Nokian ollessa vielä maailman suurin (äly)puhelinvalmistaja, oli melko tyypillistä, että myyntiin tuli jatkuvalla syötöllä samankaltaisia tai samanhintaisia puhelimia useita eri malleja. Tuolloin uskottiin puhelimien voimakkaaseen segmentointiin eli kaikille kuluttajaryhmälle yritettiin jokaiselle jotakin -hengessä tuoda juuri sen tarpeisiin soveltuva puhelin: yksi malli pelaamiseen, toinen ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Olen ehdottoman samaa mieltä. Nokian/Microsoftin nykyinen Lumia-strategiakin pohjautuu liikaa eri malleihin. Kun ominaisuudet puhelimissa kuitenkin on samaa luokkaa, niin esim. kolme eri mallia (low end, mainstream, high end) riittäisi ihan hyvin.
Lainaus: Uudistetun puhelinstrategian mukaan Microsoft keskittyy vastaisuudessa kolmeen segmenttiin, jotka ovat yrityskäyttäjät, halpojen puhelimien ostajat sekä lippulaivapuhelimien ostajat.
Omasta mielestä (yrityskäyttäjänä) en näe mitään järkeä erotella yritysmallistoa lippulaivamallistosta. Ja itse ainakin näen niin, että yleensä ne yritysmallit on juuri niitä lippulaivoja.
Saa nähdä, tuleeko WP:stä Windows 10:n myötä mitään, vai joutuuko Microsoft toteamaan että on parempi pysytellä tietokonepuolella?
Lainaus: Omasta mielestä (yrityskäyttäjänä) en näe mitään järkeä erotella yritysmallistoa lippulaivamallistosta. Ja itse ainakin näen niin, että yleensä ne yritysmallit on juuri niitä lippulaivoja.
Rautapuolella olen pitkälti samoilla linjoilla (tosin hardware-näppis on tässä se asia, jota toivoisin edelleen työluureihein), mutta ohjelmistopuolen osalta näkisin kyllä erittäin mielelläni enemmän yrityskäyttöön suunnattuja puhelimia.
Toiveena mm. GameCenter/Google Play Games/Xbox Live ynnä muut turhat hömpötykset pois luurista, palomuurisovellus, mahdollisuus kytkeä pois valmistajien omat päivitysjärjestelmät, tiukemmat kontrollit sovelluksille ja mahdollisuus korvata oletussovellukset.
Lainaus: Toiveena mm. GameCenter/Google Play Games/Xbox Live ynnä muut turhat hömpötykset pois luurista, palomuurisovellus, mahdollisuus kytkeä pois valmistajien omat päivitysjärjestelmät, tiukemmat kontrollit sovelluksille ja mahdollisuus korvata oletussovellukset.
Yrityspuhelin on se versio lippulaivasta jota kukaan käyttäjä ei halua käyttää.
Oon tavallaan eri mieltä, nykyään puhelimet on liian samanlaisia. Toisaalta olen samaa mieltä, et yhden firman on turha julkaista miljoonaa identtistä mallia.