Oliko sinulla esimerkkejä? Toisaalla mainittu Lumia 1020 ei ole sellainen.

Minua ei kiinnosta kenenkään omistajan katteet. Jos sinä pidät hyvänä asiana sitä että esim. Applella on kovat katteet niin siitä vaan. Jos hinta tuntuu kovista katteista huolimatta liian pieneltä niin varmasti keksit jonkun keinon lahjoittaa rahaa Applelle.

Haluat nyt tahallasi ymmärtää väärin. On aika selvää, että jos katteet ovat pitkään olemattomia kärsii myös kuluttaja, koska valmistaja ei jaksa tukea vanhoja laitteitaan eläessään kädestä suuhun yrittäen myydä uusia.

Google on pistänyt painetta valmistajille, jotta tarjoaisivat nopeammin päivityksiä uusiin Android versioihin.

Ehkä se jonain päivänä onnistuu, ei vielä näytä kauhean hyvältä ja mitä vähemmän jää bisneksestä voittoa sitä vähemmän se kiinnostaa sanoi Google mitä sanoi, ja moni kiinanihmeistähän tulee jollain AOSP-väännöksellä, joten Googlelta ei kysytä.

Synteettiset testit on täysin eri asia kuin käytäntö. Paperilla suurelta näyttävä ero voi käytännössä olla täysin olematon. Riippuen toki mihin laitetta käyttää.

Synteettisiin testeihin pitää tietenkin suhtautua varauksella, mutta jos kaikki testit sanovat samaa ja ero on noin valtava (ja samaa sanoo esim. Geekbench) niin on erittäin vaikea pitää niitä raudaltaan vastaavina. Ja sormenjälkitunnistuskin puuttuu.

Nyt vaan odotellaan, että eräs kertoo tuonkin olevan pelkkää markkinointia. :)
Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ja minkä takia mun iPad välillä tahmailee ja kerta kaikkiaan jää jumiin, tai jotkut sovellukset kerta kaikkiaan kaatuilee aika usein?

Enpä osaa sanoa. Sovellusten kaatuminen riippuu täysin käyttämistäsi sovelluksista. Minun käyttämäni sovellukset kaatuvat erittäin harvoin. Koko tältä vuodelta iPadissa näyttää olevan 12 kaatumista, joista 5 on backupd -taustaprosessin kaatumisia, joita en ole edes nähnyt. Softan kaatuminen keskimäärin joka neljäs päivä, ei kauhean paha. Joulukuulta näytti olevan kaatumisia vielä vähemmän. Ja oikein tehty iOS-softahan muistaa tilansa ennen kaatumista, joten kaatuminenkaan neljän päivän välein ei kauhean paljoa hommaa hidasta.

Täysin jumiin iPadini on näiden vajaan kolmen vuoden aikana jäänyt arviolta 5 kertaa. Sisällön vieritys toimii ohjelmissa mallikkaasti, mutta esimerkiksi webbiselailussa ja maalaussoftassa menee vähän turhan pitkään tietyissä operaatioissa, joten vaikka se 8x nopeampi Air tai sitäkin huomattavasti nopeampi Air 2 voisi olla ihan jees. Ihan kelpo suoritus kuitenkin 3v vanhalta laitteelta, joka on kieltämättä vähän alitehoinen: hitain iPad suhteessa pikselien määrään.

Siis vaikka jonkun mielestä käyttökokemus pitäisi olla täydellinen.
Jonkun mielestä ehkä pitäisi, en vaan tiedä kuka se on. Olen sen verran softan kanssa tekemisissä työkseni, että utopia täydellisyydestä on karissut jo aikapäiviä sitten. Olen vain verrannut tiettyjä ilmiselviä osia käyttökokemuksesta useisiin eri hintaisiin Androidtabletteihin ja huomannut selvän eron.

Tähän kun koetin kirjoittaa Safarilla, niin yli 10 kertaa kaatui peräperää. Sama kaatumisrypäs iskee aina välillä. Koko laite ei ole tainnut kaatua kokonaan koskaan.

Vastavuoroin 1020 ei ole muistaakseni myöskään kokonaan kaatunut koskaan, mutta toki yksittäiset ohjelmat kaatuilevevat. Tosin ei MS:en omat. Tälläistä kaatumisputkea se ei ole tehnyt koskaan.

Lisäksi tässä Safarissa tökkii vähän kaikki aika-ajoin. Vieritys pelaa ok, mutta kokonaisarvio jää silti vähän auki hyvän. FaceBook kaatuilee ja sekoilee alvariinsa ja sukulaiset puhuvat samaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2015 @ 12:09

Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 12:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Oliko sinulla esimerkkejä? Toisaalla mainittu Lumia 1020 ei ole sellainen.
Ei olekkaan. Se on halvempi ja ilmeisesti heikommalla prosessorilla varustettu, mutta silti sulavempi kaiken kaikkiaan.
Tällä perusteella valitsin Microsoftin tabletin, jos tilanne olisi toinen. Eli en olisi aikanaan halvalla ostanut iPad kakkosta ja ostellut siihen ohjelmia ja pelejä.

Kieltämättä Windows Phonen tarjonta peleissä on heikompi mitä iOS:en, mutta tilanne saattanee Windows kympin kohdalla muuttua.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2015 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Siksi että asiakkaat haluavat parempia kännyjä kuin ne satasen "älykännyt" ja usein se on tehty heille niin edulliseksi (Suomessa) että kannataa ennemmin ottaa osamaksuna kuin maksaa kerralla.

Ihan sama haluaako vai ei. Kännyt ovat halpoja. Niitä voi ostaa kuka tahansa ilman luottoakin. Huippumallinkin pystyy suurin osa ostamaan jos säästää vähän aikaa. Missä se tarve luottokaupalle on? Nyt ei kuitenkaan puhuta autoista tai asunnoista vaan kohtuu halvasta tekniikasta...

300 eurolla saa jo huipputehoista rautaa tällä hetkellä.

Oneplus one. Kun kolmeen sataan on mahdollista tehdä tuollaista rautaa tällä hetkellä niin ainakaan laitteen tehot eivät tule käyttökokemusta huonontamaan tulevaisuudessa. Ei vaikka kyseessä olisi halvemman pään laitteitakin.
Synteettisiin testeihin pitää tietenkin suhtautua varauksella, mutta jos kaikki testit sanovat samaa ja ero on noin valtava (ja samaa sanoo esim. Geekbench) niin on erittäin vaikea pitää niitä raudaltaan vastaavina. Ja sormenjälkitunnistuskin puuttuu.

Nyt vaan odotellaan, että eräs kertoo tuonkin olevan pelkkää markkinointia. :)

Edelleenkin kyse on pelkästään siitä mihin kännyä käyttää. Käyttökokemus voi olla sama vaikka laitteen tehot eroavat erittäin merkittävästi. Vertaa markkinoiden tehokkain peli pc vs. hyvä toimistokone nettikäytössä.

Niin ja eikö vieläkään kenelläkään applen kannattajalla ole mitään sanottavaa itse uutisesta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2015 @ 17:43

Senior Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tähän kun koetin kirjoittaa Safarilla, niin yli 10 kertaa kaatui peräperää. Sama kaatumisrypäs iskee aina välillä.

Aika erikoista, yleensä kirjoitan tänne joko iPhonen tai iPadin Safarilla.

En muista milloin se olisi kaatunut viimeksi, ehkä joskus iOS8 betojen aikana. Ainakaan 2 viimeisen kuukauden ajalta ei löytynyt kaatumislogia (Sitä vanhempia ei enää ollut.)

Lisäksi tässä Safarissa tökkii vähän kaikki aika-ajoin.

Mitä tarkoittaa, että "vähän kaikki tökkii"?

FaceBook kaatuilee ja sekoilee alvariinsa ja sukulaiset puhuvat samaa.
On aika vaikea nähdä Facebookin ongelmia iOS:n ongelmina. Mitä olen syrjäsilmällä lukenut Androidin Facebook appista, ei se kuulosta ainakaan paremmalta.
Senior Member
_
27. tammikuuta 2015 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Niitä voi ostaa kuka tahansa ilman luottoakin. Huippumallinkin pystyy suurin osa ostamaan jos säästää vähän aikaa. Missä se tarve luottokaupalle on?

Aika moni kännykän osamaksukauppa vaikuttaa sellaiselta, että saman hinnan saa osti kertamaksulla tai osissa. En itse yleensä osta osissa, mutta en nyt näe siinä mitään kauhean väärääkään. Laitteen kun saa heti eikä säästön jälkeen. Myöskin inflaation vaikutuksesta ja rahan odotetun tuoton perusteella (molemmat toki tällä hetkellä suhteellisen alhaisia) korottomassa osamaksukaupassa ostaja voittaa.

Oneplus one. Kun kolmeen sataan on mahdollista tehdä tuollaista rautaa tällä hetkellä niin ainakaan laitteen tehot eivät tule käyttökokemusta huonontamaan tulevaisuudessa.

Ihan jokaisen nykykännykän tehot tullaan ulosmittaamaan tulevien vuosien aikana softamiesten toimesta. Niin on aina ennenkin käynyt.

Oneplus One vaikuttaisi olevan teholtaan jossain iPhone 5:n ja 5s:n välimaastossa. Ihan hyvä hintaansa nähden toki.

Edelleenkin kyse on pelkästään siitä mihin kännyä käyttää. Käyttökokemus voi olla sama vaikka laitteen tehot eroavat erittäin merkittävästi.

Tottakai, ei kaikkien kannata ostaa edes älypuhelinta laisinkaan. Mutta siitä seuraa myös, että ei ole väärin maksaa vähän enemmän jos ja kun saa hyötyä.

Niin ja eikö vieläkään kenelläkään applen kannattajalla ole mitään sanottavaa itse uutisesta?
Ei kieltämättä kauheasti ole, koska edelleenkin pyrin olemaan ennustamatta tulevaisuutta liikaa. Mutta sanotaan nyt vähän:

Kyseessä ei ollut uutinen vaan huhu, odottelen ihan rauhassa kunnes laite on julkaistu ja kolmansien osapuolten toimesta testattu. Vasta sen jälkeen vedän johtopäätöksiä tuotteesta kokonaisuutena ja jos niiden jälkeen on kiinnostusta testaan itse.

Jos huhu pitää täysin paikkansa ihmettelen lähinnä sitä, mihin ihmeeseen kellossa voidaan tarvita noin nopeaa prosessoria. Akkukestosta on vaikea sanoa mitään, koska en älykelloa omista.

Ensikuulemalta se "normaali" 19h kesto kuulostaa vähän heikolta. Otsikot on kuitenkin revitty niistä lyhemmistä 2.5h ja 3h luvuista, jotka ovat vähän ristiriitaisia. Miten "standard app use" voi olla 3.5h, jos näyttö pysyy päällä vain 3h?

Nykyistä kelloani en räplää enkä katso kuin ehkä minuutin tai pari päivässä. On ilmiselvää, että älykelloa tulisi katseltua enemmän, koska siihen tulee notifikaatioita ja sillä voi tehdä enemmän, mutta ilman kunnollista testiä on mahdotonta sanoa onko huhuttu kesto liian lyhyt vai riittävä minulle.

Mukavuus kuitenkin voittaa aina (kuten älypuhelimet osoittavat), joten "riittävään" akkukestoon vaikuttaa myös hyöty, jonka tuntisin laitteesta saavani. Jos se olisi todella mukava tai hyödyllinen, kelpaisi lyhempikin akkukesto jos taas ei (kuten tämän hetken tietojen valossa vaikuttaa) ei sitä varmaan jaksaisi olla joka yö lataamassa.
Giis
_
27. tammikuuta 2015 @ 20:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mitä tarkoittaa, että "vähän kaikki tökkii"?

Esimerkiksi lainauksien maalaaminen hyvin teoriassa ajateltu, mutta käytännössä se on erittäin haastavaa toisinaan. Kursoli pomppii missä sattuu sivua vähänkin vierittäessä, eikä hetken päästä tiedä missä se oikeasti on. Kun koettaa liittää, niin nuo napit ilmestyy ihan sattuman kaupalla näyttöön, kuten toisinaan maalauksen jälkeen kopiointi-liitä-napit.

On aika vaikea nähdä Facebookin ongelmia iOS:n ongelmina. Mitä olen syrjäsilmällä lukenut Androidin Facebook appista, ei se kuulosta ainakaan paremmalta.

Oli nyt minkä vika tahansa, niin se on melko buginen ollut ja ongelmia tuntuu kasaantuvan kokoajan lisää, kuten yksittäisi muitakin ongelmia pitkin koko iOS:en. Melkein voisi sanoa, että joka päivitys on aina edellistä heikkotasoisempi. Silloin kun ostin iPad kakkosen, niin sen aikainen iOS oli erittäin vakaa. Ensin tuumin, että vika on itse laitteen raudassa, kun oli tuo kohtuu vanha jo ostaessa ja uudet päivitykset ja iOS-versiot tietty etunenässä ajateltu uudemmille, mutta ongelmat näyttäisi miltei samoilta tässä Airissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2015 @ 21:16

Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2015 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika moni kännykän osamaksukauppa vaikuttaa sellaiselta, että saman hinnan saa osti kertamaksulla tai osissa. En itse yleensä osta osissa, mutta en nyt näe siinä mitään kauhean väärääkään. Laitteen kun saa heti eikä säästön jälkeen. Myöskin inflaation vaikutuksesta ja rahan odotetun tuoton perusteella (molemmat toki tällä hetkellä suhteellisen alhaisia) korottomassa osamaksukaupassa ostaja voittaa.

Suurimmat voittajat on puhelivalmistajat jotka saavat enemmän myytyä kalliimpia malleja. Suuria hyötyjiä on myös operaattorit jotka saavat asiakkaat sitoutettua käyttämään omia palveluitaan osamaksukaupan ajaksi. Ei se "korottomuus" ilmaista ole.
En edelleenkään ymmärrä, miksi vain tätä tekniikan alaa pyöritetään luottokaupalla. Hinnasta se ei ainakaan ole kiinni.
Ihan jokaisen nykykännykän tehot tullaan ulosmittaamaan tulevien vuosien aikana softamiesten toimesta. Niin on aina ennenkin käynyt.

Jollain aika välillä kyllä.
Tottakai, ei kaikkien kannata ostaa edes älypuhelinta laisinkaan. Mutta siitä seuraa myös, että ei ole väärin maksaa vähän enemmän jos ja kun saa hyötyä.

Yleensä älykännykäyttö on kuitenkin kohtuu vähän tehoa vievää. Tyyliin pikaviestiohjelmat, facebook, twitter, selain, spotify jne.

Kännyjen tehot alkavat olemaan jo monelle käyttäjälle riittävällä tasolla. Kun softat laitetaan kuntoon niin käyttökokemus saadaan hyvälle tasolle ilman jatkuvaa laitteen tehon kasvattamista.

Toki on aina tietty ryhmä mikä haluaa aina parasta. Siltikin peruskuluttajan näkökulmasta tämä luo kovia haasteita kännyjen valmistajille tulevaisuuteen..

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > apple watchin akkukestotiedot paljastuivat: näyttää aikaa kolmen tunnin ajan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy