User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 17.9.2025 / 16:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > samsung on menossa teuraaksi tulevina vuosina
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Samsung on menossa teuraaksi tulevina vuosina
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

"Samsung on menossa teuraaksi tulevina vuosina"

uutinen julkaistu: 5 maaliskuuta, 2015

Androidiin perustuvaa Cyanogen OS -käyttöjärjestelmää kehittävän Cyanogenin toimitusjohtaja Kirt McMaster arvelee Business Insiderin haastattelussa, että Samsung löytää itsensä samanlaisesta teurasjonosta kuin missä Nokia ja RIM/BlackBerry ovat aikaisemmin olleet. McMasterin mukaan nykyiset älypuhelinmarkkinan ykkösnimet ovat nousseet asemaansa olemalla mukana markkinan sisällä tapahtuneissa ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123456>
arivesa
Senior Member
_
7. maaliskuuta 2015 @ 22:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi pimpero sentään, mille tasolle tämä kommentointi on vajonnut. Aikuiselle ihmiselle haitallisen vasikoille suunnitellun litkun ominaisuuksia puidaan.Liittyy aiheeseen miten?
Ketjut ovat jo metrinmittaisia,älli hoi.

Onko jossain saitti aiheessa pysyville? en ole vielä löytänyt.
arivesa
Senior Member
_
7. maaliskuuta 2015 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Apple,Nokia,ja Samsung kilpailivat luurimarkkinoilla eri eväin,ei niitä voi suoraan verrata.Tuotannon rakenne on aivan eri.Joku vain suunnittelee ja teettää orjilla,joku ei enää sitäkään,joku tekee edelleen itse minkä hyväksi näkee,ja myy osia kilpailijoilleenkin.
Samsung ei ole one-trick-pony,takana on enemmän.Tekevät jos kandee.
Senior Member
_
7. maaliskuuta 2015 @ 22:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Älä huoli. Kyllä minä jo olen oppinut.

Jahas. Olet oppinut ja ihan tietoisesti vaan haluat toimia päin vastoin. Uskomatonta.

Sinun kanssa keskustelu vain on niin suunnattoman pitkästyttävää, että jotain raflaavaa pitää kehittää.

Näemmä sinulla on "keskustelu" on tylsää monen muunkin kanssa niin pitää alkaa pelleilemään. Olisikohan noilla joku yhteys? Mitäköhän tapahtuisi jos alatyylin asemesta ihan oikeasti keskustelisit.

En pidätä hengitystäni.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
8. maaliskuuta 2015 @ 07:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:

Älä huoli. Kyllä minä jo olen oppinut.

Jahas. Olet oppinut ja ihan tietoisesti vaan haluat toimia päin vastoin. Uskomatonta.

Sinun kanssa keskustelu vain on niin suunnattoman pitkästyttävää, että jotain raflaavaa pitää kehittää.

Näemmä sinulla on "keskustelu" on tylsää monen muunkin kanssa niin pitää alkaa pelleilemään. Olisikohan noilla joku yhteys? Mitäköhän tapahtuisi jos alatyylin asemesta ihan oikeasti keskustelisit.

En pidätä hengitystäni.

Mitäs jos oikeasti oppisit keskustelemaan, etkä jänkkäisi ja jankkaisi aina? Sen jälkeen muutkin voisi ottaa sinut tosissaan. Sama neuvo "monelle muullekkin".

Me kyllä tiedetään, että pidät Applea suuressa arvossa. Ei sitä tarvitse joka uutisaiheeseen tulla jankkaajana.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. maaliskuuta 2015 @ 07:55

Senior Member
_
8. maaliskuuta 2015 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mitäs jos oikeasti oppisit keskustelemaan, etkä jänkkäisi ja jankkaisi aina?

Ihan suoraan sanottua, näyttösi ovat sellaiset, että en ottaisi neuvoja sinulta keskustelutyylin valinnan suhteen edes ala-asteen välituntikeskusteluihin.

Tässä tapauksessa ei mistään jänkkäyksestä ollut kyse. Esitin sinulle ja keskustelukumppanillesi ihan validin kysymyksen käyttämänne termin "ylihinta" määrittelystä ja sen jälkeen alkoi välittömästi Giis-show.

Sen jälkeen muutkin voisi ottaa sinut tosissaan.

Sellaista ongelmaa ei kyllä ole ollut. Lähinnä ongelma tuntuu ilevan se, että sinä väistät kaikki yritykset avata keskustelua. Ja jännästi tyylilaji muuttuu samassa yhteydessä. Voihan se olla sattumaankin, mutta...
Giis
_
8. maaliskuuta 2015 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mitäs jos oikeasti oppisit keskustelemaan, etkä jänkkäisi ja jankkaisi aina?

Ihan suoraan sanottua, näyttösi ovat sellaiset, että en ottaisi neuvoja sinulta keskustelutyylin valinnan suhteen edes ala-asteen välituntikeskusteluihin.

Tässä tapauksessa ei mistään jänkkäyksestä ollut kyse. Esitin sinulle ja keskustelukumppanillesi ihan validin kysymyksen käyttämänne termin "ylihinta" määrittelystä ja sen jälkeen alkoi välittömästi Giis-show.

Sen jälkeen muutkin voisi ottaa sinut tosissaan.

Sellaista ongelmaa ei kyllä ole ollut. Lähinnä ongelma tuntuu ilevan se, että sinä väistät kaikki yritykset avata keskustelua. Ja jännästi tyylilaji muuttuu samassa yhteydessä. Voihan se olla sattumaankin, mutta...

Ei tietenkään sellaista ongelmaa ole ollut, kun kukaan muu ei ylipäätään jaksa kanssasi jankata. Sehän on oikeasti ihan ajan haaskausta. :D

Minun mielestäni on melko hassua, että jaksat kokoajan nytkin painottaa keskustelua minun arvosteluun ja ylipäätään vastailet minulle kokoajan, kun samalla haukut minua ja arvostelet, ettei minulta kannata edes ottaa osviittaa ala-asteen keskusteluihin. Oletko sitten alle ala-astekeskustelujen?

Itsehän ihan ensimmäisestä kommentissa toit ensin selväksi tässä keskustelussa, että iPhone on paras. Muu kommentointi on toissijaista. Tämä kaava toistuu aina ja kaikkialla.mjos joku erehtyy vähäisimmässäkin määrin arvostelemaan iPhonea tai Applea ylipäätään, niin aakkosmies, sekä Jonahan on heti paikalla.
Senior Member

4 tuotearviota
_
8. maaliskuuta 2015 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abcabc375:
Kaikennäköisiä kännyköitä on tullut testattua ja nähtyä, mutta tähän mennessä ei ole iPhonen voittanutta. Ekosysteemi, varmatoimisuus, huippuominaisuudet ja yksinkertainen mutta monipuolinen käyttö ovat tarpeeksi suuria syitä luomaan Applesta maailman arvokkaimman yhtiön, jollaisena se tällä konstilla tulee pysymään jatkossakin.
Kertoisitko nyt vannoutuneena apple-fanina meille kaikille kerralla, mikä applen ekosysteemistä tekee niin suuren ja mahtavan? Ja ennen kaikkea kiinnostaisi tietää, mitä nämä mainitsemasi "huippuominaisuudet" ovat, joita edes myyjät eivät osaa pyynnöstä luetella? Kovasti olen heiltä kysellyt, mutta turhaan. Kukaan ei tässä maassa tunnu tietävän maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Käsittääksenihän nimittäin lähes jokaisella kilpailevalla valmistajalla on laitteissaan enemmän käytännöllisempiä ominaisuuksia kuin mitä applelta on koskaan löytynyt.

Kertoisitko ystävällisesti samalla esimerkin, mitä "yksinkertainen, mutta monipuolinen käyttö" käytännössä tarkoittaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. maaliskuuta 2015 @ 16:38

Senior Member
_
8. maaliskuuta 2015 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Minun mielestäni on melko hassua, että jaksat kokoajan nytkin painottaa keskustelua minun arvosteluun ja ylipäätään vastailet minulle kokoajan, kun samalla haukut minua ja arvostelet, ettei minulta kannata edes ottaa osviittaa ala-asteen keskusteluihin. Oletko sitten alle ala-astekeskustelujen?

En muista haukkuneeni sinua tällä palstalla kertaakaan, voi olla, että niin on vahingossa käynyt. Sinä taasen et ole haukkumasanoja säästellyt minua ja montaa muutakaan kohtaan kun perustelut ovat loppuneet, ja joskus muutenkin. En ole tilastoinut, saattaa tokiolaisessa että se on vähän vähentynyt tai olen alkanut tottumaan siihen.

Ala-asteen keskustelujen suhteen sinulla on joku perustavaa laatua oleva ajatusvirhe. Mutta nimenomaan tyylisi ja argumentaatiosi ovat jokseenkin sillä tasolla. Ja huomaa, en hauku *sinua*, vaan totean miltä keskutelutapasi vaikuttaa. "Mulla on tylsää" Ei ole hyvä eikä edes kauhean uskottava perustelu.

Itsehän ihan ensimmäisestä kommentissa toit ensin selväksi tässä keskustelussa, että iPhone on paras.

Ei, en ajattele niin, enkä kirjoittanut niin. Annoin kyllä ymmärtää, että paremmuus on käsitteenä erittäin subjektiivinen.

jos joku erehtyy vähäisimmässäkin määrin arvostelemaan iPhonea tai Applea ylipäätään, niin aakkosmies, sekä Jonahan on heti paikalla.
Olet ymmärtänyt väärin. Applen tuotteissa on paljonkin kritisoitavaa ja kritisoin niitä itsekin. Applessa firmana myöskin. Mutta jos näen perusteettoman tai älyttömältä kuulostavan väitteen pyrin pyytämään perusteluja tai osoittamaan ajatusrakennelman virheet.

Jos samoja väitteitä esitettäisiin HTC:sta ja Vertusta (esim. "Ei mitään syytä ostaa Applea", "Kolme vuotta vanhaa rautaa", "ylihintainen", "työolot huonommat kuin muilla") olisi reaktioni sama. Jostain syystä niistä vaan ei kirjoiteta yhtä paljon ja kun kirjoitetaankin niin kommenteissa ei ole vastaavanlaisia ylilyöntejä. Ja toki tiedän Applesta aika paljon, joten on helpompi nähdä virheet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. maaliskuuta 2015 @ 18:42

Giis
_
9. maaliskuuta 2015 @ 00:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

En muista haukkuneeni sinua tällä palstalla kertaakaan, voi olla, että niin on vahingossa käynyt. Sinä taasen et ole haukkumasanoja säästellyt minua ja montaa muutakaan kohtaan kun perustelut ovat loppuneet, ja joskus muutenkin. En ole tilastoinut, saattaa tokiolaisessa että se on vähän vähentynyt tai olen alkanut tottumaan siihen.

Ala-asteen keskustelujen suhteen sinulla on joku perustavaa laatua oleva ajatusvirhe. Mutta nimenomaan tyylisi ja argumentaatiosi ovat jokseenkin sillä tasolla. Ja huomaa, en hauku *sinua*, vaan totean miltä keskutelutapasi vaikuttaa. "Mulla on tylsää" Ei ole hyvä eikä edes kauhean uskottava perustelu.

Itsehän ihan ensimmäisestä kommentissa toit ensin selväksi tässä keskustelussa, että iPhone on paras.

Ei, en ajattele niin, enkä kirjoittanut niin. Annoin kyllä ymmärtää, että paremmuus on käsitteenä erittäin subjektiivinen.

jos joku erehtyy vähäisimmässäkin määrin arvostelemaan iPhonea tai Applea ylipäätään, niin aakkosmies, sekä Jonahan on heti paikalla.
Olet ymmärtänyt väärin. Applen tuotteissa on paljonkin kritisoitavaa ja kritisoin niitä itsekin. Applessa firmana myöskin. Mutta jos näen perusteettoman tai älyttömältä kuulostavan väitteen pyrin pyytämään perusteluja tai osoittamaan ajatusrakennelman virheet.

Jos samoja väitteitä esitettäisiin HTC:sta ja Vertusta (esim. "Ei mitään syytä ostaa Applea", "Kolme vuotta vanhaa rautaa", "ylihintainen", "työolot huonommat kuin muilla") olisi reaktioni sama. Jostain syystä niistä vaan ei kirjoiteta yhtä paljon ja kun kirjoitetaankin niin kommenteissa ei ole vastaavanlaisia ylilyöntejä. Ja toki tiedän Applesta aika paljon, joten on helpompi nähdä virheet.
Olen kuin räkä. Valun poskessasia. Mitään en osaa, mutta hauskaa on. Siis oikeasti! Ryhdistäydy. Olet nautettava!
Abcabc375
Senior Member
_
9. maaliskuuta 2015 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kiedis:
Kaikennäköisiä kännyköitä on tullut testattua ja nähtyä, mutta tähän mennessä ei ole iPhonen voittanutta. Ekosysteemi, varmatoimisuus, huippuominaisuudet ja yksinkertainen mutta monipuolinen käyttö ovat tarpeeksi suuria syitä luomaan Applesta maailman arvokkaimman yhtiön, jollaisena se tällä konstilla tulee pysymään jatkossakin.
Kertoisitko nyt vannoutuneena apple-fanina meille kaikille kerralla, mikä applen ekosysteemistä tekee niin suuren ja mahtavan? Ja ennen kaikkea kiinnostaisi tietää, mitä nämä mainitsemasi "huippuominaisuudet" ovat, joita edes myyjät eivät osaa pyynnöstä luetella? Kovasti olen heiltä kysellyt, mutta turhaan. Kukaan ei tässä maassa tunnu tietävän maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Käsittääksenihän nimittäin lähes jokaisella kilpailevalla valmistajalla on laitteissaan enemmän käytännöllisempiä ominaisuuksia kuin mitä applelta on koskaan löytynyt.

Kertoisitko ystävällisesti samalla esimerkin, mitä "yksinkertainen, mutta monipuolinen käyttö" käytännössä tarkoittaa?
Huippuominaisuudet:

- iMessage, ilmainen viestittelypalvelu kaikkien Apple-laitteiden välillä.

- Facetime, ilmaiset puhelut ja videopuhelut kaikkien Apple-laitteiden välillä.

- Maailman suurin mobiilisovelluskauppa.

- Varmat ohjelmistopäivitykset seuraavalle neljälle vuodelle, joten voit odottaa saavasi uudet ominaisuudet käyttöösi vaikkei sinulla tuoreinta Apple-laitetta olisikaan.

- Touch-ID, sormenjälkiskanneri joka lukee sormesi kotinappia suojaavan safiirilasin lävitse. Sormen voi vain laskea napille ja skanneri lukee sen missä orientaatiossa tahansa. Sormenjälkiskannerilla voi myös kirjautua sisään erityistä turvaa vaativiin ohjelmiin, muunmuassa verkkopankki. (Voi myös maksaa nettikaupassa ostokset jne. Tulevaisuudessa voi maksaa myös kaupassa omalla sormenjäljellä, amerikoissa jo käytössä.) Ollut iPhonessa jo puolisentoista vuotta.

- Äärimmäisen kaunis käyttöjärjestelmän ulkoasu. Yksinkertaistettu ja selkeä, silti raikas. Tehty periaatteella "Monimutkaisesta saa selkeän luomalla järjestystä monimutkaisuuteen."

- iCloud, pilvipalvelu jonne iPhone ja kaikki Apple-laitteet varmuuskopioituvat jokaista asiaa myöten. Eli pelkästään oman Apple-ID:n avulla saat palautettua Apple-laitteesi tarkalleen samanlaisena uuteen Apple-laitteeseesi sovellusikonien asettelua myöten.

iCloudiin kuuluu myös synkronointiominaisuus jonka avulla kaikki on ajantasalla jokaisessa Apple-laitteessasi mukaanlukien yhteystiedot, kalenterimerkinnät, kuvat, ohjelmat, muistutukset, muistiot jne., sekä pystyt muokkaamaan tiedostoja millä vain laitteella ja muutokset näkyvät saman tien joka laitteessasi.

Minkä vain näistä synkronointiasetuksista saa pois päältä, eikä mitään luettelemistani ominaisuuksista ole pakko ottaa käyttöön jos ei halua. (mukaanlukien iMessage ja Facetime)
Kaikki nämä ominaisuudet ovat olleet iPhonessa jo noin nelisen vuotta.

Seuraavana yksinkertainen ja monipuolinen käyttö.

iPhone on niin yksinkertainen käyttää, että jopa lapsi tai vanhus osaa käyttää sitä. Jokainen toiminto ja ominaisuus on tarkasti sekä loogisesti mietitty ja aseteltu. Esimerkkinä annettakoon yksinkertaiset ja idioottivarmat symbolit ohjelmien sisällä. Tyhmäkin tajuaa mitä milläkin napilla tarkoitetaan.

iPhonessa on edessä vain yksi nappi josta saa tehtyä monia asioita. Nappi lukee sormenjäljen, laittaa näyttöön virran, siirtää sinut kotinäyttöön eli alkunäkymään, kaksoisnapauttamalla näyttää avoimet ohjelmat, pohjassa pitämällä saat käyttöösi henkilökohtaisen avustajasi Sirin ja kolmoisnapautuksellekkin saa asettaa oman toiminnon mikäli haluaa. Normaalisti käyttäjä vain siirtyy tästä kotinäyttöön tai sulkee avoimet ohjelmansa. Tätä yksinkertaisempaa ei voi olla, ainakaan omasta mielestäni.

Silti kaikessa yksinkertaisuudessaan iPhonella voi tehdä valtavasti asioita. Maailman suurimman sovelluskaupan avulla puhelimeen saa ohjelman melkein mihin tarkoitukseen tahansa. Tästä slougan "there's an app for that". Puhelimella voi siis tehdä melkein mitä vain mieleen tulee.

Ohjelmankehittäjätkin tekevät useimmiten sovelluksensa ensin iOS-laitteille testatakseen miten ohjelma menestyy. Syynä tähän on Applen mainiot kehittäjätyökalut, sekä se että kehittäjien ei tarvitse optimoida ohjelmiaan niin paljon erikokoisille näytöille. Tästä voi todeta että voit odottaa olevasi aina ensimmäinen joka saa jonkin uuden mainion ohjelman käyttöönsä.

Tässä nyt perusasiat mitä tuli mieleen mutta jotain tärkeätä jäi varmasti pois. Ainiin, ja iPhonessahan on yksi kytkin kyljessä josta puhelimen saa helposti äänettömälle ja takaisin äänelliselle. Ja laturiliitäntä joka menee kummin päin vaan, laadukkaat materiaalit, huipputehot... Kyllä näitä riittää.
Senior Member

4 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2015 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huippuominaisuudet:

- iMessage, ilmainen viestittelypalvelu kaikkien Apple-laitteiden välillä.

- Whatsapp / FB, ilmainen viestittelypalvelu kaikkien laitteiden välillä merkistä riippumatta.

- Facetime, ilmaiset puhelut ja videopuhelut kaikkien Apple-laitteiden välillä.

- Whatsapp / FB / Skype, ilmaiset puhelut ja videopuhelut kaikkien laitteiden välillä merkistä riippumatta.

- Maailman suurin mobiilisovelluskauppa.

- Taitaa Google Play olla nykyisin suurempi.

- Varmat ohjelmistopäivitykset seuraavalle neljälle vuodelle, joten voit odottaa saavasi uudet ominaisuudet käyttöösi vaikkei sinulla tuoreinta Apple-laitetta olisikaan.

- ...jolla saat laitteesta pitkälti käyttökelvottoman parhaassa tapauksessa (esimerkkinä iphone 4/4s) ja tilanteen, jossa myyjätkin kehottavat välttämään päivityksiä, uudemmille varmaan ihan ok.

- Touch-ID, sormenjälkiskanneri joka lukee sormesi kotinappia suojaavan safiirilasin lävitse. Sormen voi vain laskea napille ja skanneri lukee sen missä orientaatiossa tahansa. Sormenjälkiskannerilla voi myös kirjautua sisään erityistä turvaa vaativiin ohjelmiin, muunmuassa verkkopankki. (Voi myös maksaa nettikaupassa ostokset jne. Tulevaisuudessa voi maksaa myös kaupassa omalla sormenjäljellä, amerikoissa jo käytössä.) Ollut iPhonessa jo puolisentoista vuotta.

- Tämä toki saattaa olla tai olla olematta parempi kuin kilpailijoilla, muttei varsinainen huippuominaisuus. Käyttökohteet kuitenkin pitkälti samat.

- Äärimmäisen kaunis käyttöjärjestelmän ulkoasu. Yksinkertaistettu ja selkeä, silti raikas. Tehty periaatteella "Monimutkaisesta saa selkeän luomalla järjestystä monimutkaisuuteen."

- Turhaa mainospropagandaa ja täysin mielipidekysymys. Jokaisesta Android-laitteesta saa juuri niin yksinkertaisen ja/tai selkeän kuin haluaa ja "silti raikkaan". Bonuksena, mikäli vakiosäädöt eivät vieläkään miellytä, valittavina erilaiset launcherit sovelluskaupasta tai valmistajasta ja laitteesta riippuen erilaiset teemat, joilla mm. sovelluskuvakkeiden ulkoasu muuttuu.

- iCloud, pilvipalvelu jonne iPhone ja kaikki Apple-laitteet varmuuskopioituvat jokaista asiaa myöten. Eli pelkästään oman Apple-ID:n avulla saat palautettua Apple-laitteesi tarkalleen samanlaisena uuteen Apple-laitteeseesi sovellusikonien asettelua myöten.

- Google varmuuskopioi kaiken aika kivasti. Samsungin laitteissa myös Samsung varmuuskopioi kaiken aika kivasti.

iCloudiin kuuluu myös synkronointiominaisuus jonka avulla kaikki on ajantasalla jokaisessa Apple-laitteessasi mukaanlukien yhteystiedot, kalenterimerkinnät, kuvat, ohjelmat, muistutukset, muistiot jne., sekä pystyt muokkaamaan tiedostoja millä vain laitteella ja muutokset näkyvät saman tien joka laitteessasi.

- Google- ja Samsung-tilit tekevät jokaisen näistä.

En ihan näin ainutlaatuisia ominaisuuksia kyllä odottanut, vaan jotain muuta. No, selvisipähän ainakin, ettei sellaisia ilmeisestikään ole.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2015 @ 15:52

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2015 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

iPhone on niin yksinkertainen käyttää, että jopa lapsi tai vanhus osaa käyttää sitä. Jokainen toiminto ja ominaisuus on tarkasti sekä loogisesti mietitty ja aseteltu. Esimerkkinä annettakoon yksinkertaiset ja idioottivarmat symbolit ohjelmien sisällä. Tyhmäkin tajuaa mitä milläkin napilla tarkoitetaan.

En ehkä itse olisi näin suoraan kertonut mille ryhmälle kyseinen känny on suunnattu.
Silti kaikessa yksinkertaisuudessaan iPhonella voi tehdä valtavasti asioita. Maailman suurimman sovelluskaupan avulla puhelimeen saa ohjelman melkein mihin tarkoitukseen tahansa. Tästä slougan "there's an app for that". Puhelimella voi siis tehdä melkein mitä vain mieleen tulee.

Voi tehdä vain asioita mitkä Apple on hyväksynyt. Sovelluskaupastakin saa vain Applen hyväksymät ohjelmat. Tietysti jos haluaa Applen päättävän kaikista asioistaan niin tämä on ihan ok :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2015 @ 16:57

Senior Member
_
9. maaliskuuta 2015 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aikamoista sotkua. Kaksi saa tukittua koko ketjun järjettömillä lainauksen lainauksilla,
kirjoittajia on kuitenkin vain yksi ja lukijoita monta,

Yhdeltä ei suju edes yksinkertaiset yhteenlaskut jne...

Samaan ketjuun saadaan tarinaa Milbona maidosta, nakkikioskeista, bemareista ja mersuista.

Sitten kun yksi kommentoija on tuuliviiri joka osaa aakkoset C:hen asti ja muu sisältö ihan kuraa, niin sotku on kasassa.

. Nyt puhuttiin yleisesti siitä onko olemassa ylihinnoittelua mainostamisen ja pelkän brändin voimin.
Tähän on suht. yksinkertainen vastaus. Tuote ei ole ylihinnoiteltu jos sitä ostetaan niin paljon että tuotteen valmistus, markkinointi ja myyntikulut saadaan katettua.

Tuote on ylihintainen jollei sitä korkean hintansa vuoksi osteta.

Tuote voi olla ylihintainen potentiaaliselle ostajalle jos siinä on ominaisuuksia joita ostaja ei tarvitse(itse kuulun tähän joukkoon).

Joskus myös hyvän hinta/laatusuhteen omaava tuote voi olla ylihintainen. Hinta on kohdillaan jos tuote myy kuin häkä. Siitä ei vaan pääse mihinkään että Apple on tuossa onnistunut ja vieläpä loistavasti.

Kohta nähdään onnistuuko vielä kalliimpi (huom! aapismies) Samsung vastaavassa. Luulen että vaikeaa tulee olemaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2015 @ 19:41

Giis
_
9. maaliskuuta 2015 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Aikamoista sotkua. Kaksi saa tukittua koko ketjun järjettömillä lainauksen lainauksilla,
Valitettavasti tässä huippu hienossa iPadissa on noi leikkaa/kopio- jutut vähän hankalia. Ehkä aakkosmieskin saman huomannut?

Eikä todellakaan jaksa noita aakkosmiehen jorinoita ottaa niin tosissaan, että jaksai viilailla viestejä.

Tähän on suht. yksinkertainen vastaus. Tuote ei ole ylihinnoiteltu jos sitä ostetaan niin paljon että tuotteen valmistus, markkinointi ja myyntikulut saadaan katettua.

Tuote voi olla ylihintainen potentiaaliselle ostajalle jos siinä on ominaisuuksia joita ostaja ei tarvitse(itse kuulun tähän joukkoon).

Joskus myös hyvän hinta/laatusuhteen omaava tuote voi olla ylihintainen. Hinta on kohdillaan jos tuote myy kuin häkä. Siitä ei vaan pääse mihinkään että Apple on tuossa onnistunut ja vieläpä loistavasti.

Kohta nähdään onnistuuko vielä kalliimpi (huom! aapismies) Samsung vastaavassa. Luulen että vaikeaa tulee olemaan.
Voihan ylihintaisuuden toki noinkin kuvailla, mutta eihän tuo kaava tietysti noin yksinkertainen ole. Monihan tuottaa kaikkea, mutta ei voi kilpailla, koska ei saa esim. tuotannon kustannuksia kyllin pieniksi. Noin niinkuin esimerkkinä mikä voi kaavassa kusta. Ja eihän sekään poista todellista ylihintaisuutta, jos joku ostaa. Maailman sivu on myyty jos vaikka mitä arvotonta, joka todellisuudessa minkään arvoista. Edes valmistaa.
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2015 @ 03:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Hinta on kohdillaan jos tuote myy kuin häkä. Siitä ei vaan pääse mihinkään että Apple on tuossa onnistunut ja vieläpä loistavasti

Kiitos vastauksestasi. Olen jokseenkin samaa mieltä ylläolevasta. Ja erittäin hyvä että toit esille sen, että termin merkitys voi olla hyvinkin erilainen riippuen kontekstista. Eli puhutaanko yksittäisestä ostajasta, suuremmasta joukosta ja katsotaanko ostajan tai esimerkiksi yrityksen näkökulmasta.

Voihan ylihintaisuuden toki noinkin kuvailla, mutta eihän tuo kaava tietysti noin yksinkertainen ole. Monihan tuottaa kaikkea, mutta ei voi kilpailla, koska ei saa esim. tuotannon kustannuksia kyllin pieniksi.

Voisitko kertoa paremman määritelmän?

Ja eihän sekään poista todellista ylihintaisuutta, jos joku ostaa. Maailman sivu on myyty jos vaikka mitä arvotonta, joka todellisuudessa minkään arvoista. Edes valmistaa.

Mitä on "todellinen ylihintaisuus"?

Oletetaan markkina kilpailluksi. Hinta lienee vähintäänkin kohdallaan, voi se toki olla alihintainenkin, jos tuote menee kaupaksi. Etenkin jos se menee kaupaksi erittäin suurissa määrissä ja ostajat ovat ostokseensa tyytyväisiä.

Onko jotain esimerkkiä arvottomasta tuotteesta? Miksi tuote on ostettu jos sillä ei ole ollut ostajalle mitään arvoa? (toki ihmisiä voi huijata ja ihminen voi tehdä yksittäisiä virhearvioita, mutta oletan, että puhut vähän yleisemmällä tasolla)

Valmistuskustannus ja hinta todennäköisesti korreloivat jossain määrin, mutta hinta ei missään tapauksessa riipu suoraan valmistuskustannuksesta. Hinta perustuu siihen, mitä kuluttaja on valmis maksamaan siitä hyödystä jonka tuotteesta saa (tai kuvittelee ostohetkellä saavansa). Jos tuote ei ole kuluttajan mielestä kympin arvoinen ei kuluttaja osta tuotetta, oli sen valmistus sitten maksanut euron tahi satasen. Ja päin vastoin.
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2015 @ 04:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ohjelmankehittäjätkin tekevät useimmiten sovelluksensa ensin iOS-laitteille testatakseen miten ohjelma menestyy. Syynä tähän on Applen mainiot kehittäjätyökalut, sekä se että kehittäjien ei tarvitse optimoida ohjelmiaan niin paljon erikokoisille näytöille.
Kyllä, tosin pakko sanoa, että Applenkaan kehittäjätyökalut eivät ole kovin mainiot. Puutteineenkin ne toki ovat tällä hetkellä paremmat kuin suurimmalla kilpailijalla.

Erikokoiset, eri tehoiset ja eri käyttöjärjestelmillä varustetut laitteet ovat yksi Androidkehiyksen ongelmista. Kuten myös se, että massa on painottunut yllättävän vanhoihin käyttiksiin ja tehottomiin laitteisiin. Ongelmana on myös se, että rahan ansaitseminen softaa myymällä vaikuttaa olevan aikamoinen ongelma.
Giis
_
10. maaliskuuta 2015 @ 05:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mitä on "todellinen ylihintaisuus"?

Oletetaan markkina kilpailluksi. Hinta lienee vähintäänkin kohdallaan, voi se toki olla alihintainenkin, jos tuote menee kaupaksi. Etenkin jos se menee kaupaksi erittäin suurissa määrissä ja ostajat ovat ostokseensa tyytyväisiä.

Onko jotain esimerkkiä arvottomasta tuotteesta? Miksi tuote on ostettu jos sillä ei ole ollut ostajalle mitään arvoa? (toki ihmisiä voi huijata ja ihminen voi tehdä yksittäisiä virhearvioita, mutta oletan, että puhut vähän yleisemmällä tasolla)

Valmistuskustannus ja hinta todennäköisesti korreloivat jossain määrin, mutta hinta ei missään tapauksessa riipu suoraan valmistuskustannuksesta. Hinta perustuu siihen, mitä kuluttaja on valmis maksamaan siitä hyödystä jonka tuotteesta saa (tai kuvittelee ostohetkellä saavansa). Jos tuote ei ole kuluttajan mielestä kympin arvoinen ei kuluttaja osta tuotetta, oli sen valmistus sitten maksanut euron tahi satasen. Ja päin vastoin.

Koska et kuitenkaan tunnusta Applen tapauksessa ylihintaisuutta, niin asiasta lienee sikäli turhaa edes kanssasi keskustella, mutta....

Kannattaa erottaa kaksi asiaa: luotu tarve ja todellinen tarve. Moni kulutustavara on luodun tarpeen lopputulos. Applella näitä luotuja tarpeita on paljon. Siitä voidaan keskustella ja kinastella maailman tappiin asti onko joku laite tarpeellinen, saatika hintansa arvoinen, jos täyttää luodun tarpeen. Aakkosmies luetteli tuossa aiemmin pitkän lista näistä "tarpeellisuuksista", jotka täyttää kuitenkin muut ratkaisut jossain määrin jopa paremmin. Eli hinnassa on tuolloin tyhjää, kun halvemmallakin laitteilla pärjää. Ylipäätään se on suhteellista onko monikaan chätti-/kuvapuhelu-/ ym. kokonaisuutena tarpeellista.

Kyselit myös täysin tarpeettomia tuotteita? Ainakin täällä kotikaupungissani lähdeveden myynti on tälläistä. Kyllähän sitä täällä ihmiset ostaa, kun on markkinoitu lähdevettä. Epäilen kyllä pahasti veden edes olevan lähdevettä ja täällä on raanavesi niin hyvää, ettei moiselle mitään käyttöä. Esimerkkejä on vaikka kuinka. Saattanet (ehkä) pienessä mielessä keksivän niitä lisää. Ja tuskin kokaiinikaan oli kovin hyvää "kaiken parantavaa" lääkettä, jonka arvo parantajana oli nolla. Ja eikös tupakkakin ollut olevinaan joku parantava juttu? Kokaiini ja tupakka oli/on hyvinkin laajassa käytössä. Kumpainenkaan ei tuo käytännössä mitään hyötyjä, vaan paljon haittoja.

Todellinen tarve onkin toinen luku. Useimmiten silloin puhutaan työkaluista, joilla tehdään rahaa, tai vähintään säästetään rahaa tai aikaa. Silloin yhtälö on aika selkeä. Kuinka paljon laite tuo rahaa tai säästää rahaa ajassa X. Summa X suhteutetaan aikaan Y. Jos joku rahajuttu josta saadaan vaikka satanen puolessa tunnissa tehdään kympin työkalulla, eikä ole kertakäyttöinen, niin hankinta on oikeasti tarpeellinen. Useimmiten työelämässä riittää puhelimessa se, että sillä voi soittaa. Mitään perusteluja ei ole siis ostaa ainakaan työkaluksi edes 200 euron puhelinta.

No mutta. Alat kuitenkin jankkaamaan, joten ilmoitan nyt ihan suoraan, että en sinun kanssa aio juttua tässä kohtaa enempää jatkaa.
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2015 @ 10:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Koska et kuitenkaan tunnusta Applen tapauksessa ylihintaisuutta,

Kysymys oli ylihintaisuudesta sinänsä ja sen määritelmästä.

Syystä tai toisesta termin määritelmä jäi edelleen vahvasti ilmaan ja kirjoitit pääasiassa muusta kuin hinnasta.

En edelleenkään tiedä mitä sillä tarkoitat, joten en tietenkään voi sanoa ovatko Applen tuotteet tai tuote sitä vai ei. Jos sana ymmärretään kuten minä ja Pentsu sen ymmärrämme ei iPhone ole ylihintainen. Applen kultakello voi olla, jää nähtäväksi.

Eli hinnassa on tuolloin tyhjää, kun halvemmallakin laitteilla pärjää.
Eli siis määritelmäsi ylihinnalle olisi jokseenkin: "tuote on ylihintainen jos (yksittäinen?) kuluttaja valitsee kalliimman tuotteen kuin ehdottomasti tarpeellista"?

Eli jos kuluttaja valitsee 50 tuumaisen taulutelkkarin vaikka "pärjäisi" pienellä kuvaputkitelkkarilla on hän maksanut ylihintaa? Mukavuudella ei ole arvoa? Kuka määrittää "pärjäämisen"?

Ylipäätään se on suhteellista onko monikaan chätti-/kuvapuhelu-/ ym. kokonaisuutena tarpeellista.

Aika erikoinen ajatus. Ne ovat kommunikaation muotoja siinä missä tekstarit, soittaminen, keskustelu kasvokkain, kirjeet ja sähköposti.

Tietenkään *kaikki* eivät välttämättä ole tarpeellisia juuri sinulle tai minulle, mutta niille kaikille on käyttökohteensa ja käyttäjänsä.

Ainakin täällä kotikaupungissani lähdeveden myynti on tälläistä ...
täällä on raanavesi niin hyvää, ettei moiselle mitään käyttöä.

Tarkoitat että ihmiset käyttävät sitä suuressa määrin kraanaveden asemesta? Se kuulostaa erikoiselta ja myös niin työläältä, että siihen on varmasti joku syynsä, ei välttämättä täysin rationaalinen.

Itsekin ostan sitä silloin tällöin, jos esimerkiksi olen liikkeellä ja tarvitsen pullollisen juotavaa. Käytön ja saatavuuden helppous on tuolloin maksamani hinnan arvoista.

Ja tuskin kokaiinikaan oli kovin hyvää "kaiken parantavaa" lääkettä, jonka arvo parantajana oli nolla. Ja eikös tupakkakin ollut olevinaan joku parantava juttu?

Tuotteiden ominaisuuksia on joskus markkinoitu virheellisesti? Niin on varmasti tapahtunut.

Kokaiini ja tupakka oli/on hyvinkin laajassa käytössä. Kumpainenkaan ei tuo käytännössä mitään hyötyjä, vaan paljon haittoja.

Molemmilla on päihdyttävä ja addiktoiva vaikutus, kuten kahvilla ja alkoholilla (tai suklaalla ja sokerilla). Hyötynä yksilölle on saatu mielihyvä. Suurissa joukoissa, pitkäaikaisella ja liian suurella käyttömäärällä on varmasti haitallinen kokonaisvaikutus terveyteen. Mikään näistä ei kuitenkaan ole yksittäisen käyttäjän näkökulmasta hyödytön. Yksikään niistä ei ole myöskään elintärkeä, mutta tuskin niin askeettista elämää haikailemme.

Mitään perusteluja ei ole siis ostaa ainakaan työkaluksi edes 200 euron puhelinta.

Riippuu ihan mitä työ pitää sisällään. Myös työkalun käytön mukavuus js työkalun toimivuus ovat suureita joilla on arvo.

Tyytyväinen työntekijä on laitteen käyttöaikana helposti monin verroin arvokkaampi kuin muutama satanen mainitsemasikin hinnan päällä.

en sinun kanssa aio juttua tässä kohtaa enempää jatkaa.
Se on vähän harmillista. Vaikka paljon kirjoititkin, jäi ylihinnan määritelmä edelleen mysteeriksi, joten pakko varmaan pysyä Pentsun määritelmässä.
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2015 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksestasi. Olen jokseenkin samaa mieltä ylläolevasta. Ja erittäin hyvä että toit esille sen, että termin merkitys voi olla hyvinkin erilainen riippuen kontekstista. Eli puhutaanko yksittäisestä ostajasta, suuremmasta joukosta ja katsotaanko ostajan tai esimerkiksi yrityksen näkökulmasta.

Juurikin noin. Voi myös olla niin että tuote jota pidän ylihintaisena ei välttämättä ole ylihintainen jollekin muulle. Mulle henkilökohtaisesti laite on ylihintainen. Olen aiemminkin tuonut esille että mua ei kiinnosta benchmark tulokset. Soitan ja luen Sposteja.

Hinnoittelu voi olla myös hankalaa. Hinnalle ja myyntiennusteelle täytyy löytää hyvä balanssi. Jos tuote olisi vaikkapa esim. 20% halvempi, niin ei välttämättä haittaa jos myyntimäärä tuplaantuisi hinnan alennuksen vuoksi.

Voihan ylihintaisuuden toki noinkin kuvailla, mutta eihän tuo kaava tietysti noin yksinkertainen ole. Monihan tuottaa kaikkea, mutta ei voi kilpailla, koska ei saa esim. tuotannon kustannuksia kyllin pieniksi. Noin niinkuin esimerkkinä mikä voi kaavassa kusta. Ja eihän sekään poista todellista ylihintaisuutta, jos joku ostaa. Maailman sivu on myyty jos vaikka mitä arvotonta, joka todellisuudessa minkään arvoista. Edes valmistaa.

Ei ihan täysin auennut, mutta jos yritys tuottaa voittoa valmistamillaan ja myymillään tuotteilla, niin mitä väliä?
Abcabc375
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2015 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
iPhonen tyytyväisyysprosentti on 99. Onko se silloin ylihinnoiteltu jos 99% asiakkaista on tyytyväisiä laitteeseen? Kai nyt idioottikin tajuaa että ei.
Senior Member
_
10. maaliskuuta 2015 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
iPhonen tyytyväisyysprosentti on 99. Onko se silloin ylihinnoiteltu jos 99% asiakkaista on tyytyväisiä laitteeseen? Kai nyt idioottikin tajuaa että ei.
Ai niin. Ehdinkin jo unohtaa että tässä(kin) uutisessa puhuttiin Samsungista mutta kyllä se 121:n tälläisen kommentin jälkeen jo unohtuukin.

Siinä vaiheessa kun omat lapset alkaa jankkaamaan puhelimista tuohon elämää suurempaan tyyliin niin vien ne lääkäriin. Onneksi vanhin on jo täysi-ikäinen eikä tuota vaihetta edes tullut. Ollut ehkä järkevämpää tekemistä...
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. maaliskuuta 2015 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Jos ihmiset eivät olisi valmiita maksamaan iPhonesta niin paljoa, niin se olisi paljon halvempi. Mitä se kertoo asiakkaista?
Giis
_
10. maaliskuuta 2015 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ei ihan täysin auennut, mutta jos yritys tuottaa voittoa valmistamillaan ja myymillään tuotteilla, niin mitä väliä?

No ei mitään väliä niin, enkä nyt sikäli ketään arvostele. Lumelääkitseminenkin on melko yleistä. Auttaakin vaivoihin, vaikkei itse lääkkeellä parantumiseen mitään arvoa olisikaan.
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
11. maaliskuuta 2015 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lumelääkitseminenkin on melko yleistä. Auttaakin vaivoihin, vaikkei itse lääkkeellä parantumiseen mitään arvoa olisikaan.
Jos lumelääke auttaa[1] saa asiakas siitä hyötyä. Onko parantumisen mekanismi purkista saatava kemikaali vai placebo on toissijaista.

[1] ja kyllä se auttaa ihan tutkitusti tietyissä rajoissa.

Sivu:<123456>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > samsung on menossa teuraaksi tulevina vuosina

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy