Netti katkesi koko Suomen alueella Elisan asiakkailta
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 5 kesäkuuta, 2015
Elisan laajakaistayhtyksissä on ollut tänään toimintahäriö koko maan alueella.
Noin kello 10.30 alkanut toimintahäriö vaikutti kaikkiin kiinteisiin laajakaistaliittymiin, mobiililaajakaistayhteyksiin ja niitä käyttäviin palveluihin (esim. Elisa Viihde). Käyttäjälle toimintahäiriö näkyi käytännössä yhteyden hidastumisena tai katkeamisena kokonaan. Yhteys näyttää palanneen toimintakuntoon ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
johtaja59
Senior Member
4 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2015 @ 15:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Onneksi ei ole Elisa, kun siellä tuntuu olevan nettisensuurin lisäksi teknisiä ongelmia useita kertoja vuodessa.
|
Junior Member
|
5. kesäkuuta 2015 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Ilmankos se vähän pätki.. mutta muuten kyllä tyytyväinen 12 euron hintaiseen 10/100 liittymään.
|
msharju
Newbie
|
5. kesäkuuta 2015 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Satakunnassa ei toimi vieläkään, ei netti eikä puhelin.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2015 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Firmojen on tällaisten tilanteiden takia nykyään käytännössä pakko pitää toimipisteissään kahta nettiyhteyttä. Ja molemmat luonnollisesti eri operaattoreilta.
|
Junior Member
10 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2015 @ 17:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59: Onneksi ei ole Elisa, kun siellä tuntuu olevan nettisensuurin lisäksi teknisiä ongelmia useita kertoja vuodessa.
Jos nyt TPB:tä tarkoitat, niin sama homma Soneralla ja DNA:lla. Onhan ainakin tuolla Sonerallakin ollut vähän väliä ongelmia verkon kanssa. Jos nyt vuodessa muutamaan kertaan parin tunnin katkos, niin ei ainakaan itteä haittaa yhtään. Korjaavat kuitenkin nopeasti ja tiedottavat nykyisin ihan asiallisesti. Toimivuus muuten hyvä ja hinnat kohdillaan. Eikä ole mitään datakattoja kuten joillakin myös on.
Kaikilla varmasti joskus jonkin operaattorin kanssa ollut ongelmia yhteyksien kanssa. En väitä, että se on hyvä asia... mutta väistämätön. Ärsyttää nykyisin tuo ainainen "Onneks ei ole Elisa/Sonera/DNA" narina kun jotain tapahtuu. Ilman kyseisiä puljuja ei yhteydet olisi nykyisellä tasolla. Toki joku ihan muu olisi tullut varmasti tilalle ja sama valitus olisi siitäkin (jos siis ei kyseisiä puljuja olis olemassakaan).
Ei muuta, kuhan ärsytti ja pakko kommentoida. :D
Intel i7 6700 + Noctua NH-C12P SE14 | Asus Z170 Pro Gaming | Asus Strix GTX 970 DirectCU II OC | Kingston HyperX 16Gb DDR4 | Samsung 120gb 840 Evo SSD+Samsung Spinpoint F3 1T+WD Cavier Blue 1T | Nexus NX-6000 R3 | Win 10 Pro x64 | Super Flower SF-2000B-BK | LG Flatron E2381 | Logitech G105+G300 & Xbox 360 controller |
+ Lumia 930 & Acer Iconia B1-721 & Acer Aspire E1 (Win 10) & Xbox One
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2015 @ 17:49
|
pera70
Suspended due to non-functional email address
|
5. kesäkuuta 2015 @ 19:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Eniten näitä ongelmia taitaa tosiaan olla juuri Elisalla ?
|
harham
Newbie
|
5. kesäkuuta 2015 @ 20:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän silläkin ole vaikutusta kun vedettäessä sähkökaapelia maahan matkan varrella katkesi tärkeä valokaapeli!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2015 @ 20:18
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2015 @ 23:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Se vaan nyt on niin, että operaattori kuin operaattori niin näitä pätkimisiä sattuu silloin tällöin. Kaikkia järjestelmiä ei taloudellisista syistä voi olla kahdennettuna, ja joskus niitä laiterikkoja/kaivurisankareita/sunmuita tapahtuu. Itsellä on ollut saunalahti varmaan 5 vuotta, enkä nyt muista koska tällainen vastaava katkos olisi ollut. Tätäkään en tällä kertaa edes huomannut ennen kun luin tämän uutisen. Kotona on soneran 110/5 kaapeli, eikä sekään ole kuin kerran pätkinyt, siinäkin vika oli taloyhtiön kaapelivahvarissa.
|
puheenjohtaja
Newbie
|
6. kesäkuuta 2015 @ 01:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix: Se vaan nyt on niin, että operaattori kuin operaattori niin näitä pätkimisiä sattuu silloin tällöin. Kaikkia järjestelmiä ei taloudellisista syistä voi olla kahdennettuna, ja joskus niitä laiterikkoja/kaivurisankareita/sunmuita tapahtuu.
Periaatteessa ymmärrettävää että kaikkia järjestelmiä ei ole kahdennettu mutta nyt puhutaan yhdestä suomen suurimmasta operaattorista jonka KOKO SUOMEN verkko on maassa niin silloin on todellakin jossain jotain pahasti pielessä. Vaikka koko verkkoa ei olisikaan taloudellisesti järkevää kahdentaa niin missään tilanteessa ei koko verkko saisi mennä nurin vaan vain pieni osa siitä jos verkon topologia on järkevästi suunniteltu. Nyt näyttää että säästöjen nimissä on vedetty mutkat suoriksi eikä ole tehty kotiläksyjä - edes kustannussäästöt eivät selitä tällaista pelleilyä - eikä muuten ole eka kerta eli opiksi edellisistä virheistä ei ole otettu.
|
Member
5 tuotearviota
|
6. kesäkuuta 2015 @ 08:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestintäviraston pitäisi tehdä työnsä, eli valvoa operaattoreita. Tarvittaessa lätkäistä uhkasakkoja yhteyksien katkeamisesta.
Onhan tuo hieman naurettavaa,jos yhden piuhan katkeaminen kaataa koko operaattorin kaikki palvelut.
On ongelmia muillakin kuin elisalla noissa.
|
RekookeR
Member
1 tuotearvio
|
6. kesäkuuta 2015 @ 09:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Elisalla ei ollut häiriökartassa mitään tietoa asiasta. Ärsyttää kun aina vaietaan, eikä tiedoteta.
Ihmettleinkin miksi netti pätki muutaman kerran.
-Reko
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
6. kesäkuuta 2015 @ 09:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR: Elisalla ei ollut häiriökartassa mitään tietoa asiasta. Ärsyttää kun aina vaietaan, eikä tiedoteta.
Valtakunnalliset häiriöt -osioon tuo ilmoitus tuli, mutta sekin voi olla hankalaa lukea, jos ainoa käytössä oleva yhteys on Elisan
http://corporate.elisa.fi/elisa-oyj/tie...disturbance-map
|
Member
3 tuotearviota
|
6. kesäkuuta 2015 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Tällaisissa tilanteissa operaattori voisi laittaa aivan kaikille asikkailleen jakoon vaikkapa tekstiviestin aiheesta. Jos verkko onkin nurin, niin jossain vaiheessa se monesti toimiikin sen pienen hetken kunnes taas kaatuu (kuten eilen ainakin itselläni) ja tässä välissä asikkaat kerkeäisivät vastaanottamaan tiedon, ettei vika olekaan omissa laitteissa.
|
mummipappa
Suspended due to non-functional email address
|
6. kesäkuuta 2015 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Eniten itseäni juuri ärsyttää tuo tiedottaminen tai paremminkin sen puute.
Itselläni kävi Soneran kansssa hetki sitten niin, että yhteydet katkesivat, no aikani odottelin, että jos olisi kyse jostain lyhyestä katkosta. Ei ollut lyhyt katkos. Soitin asiakaspalveluun (siihen tanan robottivastaajaan). Lopulta sain ihmisen langan päähän, hän ei tiennyt mistään häiriöistä mitään(ei ne soneran asiakaspalvelijat yleensä tiedäkkään mistään mitään) vaan alkoi syyllistävällä tyylillä vänkäämään, että vika on omassa vdsl purkissani. Ehdotti, että aletaan käymään läpi purkin asetuksia ja jne. jne. Loppujen lopuksi kyse oli jonkin verkkolaitteen rikkoutumisesta, jonka vaihtamiseen meni pari päivää ja vika todellakin kosketti muitakin kuin minua.
No vuodatukseni syy oli se, että eikö tosiaan noista verkkohäiriöistä tule mitään tietoa noille operaattoreiden asiakaspalvelijan *erkeleille, ennen kuin asiakas itse niistä ilmoittaa, vaikka kyseessä on laajaa aluetta koskeva häiriö.
|
Lumikki
Senior Member
|
6. kesäkuuta 2015 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitähän tähän oikein sanoisi. On aina kurjaa jos yhteydet katkeavat laajemmalta, ne kuitenkin yleensä korjataan aika pian. Paljon kurjempaa on kun yhteydet tökkii jatkuvasti tai katkeavat jostain pienestä paikasta. Näiden korjaaminen voi kestää ikuisuuden.
Kyllä verkkolaitteiden rikkoutumisesta pitäisi tulla ilmoitus ISP:lle automaattivalvonnan kautta. Usein kuitenkin pienissä paikoissa asiasta tieto tulee asiakkaiden kautta nopeammin, johtuen ihan työajoista ja asioiden kriittisyydestä. Eli vaikka laitteet asian tietää niin ei ISP taida lähettää joka "pikku" asiaa aina henkilöä korjaamaan työajan ulkopuolella.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2015 @ 13:20
|
tkkaisla
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2015 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mummipappa: Eniten itseäni juuri ärsyttää tuo tiedottaminen tai paremminkin sen puute.
Itselläni kävi Soneran kansssa hetki sitten niin, että yhteydet katkesivat, no aikani odottelin, että jos olisi kyse jostain lyhyestä katkosta. Ei ollut lyhyt katkos. Soitin asiakaspalveluun (siihen tanan robottivastaajaan). Lopulta sain ihmisen langan päähän, hän ei tiennyt mistään häiriöistä mitään(ei ne soneran asiakaspalvelijat yleensä tiedäkkään mistään mitään) vaan alkoi syyllistävällä tyylillä vänkäämään, että vika on omassa vdsl purkissani. Ehdotti, että aletaan käymään läpi purkin asetuksia ja jne. jne. Loppujen lopuksi kyse oli jonkin verkkolaitteen rikkoutumisesta, jonka vaihtamiseen meni pari päivää ja vika todellakin kosketti muitakin kuin minua.
No vuodatukseni syy oli se, että eikö tosiaan noista verkkohäiriöistä tule mitään tietoa noille operaattoreiden asiakaspalvelijan *erkeleille, ennen kuin asiakas itse niistä ilmoittaa, vaikka kyseessä on laajaa aluetta koskeva häiriö.
Minun Sonera palvelusta saat aktivoitua häiriötiedotteet. Sillon tulee sms ja muistaakseni sähköpostikin jos heidän runkoverkossa tai esim liittymäsi dslamissa on verkkovika käynnissä. Se soneran robotti tekee myös sen puhelun aikana ainakin jossain valikossa tietyt testit sun liittymää kohtaa ja ilmottaa jos löytää vikaa.
|
Omppumiez
Newbie
|
6. kesäkuuta 2015 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Sartuipa sopivasti, eilen alkoi saunan yhteyden käyttäminen, ja juuri ihmettelin mikä sitä saunalahtea nyt vaivaa kun ei suostu toimimaan ensimmäisenä päivänä edes hyvin...
|
arivesa
Senior Member
|
6. kesäkuuta 2015 @ 22:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuolla ylempänä oli puhe kahdennuksesta ja vikailmoituksista. Sähkönsiirtoyhtiö Carunassa nuo toimii näin: Sähköjen katkettua tuli tekstari: vika havaittu.
30 min. myöhemmin toinen, joka kertoi että alueeni ei ole vian aiheuttaja, sähköt kytketty toista reittiä. Kuten olivatkin. Siis vaihtoehtoväylä eli kahdennettu.
Sähkökatko tappaa verkkoviralla toimivat modeemit, ja jatkuessaan sammuttavat myös 3/4 G akkuvarmistetut tukiasemat lähistöltä.
Sitten siirrytään verkkovierailujen maailmaan, josko kauempana toimisi joku. Kaista kapenee, mutta harvoin katkeaa tyystin.
Puhelinoperaattorilla ei ole väylää tiedottaa häiriöstä, mikäli oma verkko on down, jälkeenpäin olisi kai turhaakin?
|
RekookeR
Member
1 tuotearvio
|
7. kesäkuuta 2015 @ 02:14 |
Linkki tähän viestiin
|
SWiis, mulla toi ilmeni siinä että netti kyllä toimi, mutta aina välillä jumittu ja sit katkesi.
Elisan häiriökartan googlasin netistä, mutta siinä tosiaan ei ollut mitään mainintaa, että täälläpäin olisi mitään ongelmia ollut. Eikä heillä löytynyt mitään muuta missä häiriöistä olisi ilmoitettu vaan heidän sivunsa ohjasi tuohon nimenomaiseen karttaan.
Ongelmaksi tuli tietysti se, että luulin nettitikkuni tai reitittimen olevan hajalla ja käynnistelin niitä ja tietokonetta yhä uudelleen. Sen takia tuo tiedottamisen puute ja vaikeneminen on hemmetin ärsyttävää politiikkaa. Elisa ilmeisesti pelkää menettävänsä asiakkaita tiedottamalla ongelmista.
-Reko
|
arivesa
Senior Member
|
7. kesäkuuta 2015 @ 06:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR: SWiis, mulla toi ilmeni siinä että netti kyllä toimi, mutta aina välillä jumittu ja sit katkesi.
Elisan häiriökartan googlasin netistä, mutta siinä tosiaan ei ollut mitään mainintaa, että täälläpäin olisi mitään ongelmia ollut. Eikä heillä löytynyt mitään muuta missä häiriöistä olisi ilmoitettu vaan heidän sivunsa ohjasi tuohon nimenomaiseen karttaan.
Ongelmaksi tuli tietysti se, että luulin nettitikkuni tai reitittimen olevan hajalla ja käynnistelin niitä ja tietokonetta yhä uudelleen. Sen takia tuo tiedottamisen puute ja vaikeneminen on hemmetin ärsyttävää politiikkaa. Elisa ilmeisesti pelkää menettävänsä asiakkaita tiedottamalla ongelmista.
-----------------------------------
Tuskin,tiedottaminen kun luo luottamusta.Tiedottaa tosin ei voi,jos yhteys puuttuu.Tuskin kukaan vaihtaa operaattoria jonkun katkon vuoksi,niitä tapahtuu kaikille,samoista syistä.
|
RekookeR
Member
1 tuotearvio
|
7. kesäkuuta 2015 @ 11:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Tuskin,tiedottaminen kun luo luottamusta.Tiedottaa tosin ei voi,jos yhteys puuttuu.
Mikä yhteys puuttui?
Ei kai kok Elisa ollut pimeenä tuon vian takia, kai niillä itsellä on kiinteät linjat ja netti toimi, ainakin niiden sivustot olivat yhä netissä.
-Reko
|
Daavon
Newbie
|
7. kesäkuuta 2015 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Elisan tai saunlahden sivuille ei ollut pääsyä ainakaan saunalahden ADSL, 3G tai 4G liitymillä tässä taloudessa. Iltalehti ja ampparit sivusto latautuivat kun jaksoi odottaa ja itsekin sain ampparit sivuston kautta tiedon koko maan kattavasta ongelmasta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. kesäkuuta 2015 @ 13:40
|
Mainos
|
  |
|