|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Piraattien Netflixiä syytetään Norjassa piratismin kasvun räjähtämisestä
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 3 heinäkuuta, 2015
Torrent Freakin mukaan piratismin määrä on kasvanut hurjasti Norjassa. Tilanteesta syytetään piraattien Netflixiksi kutsuttua Popcorn Time -sovellusta.
Viime vuoden alussa ilmestynyt Popcorn Time teki laittomasta streamauksesta erittäin helppoa. Torrent Freakin tietojen mukaan konsulttifirma Mediavision tekemä tutkimus paljastaa 750 000 norjalaisen katselevan videota laittomista lähteistä. ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
|
6. heinäkuuta 2015 @ 19:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Kyllä se oma tuote kannattaa saada jopa sinne kilpailijan kauppaan, koska se lisää oman tuotannon myyntiä.
Tämä ei ole aina itsestään selvää että "kilpailija" haluaa edes ottaa toisen "kilpailijan" tuotetta myyntiin. Riskinä on ettei oma tuote enää myy.
Tämä on ehkä vähän huono esimerkki mihinkään, mutta esim. Usassa virvoitusjuomayhtiöt maksavat huomattavia summia kauppaketjuille pelkästään siitä, että saavat oman tuotteensa limuhyllyssä asiakkaa silmien korkeudelle. Vähemmän lobbaavat saavat tuotteensa ala- tai ylähyllylle. Arvaat varmaan kuka tuon maksaa?
Pointti tässä vuodatuksessani on siis näkyvyyttä omalle tuotteelle halutaan keinolla millä hyvänsä. Jos aletaan myymään ohessa kilpailijan tuotetta niin on suuri riski siitä että kilpailijan tuote onkin parempi eikä oma parempikatteinen tuote enää myy. Ehkä ideaalitilanne kuluttajan kannalta olisi jos sisällöntuottajat jakaisi toistensa tuotteita ikäänkuin vaihtokauppana. Esim. jos Netflix antaa jonkun leffan toiselle toimijalle myyntiin, olisi netflixin pakko ottaa tämän toisen tuottajan sisältöä myyntiin.
|
Lumikki
Senior Member
|
6. heinäkuuta 2015 @ 20:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Tämä ei ole aina itsestään selvää että "kilpailija" haluaa edes ottaa toisen "kilpailijan" tuotetta myyntiin. Riskinä on ettei oma tuote enää myy.
.....
Totta, olen samaa mieltä.
Vaikka se ei muuta sitä mitä minä ajoin takaa että sille omalle tuotteelle enemmän saatavuutta/näkyvyyttä on parempi kuin se että pidetään sitä tahallisesti suppeammassa saattavuudessa siksi että oletetaan että se oma asia on niin MAHTAVA että kaikki kuluttajat riemuissaan juoksee heidän omaan palveluun. Kuten sanoit, tekee vaikka vaihtosopimuksen, jos pystyy ja saa sen aikaiseksi. Kyse on minusta asenne ongelmasta eli yliarviodaan omat asiat ja unohdetaan että liiketaloutta tehdään myymällä asioita sille kuluttajalle ja pitämällä se kuluttaja tyytyväisenä. Eikä sillä että yritetään "pakottaa" kuluttajia sinne omaan kauppaan jollain "likaisella" koukulla. Koska voi käydä niin että kuluttaja sanoo että paskat ja on ilman koko asiaa.
Minusta yritystoiminta yleisesti kärsii jonkinlaista asenne ongelmasta eli on liikaa kieroilua, estoja, pakotusta, ahneutta ja itsekkyyttä. Sen sijaan että yritettäisiin tehdä hyvää liiketaloutta ja pitää ne kuluttajat tyytyväisenä. Siis viihdeteollisuus ei edes yritä parastaan, se vain kieroille selän takana asioilla ja yrittää kontrolloida markkinoita, sekä syyttää kaikkia muita ongelmistaan kuin itseään. Kun pitäisi mukautua nykyaikaan ja tuottaa palveluja siten kuten kuluttajat haluavat, eikä niin että omat tarpeet menee kuluttajan tarpeiden edelle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2015 @ 20:47
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2015 @ 23:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Ei aina, mutta tässä tapauksessa kyllä koska suuret viihdeyhtiöt ovat erittäin ahneita. Joten jos on varaa ja taitoa niin miksi ei. Joten kysymyksesi on huvittava, koska jos se ei olisi kannattavampaa kuin materiaalin ulkopuoliselta ostaminen niin tuskin esimerkiksi Netflix tekisi itse TV-sarjoja.
Se on varmasti kannattavaa Netflixille. Eivät sitä muuten tekisi. Kuitenkin vaikka rautalangasta vääntää niin et ymmärrä, että kannattavuutta on se, että asiakkaita on enemmän oman tuotannon/yksinoikeuksien avulla.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Yksinoikeudelliset materiaalit voi saada hetkellisesti ihmisiä palveluun, etenkin urheilu tapahtumat, mutta he EIVÄT JÄÄ jos se palvelu ei ole muiltakin osilta kunnossa. Asiassa on myös toinen puoli eli kuluttaja ei voi ostaa jokaista palvelua missä on sitä omaa tarjontaa, jonka takia vaikka sitä olisi niin kuluttaja ei sitä ota taloudellisista syistä. Joten minä sanoisin että kuluttaja ei valitse mitään palvelua yksinoikeus sisällön takia vaan sen takia että siellä palvelussa on jotain mikä on hänelle jonkin arvoista, oli se omaa tai muiden sisältöä. Usein monessa palvelussa on liian vähän hyviä asioita kokonaisuutena että ne olisivat rahansa arvoisia.
Eli sun mielestä yksinoikeus sisältö ei ole minkään arvoista. Lisäksi osaat omalla nollakokemuksella kaikista palveluista sanoa, miten maksavat asiakkaat toimivat. Lisäksi sun ajattelu lähtee siitä, että kaikki mulle heti ja niin halvalla kuin mahdollista. Edelleenkin kuluttajilla on mahdollisuus vaihtaa palveluja mielensä mukaan. Hinnat ovat kohtuullisia kun tyytyy vähempään kuin kaikkeen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Miksi luulet että minä olisin kiinnostunut rahasta olenkaan.
Ahneudesta puhut ja mistään et mitään maksa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Ja kaikilla on netti tai ne edes tietää mikä Artekin tuoli on. Vastaus on että mitä useammassa paikassa mitä tahansa asiaa myydään sitä todennäköisempää on että se saavuttaa enemmän potentiaalisia ostajia. Kuinka monta kertaa minun pitää vastata samaan kysymykseen.
Ymmärrätkö mikä on Artek ja mikä on Ikea? Googleta ellet tiedä ja lopeta saman mantran jauhaminen. Kerro miksi Ikea haluaisi heille täydellisesti sopimattoman tuotteen valikoimiinsa ja miksi Artek haluaisi myydä tuotettaan Ikean tuotteiden ympärillä?
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2015 @ 23:16
|
Lumikki
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2015 @ 09:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ...et ymmärrä, että kannattavuutta on se, että asiakkaita on enemmän oman tuotannon/yksinoikeuksien avulla.
Omaa tuotantoa kyllä, yksinoikeuksia ei. Ymmärrän asian, olen vain eri mieltä lopputuloksesta eli mikä on kannattavinta. Sitähän tässä olen sinulle yrittänyt kertoa. Eli sinä oletat että se yksinoikeus sisältö tuo kuluttajat sinun palveluusi, mutta samaa tekee ne sinun kilpailijasi, joten miten juuri se sinun palvelusi tavoittaisi kuluttajat. Sinä luulet että pitää pysyä omassa lokerossa omilla tuoteilla eli että se on se kannattavin vaihtoehto. Kuitenkin viihteen kanssa kannattavin vaihtoehto on aina se missä se oma tuote oikeasti tavoittaa ne maksavat kuluttajat. Kyse on tilanteessa jossa kuluttajat jakautuvat eri kilpailjoiden palveluiden kesken, kuluttajat eivät voi osta jokaista palvelua, koska heillä ei ole siihen varaa.
Käytännössä tuo sinun ajattelusi asiaan on juuri se sama virhe jonka viihdeteollisuus tekee. Voisi jopa sanoa että luullaan massatuotetta arvotuotteeksi. Tämä tarkottaa siitä että arvotuote on sellainen että niitä myydään vain niille joilla on niihin varaa (rikkaille), massatuote taas sellainen jossa pyritään tavoittamaan paljon asiakkaita (kaikki). Jos kohtelee viihdettä arvotuotteena niin ne kuluttajat päätyvät laittomiin palveluihin.
Lainaus: Eli sun mielestä yksinoikeus sisältö ei ole minkään arvoista. Lisäksi osaat omalla nollakokemuksella kaikista palveluista sanoa, miten maksavat asiakkaat toimivat. Lisäksi sun ajattelu lähtee siitä, että kaikki mulle heti ja niin halvalla kuin mahdollista. ....
Ahneudesta puhut ja mistään et mitään maksa.
Taitaa olla keskustelu aika loppuun käyty koska alat väittää minun sanovan asioita joita en ole sanonut. Eli vedät omia olettamuksiasi hatusta.
Lainaus: Edelleenkin kuluttajilla on mahdollisuus vaihtaa palveluja mielensä mukaan. Hinnat ovat kohtuullisia kun tyytyy vähempään kuin kaikkeen.
Totta, kuluttajat tekevät aina mitä haluavat, mutta viihdeteollisuus ei korjaa omia ongelmiaan. Mistähän tuo johtuu?
Lainaus: Kerro miksi Ikea haluaisi heille täydellisesti sopimattoman tuotteen valikoimiinsa ja miksi Artek haluaisi myydä tuotettaan Ikean tuotteiden ympärillä?
Kysyt kolmatta kertaa samaa asiaa ja vastaus on sama jonka olen sanonut kaksi kertaa. Vastaus ei siitä muutu jos kysymys on sama.
Olet oikeassa että on tilanteita joissa jokin ei sovi johonkin paikkaan myyntiin, esimerkiksi arvotavara harvoin sopii massatavaran kanssa samaan kauppaan. Mutta koko keskustelussa ei ole koskaan ollut siitä kyse. Vaan siitä että miksi viihdeteollisuus ei voisi myydä omia tuotteitaan jonkun toisen palvelussa. Ilmeisesti sinun mielestä syy on se että se oma tuote on myynti valtti. Minä vain olen asiassa erimieltä. Se kuka tekee sen viihteen on yhdentekevä, vain sillä on merkitystä tavoittaako se viihde oikeasti sen kuluttajan. Eikä se oma tuotanto tavoita kuin sen oman suppean asiakaskunnan jos sitä pantataan siellä omassa palvelussa.
Ehkä vertauskuvannollisesti koko ongelma on lähtöisin siitä että viihdeteollisuus luulee myyvänsä jalokiviä, vaikka todellisuudessa he myy maitoa.
Miksi sinun mielestä Norjassa korkean hyvinvoinnin valtiossa kuluttajat siirtyvät käyttämään laitonta Popcorn Timea?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 11:04
|
Lumikki
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2015 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Se on ihan sen oma asia. Asiakkaat miettii onko se hankkimisen arvoista, jos ei niin sitten on hankkimatta.
Jos myyjä ei halua myydä ostajan ehdoin, eikä ostaja halua ostaa myyjän ehdoin, niin kaikki hyvin.
Vastaan tähän samoin kuin tuolla toisessa ketjussa. Jokainen voi tehdä omat valintansa, mutta teoilla ja valinnoilla on seuraukset. Joten miksi valittaa seurauksista jos on itse ne itselle aiheuttanut? Eli ajattelumalli että sisältöä pidetään "arvotuotteena" ja sitä pihdataan omassa suppeassa palvelussa. Niin ei kai tuota voi ihmetellä jos Norjassa laiton Popcorn Time palvelu kasvattaa suosiota.
Käytännössä siis viihdeteollisuus savustaa itseään ulos, erillaisilla keinoilla eri palvelu tapauksissa. mm... rajoittaa saatavuutta, pitää korkeaa hintaa, teknisiä toimivuus rajoitteita asioissa. Joten miksi ihmetellä laittoman asian suosiota, jossa ei ole mitään tahallisia rajoitteita. Juuri tätä tarkoitin tuolla aikaisemmin että tavallaan viihdeteollisuus ampuu omaan jalkaansa omilla teoillaan ja valinnoillaan. Kai voisi sanoa että myyjän näkökanta miten asiat ovat hyvin on kovin erillainen verrattuna ostajan näkökantaan mikä olisi hyvin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 12:21
|
Lumikki
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2015 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jos jokin laiton piraattipalvelu saa merkittävän suosion ei silloin voidan enään puhua siitä että kuluttajat olisi rehellisä.
Ihmisistä voi tehdä rikollisia ihan lakia tai liiketalous periaatteita muuttamalla, ei se ole mitenkään vaikeaa. Ei se tarkoita että ihmiset eivät ole rehellisiä vaan että heillä ei oikeasti ole muita kunnollisia vaihtoehtoja asiaan. Se mikä on kunnollinen riippuu niin paljon näkökulmista. Tässä onkin se viihdeteollisuuden ja kuluttajan välinen näkökulma ero.
Miksi luulettte koko ajan että tässä on kyse rahasta? Jostain syystä vedätte koko ajan ihan vääriä hatusta temmattuja oletuksia. En minä ole missään sanonut että pitää saada ilmaiseksi tai sika halvalla. Minä sanoin vain että kaupasta ostettu yksittäinen elokuva joka maksaa 17-30? on sika kallis. Vertaa tuota vaikka Netflixin kuukausi hintaan ja mitä sillä saa.
Jos oikeasti haluatte ratkoa ongelmia niin tässä ensimmäinen. Suomi Netflix tarjonta on määrällisesti aivan eri luokassa kuin USA Netflix. Itse asiassa kyse on täysin keinotekoisista eroista. USA:ssa Netflix palvelu on onnistunut vähentämään piratismia, mutta samaa ei tapahtu pohjoismaissa. Koska se viihteen määrä on keinotekoisti rajoitettu vähäiseksi, vaikka molemmat palvelut ovat noin suurinpiirtein saman hintaisia. Pohjoismaissa osataan erittäin hyvin englantia joten itse tehdyt keinotekoiset esteet ovat vain haitaksi. Jotkut jopa kiertää tätä rajoitetta koska USA:n Netflix oikeasti tarjoaa jotain.
Joten haluatteko oikeasti ratkoa Teidän ongelmia, vai syyttää kansalaisia ja piraatteja kaikesta, sekä keksiä tekosyitä miksi asiat ovat niin kuin ovat.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 13:29
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
7. heinäkuuta 2015 @ 15:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Ehkä vertauskuvannollisesti koko ongelma on lähtöisin siitä että viihdeteollisuus luulee myyvänsä jalokiviä, vaikka todellisuudessa he myy maitoa.
Sinä olet tämän foorumin väärin henkilö keskustelemaan aiheesta kun sinun mielestä viihde on tusinatuotetta minkä ei kuulu tarjota elämyksiä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Ihmisistä voi tehdä rikollisia ihan lakia tai liiketalous periaatteita muuttamalla, ei se ole mitenkään vaikeaa. Ei se tarkoita että ihmiset eivät ole rehellisiä vaan että heillä ei oikeasti ole muita kunnollisia vaihtoehtoja asiaan.
Eli jos pankista ei saa haluamaansa määrää lainaa ilman korkoa niin sen saa ryöstää. Kunnollista vaihtoehtoa kun ei ole.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Miksi luulettte koko ajan että tässä on kyse rahasta? Jostain syystä vedätte koko ajan ihan vääriä hatusta temmattuja oletuksia. En minä ole missään sanonut että pitää saada ilmaiseksi tai sika halvalla. Minä sanoin vain että kaupasta ostettu yksittäinen elokuva joka maksaa 17-30? on sika kallis. Vertaa tuota vaikka Netflixin kuukausi hintaan ja mitä sillä saa.
Kokoajan valitat että liian kallista, mutta siltikään sun mielestä rahalla ei ole mitään merkitystä. Eilen ostin dvd:n seitsemällä eurolla. En mennyt konkurssiin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Joten haluatteko oikeasti ratkoa Teidän ongelmia, vai syyttää kansalaisia ja piraatteja kaikesta, sekä keksiä tekosyitä miksi asiat ovat niin kuin ovat.
Nyt alat jo kertomaan mitä ongelmia meillä on.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Jos oikeasti haluatte ratkoa ongelmia niin tässä ensimmäinen. Suomi Netflix tarjonta on määrällisesti aivan eri luokassa kuin USA Netflix. Itse asiassa kyse on täysin keinotekoisista eroista. USA:ssa Netflix palvelu on onnistunut vähentämään piratismia, mutta samaa ei tapahtu pohjoismaissa. Koska se viihteen määrä on keinotekoisti rajoitettu vähäiseksi, vaikka molemmat palvelut ovat noin suurinpiirtein saman hintaisia. Pohjoismaissa osataan erittäin hyvin englantia joten itse tehdyt keinotekoiset esteet ovat vain haitaksi. Jotkut jopa kiertää tätä rajoitetta koska USA:n Netflix oikeasti tarjoaa jotain.
Suoratoistopalvelut ovat kyllä tehokkaasti vähentäneet piratismia.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 15:55
|
Lumikki
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2015 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ...kun sinun mielestä viihde on tusinatuotetta minkä ei kuulu tarjota elämyksiä.
Missä minä muka olen noin sanonut. Itse vedät taas hatusta omia olettamuksia joilla ei ole mitään tekemistä mitä minä sanon. Se mitä olen yrittänyt sanoa on että viihdeteollisuus itse yliarvioi oman tuotteensa arvon eli luulee liikoja. Viihde on minusta massatuote ei arvotuote. Joka on juuri se ero viihdeteollisuuden ja minun näkökannoissa. Maito on massatuote, jalokivi on arvotuote.
Lainaus: Kokoajan valitat että liian kallista, mutta siltikään sun mielestä rahalla ei ole mitään merkitystä.
Siis kaupassa olevat yksittäiset uutuus elokuvat ovat ylihintaisia, se on FAKTA. Tarjouksesta ja poistomyynnistä niitä voi saada edullisesti. Itsekin ostin tuossa viime viikolla 1,5? blu-ray elokuvan. Enkä missään ole sanonut että rahalla ei ole merkitystä, olen sanonut että minä en ole kiinnostunut rahasta. Kaksi täysin eri asiaa.
Muuten en ole missään valittanut että on liian kallista. Sinä itse vedät hatusta omia olettamuksia ja sitten sanot ne niin kuin minä olisin ne sanonut. Se mistä minä olen koko tässä keskusteluketjussa puhunut on tuotteiden tarjonnan laajuudesta eli saatavuudesta kuluttajalle. Eli siitä kuinka viihdeteollisuus sabotoi itseään keinotekoisilla rajoitteilla ja näin pienentää omia liiketalous markkinoitaan. Hyvä esimerkki on juuri tuo Suomi vs USA Netflix.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 17:09
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
7. heinäkuuta 2015 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Missä minä muka olen noin sanonut. Itse vedät taas hatusta omia olettamuksia joilla ei ole mitään tekemistä mitä minä sanon. Se mitä olen yrittänyt sanoa on että viihdeteollisuus itse yliarvioi oman tuotteensa arvon eli luulee liikoja. Viihde on minusta massatuote ei arvotuote. Joka on juuri se ero viihdeteollisuuden ja minun näkökannoissa. Maito on massatuote, jalokivi on arvotuote.
Sinun arviosi mukaan viihde = maito. Muut hakevat huvia ja elämyksiä elokuvista. Sinä maidosta. Ei siinä mitään pahaa ole. Vaikea järkevää keskustelua käydä kun sulle viihde ei merkkaa mitään. Harmaata massaa...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Siis kaupassa olevat yksittäiset uutuus elokuvat ovat ylihintaisia, se on FAKTA. Tarjouksesta ja poistomyynnistä niitä voi saada edullisesti. Itsekin ostin tuossa viime viikolla 1,5? blu-ray elokuvan. Enkä missään ole sanonut että rahalla ei ole merkitystä, olen sanonut että minä en ole kiinnostunut rahasta. Kaksi täysin eri asiaa.
Hätäisimmät ja uutta haluavat maksavat aina eniten. Hintatietoinen ostaa sitten kun tavoite hinta-taso on saavutettu. Ei se maailma pyöri siten, että vaaditaan kaikki uusi puoli ilmaiseksi. Sinua ei kiinnosta raha = ihan sama mitä mikäkin maksaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Muuten en ole missään valittanut että on liian kallista. Sinä itse vedät hatusta omia olettamuksia ja sitten sanot ne niin kuin minä olisin ne sanonut. Se mistä minä olen koko tässä keskusteluketjussa puhunut on tuotteiden tarjonnan laajuudesta eli saatavuudesta kuluttajalle. Eli siitä kuinka viihdeteollisuus sabotoi itseään keinotekoisilla rajoitteilla ja näin pienentää omia liiketalous markkinoitaan. Hyvä esimerkki on juuri tuo Suomi vs USA Netflix.
Ei se tarjonta ilmaiseksi tule suomen Netflixiin vaikka sinä niin kuvittelet.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 17:39
|
Lumikki
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2015 @ 18:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Sinun arviosi mukaan viihde = maito. Muut hakevat huvia ja elämyksiä elokuvista. Sinä maidosta. Ei siinä mitään pahaa ole. Vaikea järkevää keskustelua käydä kun sulle viihde ei merkkaa mitään. Harmaata massaa...
Taas vääristelet minun sanoja omiin tarkoituksiisi sopivaksi. Massatuote on sellainen että sitä myydään mahdollisimman monelle ja pyrkii samaan voitonsa myynnin suurella määrällä. Maito, elokuva ja tv-sarja viihteet ovat kaikki massatuotteita. Arvotuotteet taas ovat sellaisia että niitä ei edes yrittä myydä suuria määriä vaan vain niille joilla on niihin varaa eli siinä voitto tehdään korkeammilla katteilla.
Lainaus: Hätäisimmät ja uutta haluavat maksavat aina eniten. Hintatietoinen ostaa sitten kun tavoite hinta-taso on saavutettu. Ei se maailma pyöri siten, että vaaditaan kaikki uusi puoli ilmaiseksi.
Tuo on totta, mutta kuka sitten on vaatinut, en minä ainakaan. Olen vain sanonut että kaupassa myytävät uutuuselokuvat ovat ylihintaisia ja sekin on totta.
Lainaus: Sinua ei kiinnosta raha = ihan sama mitä mikäkin maksaa.
Taas vedät omia olettamuksi ihan päin helvettiä, kuten tavallisesti.
Lainaus: Ei se tarjonta ilmaiseksi tule suomen Netflixiin vaikka sinä niin kuvittelet.
En ole niin missään edes väittänyt. Mistä ihmeestä sinä vetelet näitä omia hatusta vedettyä virheellisiä olettamuksia ja sitten väität niitä vielä minun puheiksi tai mielipiteiksi tai kuvitelmiksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 18:26
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
7. heinäkuuta 2015 @ 18:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: En ole niin missään edes väittänyt. Mistä ihmeestä sinä vetelet näitä omia hatusta vedettyä virheellisiä olettamuksia ja sitten väität niitä vielä minun puheiksi tai mielipiteiksi tai kuvitelmiksi.
Edelleenkään se tarjonta ei tule ilmaiseksi suomen Netflixiin. Siksi on vaikea vaatia, että tarjonnan pitäisi olla sama kaikilla alueilla.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Massatuote on sellainen että sitä myydään mahdollisimman monelle ja pyrkii samaan voitonsa myynnin suurella määrällä. Maito, elokuva ja tv-sarja viihteet ovat kaikki massatuotteita. Arvotuotteet taas ovat sellaisia että niitä ei edes yrittä myydä suuria määriä vaan vain niille joilla on niihin varaa eli siinä voitto tehdään korkeammilla katteilla.
Vertauksesi on surkea koska maitoa ja viihdettä ei käytetä samaan tarkoitukseen. Ne kuuluvat täysin eri ryhmään. Lisäksi aika vaikea on pitää elävää musiikkia, elokuvateatteria, oopperaa tai teatteria massatuotteena. Olet myös sitä mieltä, että oikeuksien haltijat pitävät tuotteitaan arvotuotteina eli niitä myytäisiin vain niille keillä on varaa. Täytyy sanoa, että kyllä leffat jäisi katsomassa jos ne maksaisi sen 1000? kappale.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
|
Lumikki
Senior Member
|
7. heinäkuuta 2015 @ 19:15 |
Linkki tähän viestiin
|
@jartar sinä kyllä liioittelet asioita todella paljon.
Ensimmäistä kertaa sinun yksi arviosi edes osui jollain tavalla siihen mitä minä olen sanonut. Eli tarkoitan että olen sitä mieltä oikeuksien haltiat yliarvio heidän massatuoteensa arvon. En kuitenkaan tarkoittanut asiaa ihan noin sananmukaisesti, vaikka vihjaisin että ongelma voi olla että he näkisivät tuotteensa arvotuotteena. Vaikea sanoa miten he asian näkee oikeasti, mutta joku ongelma asiassa on kun sinäkin reakoit noin voimakkaasti siihen kun minä alennan sen viihteen merkitystä ja arvoa.
Lainaus: Lisäksi aika vaikea on pitää elävää musiikkia, elokuvateatteria, oopperaa tai teatteria massatuotteena.
Ei ne olekkaan, mutta fyysiset media ja digitaaliset media joita myydään ovat massatuotteita. Tiedät mitä tarkoitan tällä joten älä vääristele asiaa.
Lainaus: Edelleenkään se tarjonta ei tule ilmaiseksi suomen Netflixiin.
Mikään ei ole ilmaista, mutta tekosyyt ovat tekosyitä. Eli jos ei haluta parantaa asioita näin internet aikakaudella niin ei kai sitä sitten tarvitse valittaa sitä myöskään miten ihmiset asian reakoivat.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2015 @ 19:17
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
8. heinäkuuta 2015 @ 12:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Ensimmäistä kertaa sinun yksi arviosi edes osui jollain tavalla siihen mitä minä olen sanonut. Eli tarkoitan että olen sitä mieltä oikeuksien haltiat yliarvio heidän massatuoteensa arvon. En kuitenkaan tarkoittanut asiaa ihan noin sananmukaisesti, vaikka vihjaisin että ongelma voi olla että he näkisivät tuotteensa arvotuotteena. Vaikea sanoa miten he asian näkee oikeasti, mutta joku ongelma asiassa on kun sinäkin reakoit noin voimakkaasti siihen kun minä alennan sen viihteen merkitystä ja arvoa.
Vähemmälläkin ymmärrän, että viihteellä ei ole sinulle mitään arvoa. Ihmiset ovat erilaisia joten saat olla sellainen kuin olet.
Se, että sinä ajattelet niin tekee sinusta täydellisen poikkeuksen muuhun väestöön. Viihde kuten musiikki, elokuva, teatteri jne. ovat erilaisia ja ainutlaatuisia tuotoksia. Ei esim. menetyselokuvaa tule siten, että lyödään tuote liukuhihnalle ja odotetaan, että toisesta päästä tulee mestariteos ulos. Siinä on todella suuri ero massatuotteeseen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Ei ne olekkaan, mutta fyysiset media ja digitaaliset media joita myydään ovat massatuotteita. Tiedät mitä tarkoitan tällä joten älä vääristele asiaa.
Ne on uniikkeja tuotteita joiden tekeminen on pääsääntöisesti vaatinut paljon aikaa ja rahaa. Parhaimmat antavat suuren luokan elämyksiä lukuisien katselu/kuuntelu kertojen jälkeenkin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Mikään ei ole ilmaista, mutta tekosyyt ovat tekosyitä. Eli jos ei haluta parantaa asioita näin internet aikakaudella niin ei kai sitä sitten tarvitse valittaa sitä myöskään miten ihmiset asian reakoivat.
Tarjontaa on paljon enemmän kuin koskaan. Uutuus elokuviakaan, ei tarvitse odottaa teattereihin puolesta vuodesta vuoteen. Leffat ja sarjat saa kohtuu ajassa eikä kolme vuotta alkuperäisen julkaisun jälkeen. Kanavia on enemmän kuin kaksi ilmaiseksi nähtävänä ja niitä saa kohtuu hinnalla valtavasti lisää. Elämme parasta aikaa mitä viihteen kuluttajilla on koskaan ollut. Siltikään sinä et ole mihinkään tyytyväinen. Se on tämä kaikki, mulle, heti, nyt, ilmaiseksi sukupolvi.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. heinäkuuta 2015 @ 12:58
|
Mainos
|
  |
|
Lumikki
Senior Member
|
11. heinäkuuta 2015 @ 09:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Joku taisi haluta toisessa uutisessa että katseluoikeuden pitäisi olla samanhintainen kuin kopion.
Lainaus: Alueelliset sisältö erot ei ole välttämättä keinotekoisia, siis kyse ei ole pelkästään jostain ylläpitäjän viitseliäisyydestä ruksia mitä tarjotaa missäkin.
Lainaus: Yllättävä kritiikin kohde tilanteessa jossa tarjontaa taitaa olla enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Lainaus: Viihde kuten musiikki, elokuva, teatteri jne. ovat erilaisia ja ainutlaatuisia tuotoksia. Ei esim. menetyselokuvaa tule siten, että lyödään tuote liukuhihnalle ja odotetaan, että toisesta päästä tulee mestariteos ulos. Siinä on todella suuri ero massatuotteeseen.
Lainaus: Tarjontaa on paljon enemmän kuin koskaan. Uutuus elokuviakaan, ei tarvitse odottaa teattereihin puolesta vuodesta vuoteen. Leffat ja sarjat saa kohtuu ajassa eikä kolme vuotta alkuperäisen julkaisun jälkeen. Kanavia on enemmän kuin kaksi ilmaiseksi nähtävänä ja niitä saa kohtuu hinnalla valtavasti lisää. Elämme parasta aikaa mitä viihteen kuluttajilla on koskaan ollut.
Kaikissa näissä lainatuissa kommenteissa paistaa yksi selvä teema läpi eli olettamus jonka olen lihavoinnut.
Te että kyseenalaista viihdeteollisuuden tekoja ja asioita. Käytännössä Te puolustatte viihdeteollisuuden asemaa ja Te ette kuuntele mitä Teille kerrotaan, koska Te ette halua kuulla viihdeteollisuuden ongelmista. Te sanotte että vika on sen näkemyksissä joka asian kertoo tai että se joka kertoo asian on poikeus. Eli Te ette missään vaiheessa kyseenalaistaneet omia olettamuksianne. Vaikka olettamukset ovat kaiken tyrimisen alku.
Minä voin olla väärässä joissain asioissa, koska jokainen ihminen on erehtyväinen, mutta tiedän että en ole väärässä kaikissa asioissa. Koko keskustelu meni enemmän siihen että jouduin koko ajan selittämään Teille Teidän tulkinta virheitä. Johtui ne sitten minun huonosta ilmaisusta tai Teidän haluttomuudesta ymmärtää kirjoittamaani. Lopputulos oli että itse asian sanoma hävisi väittelyn alle, koska te ette sitä halunneet kuulla, vaan te loitte omia oletamuksia asiaan, jotta asiat sopi paremmin teidän omiin näkemyksiin.
Kun toinen osapuoli ei oikeasti kuuntele niin on turha sanoa enempää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. heinäkuuta 2015 @ 10:02
|
|