User Käyttäjä Salasana  

tiistai 16.9.2025 / 16:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > microsoft ottaa löysät pois ? vain muutama lumia-julkaisu vuodessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Microsoft ottaa löysät pois ? vain muutama Lumia-julkaisu vuodessa
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Microsoft ottaa löysät pois ? vain muutama Lumia-julkaisu vuodessa

uutinen julkaistu: 9 heinäkuuta, 2015

Nokian ollessa vielä maailman suurin (äly)puhelinvalmistaja, oli melko tyypillistä, että myyntiin tuli jatkuvalla syötöllä samankaltaisia tai samanhintaisia puhelimia useita eri malleja. Tuolloin uskottiin puhelimien voimakkaaseen segmentointiin eli kaikille kuluttajaryhmälle yritettiin jokaiselle jotakin -hengessä tuoda juuri sen tarpeisiin soveltuva puhelin: yksi malli pelaamiseen, toinen ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
9. heinäkuuta 2015 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ehdottoman samaa mieltä. Nokian/Microsoftin nykyinen Lumia-strategiakin pohjautuu liikaa eri malleihin. Kun ominaisuudet puhelimissa kuitenkin on samaa luokkaa, niin esim. kolme eri mallia (low end, mainstream, high end) riittäisi ihan hyvin.
Lainaus:

Uudistetun puhelinstrategian mukaan Microsoft keskittyy vastaisuudessa kolmeen segmenttiin, jotka ovat yrityskäyttäjät, halpojen puhelimien ostajat sekä lippulaivapuhelimien ostajat.

Omasta mielestä (yrityskäyttäjänä) en näe mitään järkeä erotella yritysmallistoa lippulaivamallistosta. Ja itse ainakin näen niin, että yleensä ne yritysmallit on juuri niitä lippulaivoja.

Saa nähdä, tuleeko WP:stä Windows 10:n myötä mitään, vai joutuuko Microsoft toteamaan että on parempi pysytellä tietokonepuolella?
Staff Member

32 tuotearviota
_
9. heinäkuuta 2015 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Omasta mielestä (yrityskäyttäjänä) en näe mitään järkeä erotella yritysmallistoa lippulaivamallistosta. Ja itse ainakin näen niin, että yleensä ne yritysmallit on juuri niitä lippulaivoja.

Rautapuolella olen pitkälti samoilla linjoilla (tosin hardware-näppis on tässä se asia, jota toivoisin edelleen työluureihein), mutta ohjelmistopuolen osalta näkisin kyllä erittäin mielelläni enemmän yrityskäyttöön suunnattuja puhelimia.

Toiveena mm. GameCenter/Google Play Games/Xbox Live ynnä muut turhat hömpötykset pois luurista, palomuurisovellus, mahdollisuus kytkeä pois valmistajien omat päivitysjärjestelmät, tiukemmat kontrollit sovelluksille ja mahdollisuus korvata oletussovellukset.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2015 @ 20:08

Valkeakuulas
Newbie
_
9. heinäkuuta 2015 @ 22:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Toiveena mm. GameCenter/Google Play Games/Xbox Live ynnä muut turhat hömpötykset pois luurista, palomuurisovellus, mahdollisuus kytkeä pois valmistajien omat päivitysjärjestelmät, tiukemmat kontrollit sovelluksille ja mahdollisuus korvata oletussovellukset.

Yrityspuhelin on se versio lippulaivasta jota kukaan käyttäjä ei halua käyttää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. heinäkuuta 2015 @ 22:19

tesnopesno
Newbie
_
10. heinäkuuta 2015 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon tavallaan eri mieltä, nykyään puhelimet on liian samanlaisia. Toisaalta olen samaa mieltä, et yhden firman on turha julkaista miljoonaa identtistä mallia.
Mainos
_
__

_
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > microsoft ottaa löysät pois ? vain muutama lumia-julkaisu vuodessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy